Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Tainnu kyrvähtää toi levy:

smartti.png

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi kipale ei välttämättä ole aina edes kauhean paha asia, etenkin kun se on siirretty. Mitenhän se päätti että on varmasti feilaamassa? Jos noita tulee enemmän, niin sitten joo.

Toisaalta taas joku väitti että yksikin voi aiheuttaa juurikin hitautta, kun järjestelmä käy tsekkaa voiko siihen kirjottaa jne.

Akku pamahti macbook pro 13" ostettu joulukuussa 2009 uutena. Millainen akku tohon mahtaa mennä, miljoona vaihtoehtoa joista pitäisi arvata oikea. Maksaa satasen tuntumassa, joten montaa harjoituskappaletta ei kiinnosta ottaa. Pohjasta on kulunut mahdolliset mallimerkinnät jo pois, joten pitäisi olla valistunut arvaus.

Akku pamahti macbook pro 13" ostettu joulukuussa 2009 uutena. Millainen akku tohon mahtaa mennä, miljoona vaihtoehtoa joista pitäisi arvata oikea. Maksaa satasen tuntumassa, joten montaa harjoituskappaletta ei kiinnosta ottaa. Pohjasta on kulunut mahdolliset mallimerkinnät jo pois, joten pitäisi olla valistunut arvaus.

Etkö pääse liikkeeseen sen pelinkanssa? Onko missään rekkarissa tallella mallinumeroa tyyliin 3,1 tai 4,1, jne...

Ei toi paska lähe käymään edes johdolla. Huomenna testaamaan frendille toimivalla laturilla. Josko on laturikin paskana, akku on piiputtanut jo vuoden (siis näyttänyt huutomerkkiä ja huoltoa). Pitää sitten katsoa mitä tässä tehdään. Tuntuu mieltäylentävältä, että aika tarkkaan kolme vuotta vanha läppäri on paskana. Kovalevy on jo aikoja sitten piiputtanut, nyt todennäköisesti laturi ja akku. Noh, eihän toi maksanut kun sen 1200€ :jahas:

Ei toi paska lähe käymään edes johdolla. Huomenna testaamaan frendille toimivalla laturilla. Josko on laturikin paskana, akku on piiputtanut jo vuoden (siis näyttänyt huutomerkkiä ja huoltoa). Pitää sitten katsoa mitä tässä tehdään. Tuntuu mieltäylentävältä, että aika tarkkaan kolme vuotta vanha läppäri on paskana. Kovalevy on jo aikoja sitten piiputtanut, nyt todennäköisesti laturi ja akku. Noh, eihän toi maksanut kun sen 1200€ :jahas:

No, mun mielestä tosta saa ihan toimivan pelin. Mun MBPhen on vaihdettu akku 2x, laturi 1x ja kovo 2x(SSD upgrade), joten musta toi nyt on ihan normaalia ylläpitoa. Mun laite täyttää seuraavaksi 6v ja toimii edelleen hyvin ja maksoi joskus kilkkeineen joku 4K.

Liikkeessä toi olis kaikista helpoin diagnosoida ja menee odottaessa, jos sinne ei pääse niin eniten apua olisi siitä "Mallin tunniste" numerosta, joka on tyyliin 2,1 tai 3,1, jne...

Juu, siis toimivan pelin tästä ainakin Koitan tehdä. Mutta persaukisena vituttaa, kun on ostavinaan laatua ja ladaa tulee. Olen kuitenkin tehnyt töitä läppäreillä +10 vuotta eikä ikinä ole ollut samanlaisia murheita mitä tuplat kalliimmalla mäkillä. Se tässä riepoo. SSD levyn mä tohon törkkään, seuraavaksi. On se sen verran railakasta menoa :D

Applella jos joku toimii hyvin niin takuu. Virtalähteen rikkoutuessa saa aika hemmetin todennäköisesti takuuseen uuden vaikka ikää olisi 5 vuotta. Akuillakin on mielestäni jonkinsortin takuu. Kannattaa tarkistella noita Applen sivuilta googlettamalla.

Mulla sippas toi koko MBP ja syyksi osoittautui juurikin viallinen laturi.

Pitää huomenna selvitellä, kun pääsee oikean koneen ääreen. Nyt mennään luurilla.

Akku on kulutustavaraa ja sen hajoamisen kyllä hyväksyn. Äkkiä (n.2v) se meni, mutta kuitenkin..

Kädetänkö mä jotain, tuskin OSX on työkäytössä oikeesti näin persiistä? Miksi finder ei pysty hakemaan verkkolevyiltä? Miksi verkkolevyn kansion avaaminen kestää 5 minuuttia? Miksi se kehittelee jotain pikkukuvia kansion sisällöstä toista viikkoa ja mistä helvetistä sen saa pois päältä? Miksi tiedoston avaaminen Adoben softien kautta on käytännössä mahdotonta helvetin hitaan tiedoston selaamisen vuoksi? XP:llä nää duunit olis jo tehty...

Miksi se kehittelee jotain pikkukuvia kansion sisällöstä toista viikkoa ja mistä helvetistä sen saa pois päältä?

Sen järjestelmän pitää indexoida ne levyt Spotlightiin, ennen kuin se pystyy ne sieltä sähäkästi löytämään.
Sama juttu kaikissa järjestelmissä :D

Kädetänkö mä jotain, tuskin OSX on työkäytössä oikeesti näin persiistä?
En enempää määrittele miksi, mutta mun käteen (3kk käyttöä) Finder oli ihan kauhea näin yleisesti.

Tulipahan vain mieleen, että onko kukaan törmännyt screensavereihin, jotka vois jakaa useammalle näytölle? Aina ajanut dual screenillä samaa saveria tuplana, mut olis makee vippaa kolmelle näytölle sama jaettuna.

- - - Updated - - -

[video=youtube_share;p6hDIp-f4II]http://youtu.be/p6hDIp-f4II[/video]

Applella jos joku toimii hyvin niin takuu. Virtalähteen rikkoutuessa saa aika hemmetin todennäköisesti takuuseen uuden vaikka ikää olisi 5 vuotta. Akuillakin on mielestäni jonkinsortin takuu. Kannattaa tarkistella noita Applen sivuilta googlettamalla.

Mulla sippas toi koko MBP ja syyksi osoittautui juurikin viallinen laturi.

Sehän meni hyvin.

Soitin tukeen, virolainen tai mikä lie vastaa puhelimeen huonolla suomella. Ensin tavataan sarjanumeroa, sitten nimeä, sitten sähköpostia jne.. Siis tavataan M niinku Matti, K niinku Kalle, L niinku Liisa. Tämä kaikki on tehty ja meinaan, että täähän oli lopun viimeks aika helppoa.

Tämän jälkeen, hän kehoittaa menemään siihen liikkeeseen josta olen ostanut tuotteen (mItä vittua?). No ei se nyt käy, en ole ajamassa 200km suuntaansa yhden laturin perässä. Seuraavaksi tiedustelen, että saanko mä sen laturin ja siihen todetaan kyllä kyllä --> onhold ~10min. tukihenkilö tulee puhelimeen ja änkyttää luottokortista. Kysyn, että siis pitääkö mun nyt tässä maksaa se. Tokitoki pitää. Seuraavaksi sanon, että kyllä nyt olisi vaan parempi toimittaa laturi ihan kuluttajasuojan puitteissa vaikka takuu ei ole voimassa. Kyllä laturin pitää kolme vuotta kestää (oli takuu voimassa tai ei). Noh, sitten odotellaan taas +10min, jonka jälkeen kaveri tulee takaisin ja kysyy, että voinko mä keskustella asiasta englannin kielisen ihmisen kanssa. Sanoin, että periaatteessa kyllä, mutta ymmärtääköhän tämä engelsmanni suomalaisesta kuluttajasuojasta mitään. No ei varmaankaan. Nyt soittelevat (ehkä) takaisin kun sieltä joku dirrikka vapautuu.

Maksuun varmaan meni, eli ei toi takuu ainakaan mun silmissä nyt kovin hyvin toimi. Kyse on nyt 80€ laturin suhteen, ei se kamalasti ole, mutta tosiaan jos kolme vuotta vanhaan mäkkiin saa alkaa tekemään ~500€ remonttia niin kyllä se alkaa korpeamaan. Edellisestä listasta nimittäin jäi uupumaan DVD-asema. Sille nyt ei ole käyttöä, joten se saa jäädä, mutta ei voi laatupelistä tai palvelusta puhua.

No ei mulla ainakaan aja kuin sen 1. kerran.

Mulla joka kerta kun avaan Finderin, eli jossain on nyt jotain häikkää...on oikeesti lähes käyttökelvoton kun haku ei löydä ja käsin etsiminen on kuin tervan juontia.

Tulipahan vain mieleen, että onko kukaan törmännyt screensavereihin, jotka vois jakaa useammalle näytölle? Aina ajanut dual screenillä samaa saveria tuplana, mut olis makee vippaa kolmelle näytölle sama jaettuna.
- - - Updated - - -

[video=youtube_share;p6hDIp-f4II]http://youtu.be/p6hDIp-f4II[/video]

Onpa saatanan hieno tuo videon screensaver. Piti heti hakea. :D Ainakin mä löysin tuon saman Macille? Ainakin ymmärsin että oli PC version portti. On muuten huikea hieman vajaa 230 kiloo toi koko screensaver. :)

Jumalauta meinaan vähän kyykkää kone kun pistää tähtien määrät tappiin (10,000 vs. default 1,000), ja Geometrian tappiin (20 vs. 10 default)... FPS about 7. Ei taida tukea multicoree yhtään tuo, ja en tiedä miten tuo OpenGL osaa käyttäytyä myöskään. Pitää löytää sopiva balanssi näyttävyyden ja sulavuuden väliltä. Videossa tais olla tähdet maksimi 10,000 ja geometria leveli 15, FPS vaan reilu 20 ja suoritin kuormitus 10% (johon oli mahdoton kohdistaa videota ilmeisesti):

[video=youtube_share;dEj8I7ZSaUs]http://youtu.be/dEj8I7ZSaUs[/video]

On kyllä jösses kuraa toi video mitä HTC One X puskee. Äänet muutenkin hiljaset jo valmiiks, sit Youtube vielä mufflas ne ihan täysin. Ei sillä että itse screensaverissa ääntä olisi....

Niiiiin, siis mullahan on PC. Tuli vaan vastaan että on joku kääntänyt sen Macille. Tässä:
http://mac.softpedia.com/get/Screensavers/Hyperspace.shtml

Päivitetty jopa Nov 2011: · Fixed a problem that started happening in Lion where the preferences were not properly saved after changes were made.

Kuvista näki että Mac versiossa on myös täppä "main screen only", joten taitaapi vielä tukea montaa ruutua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom