Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Osaako kukaan sanoa miten saa maikkarin katsomon pelittämään osx:ssä? Vlc asennettu ja videot kyllä pyörii, mutta niistä ei saa mitään selvää. Näkyvät värioksennuksena.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitoksia noista teidän kommenteista! Hyvä kuulla ihmisiltä, jotka oikeasti tehokäyttävät Prota, vinkkejä ja mielipiteitä. Tiedänpähän nyt mitä ostan itselleni joululahjaksi! Voiko tuohon yhdistää minkä näytön tahansa?

Mullakin on Nehapumppu työkäytössä, pyörii photarit ja id kohtuu nopsasti. Käytetyn Applen ostossa kannattaa juurikin varautua hankkimaan erinäköisiä ja kokoisia näyttöjohdon adaptereja varsinkin tuplanäyttöä varten, Macissa kun on iso liuta jo vanhentuneita standardeja käytössä.

Mitenhän saisi kaikille luotaville uusille tiedostoille ja kansioille käyttöoikeudet useammalle käyttäjälle? Nyt joutuu aina käsin muuttamaan oikeudet 'näytä tietoja' -> 'jako ja oikeudet'?

Laita tiedostot ja kansiot shared kansioon?

Ei se muuta niiden tiedostojen tai shared kansion alle tehtyjen uusien kansioiden oikeuksia automaattisesti, vaan se juuri pitää tehdä käsin. Kysymys onkin, saako tämän hoidettua jotenkin helpommin.

Ei se muuta niiden tiedostojen tai shared kansion alle tehtyjen uusien kansioiden oikeuksia automaattisesti, vaan se juuri pitää tehdä käsin. Kysymys onkin, saako tämän hoidettua jotenkin helpommin.

Automatorilla saa tehtyä jonkinlaisen scriptin, luulisin. Helpommasta en tiedä...

Voin yrittää tehdä sellaisen, jos huomenna töissä kerkeän.

Jostakin sain linkin sivustolle, jossa oli vertailtu eri mac pron versioita toisiinsa. Jokaiselle versiolle tehty samat testit ja niistä oli graafit ja kaikki, kunnon benchmarkkausta. Omasta mielestäni olin sen täältä foorumilta löytänyt, mutta nyt en sitä löydä mistään. Ei joku sattuis tietää käyttökelpoista? Joissakin on vertailutekijänä geekbench luku, onko tämä miten vertailukelpoinen?

Tänään kävin WTC:ssä MacPeople Storessa ja ei kyllä paikka paljoa vakuuttanut. Kyselin vähän iMacin ja Pron eroista ja mulle oltais iMac myyty mieluummin (siis tuohon mun tarpeeseen). Sitten kummakseni huomasin, että kaikki materiaali mitä heillä oli esillä Prosta, oli niistä vanhemmista malleista. Sanoin tästä, mutta myyjä kertoi, että malleihin saa itse laajennettua nuo ominaisuudet. Siinä sitten vielä mentiin Applen sivuille, kun en selitykseen ollut tyytyväinen ja täytyi myyjän kyllä myöntyä, että heillä oli vanhaa tietoa. Hän oli vähän ihmeissään siitä, ettei tiennyt noista uusita malleista. Ei olleet ihan ajan tasalla...

Kummallista oli myös, ettei heillä ollut edes sitä uutta Airia näytillä.

Ostin pari viikkoa sitten uuden Imacin ja nyt huomasin että siinä on Ilife 9 ,eikös tässä pitäis olla Ilife 10 koska tuosta on jo 11:kin versio julkaistu ??

"Nostetaan" tätä ongelmaa vielä, josko löytyisi parempaa keinoa tähän kun Automator-skripti. Harvinaisen ärsyttävää klikkailla 200 kuvan oikeuksia erikseen.

PC ja mac yhteiselo

Ostin taloon Macin ja toivoisin joltain Mac-valveutuneelta ohjeistusta.

Setuppini on seuraava: Pääkone on Imac snow leopard. Läppäri Dell XPS studio win7. PS3 kanssa käytössä. Adsl-modeemin päässä on time capsule, joka jakaa netin muille koneille ja luonnollisesti varmuuskopioi leopardia.

Lopputavoitteena on, että minulla olisi tiedostojako jossain, aina päällä olevassa laitteessa (imac/time capsule) ja nuo tiedostot ovat varmuuskopioidut. Myös PS3:lla accessi sinne. Normaali vaihtoehto olisi tuo päytäkone imac. Onko mahdollista jakaa imacin levyä verkossa win7:lle ja PS3:lle? Ilman suurempaa muroilua (lisäkilkkeiden asentelua).

Toinen kyssäri. Minulla on usb-kovalevyllä kopio vanhan Win XP koneen tiedostoista. Tiedostot pitäisi saada tuohon imacciin (joka on sitten tiedostopalvelimena). Ainoa vaihtoehto, mitä toistaiseksi tiedän, on: Kopioin tiedostot Delliin, siitä time capsuleen (ainoa, joka ymmärtää sekä wintoosaa, että macciä), siitä macciin. Mikä tuohon olisi järkevin vaihtoehto?

Bootcamp ja käyttiksen vaihto alt-napilla ei toimi

Asensin windosin imacciin pelikäyttöön. En saa bootissa alt-napilla sitä valikkoa näkyviin, jolla voi valita käyttiksen. Foorumeilta löysin, että vikana saattaa olla bluetooth-näppis, joka ei ole vielä hereillä siinä vaiheessa, kun alt-napin painallus pitäisi rekisteröityä macille. Onko teillä ollut tällaista ongelmaa ja jos on niin onko ratkennut? Onko mahdollista, että olen sössinyt jotenkin bootcampin asetukset niin, että en saa vaihtoehtoa, vaikka alt-napin painallus muuten menisikin koneelle? Olen asettanut macin oletuskäyttikseksi.

Onko tuo uusi Office 2011 nyt siis kutakuinkin täysin vastaava pc-version kanssa? Ainakin näyttää vba olevan jälleen mukana. Ei maceista vielä varsinaista kokemusta, joten kiinnostaisi tietää miten hyvin tuo yhteistyö sujuu pc vs mac officen välilä. Eli aukeaako kaikki pcllä tehdyt .xls macilla ja toisinpäin?

Kannattaako tuota iMacin 21.5" karvalakkimallia ostaa? Käyttönä satunnainen pelaaminen, kuvankäsittely(ei hc), nettisurffailu, perus winukkakäyttöä bootcampilla, musiikin kuuntelu, hd videoiden katselu, office-ohjelmat jne. Onko myös tietoa mistä saisi halvemmalla kuin tuo applestoren opiskelijahinta?

Halvemmalla uutena et saa mistään. Peleistä en osaa paljoa sanoa, noi näytönohjaimet on melko paskoja joten uusimpia fps-pelejä et pelaa. Muut (musat photari yms) onnistuu taatusti. Mäkki on siitä kiva peli, että halvinkin karvalakkimalli toimii mainiosti. Toisin kuin tämä surullinen tapaus Win Vista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom