Maastaveto Smithissä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jos mave ei onnistu niin kokeile vaikka kulmasoutua smithissä. Ei mene selkätreenit pelkäksi taljavemputteluksi. 90-asteen kulmassa tuo toimii itselläni ainakin loistavasti.
Kävin tuossa lauantaina Lahden uimahallin salilla, eipä ollut sieläkään edes penkkiä josta vapaat painot saisi. Jos kirjoittaja sanoo että vapaita painoja ei ole niin ei kai niitä sitten ole?

Mutta eihän kulmasoutua normaalista tehdä suoraan ylöspäin?

Itselläni, eikä kyllä kenelläkään muullakaan tuo liikerata ole täysin pystysuora kyykyssä tai mavessa. Väittäisin, että riski loukkaantumiseen kasvaa huomattavasti jos kyseisiä liikkeitä alkaa isoilla painoilla smithissä hinkkaamaan.

Mutta jokainen tyylillään, itse en lähtisi edes niillä pienemmillä painoilla koittamaan.

OT: Suorinjaloin maastavetoa joskus tullut smihissä tehtyä. Ei niin hyvä kuin vapailla painoilla, mutta onnistuu kun fiiliksellä tekee. Tuettu kulmiskin potkii aivan loistavasti, kun tekee sen oikeanlaisella vinopenkillä.

no juurikin niin paska sali että ainut tanko on siinä smithissä mutta onhan siellä semmosia levytankoja missä on valmiina painot että voihan niiläkin tehä mutta aattelin vaan kysästä tätä juttua kun näin kerran ku joku ukko väänti mavea smithissä!!

Salilla, jossa ite reenaan oli ainakin jossain vaiheessa smithissä lappu jossa luki: "maastaveto kielletty smithissä, laitteiden käytöstä voi kysyä neuvoa tai ajatella itse" jotenkin noin se tais mennä. Kyllähän tuolla mavella saa äkkiä ton laitteen paskaks jos rysäyttää tangon turhan voimakkaasti stoppareihin. Tuolla salilla käy tosin kaikenlaista tallaajaa ja on siellä yks jos toinenkin laite kovilla eli en ihmettele kieltoa...

Kyykkyä oon itekki joskus harrastanu smithissä. Ihan hyvä liike IMO. Vapailla painoilla ehkä vähä tehokkaampi, mutta smithissä ei ainakaan tarvi murehtia tasapainon kans. Keskivartalo ei tuossa juurikaan vahvistu, mutta voihan sitä reenata erikseen.

eihän toi nyt mikään erikiosuus oo vapailakaan painoilla.hyvä liike ja vaativa varsinkin vapailla painoilla tehtynä.

Noniin, mutta teeppä tuo vapailla painoilla.
Niin että tässähän kysyttiin että voiko siinä smithissä tehä maastavetoa, koska EI OLE mahdollisuutta vapaaseen tankoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
stam1na sanoi:
Niin että tässähän kysyttiin että voiko siinä smithissä tehä maastavetoa, koska EI OLE mahdollisuutta vapaaseen tankoon.
Eihä tuossa ole kuin tasan kaksi vaihtoehtoa. Ostaa itse salille kunnon tangon jolla voi tehdä kaiken näköistä hauskaa (kyykky, mave, etc.) tai vaihtaa salia joka on paljon kukkaro ystävällisempi vaihtoehto.

Itse olen aloittanut myös maastavedon salilla. Vedän sen kuitenkin smithissä, koska luulin sen olevan parempi loukkaantumisen vältyymiselle. Haluaisin tietäää miksi smithissä vetäminen siis on huonoa. voisitteko perustella sitten. Olisi hyvä saada tietää jos se on huonoa ennen kun lähden vetämään sitå taas salilla.

Itse olen aloittanut myös maastavedon salilla. Vedän sen kuitenkin smithissä, koska luulin sen olevan parempi loukkaantumisen vältyymiselle. Haluaisin tietäää miksi smithissä vetäminen siis on huonoa. voisitteko perustella sitten. Olisi hyvä saada tietää jos se on huonoa ennen kun lähden vetämään sitå taas salilla.

Ohjatut liikeradat eivät ole ikinä yhtä luonnollisia kuin vapaat liikeradat oikealla tekniikalla tehtynä ja juuri maven kaltaisissa liikkeissä se oikea liikerata on tärkeä. Edelleen ohjatulla liikeradalla tekeminen vähentää koordinaation tarvetta ja tukilihasten kehittymistä, jotka taas ovat juuri niitä juttuja mitkä pitkän päälle suojaavat niiltä loukkaantumisilta. Tai no, kai mavessa aktivoituu keskivartalo smithissäkin tehtynä aika perusteellisesti, mutta vapaita painoja parempi se ei voi siinäkään mielessä olla.

Maastaveto smithissä!! Höpö ees idea!! Ainoa missä selkäliikkeenä vois olla epäkkäiden reenaus mut et mavea....täyttä ajanhukkaa ja selän rikkomista!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom