- Ikä
- 46
Eikös kaikkia aikuisia käytännössä vaivaa laktoosi-intolerenssi, toiset vaan sietää sitä ja toiset ei? Jossain vaippaiässä maidontarve ja lakton sieto on vielä päällä, mutta loppuu sitten aikanaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, mutta kun puhuitte noista homogenoimattomista luomumaidosta niin ajattelin tuollaisenkin vaihtoehdon tuoda rinnalle.Homogenointia ei tässä otsikossa käsitellä, vaan eri karjalajien erilaisia maitotyyppejä, tai paremminkin proteiineja niissä maidoissa.
Eli luetaanpa nyt nuo jutut ennen kuin hutkitaan. Ja kyllä, valitettavasti tämä liittyy nimenomaan Suomeen sekä myös Ruotsiin, ainakin erään lähteen mukaan.
Omat ruokailu- ja muut tottumukseni ovat kyllä ihan todistetusti samat muissa maissa kuin Suomessa. Ainoastaan tuo suomalainen maito aiheuttaa oireita. En käsittääkseni ole tässä asiassa ainoa.
Joo, jatketaan tästä sitten jos sairastut 5-kymppisenä diabetekseen tai sydänsairauteen. Vaikka suomalaiset paljon piereskeleekin niin ei sitä kai lasketa kansantaudiksi.Omat ruokailu- ja muut tottumukseni ovat kyllä ihan todistetusti samat muissa maissa kuin Suomessa. Ainoastaan tuo suomalainen maito aiheuttaa oireita. En käsittääkseni ole tässä asiassa ainoa.
Mä olen ihan samassa käsityksessä, ettei aikuinen tarvitse maitoa ja sen nauttiminen on semivaarallista.Ei sillä, juon kyllä itsekin, mutta joskus tulee mieleen, että voisiko olla niin, että ihmistenkään ei kuuluisi enää sen "tissinimemisvaiheen" jälkeen maitoa juoda?
Ei se nyt ainakaan kovin vaarallista voi olla... Kun kuitenkin melkein kaikki vanhemmatkin ihmiset on vetänyt maitoa joka päivä, ennen vielä suoraan lehmästä.
Ja tuonkin laitoksen omistaa/sen kirjoittamista jutuista määrää kauppakartelli, Suomen Valtio, Valio ja muut tahot joille tuon A2-maidon paremmuus aiheuttaisi kosolti ongelmia ja mm. koko Suomen maatalous lakkaisi olemasta.Näyttäisi olevan jonkun meijerin mainoskikka koko A1/A2 höpinä:
www.mtt.fi/julkaisut/mttelo/MTTELO_1_2009.pdf
Sivu 20.
Meidän ravintotottumusten yhteys suomalaisten kansantauteihin lienee jo huomattu.. Ja mäkkäri sen kun porskuttaa..
Itse olen suhteellisen paljon (pidempiä aikoja putkeen) reissanneena huomannut että ainoastaan Suomessa saan vatsanväänteitä maidonjuonnista. Eli kärsin ns. laktoosi-intoleranssista, tai sellaiseksi sairaus paremminkin naamioidaan ja samalla totuus piilotetaan.
Nyt kun muutin takaisin Suomeen, vaivat alkoivat siis uudelleen. Keski-Eurooppalainen A2-maito ei aiheuta vatsaoireita lainkaan. Aloin kiinnostumaan asiasta ja googlettelin hieman. Löytyi mm. tällainen:
Kyllä. Esim. Saksassa "fettfrei" (="rasvaton") maito sisältää 1% rasvaa. Saksassa tuo ilmoitetaan lisäksi niin että "Maito sisältää vähintään 1% rasvaa"Juotko kenties ulkomailla maitoa, jossa rasvaprosentti korkeampi ja Suomessa rasvatonta maitoa?
Kyllä. Esim. Saksassa "fettfrei" (="rasvaton") maito sisältää 1% rasvaa. Saksassa tuo ilmoitetaan lisäksi niin että "Maito sisältää vähintään 1% rasvaa"