Maastaveto ei nouse

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Heips.
Vähän taustaa ekaksi, eli olen 96kg/186cm 25vuotias mies kymeestä ja tahtoisin vähän tiedostella tosta maastavedosta. Olen ottanut sen nyt treeniohjelmaani, mutta ei tuota oikein tulosta. Nihkeetä on. Ei nouse.:rock:
Penkistä nousee se 110km. Alataljalla teen kymppiä yleensä 95kg:lla jne. Eli semmoinen perus voima on jees, mutta maastaveto takkuaa ja pahasti. Ekaa kertaa kun kokeilin sitä ni sain 100kg yhden kerran. Nyt tein eilen 70kg:lla 3x8 toistoa. Ja olin puhki. Mulla on pienempiä ystäviä ja ystäviä, jotka on käynyt salilla paljon vähemmän kuin minä niin joilla nousee 150kg maasta muutamalla toistolla tuosta noin vaan. Selän pidän suorana, nostan jaloilla, ei mene notkolle ja pyrin oikasee sen yläkropan siinä lantion jälkeen, niinkuin on opetettu. Mutta ei.

Missä vika? Millä saisin tuloksia?

Tosin, en ole tehnyt tuota kuin nyt 3 kertaa vasta, mutta silti. :wtf:

Noo.. kannattais varmaan kattoa vähän pidemmän aikavälin jälkeen.. kyllä ne painot siitä nousuun melko varmasti lähtee jos kerran tekniikkakin on kunnossa. Itellä kans kaveri joka alotti käymään salilla hiljattain.. itte tehny nyt viimesen kuukauden maves sellaasen 120 painoilla ilman mitään vyötä tai mitää..:arvi: ... kuitenkin kaveri menee tuolla maves 160kg sarjapainois että, että.. ja penkistä nousee 100km ? :rolleyes:

Paljonko kyykkäät? Paljon ei penkki- ja alataljapainot kerro siitä mikä on kropan voimataso oikeasti maastavetoa ajatellen. Ja jos et ole treenannut liikettä niin miten voit kuvitella olevasi vahva siinä? Ehkä ne sun ajallisesti vähemmän aikaa treenanneet kaverisi ovat kyykänneet ja vetäneet ahkerasti alusta alkaen ja ovat siksi siinä kovempia?

Täsmälleen näin. Mave vaatii koko kropan yhteispeliä, joten jos on puskenut penkkiä ja tehnyt taljaa + muita eristäviä liikeitä, niin ei saata ihan heti tuloksia tulla. Toisaalta, jos nostaa 110 KM penkissä, niin eiköhän se maastavedossakin parisataa metriä mene tuotapikaa :D

Toisinaan salilla näkee, kun joku yrittää vetää maasta "aivan liian puhtaasti". Eli pidetään selkä aivan suorana ja sitten jaloilla yritetään tehdä koko liike. Sen jälkeen se asento on pienilläkin raudoilla raskas. Ei siis mistään syväkyykky asennosta lähdetä vetämään, enemmänkin puolikyykky asennosta.
Kannattaa siis pyrkiä nostamaan "normaalisti", aivan kuin nostaisi jotain muuta kuin tankoa, tietenkin selkä tiukkana pakettina.

Joo 110km nousee heh.. :)
Täytynee kärsivällisesti ujuttaa vaan se mave siihen treeniohjelmaan ja tehdä vaan sitä. Eiköhän se siitä. Kyykkyä en ole tehnyt koskaan.

Teen 3 salipäivää viikossa.
1. Rinta+selkä
2. Hauis+ojentajat+olkapää
3. Aerobinen 1-1,5 h

( jääkiekkoa, juoksua, sulkapalloa, salibandyä jne)

Täytynee varmaankin noilla kahtena punttipäivänä tehdä sitä mavea. Väliä noilla on aina se 3 päivää. Eli jos ma puntti niin to seuraava puntti.

Minä en ainakaan tekis mavea ku kerran viikossa. Tai jos kahdesti viikossa teet niin älä ainakaan tee kovaa sitä toista treeniä. Ja otahan se kyykky mukaan, et kadu sitä :)

Ruizperkele: -Aivanko tosissasi ihmettelet miksei maasta rauta irtoa, jos salijumpat on tuolla ohjelmalla jumppailtu? Kokeileppa piruuttasi reenailla pari kuukautta kyykkyä ja sitä vetoa ja testaileppa sitten, nouseeko se rauta erilailla.

"Teen 3 salipäivää viikossa.
1. Rinta+selkä
2. Hauis+ojentajat+olkapää
3. Aerobinen 1-1,5 h"

Joo apu vois löytyä kovemmasta jumpasta :D Ei pahalla,mut ei hyvälläkään..

Esmes. Älä tee rintaa ja selkää samana päivänä IMO!

Kyykky,voimapyörä,kulmasoutu jeesaa myös siihen maastavetoon :) Sanotaan viellä IMO, ettei tarvi alkaa vääntää mitää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä se tosiaan ole minkään kokoluokan ihme ettei mavesta raudat nouse, jos treeni on ollu tuota luokkaa ja jalkatreeni puuttuu kokonaan. Ei ne maveraudat millään muulla nouse ku treenaamalla kovaa jalkoja ja keskikroppaa. Kyykky, etukyykky, kulmasoutu, maastavetovariaatiot.. ne ne on joilla mave nousee.

Tiedä sitten millaisia tuloksia treeniltäsi haet, mutta jos kaksi punttitreeniä voit vetää viikossa niin tasapainoinen ja rankka yksi - tai kaksijakoinen perusliikkeillä olisi tuota "yläkroppa jaettuna kahteen" - systeemiäsi järkevämpi. Tee vaikka vetävät + työntävät, vetävään mukaan mave ja työntävään joku kyykkyvariaatio...tai sitten yläkroppa + alakroppa. Ihan miten tykkäät, mutta ei tossa tämänhetkisessä ohjelmassasi mun mielestä ole mitään järkeä.

Joo apu vois löytyä kovemmasta jumpasta :D Ei pahalla,mut ei hyvälläkään..

Esmes. Älä tee rintaa ja selkää samana päivänä IMO!

Kyykky,voimapyörä,kulmasoutu jeesaa myös siihen maastavetoon :) Sanotaan viellä IMO, ettei tarvi alkaa vääntää mitää.

Miksi ei rinta ja selkä samana päivänä? nehän on "vastalihakset" eli rintaa pystyy tekee täysillä monta sarjaa ja liikettä, samoin selkää. Ei väsy niin helposti. Esim selkälihaksia ei hirveesti tarvita vaikkapa rintalihas treeneissä. Näin minulle eräs fyssari sanoi aikoinaan.

Joo.. Sen takia se olikin vain mun mielipide (toi IMO). Noh. Omalla kohdalla tosta ei tulis mitään, sillä en sais mitenkään kaikkea irti kovan penkin jälkeen selästä. Tai taas kovan maastavedon jälkeen rinnasta. Kaikilla on aina eri jutut mitkä toimii, mut itelle 3-jakonen Rinta-Hauis, Selkä-ojentaja-olkapää, Jalat, on toiminu parhaiten..

Jos se tuntuu susta parhaalta, niin toki sillä. Muitakin vaihtoehtoja kannattaa kokeilla.

Ehkä mulla on vaan niin paska yleiskunto.

Joo.. Sen takia se olikin vain mun mielipide (toi IMO). Noh. Omalla kohdalla tosta ei tulis mitään, sillä en sais mitenkään kaikkea irti kovan penkin jälkeen selästä. Tai taas kovan maastavedon jälkeen rinnasta. Kaikilla on aina eri jutut mitkä toimii, mut itelle 3-jakonen Rinta-Hauis, Selkä-ojentaja-olkapää, Jalat, on toiminu parhaiten..

Jos se tuntuu susta parhaalta, niin toki sillä. Muitakin vaihtoehtoja kannattaa kokeilla.

Ehkä mulla on vaan niin paska yleiskunto.

Ittelläkin kyllä jos selän jälkeen rintaa vedän niin ei mee kauheen hyvin, mutta tiedän kyllä monia joilla on selkä-rinta samana päivänä.. joillekin se sopii toisile ei.

Mut joo ei kyllä ihme jos et oo vielä huomannu maastavedos kehitystä ku kerran kolme kertaa sitä tehny.. itse kyllä korvaisin tuon aerobisen jalka treenillä.. tai jos haluat jääkiekkoa ja muuta harrastaa niin lisää yks salipäivä sit jaloille.. kuitenkin melkeinä tärkeimmät lihakset... :puntti::puntti:

Vaikka se nakertaakin kivasti, niin kyykyllä on liikaa tossa osuutta. Pitemmän aikaa kyykkäämättä, tai edes jonkun aikaa, niin näkyy jo selvästi.

Mave ennen penaa näkyy, pena ennen mavea näkyy tuloksissa. Selkä ja rinta samassa ei ihan niin toiminut mulla kun olis odottanut, mut tuskin tässä siitä on kysekään.

Ja jopa maveen panostaminen enempi näkyy penkkituloksissa vaikkei samalla kertaa teekään (seliseliselisaatana), tai sitten oon vaan niin paska. Paljon kiloja vaan ja 5x5 / 1x5 sydeemit on tuonut ihan kivasti mulle ainakin lisää voimaa. Tais just edellisessä postissa ollakin siinä linkki.

Mite saan mu penkkituloksen 110km?

Mitäs porukka on mieltä räkkivedosta tai polvista vedosta millä sitä nyt kutsutaanki?Ite otin mukaan selkätreeniin puolisen vuotta sitten ja kehitystä on tullu selkään hyvin...Ja on auttanu maveenkin ja varsinkin loppuojennukseen...vuoroviikon vaihetelen perus maven ja polvistavedon välillä ja itellä on toiminu hyvin...

latela: -Ja tämä tarkoittaa mitä? Ja liittyy mihin?

"Vaikka se nakertaakin kivasti, niin kyykyllä on liikaa tossa osuutta. Pitemmän aikaa kyykkäämättä, tai edes jonkun aikaa, niin näkyy jo selvästi."

Hmm, hyviä vastauksia ja kannanottoja tullut. Kiitos niistä.
Jos nyt ajateltais että yhtenä päivänä käyn pelaa jääkiekkoa, kahtena päivänä käyn juoksee sen 10km niin miten kannattaisi sitten
jakaa tuo kroppa kahdelle punttipäivälle? Mavea ja penkkiä saisi olla vähän korostetusti. Ne on olleet jotenkin huonoja aina minulla. Ja haluaisin niihin nyt niitä tuloksia. Penkistä siis nostanut 110kg joskus ja ei ole liikkunut mihinkään tuo tulos.
Olisi hyvä jos saisin vähän neuvoa niin ei tulisi tehtyä ikäänkuin....väärin :)

:worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom