Maastavedon tekniikka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Natu79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikö kukaan ole maininnut "paineiden ottamista" alussa? Eli vedetään henkeä pallealla niin, että keskivartalo kiristyy mahdollisimman kireäksi ja sitten henkeä pidättäen laskeudutaan alas, otetaan tangosta kiinni ja nostetaan. Kunnon puristuksen kun saa keskivartaloon niin tuntuu tanko paljon kevyemmältä. Ainakin kapealla vetäessä tämä toimii, sumossa olen tavannut kerätä paineet ala-asennossa.

mitenkäs muuten polvien ja tangon kolinat saa vähemmäksi? meinaa nimittäin itku tulla kun nahat kuoriutuu jaloista ja polvet mustana kun laskee alas. huomannut että polvituet auttais vähän.

Originally posted by nevahood
mitenkäs muuten polvien ja tangon kolinat saa vähemmäksi? meinaa nimittäin itku tulla kun nahat kuoriutuu jaloista ja polvet mustana kun laskee alas. huomannut että polvituet auttais vähän.

Ton saman jutun oon huomannu itsekin.

olen monta kertaa kuullut sanottavan että kun sääret ja polvet on verillä maven jälkeen niin teet sen oikein :)

nevahood sanoi:

Ei ehkä auta polviin, mutta talkkiahan tuohon voi käyttää.

Sakkeus sanoi:
http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html

Jälleen sanon oman mielipiteeni mavesta bodausliikkeenä että perkeleen hyvä liike koko kropan kehittämiseen, yleisvoiman saamiseen ja hormoni- ja hermostoboostaukseen mutta suurimmalla osalla se on perseen, lantion eri lihasten ja takareisien, ja etureisien liike, eikä niinkään alaselän liike, toki se siinä rasittuu. Tämä siis niille jotka alkavat mavea tekemään vain sen takia että alaselkä paksuuntuisi.

Eli kun lukee rivien välistä(myös exrx:stä) niin pakaroihinhan tuo ottaa kaikkein eniten??

Olisiko osittainen maastaveto parempi jos haluaisi vain ja ainoastaan selkää vahvistaa?

Mites olis selän vahvistusta varten Hyvää huomenta? Eli tanko niskan taa ja siitä kumartaa eteen ja koukistaa samalla hieman polvia. Mulla ainakin toimiva liike!

Angeline sanoi:
Mites olis selän vahvistusta varten Hyvää huomenta? Eli tanko niskan taa ja siitä kumartaa eteen ja koukistaa samalla hieman polvia. Mulla ainakin toimiva liike!
Ite en ole hyvää huomenta liikettä kauheasti tehnyt, mutta käsittääkseni se on aika puhdas takareisiliike. Ne harvat kerrat ovat ottaneet aika hyvin sinne takareisiin, mutta kauheasti en liikeestä tykkää. Selälle mave ja takareisille sitten sjmv.

Yli kaksi vuotta taukoa ja keskustelu jatkuu yhtäkkiä kuin ei olisi koskaan loppunutkaan.
:D

Varmaan toi suurimman rasituksen kohde riippuu tekniikan ja rakenteen ohella nykykunnosta. Mulla on heikko selkä => mave rasittaa eniten selkää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sinth sanoi:
Yli kaksi vuotta taukoa ja keskustelu jatkuu yhtäkkiä kuin ei olisi koskaan loppunutkaan.
:D

Heh heh , no niinpä näkyi jatkuvan. Mikäpä sen mielenkiintoisempaa kuin tonkia vuosia vanhoja tredejä ja alkaa kysellä jotain niiden kirjoittajilta...

:lol2:

~Voimariini ~ sanoi:
Ite en ole hyvää huomenta liikettä kauheasti tehnyt, mutta käsittääkseni se on aika puhdas takareisiliike. Ne harvat kerrat ovat ottaneet aika hyvin sinne takareisiin, mutta kauheasti en liikeestä tykkää. Selälle mave ja takareisille sitten sjmv.

Ei mulla ainakaan Hyvää huomenta ota takareisiin niin, että sitä paljoa huomaisi, sjmv kyllä. Hyvää huomenta -liikkeessä kuitenkin koukistetaan polvian jonkun verran ja työnnetään peppua taakse. Keskivartalo mulla ainakin siinä on kovilla, jaloissa ei paljon pieni koukistus tunnu, koska painot ovat kuitenkin pienemmät kuin kyykyssä.

Mulla on kans vaikeuksia vedon kanssa.

En tajua kui se on niin paljon jäljessä kyykkyä. Kyykyssä mä teen ysikympin kulmaan boxia 50kg isommilla raudoilla kun vetoa.

Vedän jalat kapeella, yritän hinata perseen mahd. alas ja pitää selkää suorassa. Nostan leukaa ylös ja puristan kovaa tankoa apinaotteella olkapäät suht rentoina. Silti tuntuu niinku tanko olis naulattu lattiaan. En tajua!
Miten ne jalkojen ojennukset siinä menee? Pitääkö perse olla alempana kun polvet? Jalat suoriksi vasta ihan ylhäällä? Jos mä niin nostan, tuntuu että tanko ei liikahdakkaan. Eikö selässä ole voimaa vai perseessä?

Leveellä vetämisestä ei tuu sitäkään vähää. Auttaisko esim. 5cm korkelta pukilta vetäminen? Millä tekniikalla? Meinaan sitäkin on tullut tehtyä, mut tuntuu et takareidet ja alaselkä menee vaan niin pumppiin ettei voi ku 2-3 sarjaa tehdä. Onko muita ideoita miten vedon sais taas kulkemaan?

Vai onko lääkettä liian vähän....:D

Sanokaapas viisaat kommenttia polvivaivaisen mavesta...

Lähden viemään heti alusta persettä taaksepäin ja painoa reilusti polvikulman etupuolelle kallistamalla yläkroppaa eteenpäin (jalat säilyy lähes suorina ja polvet hieman koukussa). Koukistan polvia vasta siinä vaiheessa, kun selkä on lähes vaakatasossa ja sittenkin vain sen verran, että saan painon koskettamaan maata. Eli käytännössä perse jää korkealle irti maasta. Jonkunlainen maven ja SJMV:n sekoitus kai tämä on :rolleyes:

Ongelma on kuitenkin sama kuin kyykyssä, eli jos laskeudun normaalisti suoraan alaspäin polvia koukistamalla ja persettä maahanvieden niin polvet vihloo jo ilman lisäpainojakin (kiitos prässi!).

Pitääpä kokeilla tuota mavee.. en oo kokeillu ku sjmv kahesti ja viimeks huvikseen aattelin kokeilla maksimii nii 100kg meni(15v)..

Mitenkäs porukka on mavessa ratkaissu sen ettei tanko reviä säären nahkoja irti nostoissa? Mulla on aina sääret ruvella, eikä paranemaan pääse kun seuraavalla viikolla taas vedetään.

Isoarska83 sanoi:
Mitenkäs porukka on mavessa ratkaissu sen ettei tanko reviä säären nahkoja irti nostoissa? Mulla on aina sääret ruvella, eikä paranemaan pääse kun seuraavalla viikolla taas vedetään.

Sama vaiva, mutta "alan mies" sanoi kerran, että veto lähtee ainakin oikeaan suuntaan, kun veret tulee sääristä. Paranee muuten nuo naarmut aika hitaasti.
Vedän kapealta, jolloin jalkoja voi pitää tangon karhentamattomalla alueella. Leveämmältä vetävällä ei liene muuta suojaa, kuin nämä heikkonahkaisten kyykkääjien käyttämät superlonzydeemit tai sitten tosi paksut toppahousut (!).

Isoarska83 sanoi:
Ite oon käyttäny vanhoja jalkapallo säärisuojia. Aika hyvät oli, kokeilkaa jos teillä löytyy sellaiset.

Pistänpä nyt tänne, vaikka kuuluisi enneminkin aloittelijoiden osiolle, mutta siellä ei löytynyt ensihätään sopivaa threadia.

Eli, aloitin maven tuossa viime perjantaina. Olin lueskellut paristakin eri paikasta maven tekniikkaa, ja noudatin neuvoja mahdollisimman hyvin. Kuitenkin, liike tuntui aivan helvetisti takareisissä, ja selässä ei oikeastaan ollenkaan / hyvin vähän. Voisiko tämä johtua siitä, että takareisiä ei ole aiemmin tullut treenattua paljoakaan verrattuna selkään, jota on kuitenkin tullut tehtyä jonkun verran? Vai onko tekniikassa kuitenkin vikaa?

putka sanoi:
Mulla on kans vaikeuksia vedon kanssa.

En tajua kui se on niin paljon jäljessä kyykkyä. Kyykyssä mä teen ysikympin kulmaan boxia 50kg isommilla raudoilla kun vetoa.

Vedän jalat kapeella, yritän hinata perseen mahd. alas ja pitää selkää suorassa. Nostan leukaa ylös ja puristan kovaa tankoa apinaotteella olkapäät suht rentoina. Silti tuntuu niinku tanko olis naulattu lattiaan. En tajua!
Miten ne jalkojen ojennukset siinä menee? Pitääkö perse olla alempana kun polvet? Jalat suoriksi vasta ihan ylhäällä? Jos mä niin nostan, tuntuu että tanko ei liikahdakkaan. Eikö selässä ole voimaa vai perseessä?

Leveellä vetämisestä ei tuu sitäkään vähää. Auttaisko esim. 5cm korkelta pukilta vetäminen? Millä tekniikalla? Meinaan sitäkin on tullut tehtyä, mut tuntuu et takareidet ja alaselkä menee vaan niin pumppiin ettei voi ku 2-3 sarjaa tehdä. Onko muita ideoita miten vedon sais taas kulkemaan?

Vai onko lääkettä liian vähän....:D
ittellä ainakin tuntuu että painot irtoaa huonommin maasta jos laskee sitä persettä väkisin alas. koitan nyt pikkuhiljaa laskea takapuolta alemmaksi että se liikkuvuus siinä pikkuhiljaa paranisi. luulisin että lantion ja reisien liikkuvuuden parantaminen voisi auttaa.

tässä vielä yks hyvä linkki:
http://www.voimaharjoittelu.net/voi....html?osCsid=21f77e5ee6167a9de5f0a5a8d1768a32

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom