Magnesium

Mä oon vetäny magnesiumia jo varmaan kymmenen vuotta eikä se vaikuttanu mun uniin mitenkään. Ainoa vaikutus minkä huomaa, oli pohkeiden kramppaamisen vähentyminen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse asiassa kidevedetön magnesiumsitraatti on liukoisuudeltaan jopa kymmenen kertaa tavallista (nonahydraatti) magnesiumsitraattia liuokoisempaa. Suomen markkinoilla 200 tabl. MagneCit taitaa olla ainoa valmiste, jossa on käytetty kidevedetöntä magnesiumsitraattia.

Magnesiumsitraatin lisäksi kannattaa napsia samat määrät kaliumsitraattia. Molemmat helvetin tärkeitä kivennäisiä. Ainakin Twinlabin kalium on toiminut hyvin.

Kaliumia saa kyllä melko runsaasti ravinnosta, mm. parsakaalissa, perunassa, porkkanassa ja herassa on runsaasti kaliumia. Ite laskeskelin tossa niin jo dieettisafkat sisältää mulla kaliumia 5500mg/vrk kun suositus on 3500mg/vrk. Tärkeä kivennäisaine kyllä, varsinkin hermostolle.

mulle on luontaisalan koulutuksissa opetettu, että sitraatti on valtaosalle paremmin toimiva magnesiumin muoto. kuitenkin on sitten se toinen porukka, jolle passaa taas esim oksidi paremmin, eli nää on yksilöllisiä juttuja ja kokeilemalla se sitten selviää,etenkin jos on ollut jotain selkeitä oireita. siitä on aika turha vääntää, kumpi sitten on parempi tältä näkökantilta. tuttu luontaiskauppias kertoi, että joillekin "väärän" eli itselle sopimattoman magnesiummuodon nauttiminen voi jopa aiheuttaa vastaavat oireet, kuin magnesiumin puutoksesta kärsivällä.annostus on riittävä, kun maha ei mene sekaisin, eli annostusta nostetaan pikkuhiljaa tasoon, jossa tosiaan saa veskissä juosta ja tästä tiputetaan siihen, minkä maha kestää. suositukset on suosituksia, pohjaavat ihan jonkun "asiantuntijan" heittoihin eikä vastaa todellisuutta;). yleisesti ottaen suomalaiset saavat magnesiumia aivan liian vähän ravinnosta, että kyllä sen ottaminen purkista on etenkin kovaa treenaavalla ihan perusteltua, vaikka kuinka ois ruokavalio omasta mielestä kohdillaan. olikohan se antti heikkilä, joka sanoi liian vähäisen magnesiumin saannin olevan yksi osatekijä sydäninfarktin synnyssä, tällänen hatara muistikuva mulla on.
ehtoolla kannattaa ehdottomasti ottaa, lisänä mm. sinkki, d ja b niin tukee treeniäkin mukavasti. pitäis nimittäin nostaa testosteronitasoja tällänen combo, väittävät viisaammat.

Konsultoin liukoisuusasiassa farmasian teknologiasta väitellyttä tuttua ja kyllä raaka fakta on, että kidevedettömän suolamuodon liukoisuus on aina parempi kuin kidevedellisen. Käytännössä magnesiumsitraatti kuitenkin imeytyy hyvin, oli se sitten kidevedetöntä tai kidevedellistä. Oksidit ja hydroksidit ovatkin sitten täyttä kuraa.

Voit kertoa kaverillesi, että hän on väärässä.

Allekirjoitan väitteen unen rauhoittumisesta, nyt pari viikkoa olen ensimmäistä kertaa ihan pelkkää magnesiumnappia vetänyt paria tuntia ennen unia. On kyllä yöt rauhoittuneet! Käytännössä kerran herää kääntämään kylkeä ja unet ovat rauhallisia, onko sitten plaseboa vai mitä??

Mäkin vedän nykyään magnesiumia illalla ja tuntuu että nukun paremmin kuin ennen. En tiedä onko sattumaa.

Olipa mielenkiintoinen yllätys tänään apteekissa kun katselin magnesium purkkeja niin ei sielläkään ollut yhtään magnesiumsitraatti valmistetta. Ehkä tiskin takana?

Olipa mielenkiintoinen yllätys tänään apteekissa kun katselin magnesium purkkeja niin ei sielläkään ollut yhtään magnesiumsitraatti valmistetta. Ehkä tiskin takana?

Missäs apteekissa oli näin suppea valikoima? Eikö ollut edes Diasporalia?

Valinnanvaraa riittää

Luontaistuotekaupassa on keskimäärin paremmat magnesiumit kuin apteekissa. Apteekeissa on lähinnä mg-oksideja ja -hydroksidia vaan tarjolla, jotka kannattaa ohittaa jos haluaa muutakin kuin "imeytymättömiä antasideja". Tosin niitä on ruokakaupoissakin hyllyt täynnä. Lidlissäkin oli joku tosi edullinen poremagnesium, mutta imeytymätöntä halpaa oksidia tietysti. Tuota kidevedetöntä ei vissiin ole kuin Diasporalissa ja Magnecitissa. Ensimmäistä saa tavallisesta ruokakaupasta, luontaistuotekaupoista ja apteekeista ja jälkimmäistä ainakin isoimmista apteekeista.

Ilmeisesti Hyvinkäällä on nätisti hajautettu noi tuotteet kolmessa eri apteekissa, kävin tossa viime viikolla toisessa apteekissa ja siellä ei ollut muuta kuin diasporalia jota tuli sitten otettua matkaan.

Mistäs saa hyvään hintaan magnesiumia jossain hyvässä muodossa? (ei oksidi) Katoin fitnesstukusta ja siellä oli jotain sitraattia, mutta väliaikaisesti loppu. Lisäksi oisin toivonut säästöpakkausta, mutta sellaista ei ollut saatavilla.

iherbistä olen itse tilannut jauheena, helppo lisätä palautusjuomaan. Sitraattia olen ostanut.

Eiks sieltä oo ihan saakelinmoiset postikulut (ja tullit?)? Mäki oon monesti kattonu kaikkia maailman turhimpia aineita, mitä tilaisin sieltä, koska ne ei vaan maksa mitään, mut oon luottanu aina sit siihen et postikulut on liian suuret ainakin jos ei tilaa "ees" sadalla eurolla.

Eiks sieltä oo ihan saakelinmoiset postikulut (ja tullit?)? Mäki oon monesti kattonu kaikkia maailman turhimpia aineita, mitä tilaisin sieltä, koska ne ei vaan maksa mitään, mut oon luottanu aina sit siihen et postikulut on liian suuret ainakin jos ei tilaa "ees" sadalla eurolla.

Ne postikulut on 4 dollaria :D Vähemmän kuin mistään vitun fitnesstukuista.

Itse syönyt 1000 mg iHerbin sitraattia jo pari vuotta. Kerran olin yhden illan ilman niin luita / suonia veti ihan helvetisti. Tiedä sitten oliko huonoa sattumaa.

Eli jos tilaan jäätävän satsin magnesiumia tuolta kerralla niin ei tule tullimaksuja? Onko nyt varma, koska jos joku käsi Raamatulla lupailee ilmaisia tulleja ja sitten päjähtää mulle lasku parin viikon päästä niin voin luvata, että musta mies tulee koputtelemaan kyseisen kusettajan ovelle hyvinkin nopeasti :D

Edit. Onko muuten suositella tuolta jotain tiettyä merkkiä vaikka tuota sitraattia? On niin monenmoista...

Ne postikulut on 4 dollaria :D Vähemmän kuin mistään vitun fitnesstukuista.

Siis mitä? Ai että jos tilaan vaikkapa pari purkkia omega kolmosia, saatan selvitä kymmenellä dollarilla ihan koko satsista? Wou, täytyyki mennä selailemaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom