Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaloilla ylikorostettu veto tiukkaa alaselän hyvin.
Tarkoitan polvikulmaa. Kun jalka on suorana niin polvikulma on noin 180 astetta. Kun se on koukussa niin kulma on huomattavasti pienempi. Eikös näin?
Hehe, totta! :D
No etukyykyn ja takakyykyn sekä SJMV:n ja maven suhde kertoo kyllä juuri takareisien heikkoudesta. Lääkkeeksi jättäisin etukyykyn pois ja panostaisin takareisi/pakara-akselille tekemällä esim. kerta viikkoon takakyykky+julle (suorinjaloin) ja mave+SJMV omalla kerrallaan. Tai sitten avut toistepäin miten koet järkeväksi, alaselkä pääsee vähemmällä noin päin. Liikkuvuutta kannattaa pitää yllä. Kannattaa kokeilla putkirullausta ja tennispallolla hieroa auki lonkankoukistajia/pakaraa ennen treeniä ja muutoinkin.
Olen tehnyt kesästä asti säännöllisesti kehonhuoltoa (rullailut kovalla putkella/pallolla + venyttelyt), sekä käyny fyssarilla ja hierojalla. Sehän tässä vituttaakin, kun mikään ei tunnu auttavan. Lonkankoukistajien venyttely auttoi hieman, takaosaston hieronta vei kivut kokonaan pois väliaikaisesti. Kivut tuli takasin. Nyt vasta pari päivää sitten rullailin pallolla lonkankoukistajia ensimmäistä kertaa ja vaikuttaa siltä et oli apua. Ainoo paikka mitä en olekaan hieronut, venytellyt kyllä :face:
Jukka_M: Kiitti vinkeistä, jonkin verran olenkin tehnyt viimeisen vuoden ajan noita liikkeitä heikommalle puolelle muun reenin ohessa, mut suht huonolla menestyksellä. Nuo pumppiliikkeet (glute bridge/hip thrust/reiden loitontajat/pakarapotku jne.) olen kokenut hyödyttömiksi, vaikka teen niitä edelleen ennen kovempia sarjoja. Yhden jalan SJMV tuntuis pelittävän.
Uskon ja toivon, et ongelma johtuu pääosin tosta lonkankoukistajan kireydestä/jumista mikä estää pakaran aktivoitumisen, eli kun saan sen reilaan niin hanuri pääsisi peliin mukaan. Toki silloinkin on puoliero saatava kiinni.
Mulla tuntuu mave enemmänki jalois mitä seläs. Onko joku pieles?
No jaloilla ja perseellähän sinä ne raudat nostat?
Nojoo mut kuningasliikkeeks alaselälle etsisin enemmän tuntumaa myös sinne
Täällä yritetään ilmeisesti taas ojentaa lantiota alaselällä.No kyllä se siinä saa tarpeeksi ärsykettä ihan varmasti riippumatta mistään tuntumasta. Se on koko kropan liike niin ihan turha edes yrittää saada sitä tuntumaan jonnekin tiettyyn paikkaan.
Nojoo mut kuningasliikkeeks alaselälle etsisin enemmän tuntumaa myös sinne
MIkäs on pieles kun SJMV on varmaan yli 80% mavesta, eikä tunnu mavessa pääsevän ylös alhaalta joten olen vain SJMV:tä tehnyt nykyään. Kyykky on heikko, etukyykky tosi heikko. Askelkyykky ehkä paras suhteessa.