Maastaveto polven korkeudelta

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko kyseisessä liikkeessä mitään järkeä? Luulisin että sopisi itselleni paremmin koska normaali mave maasta asti on mennyt liian vaikeaksi ja ailahtelevaksi tämän selkäni takia. Mutta onko tuossa tavassa järkeä alaselän kannalta vai onko liian lyhyt liike? Kolmas vaihtoehto on sitten ne pelkät selänojennuskoneet:(

Kokemuksia, vinkkejä pliis.

Mielestäni veto polvista on hyvä liike alaselälle - voimanostajatkin tekevät sitä apuliikkeenä, sekä monet bodarit.

Olen itse tehnyt välillä vetoa polvista ja tuntuu, että se ottaa alaselkään erittäin hyvin. Vedän lattialta sumo-tyylillä, mutta polvista olen vetänyt välillä aika paljon kapealla, jotta alaselkää ja takareisiä saa "täsmävahvistettua".

Kannattaa olla tarkkana aloitusasennon kanssa, sillä varsinkin kapealta vedettynä veto on juuri pahimmassa kohtaa polvien kohdalla (painopiste suht' kaukana).

Toinen hyvä liike on hyvää huomenta (jos se tuntuu alaselässä hyvältä). Itse teen liikkeen joustamalla jaloilla, siten, että tangon liike pysyy mahdollisimman pystysuorana. Tällöin liike menee erittäin hyvin takareisiin/lonkan seudulle ja alaselkään. Mielestäni hyvää-huomenta -liikettä ei kannata tehdä jalat lähes suorina, kuten esim. exrx.net :n kuvauksessa.

Mielestäni veto polvista on hyvä liike ja parempi kuin selänojennuskone (siinä voi mahdollisesti rikkoa selän, jos käyttää lisäpainoja, joten pitäisin vetoa tässä mielessä turvallisempana).

Ok, taidanpa panostaa sitten tähän liikkeeseen niin hyvin kuin pystyn. Joo, toi alotusasento on vaikea, kun siinä on tavallaan se veto jo puolessa välissä. Todella vaikealta tuntui ekaksi lähteä vetää, mutta pienellä harkoittelulla se jo onnistui jotenkuten.

Itselle ainakin polven korkeudelta veto sopii paljon paremmin kuin maasta. Kyykkyäkin jaksaa samalla viikolla vääntää paremmin.

Mave polvista on hyvä liike kyllä. Mutta jotenkin tuntuu et sitä ei uskalla murjoo ihan niin kovaa ku perus mavea koska se veto lähtee vähän luonnottomasta kohdasta. Omasta mielestä se on parempi tehdä vähän polvien alapuolelta mieluummin kuin juuri polven kohdalta, näin saa enemmän tukevuutta liikkeeseen. Näin omasta mielestä ainakin.

Miten ottaako kuinkapaljon perseeseen? Kuiteskin on kyykkyä 2-jakosessa toisena päivänä?

Mave polvista on hyvä liike kyllä. Mutta jotenkin tuntuu et sitä ei uskalla murjoo ihan niin kovaa ku perus mavea koska se veto lähtee vähän luonnottomasta kohdasta. Omasta mielestä se on parempi tehdä vähän polvien alapuolelta mieluummin kuin juuri polven kohdalta, näin saa enemmän tukevuutta liikkeeseen. Näin omasta mielestä ainakin.

Näimpä tulee itsekkin tehtyä,kun ei alaselkä ole täysin terve.

Miten ottaako kuinkapaljon perseeseen? Kuiteskin on kyykkyä 2-jakosessa toisena päivänä?

Ite oon ainakin ottanut kyykyt ja mavet samassa jalkatreenissä, jos niitä oon tehny. Omasta mielestä rasitusta tulee likaa jos tekee kummankin eri treeneissä samalla viikolla. Voi olla että tuo on melko kova pala tehdä mave ja kyykky samassa, mutta eipä noiden lisäksi paljon muuta tartte sit tehdäkään jaloille. Mutta musta on huomattavasti fiksumpi ottaa ne samassa kuin eri treenissä jos meinaa kummankin ottaa kovaa.

Ihan hyvä liike niin voimailijalle, kuin poudarillekin. Voimapuolen treeneissä tuolla liikkeellä haetaan usein parannusta noston vaikeimpaan kohtaan (polvet) tai sitten vaihtoehtoisesti voimaa aivan noston loppuojennukseen. Bodaillessa tämän liikkeen voi aivan hyvin tehdä polvien tasoa korkeammalta, eli polvien päältä. Näin ollen, varsinkin selkävaivaisen, on helpompi keskittyä siihen nostamiseen ja liike on huomattavan paljon luonnollisempi. Tässä tosin kannattaa muistaa, että sitä painoa saa lyödä ihan erilailla mitä polvien alta vedettäessä, että kannattaa olla varovainen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ite oon ainakin ottanut kyykyt ja mavet samassa jalkatreenissä, jos niitä oon tehny. Omasta mielestä rasitusta tulee likaa jos tekee kummankin eri treeneissä samalla viikolla. Voi olla että tuo on melko kova pala tehdä mave ja kyykky samassa, mutta eipä noiden lisäksi paljon muuta tartte sit tehdäkään jaloille. Mutta musta on huomattavasti fiksumpi ottaa ne samassa kuin eri treenissä jos meinaa kummankin ottaa kovaa.

Tuossa on eniten juuri eroa, miten alaselkä kestää raskaammat kyykyt ja vedot. Suoritustekniikka toki määrää myös, miten paljon kyykky tai veto menee selälle/takareisi/pakaraosastolle.

Tuossa on eniten juuri eroa, miten alaselkä kestää raskaammat kyykyt ja vedot. Suoritustekniikka toki määrää myös, miten paljon kyykky tai veto menee selälle/takareisi/pakaraosastolle.

Joo totta. Mut jossei kestä niin voihan siinä ottaa vaikka etukyykkyn ja maven. Tietty kaikille ei sovi et samassa treenissä otetaan kumpikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom