Maastavedon tekniikka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Natu79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
itse kartoin mavea alku aikoina ja ihan luonnollisista syistä...ensin perus pohjatreeni ja sitten voimaa, massaa(veto,kyykky,penkki+apu liikkeet) jaloissa itselleni ihan tarpeeksi ollut aina ruutia(jäkis,futis taustalla)200kgx10 paras viime talvelta painoa n.88 ja pituutta 171cm. ja alle 90... ihmettelin kun veto ei kulkenut yhtä lailla..paras 180kg 5x5. max maybe 210kg ja tekniikka ihan vitusta...nyt otan aina tekniikka treenin ennen kunnon vetoa, mut siitä en luovu enää selkäni kasvun takia enää ikinä. vaikea treenat oikein, sain hyvän neuvon..kädet roikkumaaan(olkapäät) ja ei puristusta oikeastaan yhtään vaan sormenpäillä vastavedolla PYSYY KYLLÄ ISOMMALLAKIN KAVERILLA.tsemii kaikille!ps. se on maastaveto , ei puristus...

Eihän tohon voi muuta kun sanoa että hyvä liike, itellä samassa treenissä takareidet ja selkä niin siinä molemmille alkuun jo yksi liike. :)
Ja jos omaa notkoselkää niinkuin ite niin 5x5 sarjoissa vyö varmuuden vuoksi, lämmittelyt ilman vyötä.

Jos ei selkä pysy suorana, niin sitten tehdään vain niillä painoilla jolla se pysyy ja nostellaan sen selän ehdoilla, jos haluaa turvallisesti treenata jatkossakin. Selän tietääkseni saa yllättävän helposti hajalle.

vedin vuosi sitten mave kuin vettä vaan,lopetin treenit ja alotin taas niin saan vain selän kipeäksi.tuskin riippuu tekniikasta.oon alkanu miettimää että johtuisko syvistä vatsalihaksista muttan niittenkin treenaaminen on niin hankalaa :/
taitaa kestää helvetin kauan et saa syvät kuntoon,oisko tolle mavelle mitään KORVAAVAA eli siis jotain edes vähän vastaavaa että vois jotenkin alaselkää pitää kunnossa

vedin vuosi sitten mave kuin vettä vaan,lopetin treenit ja alotin taas niin saan vain selän kipeäksi.tuskin riippuu tekniikasta.oon alkanu miettimää että johtuisko syvistä vatsalihaksista muttan niittenkin treenaaminen on niin hankalaa :/
taitaa kestää helvetin kauan et saa syvät kuntoon,oisko tolle mavelle mitään KORVAAVAA eli siis jotain edes vähän vastaavaa että vois jotenkin alaselkää pitää kunnossa

Ei mavea yhdellä liikkeellä voi korvata. Tee pienemmillä painoilla, tekniikka kuntoon ja selän ehdoilla. Ja jos pelkästään alaselkää haluaa treenata niin voihan jotain selänojennuksia(?) tehdä, mutta ei se missään nimessä korvaa mavea.

oon kyl vähentäny painoja.. mut sitten ei oikeen tuut tota tuntumaa ja ei tunnu et reenist ois "hyötyä" :jahas:

Viimeksi muokattu:
Siitä on se hyöty, jos tekee vähän pienemmillä ja puhtaammin niin eipä aikaakaan kun menee hyvällä tekniikalla jo vähän isommillakin. Se, että kasvattaa treenipainoja pahasti tekniikan kustannuksella ei ole oikeaa kehitystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos maastavedossa on vaikea pitää selkää suorassa niin suosittelen, että kokeilee vetää alussa välistä, onko se sitten nimeltään sumomave? Anyway jalat isoon haaraasentoon ja sitten nosto. Paljo helpompi pitää selkä suorana. Samalla oppii sitten pitää tankoa lähellä kroppaa ja nostaa jalkoja pitkin. Ainakin mulla toimi niin, että eka nosteli tällä tavalla. :) mutta mitä nyt salilla näkee porukan tekevän mavea niin ei selkä ilmeisesti heti hajoa vaikka tekniikka ei niin täydellinen oo..:hyper: Sen verta villejä nostoja suurimmalla osalla..

No, kun on esim. tälläisiä mallisuorituksia. :(

Pahin, eli "Round-back Deadlift" joka esitettiin kaikkia maastaveto-ohjeita vastaan todella vaarallisen näköisesti, on näemmä viimein poistettu EXRX-sivuilta, ainakaan en enää kyseistä HIRVITYSTÄ löytänyt.

Jos maastavedossa on vaikea pitää selkää suorassa niin suosittelen, että kokeilee vetää alussa välistä, onko se sitten nimeltään sumomave? Anyway jalat isoon haaraasentoon ja sitten nosto. Paljo helpompi pitää selkä suorana. Samalla oppii sitten pitää tankoa lähellä kroppaa ja nostaa jalkoja pitkin. Ainakin mulla toimi niin, että eka nosteli tällä tavalla. mutta mitä nyt salilla näkee porukan tekevän mavea niin ei selkä ilmeisesti heti hajoa vaikka tekniikka ei niin täydellinen oo.. Sen verta villejä nostoja suurimmalla osalla

eli niinkuin sumopainin alotusasento ja siitä sitten ylös?

Viimeksi muokattu:
Paitsi, että se sumoveto on vain teknisesti paljon vaikeampi.

Alussa oli pituuden (194) takia suuria vaikeuksia mavessa, eikä sitä tehnyt mieli edes tehdä. Sitten tajusin alata tekemään sumo-tyylillä ja johan rupes pysyyn selkä suorassa ja mave maistumaan.

Sumona mäki vedän, ku ei se normaali oikein tunnu luontevalta. Aluksi oli munkin maveiluni varmasti aika hirveän näköistä kun en meinannut löytää tekniikkaa, mutta sumomave sopii mulle hyvin :thumbs:

niinpä.. ja vielä se, että kun tekniikan saa ensin pienillä painoilla kohdalleen, pystyy painoja alkaa kasvattaa tekniikan pysyessä kunnossa.. ei varmasti kannata tekniikan kustannuksella vetää painojen takia.. ja eihä se sitä tarkota et jos ei oo aina kauheeta jumii, ettei se kehittäis lihasta IMO

ku oon tehny tota maastavetoo aina niin että vasemman käden rystyset on niinku vartaloa kohti ni oisko fiksumpaa vetää rystyt samaan suuntaan tai vuorotella otetta??

ku oon tehny tota maastavetoo aina niin että vasemman käden rystyset on niinku vartaloa kohti ni oisko fiksumpaa vetää rystyt samaan suuntaan tai vuorotella otetta??

Kyllä. On fiksumpaa vuorotella vaikka joka sarjassa sitä otetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom