Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Installeri ilmoitti, että olemassa oleva asennus voidaan palauttaa ja tiedot säilyttää. Tuo prosessi nyt käynnissä... Toivottavasti toimii...

Onnistui, nyt taas käynnistyy ja kaikki näyttäisi olevan tallella.
Pistinpä nyt tuota konetta varten ulkoisen kovon tilaukseen, että saa varmuuskopion tehtyä ensi tilassa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huomasin että tuoltahan saa noita kunnostettuja MacBooke Proita alle tuhannella eurolla! Eli mahdollisuudet sellaiseen vielä on... Onko kellään kokemusta kunnostetuista maceista?

Sitten sellainen, että jos haluaa Macin langattomasti verkkoon, niin pitääkö ostaa tuommoinen tuhottoman kallis AirPort mikälie reititin?
Ja toimiiko esim. mokkulat, näin yleisesti, maceilla?

Sitten sellainen, että jos haluaa Macin langattomasti verkkoon, niin pitääkö ostaa tuommoinen tuhottoman kallis AirPort mikälie reititin?

Ei tarvii olla Applen omaa, toimii ihan samalla tavalla muidenkin valmistajien laitteilla.

Ei tarvi, ihan mikä tahansa standardin mukainen langaton systeemi pelaa. Kahta eri mokkulaa oon testannu (huawei oli ainakin toinen) ja molemmat toimii, kunhan löytää softat niille, ainakin noissa mun testaamissa oli mukana vaan windowsille ajurit.

Jeps, kiitti! Ois joulupukin ostama 4G Huawei jota se nyt 2v maksaa, siinä se ohjelma on WiMAX connection manager. Tuleekohan minkälaisia veroja/tulleja jos USAsta tilaa kunnostetun MBP:n?

Ai perkele, paska maa! >: (

E: Siis jos joku tuttu vaikka tilaisi sen Ameriikassa, ja lähettäisi postipakettina Suomeen, niin silloinko säästäis mojovan summan?

Ai perkele, paska maa! >: (

E: Siis jos joku tuttu vaikka tilaisi sen Ameriikassa, ja lähettäisi postipakettina Suomeen, niin silloinko säästäis mojovan summan?

Ei säästä jos ei valehtele sitä tavaran arvoa siihen lähetyslistaan ja sehän olisi petos, joten siitähän me emme keskustele täällä.

Eiköhän siinä ole ihan syynsä että ei voi mielinmäärin tilata tavaraa mistä halvimmillaan saa, vähemmästäkin sekoaa talous. Siis viitaten "paska maa" -kommenttiiin. :) Kuka enää Suomesta mitään ostaisi.

Sentään EU:n sisällä voi ilman lisämaksuja tilailla, se on jo kiva bonus. Esim. saksasta tuo tietotekniikka (etenkin osina) tahtoo olla halvempaa, postikuluineen.

Uusimman päivityksen jälkeen roskakori ei toimi. Kun vedän kohteen koriin, se menee pois, mutta roskakori näyttää tyhjää eikä tuota tiedostoa näy enää missään. Jos valitsen valikosta 'siirä roskakoriin' tulee ilmoitus, 'haluatko varmasti poistaa kohteen x?'. Jos hyväksyn, tiedosto häviää suoraan koneelta, ei mene mihinkään koriin. Muilla vastaavaa?

Missäs se astus oli, kun macin email softa pienetää kuvan automaattisesti lähetettäessä.
Pitäis saada pois päältä mokoma kaverin koneesta, enkä muista miten se tehtiin =)

WTF? http://store.apple.com/fi/product/MA348G/A?fnode=MTY1NDEwMQ&mco=MTA4NDE2NDk

Miksi tuo akku on saanu noin paskat arviot???? Mulla on 4-vuotta vanha pro ja nyt akun vaihtaminen alkas oleen ajankohtanen...viimesen puolen vuoden aikana on alkanu kulahteleen (ei pitkä virta-aika). Ja kovassa käytössä on ollu, mikä ongelma tuossa nyt on? Kannattaako tuota ostaa vai odotella vaan vanhan kans, kun meinasin hankkia uudemman roon vuoden päästä?

Voiskohan tuo akkujuttu olla nyt vaan siitä kiinni, ettei niitä ole käytetty suosituksien mukaan? Taidanpa siis ostaa sen uuden akun...

WTF? http://store.apple.com/fi/product/MA348G/A?fnode=MTY1NDEwMQ&mco=MTA4NDE2NDk

Miksi tuo akku on saanu noin paskat arviot???? Mulla on 4-vuotta vanha pro ja nyt akun vaihtaminen alkas oleen ajankohtanen...viimesen puolen vuoden aikana on alkanu kulahteleen (ei pitkä virta-aika). Ja kovassa käytössä on ollu, mikä ongelma tuossa nyt on? Kannattaako tuota ostaa vai odotella vaan vanhan kans, kun meinasin hankkia uudemman roon vuoden päästä?

Omien kokemusteni mukaan ihan normaalia. Minulla oli saman ikäluokan mbp. Ensimmäinen akku kesti vajaa 2 vuotta ja takuuseen vaihdettu tiputti kapasiteettinsa alle 20 minuuttiin alle vuodessa. Tuon ikäluokan mbp:n akut vaan ovat täyttä kuraa ja hakevat vertaistaan huonoudessa. Sinuna hankisin jonkin tarvikeakun, maksavat paljon vähemmän ja eivät ne voi enää noita alkuperäisiä huonompia olla.

^Kiitti :) 3,5 vuotta toimi tosiaan hyvin. Puolen vuoden aikana paljon oon käyttäny virtajohdon nokassa ja meni tosi paskaksi. Enää ei kestä kun sen max.40min ilman virtajohtoa.

Ajoin läpi lumikepardit kun macci bugitti ja kaikki on nyt ok, mutta hiiren vieritys hävisi jonnekin. Ei korjaannu edes uudelleen hakemisella ja buuttauksella? Mikäs auttas.

Minkä tason murotus tuo asentaminen on? Tää tökkii siihen malliin, että pakko olis laittaa uusiks, mutta ku ei millään jaksais. kele.

Tarkemmin ajatellen ei ainakana helpoimmasta päästä sulla, jos joutuu hiiren kanssa temppuilemaan.

No mä luulin että kovo menisi sileäksi, eli siihen olin valmistautunut. Eli lepardit sisään ja "asennus", jotain 50 minsaa.

Asennuksessa kuitenkin vain korjaantui jotain, tai ainakin nyt levynkorjausesta ei anneta noottia. Kaikki on ruudullakin ennallaan.

Tosin en tiedä vetääkö sitten aikakoneesta tuoreimman version sisään? En jaksa tarkistaa asiaa. Ei kiinnostakaan, kunhan pelittäisi vaan paremmin kuin ennen.

Uusimman päivityksen jälkeen roskakori ei toimi. Kun vedän kohteen koriin, se menee pois, mutta roskakori näyttää tyhjää eikä tuota tiedostoa näy enää missään. Jos valitsen valikosta 'siirä roskakoriin' tulee ilmoitus, 'haluatko varmasti poistaa kohteen x?'. Jos hyväksyn, tiedosto häviää suoraan koneelta, ei mene mihinkään koriin. Muilla vastaavaa?

Ainoa asia missä oikeuksien korjaus vielä macillä auttaa, on ehkä tämä tapaus. Macin roskakori käyttäytyy tuolla tavalla, kun sinulla ei ole kaikkia oikeuksia levylle/tiedostoon. Esim. verkkoevyillähän näin toimii aina. Elikkä kokeile korjata oikeudet...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom