Maito ja treeni

Ikä
38
:confused:
Olen kuullut maidon käytöstä treenauksen yhteydessä monenlaista kommenttia.osa sanoo että maito ei ole hyväksi reenatessa mutta itse olen tottunut juomaan paljon maitoa niin reenauksen yhteydessä kuin muutenkin, onhan se kuiten hyvää terveellistä kaikinpuolin. Jos jollakin on tarkempaa tietoa tai omia kokemuksia niin kertokaa. Olis hyvä tietää.
Kiitos

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Treenauksen yhteydessä? Onko sulla maitotölkki salilla mukana? :)
Ruokajuomana maito on kyllä hyvää, siitä saa hyvin proteiiniakin.

jossakin sanottii notta maito aiheuttas parkinsonin tautia.
kolme lasia päivässä oli jo riski.
mutta mikäpä se ei nykyään jotain aiheuttaisi?

Kossu ei aiheuta mitään. Ei ole tutkittua juttua, että kossu olis epäterveellistä. Leipä sen sijaan on, kaikki jotka on leipää syöneet, kuolevat joskus.

Jos ei laktoosi tuota ongelmia, eikä rasvaa pelkää, ei kevyt- tai täysmaito varmaankaan ole hassumpi juoma lihastenkasvatusta ajatellen. Eikä varmasti sössi verensokeria sekaisin kuten jos vaikka maltoa lipittelisi kesken treenin. Joihan Paul Andersonkin gallonan maitoa päivän mittaan sarjojen välissä. :)

Siis ei kannata noille kommenteille: 'olen kuullu että se ja se aiheuttaa sitä ja sitä' antaa paljon arvoa. :curs:

Kyllä siitä aikamoinen juttu nousee jos esim. maito, leipä tms. perusravintoaine todetaan luotettavassa tutkimuksessa terveydelle haitalliseksi vrt. ranskanperunoiden tutkimukset.

Eli kyllä luotan kaupassa myytäviin ruoka-aineisiin paljon enemmän kuin lisäravinteisiin. Toki söisin vitamiinitkin mieluummin marjoista ja hedelmistä, mutta kun se on niin paljon hankalampaa säännöllisesti, kuin heittää pari nappia päivässä nokkaan.

Itse juon maitoa palautumisjuomana (litran ja kaakaojauhetta mukaan (nyt dietillä olen jättänyt kaakaon pois)
Mutta tosta litrasta tulee 33g proteiinia ja 49g hiilihydraattia(ilman kaakaota).
Salilla juomaksi riittää vesi

Normaalisti juon maitoa ruokajuomanakin, mutta dietillä on sekin vaihtunut veteen kaloreitten karsimiseksi. Toisaalta 'massa'kaudella proteiinimäärät menee helposti ihan taivaisiin (ilman lisäravinteita) kun maitoa tulee litkittyä 2 litraa päivässä, maitorahkoja, raejuustoa, lihaa, seitiä, tunaa ...

Eli juo ihmeessä maitoa se on hyvää, halpaa ja helposti nautittavaa proteiinia:)

Originally posted by Hannibal
Jos ei laktoosi tuota ongelmia, eikä rasvaa pelkää, ei kevyt- tai täysmaito varmaankaan ole hassumpi juoma lihastenkasvatusta ajatellen.
Eiköhän nuo rasvat vois ottaa terveellisemmistä lähteistä kuin maidosta. Rasvatonta maitoa vaa kitusiin!

Originally posted by Jortsu
Eiköhän nuo rasvat vois ottaa terveellisemmistä lähteistä kuin maidosta. Rasvatonta maitoa vaa kitusiin!

Joo mutta se on paljon kätevämpää kanniskella mukana täysmaitogallonaa sementtitynnyrikyykkytreenien lomassa kuin käydä pelleilemään rasvattomien maitojen ja rypsiöljyjen sekoittelujen kanssa, tämän voit varmistaa vaikka Andersonin Paulilta. :)

Originally posted by Hannibal
Joo mutta se on paljon kätevämpää kanniskella mukana täysmaitogallonaa sementtitynnyrikyykkytreenien lomassa
Ja kuolla viiskymppisenä sydän- ja verisuonitauteihin :thumbs:

Originally posted by Jortsu
Ja kuolla viiskymppisenä sydän- ja verisuonitauteihin :thumbs:

Kuinka moni nykyajan voimailija tai bodari joka kyykkää 500kg ilman teryleenejä ja makkarankuoria ja omaa painoindeksin 53.3 voi mielestäsi elää 60 vuotiaaksi?

Mulla menee ainakin maitoa 2-3 litraa päivässä, myslin tms. seassa, proteiinijuomissa, ruokajuomana, joka paikassa. Hyvää, ja vallan mainio lähde saada kaloreita, 2dl maitoa jo 90kcal (kevytmaito). Jos ei maitoa jois niin mun proteiininsaanti ja kalorit putoais varmaan puoleen.. :)

Ei kannata rasvatonta maitoa ihan älyttömästi juoda. Kun olin nuori ja innokas niin otin kanssa proteiinia maidosta, kunnes vähitellen vatsa alkoi osoittamaan outojamerkkejä. Joo laktoosi-vammahan se sieltä tuli.

Toi viite rasvattomaan maitoon tulee siitä että en ole ainoa lähipiirissä kenellä toi on laukassut saman ongelman. Nykyään uppoaa sitten kilo rasvatonta ja maustamatonta A-jugurttia päivässä, mitä sitä virheistä oppimaan.

Vaihdoin pari kuukautta sitten kevytmaidon rasvattomaan ja nyt on jo tottunut tuohon "tonkanhuuhteluliemen" makuun. Siinä on kyllä paras ruoka tuote mitä on olemassa!

Originally posted by qwer
Itse juon maitoa palautumisjuomana (litran ja kaakaojauhetta mukaan (nyt dietillä olen jättänyt kaakaon pois)
Mutta tosta litrasta tulee 33g proteiinia ja 49g hiilihydraattia(ilman kaakaota).
Salilla juomaksi riittää vesi

Maito on sangen huono juoma palautusjuomaksi. Palautusjuomassa tarvitaan mahdollisimman nopeasti imeytyviä proteiineja ja hiilihydraatteja. Maito on juuri päinvastaista.

Eli palautumisjuomaan ei edes pitäisi _lisätä_ maitoa mukaan.

Joo, ei maitoa palautusjuomaan. Ruokajuomana rasvaton maito on erinomaista. Ja yöpalaksi en tähän hätään keksi parempaa kuin maitorahkaa, vähäkalorista vadelmamehukeittoa & vehnäleseitä.

Off-topic: tuleekos muille sellainen kuva että Hannibal diggaa Paul Andersonia? ;)

Onko tutkittua tietoa, että kehittyy nopeammin jos ottaa "aitoa" palautumisjuomaa maidon sijasta? Itse otan aitoa, mutta onko sillä oikeasti vain teoreettinen merkitys kehitykseen.

Rasvaton maito ei sovi?

Originally posted by taisto
Ei kannata rasvatonta maitoa ihan älyttömästi juoda. Kun olin nuori ja innokas niin otin kanssa proteiinia maidosta, kunnes vähitellen vatsa alkoi osoittamaan outojamerkkejä. Joo laktoosi-vammahan se sieltä tuli.

Toi viite rasvattomaan maitoon tulee siitä että en ole ainoa lähipiirissä kenellä toi on laukassut saman ongelman. Nykyään uppoaa sitten kilo rasvatonta ja maustamatonta A-jugurttia päivässä, mitä sitä virheistä oppimaan.

Tuon rasvattoman maidon huono puoli on se, että ihmisen suolistossa on suolinukkaa, joka tarvitsee rasvaa pysyäkseen kunnossa. Jos juo paljon vain rasvatonta maitoa suolinukka voi tuhoutua pysyvästikin, mikä aiheuttaa juuri tuon "laktoosivamman". Vaikka se rasvaton kuinka kevyttä ja rasvatonta on, niin ihmiskeho tarvitsee kuitenkin rasvaa pysyäkseen terveenä. Ja sitä rasvaa tulee olla tarvittaessa saatavilla, ei vain silloin tälläin. Tuon rasvattoman maidon riskin takia tulisi juoda aina maitona 1%:sta maitoa, vaikka siinä sitten onkin enemmän kaloreita. "Rasva" ei ole niin paha kirosana, mihin on totuttu.

Originally posted by PattiPete
Onko tutkittua tietoa, että kehittyy nopeammin jos ottaa "aitoa" palautumisjuomaa maidon sijasta? Itse otan aitoa, mutta onko sillä oikeasti vain teoreettinen merkitys kehitykseen.

Aivan samaa asiaa muuten tänään pohdiskelin, onko olemassa puolueettomia tutkimuksia tästä aiheesta? Onko tämä kaikki vain yhtä salaliittoa jossa meitä huijataan ostamaan kalliita palautusjuomia kun iso lasillinen maitoa ajaisi saman asian? :confused: no joo, kyllä minä vielä itse ne palautusjuomat vedestä ja "jauhoista" sekoittelen, mutta mitä jos sittenkin maito olisi yhtä hyvä vaihtoehto... *haaveilee*

Re: Rasvaton maito ei sovi?

Originally posted by arpe
Tuon rasvattoman maidon huono puoli on se, että ihmisen suolistossa on suolinukkaa, joka tarvitsee rasvaa pysyäkseen kunnossa. Jos juo paljon vain rasvatonta maitoa suolinukka voi tuhoutua pysyvästikin, mikä aiheuttaa juuri tuon "laktoosivamman". Vaikka se rasvaton kuinka kevyttä ja rasvatonta on, niin ihmiskeho tarvitsee kuitenkin rasvaa pysyäkseen terveenä. Ja sitä rasvaa tulee olla tarvittaessa saatavilla, ei vain silloin tälläin. Tuon rasvattoman maidon riskin takia tulisi juoda aina maitona 1%:sta maitoa, vaikka siinä sitten onkin enemmän kaloreita. "Rasva" ei ole niin paha kirosana, mihin on totuttu.

Mutta tuleehan sitä rasvaa muusta ravinnosta, eikö niin? Rasvaton maito ei siis sinällään varmasti mitään suolinukkaa tuhoa kunhan nauttii muuten rasvaa. Ja kun maidon rasva on huonolaatuista, niin parempi ottaa rasvat hyvistä lähteistä ja suosia vähärasvaisia maitotuotteita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom