Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tässä yrittänyt perehtyä tuohon Automatorin toimintaan. Vaikuttaa ihan hyvältä kilkkeeltä, vielä kun oppisi käyttämään sitä. Pohdin tässä, että Automatorilla pitäisi varmaan olla mahdollista suorittaa seuraavanlainen operaatio:

Koneella on paljon videoita, joita pitäisi päästä koostamaan kokonaisuudeksi iMoviella. Nämä videot täytyisi vaan saada muutettua .mod -muodosta .dv -muotoon, että iMoviekin ymmärtäisi niitä. Olen aiemmin suorittanut muuntamisen MPEG Streamclipillä, joka toimii sinänsä hyvin, mutta kun videoklippejä on paljon, niin operaatio on kohtuullisen työläs. Eli onko Automator mahdollista "ohjelmoida" poimimaan videot kansiosta X, muuntamaan ne Streamclipillä .dv -muotoon ja vielä nimeämään ne kronologiseen järjestykseen (esim. 1.xxxx, 2.xxxx jne...).

Osaisiko joku asiaan perehtynyt osaaja valaista asiaa? Kiitos jo etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Modeemiongelmat Imacilla korjattu ottamalla Airport express käyttöön. Jostain kumman syystä kone käy huomattavasti kuumempana kuin ennen????????

Modeemiongelmat Imacilla korjattu ottamalla Airport express käyttöön. Jostain kumman syystä kone käy huomattavasti kuumempana kuin ennen????????

WLANin käyttäminen tuottaa varsin mukavasti lämpöä verrattuna langalliseen eetteriin, joten toi on ihan normaalia...

Nyt kaivataan pikaisesti apua!
Laitoin MacBookiin kiinni HP300-sarjan tulostimen ja omppu asensi ohjelmiston. Tulostin näkyy koneella mutta kun yrittää printtailla niin se tulostus jää vaiheeseen "Tulostetaan" eikä sitten printteri rupee tekemään missään vaiheessa mitään. Missä hitossa on oikein vika?

edit: Ei mitään enää, nyt tää rupes printtaileen ihan itsestään, kesti vaan ihan helvetin kauan:D

Nyt kaivataan pikaisesti apua!
Laitoin MacBookiin kiinni HP300-sarjan tulostimen ja omppu asensi ohjelmiston. Tulostin näkyy koneella mutta kun yrittää printtailla niin se tulostus jää vaiheeseen "Tulostetaan" eikä sitten printteri rupee tekemään missään vaiheessa mitään. Missä hitossa on oikein vika?

edit: Ei mitään enää, nyt tää rupes printtaileen ihan itsestään, kesti vaan ihan helvetin kauan:D
HP on aivan saatanasta, jostain syystä niiden liian monet tulostimet vittuilee. Tai voihan vika olla OSX:ssäkin. Mulla vittuilee HP kanssa.

Mahtaako toimia kun elokuvissa.. Tarkoituksena lyödä TC modeemin perään ja sillä langaton verkko kämppään siten, että saa samalla backupit sekä läppäriltä, että pöytäkoneelta. Lisäksi pitäisi kytkeä pöytäkone kotiteatterivahvistimeen yhdeksi ääni- ja kuvalähteeksi. Tarviiko tämä väli jotain ihmeellisiä virityksiä. Ääntähän ei käsittääkseni saa ulos näytön kanssa samasta reiästä, joten pitääkö laittaa kaksi piuhaa koneelta vahvistimelle?

Kun Youtubesta yrittää kattoa videoita, niin playeriin pukkaa "an error occurred please try again later" ilmoitus. Toimii sitten kun poistaa Youtuben evästeet jä päivittää sivun, mutta kun yrittää katsoa seuraavaa videota, niin tulee sama ilmoitus. Eli aina kun yrittää katsoa uutta videota, pitää poistaa evästeet. Ongelmaa ei ole käyttäjien Youtube sivuilla eikä embedded playerillä. Selaimena Opera.
Päivitin uuden Flashin ja kokeilin asentaa Operan puhtaasti uudestaan, mutta ei siltikään toimi. Vituttaa...

Edit. Leopard 10.5.8

Kysytäänpäs nyt tälläistä,mulla on 1TB ulkoinen kovalevy jossa säilytän valokuvat,musiikit ,leffat,yms. Nyt ostin vielä toisen 1TB levyn jolle haluaisin varmuuskopion tuosta jo käytössä olevasta.Mikä on järkevin ja helpoin tapa pitää toi toinen levy aina ajantasalla??
Tästä macbookista löytyy toi time machine,soveltuuko se tuollaiseen erillisten kovojen varmuuskopiointiin,vai onko tarkoitettu vain tämän oman järjestelmälevyn kopiontiin?? Joo ja olen kyllä ohjeita tuohon lukenut mutta mitään suurta valaistumista ei ole tapahtunut..
Toisaalta voishan noita kopioida ihan käsipelilläkin, mutta kun noita valokuvia tulee niin usein ja ovat yleensä järjesteltyinä useisiin kansioihin,niin ei sekään ole hyvä ratkaisu.
Niin ja vielä sellanen kysymys tosta time machinestä,että siirtääkö se noi tiedostot juuri samanlaisina kuin ne ovat tuolla levyllä ,vai tekeekö se niistä jotain "omia" tiedostoja jotka saa sitten jollain tarvittaessa palautettua normaaleiksi??
Jos nyt joku ymmärsi kysymyksen niin olisin kiitollinen vastauksista..

Onko kenelläkään muulla ongelmia youtubessa hd videoiden kanssa? Itse kun katselen late 2008 alu macbookilla, yleensä videot nykivät melko paljon vaikka bufferin mukaan videota on ladattu jo pitkästi. 720p videot siis pätkivät 1080p:stä puhumattakaan.

Onko kenelläkään muulla ongelmia youtubessa hd videoiden kanssa? Itse kun katselen late 2008 alu macbookilla, yleensä videot nykivät melko paljon vaikka bufferin mukaan videota on ladattu jo pitkästi. 720p videot siis pätkivät 1080p:stä puhumattakaan.

Kun YouTube päivitti viimeksi ulkoasuaan tekivät jotain (?!) että HD-videot ovat hirveän raskaita normaalissa näkymässä mutta fullscreeninä ja downloadattuna toimii hyvin. Itsellä tosin 2009 2,4GHz Macbook mutta pitäisi tuollakin pyöriä.

Meneekö huonontunut akku applen takuun piikkiin? Kiire!

Suositut

Back
Ylös Bottom