Alkanut oma mid-2012 mbp lataan jotain, kun herättää unesta (nostaa näytön ylös). Ennen herännyt samantien, mutta nyt pysyy näyttö harmaana/värittömänä noin 5 sekunnin ajan ja alhaalla näkyy se pystyssä olevista palikoista koostuva latauspalkki. Tämän jälkeen tulee värit näyttöön, mutta hiiri ei toimi vielä muutamaan sekuntiin eikä salasanaakaan voi vielä kirjoittaa näppäimistön toimimattomuuden takia. Kaikken kaikkiaan herääminen kestää vajaa 10 sekuntia. Tämän jälkeen kaikki toimii kuten ennenkin eli loistavasti. Lisäksi optinen asema pitää nykyään herätessä joka kerta samaa ääntä kuin käynnistettäessä kone. Ennen oli tosiaan täysin hiljaa herätessä. Niin ja edellä olevat asiat ilmenee vain silloin, kun kone vaatii salasanaa herätessä, jonka olen itse asettanut neljään tuntiin. Kun kone on nukkunut alle tuon ajan niin herääminen tapahtuu välittömästi ja ilman ylimääräisiä ääniä.
Tätä tapahtunut uuden Appstoren ehdottaman järjestelmän päivityksen myötä (muistaakseni), jonka puolitoista viikkoa sitten latasin. Oon konetta buuttaillut ja optisen aseman resetoinut (löysin applen sivuilta ohjeen, jonka toivoin auttavan ääneen, mutta se oli 2009 vuoden mbp:lle eikä ainakaan tässä tapauksessa auttanut). Voikohan asialle tehdä itse jotain, vai toivoa vaan, että poistuu seuraavan päivityksen myötä? Käyttiksenä on Mountain Lion 10.8.2.