Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Make ja adrift. Hyvin onnistu itunesin siirto ja synkkaus. Kiitos avusta ja kärsivällisyydestä =) Hieno kone on! Vielä yksi asia, mites torrentohjelmat? Mitä käytätte?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Make ja adrift. Hyvin onnistu itunesin siirto ja synkkaus. Kiitos avusta ja kärsivällisyydestä =) Hieno kone on! Vielä yksi asia, mites torrentohjelmat? Mitä käytätte?

Hyvä homma. Mä oon ite käyttänyt Vuzea ja on ainakin omasta mielestä toiminu hyvin.

Itsekkin olen käyttänyt vuzea jo puolen vuoden ajan ilman ongelmia.
Samo: Unohda virukset/spämmiohjelmat. Ei niitä tarvia miettii osx:n kanssa :D

Kuten tuossa jo sanottiin, ei sun tartte enää koskaan edes uhraa ajatusta noille.

Ei nyt ihan noinkaan. Jos warettaa ohjelmia voi kyllä saada haittaohjelmia myös macille. Pelkän musiikin ja elokuvien kanssa riskiä ei tiettävästi ole.

Ei nyt ihan noinkaan. Jos warettaa ohjelmia voi kyllä saada haittaohjelmia myös macille. Pelkän musiikin ja elokuvien kanssa riskiä ei tiettävästi ole.

Joo photarin cs5:sta kuulemma oli sellainen kräkätty versio mäkille jaossa johon oli koodattu jotain takaportteja mukaan. Tiedä sitten mitä sitä kautta saa tehtyä mutta ainakin jollain näppisskannerilla kaikki salasanat ja luottokorttinumerot jne. Että niiden kanssa kannattaa olla tarkkana...

Kahden kalenterin ongelma.

Töissä käytetään Mikkisoftan Exchange ohjelmaa ja sen kalenteria. Mulla on taas käytössä iCal.

Miten saan kalenterit synkkaa automaattisesti? Riittää kun päivitys tapahtuu sillon kun lataan iPhonen, ei tartte olla jatkuva synkkaus. Jos tällä on merkitystä.

Edit. Toimiiko toi MobileMen kautta? Kokemuksia?

Mites tuon Finderin kanssa, saako mitenkään niin että näkyisi tiedoston nimi kokonaisuudessaan sekä kansioiden rakenteet?

Tuo palsta meininki on siitä vähän kädetön.

Kahden kalenterin ongelma.

Töissä käytetään Mikkisoftan Exchange ohjelmaa ja sen kalenteria. Mulla on taas käytössä iCal.

Miten saan kalenterit synkkaa automaattisesti? Riittää kun päivitys tapahtuu sillon kun lataan iPhonen, ei tartte olla jatkuva synkkaus. Jos tällä on merkitystä.

Edit. Toimiiko toi MobileMen kautta? Kokemuksia?

Oma apu, paras apu. Joskus. :D

iCalissa oli asetukset -> tilit -> Lisää Exchange tili. Synkkas samantien. Jopa meikä sai ton skulaa. :D

Nyt pyörii rantapallo siihen malliin, että hermot on loppu. Aattelin, että asentelen tuon koneen kokonaan uudelleen. Ongelmaksi muodostuu, että mulla ei ole aaivstustakaan muuton jäljiltä missä mun mun lumileopardi piileksii. Voinko lainata kaverilta tuota levyä ja tiputella sen omalle koneelle ilman, että tulee mitään lisenssiristiriitoja. Tarkoitan siis sitä, että alkaako jomman kumman mäkki valittaa toisesta asennuksesta. Sinällään lisenssiehdot ei vois vähempää kiinnostaa, koska mulla tuo lisenssi on koneen mukana tullut, mutta en nyt halua frendille aiheuttaa mitään sotkua.

Myös vinkit vähemmän radikaaliin korjaukseen kelpaa. Levytyökalulla on ajettu levy, prossu, muisti, levytila on ok, mutta rantapallo vaan tulee jatkuvasti esille. Oon koittanut tarkkailla, että mikä tökkii mutta välillä se on Itunes/Safari/Firefox/jne mitään yksiselittäistä ohjelmaa en ole löytänyt. Ohjelmat menee siis not responding tilaan ja kyllä ne siitä herää, mutta ottaa aikansa ja mun hermot.

ei oo väliä kenenkä levyltä asentelet, eikä toi edes kysele mitään lisenssinumeroita. SMC ja PRAM -resetti kannattaa ekaks kokeilla. Onko rantapallo alkanu pyörimään jokun ohjelman asennuksen jälkeen enemmän? Mulla ainakin aikoinaan joku microsoftin videokoodekki meinas vetää koko koneen jojoon. Ootko kattonu järjestelmän valvonnalla onko siellä joku prosessi mikä vie prossuaikaa?

Mun mielestä en ole asentanut mitään uutta koneelle. En nyt satavarma ole, mutta kun koneen käyttö on oikeastaan pelkästään verkkoselausta ja Itunesia niin ei tuohon niin kauheesti kylkeen ole mitään tullut laitettua. Tuo rantapallo on hiipinyt mun mielestä pikkuhiljaa tässä viime kuukausien aikana ja mennyt jatkuvasti huonompaan suuntaan. Nyt on kipukynnys tullut vastaan ja jotain pitää tehdä.

Prossulla on idle-aikaa rantapallon aikanakin ja pelkästään yksittäinen ohjelma jumittaa järjestelmävalvonnassa.

Noi videokoodekit pitää kattoo kyllä läpi. Tuommoinen vois olla mahdollinen asennus.

Muilla ongelmia Safarin(5.0.5) kanssa? Pari päivää aivan jumissa. Buuttasin pitkästä aikaa koko masiinan ja sama ongelma jatkuu. Olen tehnyt kaikki mitä ohjeistuksissa sanotaan, mutta mikään ei muutu. Eli ongelmana on jatkuva hitaus ja tahmeus. Eli sivuston osoitteen kirjoittamisen jälkeen sivu tulee näkyviin vasta joskus 10s kuluttua vs aiemmin välittömästi. Alkaa rasittamaan pikkuhiljaa.

Tais kiintolevy kilahtaa tuosta avokin käytössä olevasta Macbook Prosta...
Oireet:
Normaali boottauksessa jäi jumittamaan siihen alun apple logoon.
Käynnistin pitämällä cmd + s pohjassa ja annoin sen fsck -fy komennon, jolla löysi ja korjasi jotain vikoja, mutta ei kaikkia. Yritin tuota useamman kerran, mutta jostain nodeista se silti jäi herjaamaan.
Nyt laitoin boottaamaan safe modessa, mutta ei ainakaan vielä ole edennyt mihinkään, eli voi olla, että ei tuosta käynnisty.

Onko tuolle nyt mitään muuta tehtävissä, kuin asennella käyttis uudelleen ja toivoa, että sitten toimii?
Tuo vaihtoehto ei oikein innosta, kun koneella on mm. valokuvia, joita tietenkään ei ole varmuuskopioitu mihinkään...

edit:
Vai oisko macissa sellainen optio asennukseen, että korvataan vain käyttiksen asennus, eli kuvat jäisi talteen? Saisi kuvat kopioitua ja vasta sitten vetäisin kokonaan uuden asennuksen.

Tuskin se uudelleenasennus auttaa, jos kovalevyssä on jotain fyysistä vikaa. Itse kokeilisin pelastaa ne kuvat sieltä liittämällä sen kovalevyn toiseen koneeseen.

Sain tuon "korjattua" sillä asennuslevyltä löytyvällä disk utilityllä, eli enää ei herjaa erroreista, mutta silti ei käynnisty. Nyt herjaa I/O error.
Koitan tehdä "archive and install" vaihtoehdolla asennuksen, se on näissä tapauksissa kuulemma joskus auttanut.
Jos se ei auta, niin sitten kaivan levyn ulos ja lyön tähän omaan koneeseen kiinni.
Disk utilityn perusteella kaikki on kyllä tallessa ja levy ehjä, joten ehkä tämä tästä vielä...

Sain tuon "korjattua" sillä asennuslevyltä löytyvällä disk utilityllä, eli enää ei herjaa erroreista, mutta silti ei käynnisty. Nyt herjaa I/O error.
Koitan tehdä "archive and install" vaihtoehdolla asennuksen, se on näissä tapauksissa kuulemma joskus auttanut.
Jos se ei auta, niin sitten kaivan levyn ulos ja lyön tähän omaan koneeseen kiinni.
Disk utilityn perusteella kaikki on kyllä tallessa ja levy ehjä, joten ehkä tämä tästä vielä...

Installeri ilmoitti, että olemassa oleva asennus voidaan palauttaa ja tiedot säilyttää. Tuo prosessi nyt käynnissä... Toivottavasti toimii...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom