Maastaveto suorin jaloin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Robbie
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Originally posted by fysio
Mutta mitäs mieltä ollaan Viikingin opastuksesta että suorituksessa kädet/olkapäät lähtevät ensin liikkeelle? :eek:

Kyllä minulla ainakin ensimmäisenä lähtee perse taakse. Rauhallinen lasku ja täysillä ylös ja lantiota eteen pakaroita jännittämällä.

Originally posted by Kilppa
Älä edes sano päivää SJMV tekeville ihmisille jos sulla tahtoo olemaan selkäongelmia... Tämä liike on todellinen tappaja (riel KILLöh!) alaselälle ja tekniikan kanssa saa olla helvetin tarkkana vaikkei ongelmia selän kanssa olisikaan...VIELÄ!

No itse en tätä "selkävikaisena" allekirjottas...tai riippuu varmaankin siitä mikä selässä vaivaa...

Mutta mulla on ongelmana nivelten yliliikkuvuus...etenkin alaselässä ja esim. ihan perinteinen kyykky on mun selälle myrkkyä...oon pari kertaa saanu suht pienillä painoilla selän niin jumiin ettei oo viikkoon päässy kunnolla käveleen ja nyt siis oon siitä luopunut...prässillä vaan ja silleen...

Mutta toi SJMV on taasen ollut mulle hyvä liike ja ottaa nimenomaan takareisiin...sitä tankoa vaan ei saa laskea luonnottoman alas...se puoleen sääreen mikä monesti on mainittu on varmaan aikasta hyvä perussääntö...itse lasken kyllä lähes maahan asti pienemmillä painoilla ja vähän suuremmilla jätän laskematta aivan alas...meikäläisenkin selällä oon tätä vetäny 100 kilolla kympin sarjoja...että kyllä se ainakin mun selälle sopii vaikka moni muu liike ei sitten sovikkaan...

Et jos ois joku toinen jolla ois noita yliliikkuvia niveliä selässä niin ois kiva kuulla enemmänkin kokemuksia punttitouhun kanssa...vaikka sitten privaviesteinä...jos tästä aiheesta pahasti poikkeaa...:thumbs:

timba79 sanoi:
No itse en tätä "selkävikaisena" allekirjottas...tai riippuu varmaankin siitä mikä selässä vaivaa...

Mulla ainakin selkäkipu LOPPUI siihen, kun aloin SJMV:tä tekemään. On ilmeisesti ollut aikaisemmin hiukka heikko tukiranka keskivartalossa, ja tuo liike on sitä vahvistanut. Tietty jos se liike paskalta tuntuu selässä niin paree jättää väliin. Pienillä painoilla kokeilua ensin hyvällä tekniikalla
:thumbs:

Teen muuten tuota liikettä 3 kertaa viikossa 2 sarjaa kerralla, koska treenaan HST-tyylillä. Tietenkään en tee sarjoja katkeraan loppuun asti.

veturi sanoi:
:offtopic: mä oon varmaan joku virhekappale kun mulla on pelkkiä noita hoikkalihaksia :itku:

:lol2:

Näillä jotka tekee sjmv:n korokkeelta, on joko ihan helvetin venyvät takareidet tai väärä suoritustekniikka. Koittakaapas vaikka peilin edessä ilman painoa vetää perse taakse ja paino kantapäille. Siitä kun menee alas niin mulla ainain venyttää jo sillon kun kädet on polvien kohdalla.

timba79 sanoi:
Et jos ois joku toinen jolla ois noita yliliikkuvia niveliä selässä niin ois kiva kuulla enemmänkin kokemuksia punttitouhun kanssa...vaikka sitten privaviesteinä...jos tästä aiheesta pahasti poikkeaa...:thumbs:

Mä olen tästä johonkin jo kirjoittanut...tulee bon voyage-tunne.

No siis: alaselässä 1 kpl yliliikkuvia niveliä ja romanialainen veto on about paras liike mitä sille voi tehdä. (Kyykky on vähän niin ja näin - uskaltaa pienillä painoilla tehdä mutta vajaa satanen alkaa tuntumaan jo siltä että jossain selässä niksahtaa -> prässiä ja askelkyykkyjä korvaamaan peruskyykky.)

SJMV:ta/romanialaista teen selkä rottingilla, tangossa maltilliset painot (luokkaa 50 kg max) ja pitkähköä yli kympin sarjaa. Alaselkää ei saa päästää kaarelle ja sarja lopetetaan ennenkuin tekniikka sortuu yhtään. Mä saan tangon laskettua vähän polvien alle. Tein HST:ssä parhaimmillaan 3x viikossa romanialaista ja vaihdoin sen reisihauisten tekoon vasta viitosviikoilla kun raudat olisi menneet liian isoiksi. Toi SJMV on tuonut ihan havaittavasti takareisiin ja alaselkään filettä, valitettavasti persaus kasvaa samassa suhteessa :(

Ennen toi nivel aiheutti lihasten jumitusta ja iskiaskipuja. Nyt kun on alaselän (varmaan vatsapuoli auttaa kanssa) lihaksisto paremmassa kunnossa niin kipuilu on paljon harvinaisempaa. Ilmeisesti yliliikkuvuus pysyy paremmin hallinnassa ja säännöllinen liikunta ylläpitää muiden nikamien liikkuvuutta ja välilevyjen terveyttä.

mulla kans aluks väsy liikkeessä ainoastaan alaselkä mut löysin eräästä liikepankista oikeen suorituksen ja alko tuntuun takareisissä!!(työntää lantion taakse)

Tein HST:ssä parhaimmillaan 3x viikossa romanialaista ja vaihdoin sen reisihauisten tekoon vasta viitosviikoilla kun raudat olisi menneet liian isoiksi.

Oletko lopettanut HST:n vai vedätkö vaan välissä "normaalia" treeniä?

Counani sanoi:
Oletko lopettanut HST:n vai vedätkö vaan välissä "normaalia" treeniä?

Mulla on menossa vähän eri systeemit ihan sen takia että kokeilen yhtä dieettiohjelmaa jossa on treenityypit speksattuna myös. HST oli kyllä niin hyvä kokemus että palaan siihen myöhemmin.

JSmith sanoi:
Ennen toi nivel aiheutti lihasten jumitusta ja iskiaskipuja. Nyt kun on alaselän (varmaan vatsapuoli auttaa kanssa) lihaksisto paremmassa kunnossa niin kipuilu on paljon harvinaisempaa. Ilmeisesti yliliikkuvuus pysyy paremmin hallinnassa ja säännöllinen liikunta ylläpitää muiden nikamien liikkuvuutta ja välilevyjen terveyttä.

Ihan sama juttu mulla ja itseasiassa taas on alaselkä jumissa pitkästä aikaa, kokeilin edellisessä jalkreenissä (sunnuntaina) etukyykkyä ekaa kertaa ja otin sarjat tangolla, 40 kg:lla ja 50 kg:lle eli pienillä painoilla ja ei tuntunut pahalta, mutta sitten tein normaalit setit ja oli SJMV:n vuoro niin rupes silleen ilkeesti tuntumaan taas alaselässä ja jumiinhan se meni vaikka lopetin SJMV:n siihen, se ei mun selkää oo aikasemminkaan kipeyttänyt ja nytkin olin vasta 20 kg päässä painosta jolla yleensä teen sen raskaimman pidemmän sarjan. Eli taidan jättää ton kyykkäilyn kyllä kokeilematta, oli sitten etu tai takakyykkyä. Prässillä vaan kovia sarjoja ja ojennuksia päälle, se saa luvan riittää...

Mutta joskus pari vuotta sitten oli ongelmia vähän joka liikkeessä, nyt pystyy tekeen esim. kulmasoudun lähes ongelmitta, eli kaiketi se vahvistuvien lihasten piikkiin menee...ja ainakaan fysiatrin mukaan se kipu ei ole vaarallista mutta helvetin ikävää ja estää istumisenkin pidemmän aikaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
big piece sanoi:
Ei sitä sjmv:tä tarvi sen kummemmin saada "tuntumaan" missään, se kuormittaa niitä lihaksia (reiden takaosat, pohje, pakara, alaselkä...) mitä se kuormittaa ja sillä siisti. Sama jossain (ylä)selkäliikkeissä; jotkut sepät yrittää "eliminoida" hauiksen osallistumista ja keskittyä "puristamaan" pelkästään selällä... Paskaa! Itse kannatan kunnon painoilla treenaamista, räjähtävällä konsentrisella osalla ja rauhallisella negatiivisella. Ne hauberit rasittuu sen verran mitä siinä liikkeessä tarvii, ei yhtään enempää eikä vähempää.

Olen samaa mieltä. Isot painot = isot lihakset.

Itse olen vaihtanut tässä liikkeessä tangon käsipainoihin.Jotenkin sopii minulle paremmin ja saan tuntuman helpommin takareisiin.Tangollakin on tullut muutama vuosi testattua.Sama kumminko tekee niin on silti ihan hirveimmältä tuntuva liike minkä tiedän.Hirveä polte takareisissä,teen 10-12 toiston sarjoja.

tuli tuossa perjantaina tehtyä sjmavea ja myöhemmin sinä päivänä tuli selkä kipeäksi selkärangan kohdalta ja on vieläkin (sunnuntai). Kolmas kerta oli kun tuota tein.
Ensimmäisellä kerralla ei tullu mitään, toisella kerralla oikea selkälihas, mutta nyt sitten tuntuis selkärangassa olevan kipua ajoittain

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom