Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole koskaan oikein toiminut toinen kone kunnon nopeudella. Yritin tänään kanavan vaihtoa yms, mutta onnistuin saamaan koko järjestelman niin täysin jumiin, että jouduin konfiguroimaan kaikki alusta alkaen uudestaan... Betoniseiniä on monta välissä, tästä syystä Airport Express mukana kuvioissa.

Juuh, ei tosiaan muuta tule mieleen kun joko siellä on fyysiset esteet liian kovat tai sitten toi kahden tukiaseman siltaus vaan mättää. Eli sen toisen asetukset pakottaa huonommalle nopeudelle. Syynä tosiaan voi olla se, että jostain syystä data rate droppaa. Voisit koittaa pakottaa molemmat tukarit käyttämään jotain G/N tai N-only nopeuksia. Ei ole käsillä juuri tuota tukiasemaa niin en osaa sanoa mitä vaihtoehtoja siellä on tarjolla. Toimiiko se toinen kone hyvin edes sen ekan tukarin läheisyydessä? Jos ei niin sitten vian sijainti vähän supistuu.

Joo, tiettyyn rajaan asti toimii toi. Sitten kun ottaa Lock aspect ration pois, niin saa kuvaa pienemmäksi pysty, muttei sivusuunnassa.

Miten saan tosta noi mustat sivut pois. Ei lähde kulmasta vetämällä.

tilasin ensimmäisen maccini tänään. muutama kysymys. lataan macciin itunesin ja nappaan iphonen kiinni. siirtyyko luurin sisältö automatic macin itunesiin? onko macciin oma officen korvaaja ohjelma? tiedostojen siirto on muuten samanlaista, kuin peeceitten välillä? esim musat tikulle ja tikku toiseen koneeseen ja sitä kautta?

Käyttääkö joku macilla LaTeXia ja siinä TikZ + gnuplot yhdistelmää? Yritin selvittää miten ton gnuplotin sais asenneltua koneelle, mutta vaatii ilmeisesti jotain häröä terminaalikikkailua? Osaako kukaan antaa vinkkejä tai heittää jotain kätevämpää tapaa saada plotattua jotain funktioita ja ympättyä sen kuvan tex-tiedostoon?

tilasin ensimmäisen maccini tänään. muutama kysymys. lataan macciin itunesin ja nappaan iphonen kiinni. siirtyyko luurin sisältö automatic macin itunesiin? onko macciin oma officen korvaaja ohjelma? tiedostojen siirto on muuten samanlaista, kuin peeceitten välillä? esim musat tikulle ja tikku toiseen koneeseen ja sitä kautta?

Itunes on koneella valmiina, mutta tosta iluurin synkkaamisesta en tarkkaan tiedä, koska en semmosta omista. Applella on oma iWork ohjelmisto, joka vastaa kai aikalailla officea. Myös microsoftin officesta on mac versio ja openoffice toimii kanssa. Tiedostojen siirto toimii ihan samalla tavalla kuin peeceilläkin. Tosin jos musaa siirtelee niin kannattaa katella minne ne tiedostot heittää kun itunes haluaa tehä kaikennäkösiä kirjastoja niin lopputulos voi olla että kappaleet on kahessa paikassa koneella viemässä turhaa tilaa.

kiitos Adrift! sen verran oon selvittäny, että helpommalla pääsee jos siirtää koko itunes kansion mutta en ole kaikkein terävin kynä näissä asioissa.

Tosiaan mä tykkään itse iWorkista. Se toimii samalla periaatteella kuin MS Office ja kaikki toiminnotkin ovat melkein samat. Sanon, että iWorkki olis "maanläheisempi". Musta iPhone synkkaa itse itsensä iTunesin kanssa siten, että pystyt muokkaamaan sitä iTunesista käsin, näin ainakin iPodin kanssa mennään.

eli kun tyrkkään macciin luurin kiinni kaikki luurissa oleva synkkautuu macin itunesiin? musiikki, ohjelmat jne?

eli kun tyrkkään macciin luurin kiinni kaikki luurissa oleva synkkautuu macin itunesiin? musiikki, ohjelmat jne?

Jos oot siis synkannu luurin aikasemmin jonkun toisen koneen kanssa, niin uus kone vetää sen sileeksi. Mäkistä mäkkiin sain tosin siirrettyä koko iTunesin kansion ja luuri jatkoi synkkausta uuden koneen kanssa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, en tiedä toimiiko win -> Mac sama homma.

olen siis synkannyt sen win koneen kanssa. mites sen kansion saa siirretyä?

Ensin pitäis tietty tietää että missä se kansio windowsissa sijaitsee :) Google auttanee tässä. Sit vaan kopioit sen koko hakemiston sinne mäkkikoneelle. Uudella sijainnilla ei periaatteessa oo väliä, käynnistämällä iTunes alt (tai omppu) -näppäin pohjassa se kysyy mistä haluat hakea iTunesin kirjaston. Tietty se paikka pitää sinne preferensseihin laittaa ettei joka kerta tarvi tuolleen käynnistää. Musiikki -kansion alla se oletuksena taitaa olla. Sit valtuutat sen mäkkikoneen samalla Apple id:llä kuin se vanha kone niin ostoksetkin toimii.

Joistain biiseistä mulla valitti että ei löydy itse tiedostoa, mutta kun oli yhden biisin sijainnin hakenu manuaalisesti, iTunes kysyy että haluatko että se etsii automaattisesti muutkin, siihen vain ok niin kone raksuttelee hetken ja sit löytyy taas kaikki.

just tuota tarkotin, että mistä hemmetistä sen kansion löytää =) täytyy siirtää kaikki musa myös sitten mäkkiin. jos musiikin tallentaa musiikki kansioon niin itunes hakee ne sieltä ja sen jälkeen ne voi poistaa musa kansiosta niin eivät ole kahteen kertaan koneella vai?

just tuota tarkotin, että mistä hemmetistä sen kansion löytää =) täytyy siirtää kaikki musa myös sitten mäkkiin. jos musiikin tallentaa musiikki kansioon niin itunes hakee ne sieltä ja sen jälkeen ne voi poistaa musa kansiosta niin eivät ole kahteen kertaan koneella vai?

Siis jos ne laittaa suoraan sinne kansioon, mikä on sen itunesin kirjasto tms niin ei pitäis olla ongelmaa. Tai sitten määrittää sieltä itunesista sen kansion uudelleen. Mulla vaan kävi itelle sillon aluks niin, että heitin biisit johonki kansioon ja sitten ku toin ne itunesiin niin se rupes kopioimaa niitä johonki toiseen paikkaan ja lopputuloksena meinas olla kaikki kappaleet kahteen kertaan koneella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom