Maastaveto ja kyykky nousuun

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Away

Kertokaa vaan lisää kokemuksianne/mielipiteitänne, koska varmaan lähes kaikki teistä on joskus selässä tuntenut vastaavanlaista kipua, luulisin. ;)

No okei... tuossa joskus lokakuulla "erehdyin" kyykkäämään smith-kyykkyä. Ja niinpä se meikäläisestä oli niin luonnoton kyykkäys, että alaselkä meni jumiin eikä kärsinyt kunnolla kengännauhoja sitoa.

Muuten kyllä kannattaa vaan hioa tekniikkaa ja vahvistella tukilihaksistoa sen verran hyvin, että se selkä ei enää kipeenny. Selkäpenkki taitaa olla parhaita liikkeitä siihen tarkoitukseen, mutta itse en sitä tekisi kyykkypäivänä, vaan maastanostopäivänä. Kokonaisvaltaisesti alaselkää ym. tukilihaksia vahvistelen myös eteenvedolla (maasta rinnalle). Ei ole viime aikoina selkä kipuillut, enää, edes maastanostopäivän jälkeen.

By the way, jos haluaa ehjänä pysyä, niin suosittelen treenaamaan puhtaan tekniikan ja jämäkän tukilihaksiston ennen kuin edes kannattaa harkita mitään WSB-juttuja...

Ite tein kans Smithissä tota jalkakyykkyä ja oli kyllä alkuun aika toivotonta hakee oikeeta tekniikkaa. :cool:
Hmm.. mulla on kolmijakonen ohjelma ja mave ei ole, ja luulen sen olevan järkevä niin ja niin varmaan ohjelman tehnyt kuntosalinohjaajakin ajatteli. :rolleyes:
Suorille selkälihaksille mulla on selänojennus jalkapäivänä 2*15-20 ja selkä/hauis päivänä hyvää huomenta liike 3*10-20 (tjsp)..
riittääkö noi hyvin vahvistamaan tuota alaselkää näin alussa?

Siis mulla on jalkapäivänä kolme liikettä: jalkakyykky, jalkaprässi, reiden ojennus, reiden koukistus ja pohkeet, sekö liikaa? :confused:
Saatan ens kerran vielä vähän aristella tota selkää ja nuo kaks ensimmäistä jätän tekemättä.. :(

Trompp: Mites kestikö kivut kauan? Menikö aivan ittestään ohi?
Mobilat muuten helpoittaa.. :evil:

ekaa kertaa vetoa

Ei liity kyllä tähän keskusteluun mutta kun noita eri keskusteluja on jo liikaakin. Kysyisin kutenkin maastavedosta sen verran että paljoko ootte ite kiskassu ekakerralla? Tänään kokeilen ensimmäisen kerran elämäsäni mavea ja kiskasin 125kg. :(

Re: ekaa kertaa vetoa

Originally posted by ilem
Kysyisin kutenkin maastavedosta sen verran että paljoko ootte ite kiskassu ekakerralla? Tänään kokeilen ensimmäisen kerran elämäsäni mavea ja kiskasin 125kg. :(

Tuotatuota, ei tuolla kannata ylpeillä, sen takia, että yleensäkään ei ekalla kerralla ole mitään järkeä kokeilla maksimeja missään liikkeessä. Ottaa iisisti ainakin jonkun kymmenkunta reenikertaa. Varsinkin tod. isossa liikkeessä, jossa voi liikuttaa isoja kilomääriä (maastanosto varmaan paras esimerkki moisesta) on järkevää ensin hioa suoritustekniikkaa ja kysyä kokeneempia reenaajia vähän kattoon, että meneekö oikein, ennenkuin rupee mitään maksimeja kokeileen. Silloinkin kandee kokeilla siten, että esim. semmosella painolla, millä on jonkun aikaa tehny tav. reeneissä vitosta rutistaa niin monta kuin ikinä menee. No ehkä toi ei oo niin vaarallista, jos oot jo aiemmin kyykänny paljon ja sitä kautta vahvistanut jalkojas ja selkääs.

Ite hankasin varovaisesti maastanostoo aika pitkään jollain 60-90 kilolla. Ei mitään muistikuvaa millaisia kiloja käytin ekalla kerralla, ehkä jotain 50-60kg tms.

Mä sain tulokset nousuun ku aloin panostamaan tekniikkaan. Mave parani melkoisesti kun vaihdoin sumo-tyyliin. Kyykyssä huomasin sen merkkaavan paljon et missä kohtaa tanko on. Ennen se oli aivan liian ylhäällä nyt kun löysin oikean kohdan alempaa ni se autto pirusti. Vatsalihaksia aloin treenaamaan kunnolla eikä mitään 5*20 toistoja. Pirusti painoa ja lyhyemmät sarjat autto. Myös se oli aika hyvä kun aloin tekeen jullea joka toinen kerta maven tilalla. Ja nekin joka toinen kerta jalat kapeella tai leveellä. Täs oli mun neuvot...jotka paransi maven+kyykyn yhteistulosta 80kg 3kk:ssa. Eli ei muutaku tsemppiä treeniin :cool:

Ei liity kyllä tähän keskusteluun mutta kun noita eri keskusteluja on jo liikaakin. Kysyisin kutenkin maastavedosta sen verran että paljoko ootte ite kiskassu ekakerralla? Tänään kokeilen ensimmäisen kerran elämäsäni mavea ja kiskasin 125kg. :(

Moni on voinut reenata vaikka 10 vuotta vetämättä, kyllä silloin varmaan 200+ tulee helposti ekallakin kerralla, vaikka ei se varmaan terveellistä ole. Itsellä tais olla jotain 150-160 ekan kerran veto, pari kuukauden kyykyn jälkeen.

Tosiaan riippuu treenitaustasta. Jos on kyykkäilty, tehty takareisiä, alaselkää jne.. niin kyllä sieltä helposti voi vetää tuon tapparan mainitseman +200kg.

Miten sitä sumovetoa oikein tehdään?

Vedät välistä. Eli kädet menee jalkojen sisäpuolella. Jalkaterät on lähes levyissä (riippuu tosin kuinka pitkä on) kiinni ja polvet sojottaa sivulle päin.
Ei ota niin paljon selkään kuin "normaali" veto. Selkä on mahdollisimman suorassa ja veto tapahtuu pääosin jaloilla.

teen maastavedon suorin jaloin.viimeks otin 2x3 162,5kg.en tiedä paljonko menee normaalilla maastaveto tyylillä.ite olen noudattanut ohjelmaa jossa tehdään vuorotellen 2x3 tai 2x6,maastavedossa etenkin se on toiminut hyvin.kyykyssä jouduin äskettäin muuttamaan mutta siinäkin se toimi aika pitkään.harjotuspainot pitää tietenkin olla "sopivat".molempia settejä tehdään 6 harjotus kertaa ja sitten ohjelma aloitetaan alusta mutta 5 kg korkeemmilla painoilla,kuin millä edellinen ohjelma aloitettiin.joka harjoituskerran jälkeen lisätään treenipainoihin 2.5kg.elikkä molempien settien viimeisessä eli 6 kuudennessa treenissä harjotuspainojen pitäisi olla 5 kg raskaammat kuin edellisessä treenissä,koska aloituspainot ovat 5 kg raskaammat kuin edellisessä ohjelmassa.kyykkyä ja mavea voi treenata tällä ohjelmalla vaikka "vain" puolentoista viikon välein,jos tuntuu että tarttee enemmän palautumista,mutta ei yhtään pitempää taukoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom