Kertokaas osaavammat. Koneeni on alumiininen MacBook 13" loppuvuodelta 2008. 2Ghz prosessori ja 2Gb keskusmuistia, kovalevy on sen 160Gb. Kuinkas paljon tätä voi parannella omatoimisesti? Ilmeisesti ainakin keskusmuistin saa helposti lisättyä 2x2Gb:ksi? Kuinka paljon se vaikuttaa koneen käyttäytymiseen? Toisena mietin kovalevyn vaihtamista 128Gb SSD:ksi - onko simppeli homma ja millainen vaikutus? Viimeisenä kävi mielessä myös prosessorin päivitys, mutta a) onko mahdollista b) onko järkeä, jos on jo päivittänyt keskusmuistin ja ehkä myös tuon kovalevyn? Kiitos jo etukäteen.
Mulla mid2009 MBP Pro 13". SSD Levyn päivitys on suunnitelmissa. Muistit päivitin 2Gt --> 8Gt ja ero oli aivan järjetön. Enkä käytä konetta oikeataan muuhun kuin surffailuun, leffojen katsomiseen ja musan kuunteluun. Muistit on helppo vaihtaa, kuten on kiintolevykin. Käyttiksen asentamisesta en tiedä, kun en omaa backuppeja tästä ja olen ostellut verkosta aina käyttikset uuden tullessa.
Kyllä tuosta hyvän pelin vielä saa muutamalla saturaisella. Kannattaa tehdä. Itse meinaan vielä vaihtaa levyn + akun ja oletan, että kone menee vielä 2-3v helposti.
E: kannattaa tsekata paljonko tuo nielee muistia ja lyödä maksimit sisään.