Mitenköhän magnesiumvoide?"Potkiikohan"paremmin kuin suun kautta otettu magnesium?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos lontoon kieli taittuu ja kiinnostaa tietää, mitä vaikutuksia magnesium-supplementaatiolla oikeasti on, kannattaa vilkaista tätä:
http://examine.com/supplements/Magnesium/
Itsehän käytän vähäiset roposeni mielummin vaikka pähkinöihin, puuroon ja basilikaan. Niillä pysyy kropan magnesiumstatus todennäköisesti ihan hyvällä tasolla, eikä tällöin tarvi turvautua pilleripurkkiin. Kaiken lisäksi ovat maistuvaa ruokaa ja tuovat monia muitakin terveyshyötyjä. Ellei ole mitään puutostiloja päällä, magnesiumlisän hyödyt näyttäisivät olevan melko mitättömiä.
Tänks, bro!
"Suomalaisesta" ravinnosta ei välttämättä saa tarpeeksi magnesiumia, jos tosiaan syö kuten keskiverto-suomalainen. Eli päin persettä. Jos taas vetää vähänkin fiksummin rehuja, täysjyvätuotteita ja pähkinöitä, ei todennäköisesti ole hätää.
Magnesiumin määriä eri ruoka-aineissa voi tsekata vaikka Finelistä. Ehkä nyt mitään suolapähkinöitä ei kannata alkaa vetämään, vaan totuttelee suosiolla ihan naturelleihin. Itse olen tehnyt sen ja vetäisen päivässä n. kourallisen jotain pähkinäsekoitusta. Lisäksi heittelen aamupuuron sekaan pellavansiemeniä. En jaksa itse murehtia mistään tietyistä määristä, sillä omaa yksilöllistä tarvetta ei kuitenkaan voi kovin suurella varmuudella tietää. Parempi kun vaan pitäytyy monipuolisessa sapuskassa niin todennäköisesti homma hoituu ihan siinä sivussa.
Ei tuota magnesiumia tosiaan tarvi itsessään lytätä. Onhan se elintärkeä mineraali. Se vain näyttäisi olevan niin että jos sitä tulee safkasta riittävästi, mitään pilleripurkkeja ei tarvita. Huolimatta siitä mitä brotieteilijät (tai Pelikaani-setä) sanovat. Näkökannan muuttaminen on aina vähän hankalaa mutta kerran se vain kirpaisee! ;) Ja siinä voi säästyä mukavasti rahaa, jonka voi käyttää johonkin oikeasti toimivaan tuotteeseen. Kuten kreatiiniin, heraprotskuun tai D-vitamiiniin.
Poikkeustapauksena tietysti spesifit indikaatiot, joissa magnesiumista voi olla jotain marginaalista hyötyä. Esim vaikkapa verenpaine.
Ne postikulut on 4 dollaria :D Vähemmän kuin mistään vitun fitnesstukuista.
Itse syönyt 1000 mg iHerbin sitraattia jo pari vuotta. Kerran olin yhden illan ilman niin luita / suonia veti ihan helvetisti. Tiedä sitten oliko huonoa sattumaa.
Menkääs pojat lukemaan sitä pakkiksen iherb ketjua, niin selviää paljonko saa tilata euromääräisesti ennen tullejaEli jos tilaan jäätävän satsin magnesiumia tuolta kerralla niin ei tule tullimaksuja? Onko nyt varma, koska jos joku käsi Raamatulla lupailee ilmaisia tulleja ja sitten päjähtää mulle lasku parin viikon päästä niin voin luvata, että musta mies tulee koputtelemaan kyseisen kusettajan ovelle hyvinkin nopeasti :D
Edit. Onko muuten suositella tuolta jotain tiettyä merkkiä vaikka tuota sitraattia? On niin monenmoista...
Enpä minä uskalla näillä tiedoilla lähteä antamaan mitään sen tarkempia suosituksia. Eikä minulla siihen mitään pätevyyksiä olisikaan.
Semmosta kyllä mietin, että jos kasvisten ja hedelmien mussuttaminen jää vähemmälle niin kyllähän siinä jää silloin monta muutakin mineraalia/vitamiinia/fytokemikaalia saamatta. Ei tuo magnesium ole mitenkään poikkeuksellisen tärkeä muihin verrattuna. Siksi olisikin ehkä näppärämpää lisätä kipollinen salaattia, kourallinen pähkinöitä ja vaikka ylimääräinen hedelmä päivän syömisiin. Kun sen ottaa pikkuhiljaa tavaksi, siinä hoituu hyvin monta asiaa kerralla kuntoon. Ravintolisät ovat tietysti ensisijaisesti sitä varten että niillä täydennellään päivittäisiä puutteita, mutta jos sille linjalle lähtee niin kohta joutuu popsimaan kymmeniä nappeja päivässä. Onhan sekin luultavasti parempi kuin ei mitään mutta kunnon ruokiin panostaminen on luultavasti kukkarolle ystävällisempi ja maistuvampi ratkaisu
Saantisuositus miehelle on 350mg/pv ja tämän täyttymistä voi seurailla vaikka sieltä Finelistä. Koko potin saa kuitattua esimerkiksi 100 grammalla parapähkinöitä. Sehän on tietysti melkoinen läjä, joten muitakin lähteitä on luultavasti hyvä suosia. Suolapähkinöissä näyttäisi olevan n. 180mg/100g ja banaanissa 33mg/100g. Itse vedän ihan perus Eloveena-plus-puuroa, jossa on yhdessä annoksessa 52mg magnesiumia. Lienee myös syytä muistaa, että magnesium kuuluu niihin mineraaleihin joiden imeytyminen kasvikunnan tuotteista näyttäisi olevan parempaa, kuin mistään valmisteista (vrt. esim kofeiini).
hmh, magnesium oksidia vedelly, ja just tuli Iherbista uus purkki samaa vanhaa.. pitänee sit seuraavaks ottaa sitä sitraattia.. jos niillä kerta eroa on..!?
Citymarket on edullisin lisäravinnekauppa EIIII apteekki.
Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi (toimii ulostuslääkkeenä).
Eve, do you even lift?
Eve, do you even lift?
Ja toisekseen, millä keinolla tuo magnesium kannattaa sun mielestä mitata? Paljonko maksaa, missä tehdään ja mikä on supplementaation vaikutus saatuihin arvoihin?