Maastaveto suorin jaloin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Robbie
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
joo... aika monet näyttää olevan oikeessa. kyllä se on mun mielestä takareisien massa- ja voimaliike top 2:ssa jullen kanssa... kuten sanottua, se takareisiosasto sekä koukistaa polvea, että ojentaa vartaloa. kaks tärkeetä duunia siis. siksihän voimanostossa tärkeä on se :-) bodareille koukistus on tärkeempi, koska se pakkaa lihaa alemmas, lähelle polvea varsinkin, jos tekee liikkeen lantio alhaalla ja nilkat ojennettuna ylhäällä.

SJMV:n saa tuntumaan aika monessa paikassa riippuen siitä, miten sen tekee. mitä enemmän jalat on koukussa, sitä ylemmäs se kohdistuu. luonnollisesti selkä pysyy koko ajan tiukasti normaalikaarella, eikä pyöristy ollenkaan.

ite tulee käytettyä niin paljon romua, kuin puhtaasti ja hallussa pysyy. kasi tais mennä 160kg:lla. normaaliveto 210kg about. en ole voimailija päälajiltani varsinaisesti. turhaa ruveta pelkästään söpösti venyttämään sillä treenin lopussa. se venytys ei mitään kasvata. lasken tangon tonne säären puoliväliin ja silloin selkä on aikalailla vaakasuorassa. niin alas kuitenkin vaan meen, ettei alaselkä vielä ala pyöristyä...kukin elastisuutensa rajoissa. liike myös lisää venyvyyttä iisisti tehtäessä.

tää liike tosiaan saa takareidet KIPEIKSI eli se tehoaa just takareisiin! ja se kipu johtuu nassenkin mainitsemasta venytyksestä, mutta suureksi osaksi eksentrisestä lihastyöstä alaspäin jarrutettaessa. ite tapaan liikkeen tehdä aika iisisti ekalla kerralla tauon jälkeen ja vasta seuraavalla kerralla kunnolla. muuten tulee liika kipeiksi. en mä millään muulla liikkeellä oo takareisiä niin kipeeksi saanu.

suosittelen ehdottomasti ihmisille, jotka haluaa voimaa tai massaa. toimii. hands down.

SLDL/SJMV

Heitetäämpä omaa kokemusta suorin jaloin vedosta. Tänään tuli tehtyä kesätauon jälkeen ja nyt on aika paha vapina takareisissä. Minullakin meni hakiessa aika monta harjoituskertaa, ennenkuin se rupesi tuntumaan siellä missä pitää. Ensin kun hakee kontrollin pienemmillä painoilla, niin sitten on muistissa liike ja eikun lisää romua.

Tosiaan kun yrittää pitää sitä pyllyä pystyssä ja selkää ryhdikkäästi eikä välttämättä tarvitse oikaista ihan ylös asti liikkeen lopussa, niin kyllä ne takareidet saa kyytiä. Pienillä painoilla on alussa helppo kokeilla sitä oikeaa liikerataa:

-polvien koukistuksen määrä
-miten kaukana tanko liikkeen aikana on vartalosta
-miten ylös asti oikaiset
-onko selkä ryhdissä ja persaus pystyssä
-oteleveydellä voi säätää alasmennessä vedon "syvyyttä"
-pään asento, ei liian jyrkässä eikä loivassa asennossa

Kyllä se sieltä hakemalla löytyy, sen jälkeen se on hemmetin kivaa :hmmm:

Eikös kukaan tee suorin jaloin maastavetoa korokkeelta? Eli siis levypaino tai muu pieni koroke jalkojen alle, että jotta vedon saa pidemmäksi? Itse saan paremman tuntuman lihakseen kun saan vedon mahdollisimman pitkäksi. Riippuu kylläkin jokaisen rakenteesta ja notkeudesta varmaan miten kunkin liikkeen suorittaa, mutta koroke jalkojen alla tehostaa ainakin minun mielestäni kyseistä liikettä.

Originally posted by cartman74
Eikös kukaan tee suorin jaloin maastavetoa korokkeelta? Eli siis levypaino tai muu pieni koroke jalkojen alle, että jotta vedon saa pidemmäksi? Itse saan paremman tuntuman lihakseen kun saan vedon mahdollisimman pitkäksi. Riippuu kylläkin jokaisen rakenteesta ja notkeudesta varmaan miten kunkin liikkeen suorittaa, mutta koroke jalkojen alla tehostaa ainakin minun mielestäni kyseistä liikettä.

Alaselän liikkeenä ehkä noin, mutta joka yhteydessä on korostettu että -vähän tyylistä riippuen- että tengon laskiessa säären puolenvälin alapuolelle, liikkeen rasituksesta siirtyy suuri osa alaselälle. Sopivasti perseellä ohjaamalla saa liikkeen kyllä venyttämään takareisiä viimeistään siinä puolivälisäären tienoilla, jolloin alaselkä ei takuulla joudu epäedulliseen ja liian jyrkkään vetokulmaan ala-asennossa.
Ja taas: voimamiehet erikseen, puhun kehomanin suulla.

en oikein millään voi uskoa, että saat pidettyä selän suorana, jos käytät koroketta. tai silloin siis teet liikkeen alaselälle, etkä takareisille. niuhona voin vaan todeta, että ko. liike kyllä sitten tulee vaatimaan veronsa nikamakulumisina ja välilevytyrinä yms.
on mulle tull kaveri, joka vetää 3*260kg korokkeelta, "ettei mulla mitään kulumia ole..." noo...ootellaan... se vaan on ikäänkuin mekaaninen ja fysiologinen faktahomma. "mies se on hävinnytkin ja huono mies onkin." :-))

takareisiliikkeenä tanko matkustaa vain niin alas, kuin selässä pysyy ns. normaali kaari. joillain tää jää polviin, itse pääsen maahan asti, mikä ei sekään ihan tarpeellista ole. puoleen sääreen on hyvä. riippuu niistä takareisien elastisuuksista. ja jos ne on elastiset, kyykkytekniikkakin on parempi huom. huom...

edellämainittua kutsutaan ehkä enemmän romanialaiseksi vedoksi... siinäkin voi vaihdella liikkeen kohdistuvuutta lantion paikalla. lantiota taakse ja vaikutus enempi pakaroihin, lantio paikallaan ja vaikutus enemmän takareisiin. joka tapauksessa kummatkin saa kyytiä. :)

täältä tähän.

Originally posted by Superman77
Kuinka paljon kyseinen liike ottaa alaselkään?. Itse en pysty tekemään kyykkyä enkä maastavetoa koska alaselkä menee suhteellisen nopeasti jumiin. Painoa ei varmaan pidä laittaa kovin paljoa? Ottaako teillä suorinjaloin maastaveto alaselkään?? Pitää varmaan kokeilla kyseistä liikettä.

Älä edes sano päivää SJMV tekeville ihmisille jos sulla tahtoo olemaan selkäongelmia... Tämä liike on todellinen tappaja (riel KILLöh!) alaselälle ja tekniikan kanssa saa olla helvetin tarkkana vaikkei ongelmia selän kanssa olisikaan...VIELÄ!

tohon voisin antaa kommenttina, ettei alaselkä rasitu kovinkaan julmasti, jos SE EI PYÖRISTY. takareisiliikkeenä tehdessä (sanonpas vielä kerran) selkä pysyy suorana. itselläni on ns. morbus-schauermannin oireyhtymä alaselässä (jonkinlainen nikamavälijuttu nopean pituuskasvun vuoksi) eikä koskaan ole ollut paremmassa kunnossa kuin kovien SJMV- jaksojen jälkeen.

kunnon kaari selkään ja persusta pitkälle. niin teki aku ankkakin:)

liikettä voi myös tehdä yhdellä jalalla, jolloin se käy hyvin tarkemmaksi lajivoimatreeniksi mm. juoksuun.

Re: Re: Maastaveto suorin jaloin

Originally posted by reiz

Kehonrakennusmielessä olisi ilmeisen viisasta treenata takareisiä sekä koukistamalla jalkoja, että ojentamalla vartaloa. Toisessa liikkeessä rasitus kohdistuu äärimmäisen venytyksen ja neutraalin tilan, toisessa äärimmäisen supistuksen ja neutraalin tilan välille.

Olen ilmeisen samaa mieltä. Lisäksi, jos selän liiallinen rasittuminen sjmv:ssä on ongelma, voisi kokeilla tehdä ensin koukistusta etukäteisväsyttävänä. Sen jälkeen vedossa ei tarvitse niin paljon painoa ja jalat hyytyvät ennen selkää.

Re: SLDL/SJMV

Originally posted by Hyvägeeni
Heitetäämpä omaa kokemusta suorin jaloin vedosta. Tänään tuli tehtyä kesätauon jälkeen ja nyt on aika paha vapina takareisissä. Minullakin meni hakiessa aika monta harjoituskertaa, ennenkuin se rupesi tuntumaan siellä missä pitää. Ensin kun hakee kontrollin pienemmillä painoilla, niin sitten on muistissa liike ja eikun lisää romua.

Tosiaan kun yrittää pitää sitä pyllyä pystyssä ja selkää ryhdikkäästi eikä välttämättä tarvitse oikaista ihan ylös asti liikkeen lopussa, niin kyllä ne takareidet saa kyytiä. Pienillä painoilla on alussa helppo kokeilla sitä oikeaa liikerataa:

-polvien koukistuksen määrä
-miten kaukana tanko liikkeen aikana on vartalosta
-miten ylös asti oikaiset
-onko selkä ryhdissä ja persaus pystyssä
-oteleveydellä voi säätää alasmennessä vedon "syvyyttä"
-pään asento, ei liian jyrkässä eikä loivassa asennossa

Kyllä se sieltä hakemalla löytyy, sen jälkeen se on hemmetin kivaa :hmmm:

Ei tana tossa peilin edessä kun kikkaili niin löytyi oikea liikerata, perse suht pystyssä, ote hartioiden levyinen, alaslasku lähes säären puoliväliin(vittu kun oo kankea:D) ja rasitus tuntuu just oikeassa paikassa :). Tätä täytyy alkaa soveltamaan jalkatreeneissä. Paljonkos muuten sarjoja yleensä teet? ite reiden koukistus 3X10, sj. mv. 3X10, joskin toi reiden koukistuksella on aika pieni merkitys varsinkin kun on ainoastaan reisikoukistus maaten laite, joka on tuomittu täysin paskaksi ainakin JJJ osalta...

Originally posted by cartman74 Eikös kukaan tee suorin jaloin maastavetoa korokkeelta?
Juuh, aina korokkeelta. Suhteellisen pienet painot, pitkää sarjaa, ja laskien tanko jalkapöytään asti. Eli alaselkä pöyristyy, mutta ei ihan niin paljoa kuin täällä.

Kuten todettu, ottaa enemmän alaselkään, mutta siitä huolimatta takareidet tulevat kipeäksi joka kerta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mä lasken tangon just polvien alapuolelle. Kun vetää rinta kunnolla rottingilla niin ei tartte ruveta kikkailemaan korokkeiden kanssa. Tuntuma on mulla parempi kun päkiöiden alla on 2,5kg levyt tai ohut lauta.

Originally posted by Dopey
Mä lasken tangon just polvien alapuolelle. Kun vetää rinta kunnolla rottingilla niin ei tartte ruveta kikkailemaan korokkeiden kanssa. Tuntuma on mulla parempi kun päkiöiden alla on 2,5kg levyt tai ohut lauta.

Toi ohut lauta vois toimikin :worship:, etukyykyssä täytyy laittaa päkiöden alle ohut lauta että pääsee syviin:thumbs:. Sen jälkeen etukyykky kulkee kuin :david: :illä

Kuinka leveällä teillä on jalat tehdessänne sjmv:tä? Yhdessä, hartioiden leveydellä vai miten?
Tarkoituksena siis kehotyyppinen treeni.

Ei hemmetti nyt meni överimeiningiksi tämä jäykkyys. Kokeilin tuossa peilin edessä tehdä tuota selkä suorana ja en saanut keppiä laskettua edes polvien korkeudelle, kun takareidet rupesi jäkittämään vastaan. :(

Originally posted by Force
Ei hemmetti nyt meni överimeiningiksi tämä jäykkyys. Kokeilin tuossa peilin edessä tehdä tuota selkä suorana ja en saanut keppiä laskettua edes polvien korkeudelle, kun takareidet rupesi jäkittämään vastaan. :(

Kyllä se taipuu kun on tarpeeks rautaa käsissä :kippis1:

Originally posted by Force

Hieman polven alapuolelle asti minäkin vaan pääsen. Eli niin syvälle mennään, kun alaselkä pysyy suorassa. Eli tähän tyyliin. Eihän se kuitenkaan mikään venyttelyharjoitus ole.

Originally posted by Tahvo Tohveli
Hieman polven alapuolelle asti minäkin vaan pääsen. Eli niin syvälle mennään, kun alaselkä pysyy suorassa. Eli tähän tyyliin. Eihän se kuitenkaan mikään venyttelyharjoitus ole.

Meikällä ei ole mitään tsäänssiä päästä noin alas selkä suorana. No ei se mitään, kyllä se hyvin ottaa kuitenkin.

Maasta veto ottaa todellakin takareiteenkin. Perustuu siihen että takareidellä l. hamstringeillä on kaksi funktiota. 1) koukistaa polvea ja 2) ojentaa lonkkaa EI VARTALOA/SELKÄÄ. Hamstingit kiinnittyvät pääosin istuinkyhmyyn perskannikan alaosaan, selkään asti ne eivät ylety eivätkä myöskään sen liikkeisiin vaikuta muuta kuin tukemalla omalta osaltaan koko kehoa.

Mutta mitäs mieltä ollaan Viikingin opastuksesta että suorituksessa kädet/olkapäät lähtevät ensin liikkeelle? :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom