Siis ei kannata noille kommenteille: 'olen kuullu että se ja se aiheuttaa sitä ja sitä' antaa paljon arvoa. :curs:
Kyllä siitä aikamoinen juttu nousee jos esim. maito, leipä tms. perusravintoaine todetaan luotettavassa tutkimuksessa terveydelle haitalliseksi vrt. ranskanperunoiden tutkimukset.
Eli kyllä luotan kaupassa myytäviin ruoka-aineisiin paljon enemmän kuin lisäravinteisiin. Toki söisin vitamiinitkin mieluummin marjoista ja hedelmistä, mutta kun se on niin paljon hankalampaa säännöllisesti, kuin heittää pari nappia päivässä nokkaan.
Itse juon maitoa palautumisjuomana (litran ja kaakaojauhetta mukaan (nyt dietillä olen jättänyt kaakaon pois)
Mutta tosta litrasta tulee 33g proteiinia ja 49g hiilihydraattia(ilman kaakaota).
Salilla juomaksi riittää vesi
Normaalisti juon maitoa ruokajuomanakin, mutta dietillä on sekin vaihtunut veteen kaloreitten karsimiseksi. Toisaalta 'massa'kaudella proteiinimäärät menee helposti ihan taivaisiin (ilman lisäravinteita) kun maitoa tulee litkittyä 2 litraa päivässä, maitorahkoja, raejuustoa, lihaa, seitiä, tunaa ...
Eli juo ihmeessä maitoa se on hyvää, halpaa ja helposti nautittavaa proteiinia