Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Löytyykö Macciin ilmaista softaa jolla vois tehdä PDF:ää webbitäyttöiseksi.
Eli esim. ja tuolta toi pdf http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/stm_6_02/index.html

Tarkoitus on, että voit täyttää lomakkeen valmiiksi sähköisenä, tulostaa sen tai lähettää sähköpostilla eteenpäin.

EDIT: on olemassa Word for mac 2011 versio, mutta saako tuolla tehtyä, en tiedä/taida... vinkkiä ?

Tietoa.. ei viittis Acrobat Pro X:ää ostaa tällasen takia, kun hintakin on mukava 650€ :D

Ps. jos jollain on myydä Professional 9 tai 8 versio, niin voisin innostua ostamaan sen.. platform MAC, kuten tässä osiossa voi olettaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
make, meneekö yhteystiedotkin jos tempasen luurin macin itunesiin kiinni? taidan tehdä silleen, että imutan sovellukset uudelleen ja teen nuo muutamat soittarit myös. eli en jaksa kikkailla mitään tiedostojen siirtoa.

Tietoa.. ei viittis Acrobat Pro X:ää ostaa tällasen takia, kun hintakin on mukava 650€ :D

Ps. jos jollain on myydä Professional 9 tai 8 versio, niin voisin innostua ostamaan sen.. platform MAC, kuten tässä osiossa voi olettaa

Ooks käyny http://download.comis kattomas? Katoin nopeesti ja en löytänyt suoranaisesti tohen ongelmaan mitään sopivaa.

make, meneekö yhteystiedotkin jos tempasen luurin macin itunesiin kiinni? taidan tehdä silleen, että imutan sovellukset uudelleen ja teen nuo muutamat soittarit myös. eli en jaksa kikkailla mitään tiedostojen siirtoa.

En oo ihan 100 varma mutta voisin veikata että menee. Tee ainakin backup sillä win-koneella eka. Tuolta http://support.apple.com/kb/ht1364 löytyy jotain infoa iTunesin kirjastosta. Ja iphonen backup löytyy http://www.geekguides.co.uk/130/where-does-itunes-keep-its-iphone-backups/

Kokonaiset 2 hakua piti tehdä Googlessa.

oon mie tuon ohjeen kattonu tuosta tiedoston/kirjaston siirrosta. sitten, kun se on vaikka ulkoisella kovolla nii mihin se tallennetaan macissä? eikös yhteystiedot saa synkattua gmailin kanssa. jos macin itunes pyyhkäsee ne veke niin nappaa ne sieltä takaisin?

Siirryin nyt Outlookista Mailiin. Toimii ok saapuneiden kohdalla, mutta miksi tämä ei synkronoi lähetettyjä viestejä näkyviin? Nyt siis lähetetyissä näkyvät vain Mailin käyttöaikana lähetetyt viestit, ei outlookin/gmailin. Ne näkyvät erikseen gmail-otsikon alla olevissa lähetetyt/saapuneet jne. Jokin oma moka taas varmaan.

Siirryin nyt Outlookista Mailiin. Toimii ok saapuneiden kohdalla, mutta miksi tämä ei synkronoi lähetettyjä viestejä näkyviin? Nyt siis lähetetyissä näkyvät vain Mailin käyttöaikana lähetetyt viestit, ei outlookin/gmailin. Ne näkyvät erikseen gmail-otsikon alla olevissa lähetetyt/saapuneet jne. Jokin oma moka taas varmaan.

Asennus vaiheessa hyväksyitkö "import mailboxes" kyselyn. Sen pitäisi tuoda kaikki viestit palvelimelta.

Mista saan tietaa, onko mulla koneessa virustorjuntaohjelmaa?

Mun kone on alkanut jumittaa tosi paljon. Saattaa seota esim. valilehden avaamisesta tai Wordin avaamisesta ja macin ympyra vaan pyorii latauksen merkiksi, mutta mitaan ei tapahdu pahimmillaan moneen minuuttiin. Olen ladannut tahan Office paketin, mutta en oikeastaan mitaan muuta mika veisi tilaa. Ongelmaa on esiintynyt muutaman viikon ajan enka mielestani tehnyt mitaan mika olisi voinut aiheuttaa jumittelun... Ennen toimi ihan moitteettomasti vaikka oli kymmenia valilehtia auki. Nyt valilehdetkin voivat aiheuttaa jumia. Kone on siis pari vuotta vanha Macbook Air, tallainen spekseiltaan.

Mista saan tietaa, onko mulla koneessa virustorjuntaohjelmaa?

Mun kone on alkanut jumittaa tosi paljon. Saattaa seota esim. valilehden avaamisesta tai Wordin avaamisesta ja macin ympyra vaan pyorii latauksen merkiksi, mutta mitaan ei tapahdu pahimmillaan moneen minuuttiin. Olen ladannut tahan Office paketin, mutta en oikeastaan mitaan muuta mika veisi tilaa. Ongelmaa on esiintynyt muutaman viikon ajan enka mielestani tehnyt mitaan mika olisi voinut aiheuttaa jumittelun... Ennen toimi ihan moitteettomasti vaikka oli kymmenia valilehtia auki. Nyt valilehdetkin voivat aiheuttaa jumia. Kone on siis pari vuotta vanha Macbook Air, tallainen spekseiltaan.

Ei Maceissa ole/tarvitse virustorjuntaa.

edit. ellet ole asentanut windowsia siihen.

Ei Maceissa ole/tarvitse virustorjuntaa.

edit. ellet ole asentanut windowsia siihen.

Aijaa, siistia. Kiitti tiedosta. Ja ei, en ole asentanut Windowsia.

Mistakohan toi jumittaminen sit johtuu :( Heitan tan paskan ikkunasta ulos seuraavan kerran kun jumittaa jossain yksinkertaisessa asiassa.

Mistakohan toi jumittaminen sit johtuu :( Heitan tan paskan ikkunasta ulos seuraavan kerran kun jumittaa jossain yksinkertaisessa asiassa.
Kokeile ajaa levytyökalun levynkorjaus. Mulla on aika usein tuota yhtä ihanaa rantapallon pyörimistä pari minuuttia, mutta joskus tuo levyn korjaus on auttanut.

Kokeile ajaa levytyökalun levynkorjaus. Mulla on aika usein tuota yhtä ihanaa rantapallon pyörimistä pari minuuttia, mutta joskus tuo levyn korjaus on auttanut.

Miten se tehdaan? :david:

Aijaa, siistia. Kiitti tiedosta. Ja ei, en ole asentanut Windowsia.

Kerro meille mitä prosesseja siellä pyörii? Joku siellä vie liikaa resursseja.

Eli avaa järjestelmän valvonta ja katso sieltä mitkä prosessit kuormittaa konettasi. Pitäisi olla heti avatessa prosessit lajiteltu prosessorikuorman mukaan.

Edit. Nimittäin tuo oikeuksientarkistus ei pitäisi enään paljoakaan auttaa.

Vinkki siihen jos rantapallot alkaa viipymään ruudulla:
Jos kovalevy on melkein täynnä niin on myös hyvä tarkistaa roskakori, ja myös tyhjentää se. Ite huomasin macminissäni että roskakorin tiedostot kuormittivat konetta.

Alyssa: Oletko nollannut nettiselainta kans? Ja kaikki päivitykset myös kunnossa (koko koneen osalta)? Aiemmin mainitut kovalevyn tarkastukset on myös paikallaan ja kaikki ylimääränen hilpe pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom