Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On alkanu kiinnostamaan macbookin hommaaminen, mutta edelleen ihmettelen että mistä näitten laitteiden hinta oikein tulee? Koska samalla hinnalla saisi reilusti tehokkaampia pc läppäreitä. Oman käsitykseni mukaan macbookeissahan ei hirveästi tehoja ole esim. pelikäyttöön, olenko oikeassa? Laitehan tulisi pääasiassa vain musiikkiin, leffoihin(myös HD!) ja netin selailuun, vain satunnaista pelailua.
Ja toivottavasti saan vastaukseksi muutakin kuin "omppu logo maksaa" ...

On alkanu kiinnostamaan macbookin hommaaminen, mutta edelleen ihmettelen että mistä näitten laitteiden hinta oikein tulee? Koska samalla hinnalla saisi reilusti tehokkaampia pc läppäreitä. Oman käsitykseni mukaan macbookeissahan ei hirveästi tehoja ole esim. pelikäyttöön, olenko oikeassa? Laitehan tulisi pääasiassa vain musiikkiin, leffoihin(myös HD!) ja netin selailuun, vain satunnaista pelailua.
Ja toivottavasti saan vastaukseksi muutakin kuin "omppu logo maksaa" ...

Nykyisellä hinnoittelulla macbook ei ole erityisen järkevä ostos. Applen kannettavista 13" macbook pro ei ole kuitenkaan hirveästi kalliimpi, mutta kaikessa parempi: hieman nopeampi näytönohjain ja prossu, isompi akku, lujempi runko, taustavalaistu näppis ja parempi liitettävyys. Pelaamiseen ei noista sovellu kumpikaan.

"Mistä saa Airport Extreme Wlan-kortin Power Mac g5:een?"

Jatkoa, saako tätä wlan verkkoon jollain muulla tavalla. Tuota wlan-korttia olen etsinyt suomesta kissojen ja koirien kanssa eikä tunnu olevan missään.

Sain kuin sainkin tuon Airport Extreme Wlan-kortin. IKÄVÄ KYLLÄ. Surkein tekele ikinä matkaa tukiasemaan alle 3 metria ja ei anna täyttä signaalia. Vastaavia kokemuksia pikaisella googletuksella vaikka millä mitalla. Signaalia saa lisää avaamalla koneen kotelo - jippii.

Ihan varotuksen sanana älkää sekaantuko tuohon.

útorrent tarvitsisi avoimen portin. Palomuurista olen sallinut kyseisen ohjelman liikenteen, mutta ohjelma kuitenkin valittaa että portti ei ole auki. Miten saan avattua portin ohjelmalle?

útorrent tarvitsisi avoimen portin. Palomuurista olen sallinut kyseisen ohjelman liikenteen, mutta ohjelma kuitenkin valittaa että portti ei ole auki. Miten saan avattua portin ohjelmalle?
Mulla sama ongelma, transmissionilla torrentit valuu kuitenkin hyvin. Portit olen molemmille avannut, utorrent ei siltikään pelitä.

VIDDUUUUUU!!!!! Menin sit kiireessä ostamaan HP Laserjet CP1215 väritulostimen, joka on AINUT HP mikä ei toimi Macissä! Fuck! Ja tottakai kammo kiire päällä... :wall:

Osaako joku nero auttaa mua? Miten toi saa skulaamaan? Oon kokeillu muutamaa eri ajuria vaihtaa, pyörii, muttei tulosta mitään. HELP!

Onko macille olemassa realtek hd audion kaltaisia ajureita? On nimittäin melko surkea tuo äänenlaatu verrattuna windows koneeseen.

Mulla on tässä Macbookista irroitettu 80GB rikkonainen kovalevy. Mites lähden selvittämään voinko palauttaa kamoja levyltä?

Ehkäpä näin?

1. http://www.halvathinnat.fi/magento/usb-2-0-to-ide-sata-adapter-cable.html
2. http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php
3. http://raisingebenezer.files.wordpress.com/2009/09/jesus-praying.jpg

Uus winsu (kovalevy) sisään ja time machineltä kamat sisään :lol2:
"klikmäk".
Ensi kerralla sitten se muutaman kympin investointi usb-levyyn?

Riippuu siitä miten levy on rikki... ekaks pitäisi saada levy kytkettyä toiseen koneeseen, esim. tällaisella adapterilla (tai jos koneesta löytyy SATA/eSATA, suoraan siihen). Jos levy on "rikki", OS X ei tod.näk. mounttaa sitä työpöydälle, mutta Disk Utility / Levytyökalu saattaa silti tunnistaa levyn. Jos levy ilmestyy Disk Utilityyn, sitä voi yrittää skannata esim. Alsoft DiskWarriorilla.

Jos levy on mekaanisesti rikki (neula kyntää levyn pintaa), Norman IBASin (ym) sedät ja tädit auttavat maltillista korvausta vastaan.

Mikä olis kätevä piirrustusohjelma macille, jos tarvii tehä jotain yksinkertaista? Siis ohjelma tyyliin paint, ei mitään hifistelyä.

Mulla ainakin toimii leopardilla hyvin, onko sulla lumileopardi?

Joo on lumileopardi. Eli nähtävästi siitä sitten johtuu ettei toimi.

Latailinki jonku Inkscapen. Toi ainakin tuntui pelittävän.

Onko mäkille joku akun testaussofta tarjolla? siis mikä kertoo missä hapessa akku on. Reipas puolivuotta vanha mbp:n akku tuntuu imevän itsensä tyhjäksi vähän turhan nopeaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom