Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Mikähän vihtu on kun youtube videot tökkii nykyään aivan sairaasti? Ääni kuuluu mutta kuva jämähtää paikoilleen, varsinkin jos pitää yhdessä tabissa tubea ja välillä käy toisesta selaamassa esim pakkista tai facea. Firefoxia käyttelen, pitäiskö sitä siirtyä safariin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Apple TV:
Täällä varmaan monella kokemusta ko. aparaatista, joten laittakaapa hyviä ja huonoja puolia tulemaan.
Itsellä tuo olisi harkinnassa olohuoneen viihdelaitteiston jatkoksi, varmaan pääkäyttönä olisi netflix ja itunes.

Toimiiko jouhevasti ja nopeasti?
Hinta tuossa ainakin näyttäisi olevan ihan kohtuullinen, mutta miten on laadun kanssa?

edit: niin ja toki kiinnostaa ainoastaan tämä uusin, jossa 1080p tuki.

kyl mä diggaan siitä..

Vuokraamo toimii hyvin (suomisubeil sais olla enempi leffoi)
Netflixis jopa valkoset tekstit (eikä mitään valittamista muutenkaan)
Airplay tietty iso plussa

Miinuksia, ettei tue muita ku itunesin kautta toistettuja medioita (vanhaan sai jailbreikin, mut tietty vaatii sekin jumppaa), itel pätkii airplay koneelta (Air), niin ettei voi esim. leffaa kattoo koneelta (tällöin tuo itunes/.mp4 sidonnaisuusongelma ois olematon)

Mulla toimii kuin unelma, ei pätki tai mitään. NBA matsit tulee katottua sieltä ja toimii hyvin Androidinkin kanssa.

Kai sitä voisi tuollaisen laitella tilaukseen sitten. Ei se ainakaan hinnalla ole pilattu ja varmaan ajaa asiansa varsin hyvin.
Lähteekö muuten jostain vielä halvemalla kuin tuo virallinen 110€?

Houkuttais tollane Mac Mini laittaa olohuoneesee leffojen takia, mites jaksaa 1080p.mkv toi uusin?

E: joo vähäs dorka kyssäri näköjää ku useammal prossul saa valittua, pärjääkö 1080p matskun kans i5 vai pitääkö tarttua i7:aan?

Houkuttais tollane Mac Mini laittaa olohuoneesee leffojen takia, mites jaksaa 1080p.mkv toi uusin?

E: joo vähäs dorka kyssäri näköjää ku useammal prossul saa valittua, pärjääkö 1080p matskun kans i5 vai pitääkö tarttua i7:aan?

Molemmissa on Intel HD Graphics 4000 -näyttis, joka selviää HD-matskusta ongelmitta. Ilman rautapurkuaki vähän paskempiki prossu jaksaa kyllä toistaa 1080p-matskua.

kallistuu kyllä ehkä Macbook Pro:hon tää homma ku läppäriki olis kiva. Ja Pro jaksaa myös 1080p matskun =). Sitä vaa arponu tarviinko tol Retinalla, ku mun kuvanlaatu pitäs löytyä siitä tulevasta töllöstä. Jos ei himona photoshoppaile ni tekeekös sil Retinal normikäytös mitää. Hintaa tulee aika suolasesti lisää.

Pystynkö kansioiden ulkonäköä muuttamaan? Koitan järjestellä videoita macissa ja haluaisin saada jokaiseen kansioon oman kansikuvan. Miten pystyn tämän tekemään? Tylsän näköisiä noi vakiokansiot.

Pystynkö kansioiden ulkonäköä muuttamaan? Koitan järjestellä videoita macissa ja haluaisin saada jokaiseen kansioon oman kansikuvan. Miten pystyn tämän tekemään? Tylsän näköisiä noi vakiokansiot.

Kopsaa joku kuva leikepöydälle. Sitten valitset sen muokattavan kansion ja painat cmd+i, jonka seurauksena näet kansion tiedot. Tämän jälkeen klikkaa kerran (aktivoi) kansion kuvaa ylävasemmalla ja painat cmd-v / liitä.

Arvoisa forumin väki! Minulla on 5 vuotta vanha iMaci 2,5hz ja 4Gigaa "välimuistia" ,lumileopardi käyttis..Nyt viime aikoina tämä on mennyt jumiin jos olen pitännyt 2-3 sellain ikunaa auki ja buutaminen on ollut ainoa vaihtoehto...Niin ja sitten en saa Norton antivirus ohjelmaa koneelta pois..Kaikki apu on tervetulutta ..Kiitoksia etukäteen

kallistuu kyllä ehkä Macbook Pro:hon tää homma ku läppäriki olis kiva. Ja Pro jaksaa myös 1080p matskun =). Sitä vaa arponu tarviinko tol Retinalla, ku mun kuvanlaatu pitäs löytyä siitä tulevasta töllöstä. Jos ei himona photoshoppaile ni tekeekös sil Retinal normikäytös mitää. Hintaa tulee aika suolasesti lisää.

Itsellä, sekä uusin 15" retina MBP ja reilu vuoden vanha Mac Mini. Mini mulla telkkarissa kokoajan kiinni Netflixia, Spotifyta ja satunnaista nettiselailua varten. Eipä ole kertaakaan mikään pätkä 1080p pätkä tuossakaan tökkinyt.

Pitkään itsekin mietin MBP:ta ostaessa, ottaako retinan vai ilman, mutta eipä ole hetkeäkään kaduttanut :) On se vaan ihan eri kiva jo pelkästään lueskella tekstiä, kun se vaan on niin tarkka. Varmasti jälleenmyyntiarvokin parempi tulevaisuudessa, kuin retinattomalla.

Arvoisa forumin väki! Minulla on 5 vuotta vanha iMaci 2,5hz ja 4Gigaa "välimuistia" ,lumileopardi käyttis..Nyt viime aikoina tämä on mennyt jumiin jos olen pitännyt 2-3 sellain ikunaa auki ja buutaminen on ollut ainoa vaihtoehto...Niin ja sitten en saa Norton antivirus ohjelmaa koneelta pois..Kaikki apu on tervetulutta ..Kiitoksia etukäteen

Onko kokeiltu jo: https://support.norton.com/sp/en/us/home/current/solutions/kb20080427024142EN_EndUserProfile_en_us

Sattuuko olemaan Pagemaker asennettuna jollakulla macciinsa? Jos, niin avaako se seuraavan tiedoston: http://www.sis.uta.fi/~jm58660/TAITTO.1 ?

(Win-versio 6.5 valitti ettei voi samaan aikaan konvertoida vanhaa versiota uudeksi ja mac-versiota pc-versioksi; tuo tiedosto on tehty versiolla 4.0. En jaksaisi etsiä sopivaa konetta ja asentaa ennenkuin tiedän, että Macin uudempi PM suostuu tuon avaamaan. Minulle siis riittää tieto siitä, että tiedosto avautuu tai ei avaudu.)

Mistä löydän halvalla bookpron laturiin sen pistorasian ja laturin välisen johdon?

Toinen kysymys, mikä näyttö kannattaisi ostaa, jos kriteerinä on mahdollisimman paljon tuumia mahdollisimman halvalla. Max budjetti tähän joku 500.

Ajatuksiini on tullut Macin ostaminen, kun tähän nykyiseen kannettavaan on mennyt hermo. Asus on merkiltään ja ollut käytössä pari vuotta ja käyttiksenä tietenkin windows.

Tämä kone on viimeisen vuoden vittuillut enemmän tai vähemmän. Aloitti sillä, että valokuvien selailussa jumi ja jämähti paikalleen. Sitten jatkoi samaa selaimella ja viime aikoina tuo käynnistyminenkin on niin v**** vaikeeta. Joka ikinen nettisurffailukerta tämä jumii ja jää miettimään ja mulla menee hermo! Myös käynnistyminen tuntuu kestävän ikuisuuden vaikka se käynnistyiskin ns. ilman ongelmia.

Jos ostan Macin niin häviääkö kyseiset ongelmat vai tuleeko siihenkin ne ajan kanssa?

Miten hyvin applen air play toimii? Jos esim. yhdisttää macin ja stereot, joissa on air play -tuki tai iphonen? Onko yhteistyö saumatonta?

Entä millainen macci olisi hyvä minun tarpeisiin? Eli suurimmaksi osaksi nettisurffailua ja musiikin kuuntelua. Valokuvia ja videokuvaa kans tulis laitettua talteen. Vaikka nyt onkin käytössä kannettava niin ehkä pöytäversio riittäisi. Siksipä olenkin ajatellut tälläista: http://store.apple.com/fi/browse/home/shop_mac/family/imac eli tuo edullisin 1 410 e.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom