Maastavedon tekniikka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Natu79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Natu79

Luomulihaa
Ikä
45
Haluan selän! :D

Siispä aion lopultakin ottaa maastavedon mukaan selkätreeniin, tähän asti kun olen pärjännyt mm. kulmasoudulla, alataljalla, ylätaljalla niskan taakse/eteen jne jne...

Mutta toiveissa olisi vahva, suuri ja TERVE selkä, eli tekniikka pitäisi olla kohdallaan... Kun en nyt kesällä vaikuta Vaasassa, niin Vilposeltakaan en voi nyt kysyä tipsejä... :rolleyes:

Eli lopultakin asiaan: Mitä vedossa pitää ottaa huomioon? Mikä ote on paras boditreeniin? Lähteekö veto liikkeelle reisillä ja perseellä, vai selällä? Entä mihin asti loppuojennus? Kuinka pitkiä sarjoja jne jne...

Entäs jos joskus saan sairaan ajatuksen ja päätänkin treenata takareisiä vetämällä maasta suorinjaloin? Miten tekniikkaa muutetaan?

Siinäpä kyssäreitä, "gurut" vastatkoon! :cool:

Eräs suomalainen maailman vahvin mies sanoi eräässä uudessa lehdessä...

"Maastaveto on helppoa kun muistaa puristaa tankoa ja nousta seisomaan"

Tai jotain sinne päin...

Perusjuttuja: ota ote sormilla, ÄLÄ kierrä käsiä tangon ympäri. Kädet pitää olla täysin suorina, olkapäät rentoina.
Aluksi vedän perse tarpeeksi lähelle maata. Moni vetää jalat lähes suorina kun ei osaa tekniikkaa (kuulun itsekkin näihin tunareihin :rolleyes: )
Ota joku kiintopiste, alkuasennossa ole mahd. lähellä tankoa, pidä selkä kontrollissa ja ylös!

Kengät on hyvä heittää kokonaan pois -> parempi vetää ja vetomatka ei ole niin pitkä.

teksti on sekavaa kun alkaa vähän aurinkopistos vaivata, mut tasapainotetaan nesteytyksellä tässä viikonlopun aikana :kippis1:

Originally posted by PieniPenkkaaja
ÄLÄ kierrä käsiä tangon ympäri.

????? syystä että? Mun mielestä on hyvä hieman vetää ranteet "yli", saa pirun paljon paremman otteen. Kämmenten nahka ehkä vähän venyy mutta se kuulunee asiaan!

Originally posted by PieniPenkkaaja

Aluksi vedän perse tarpeeksi lähelle maata. Moni vetää jalat lähes suorina kun ei osaa tekniikkaa
KUKAAN pitkäkoipinen sälli ei vedä isoja rautoja jaloilla, eli selkä pystysuorassa (siis perinteisellä tyylillä). Hiltusen Mika kävi kiskaisemassa meiän salikisoissa 380 (tosin nosto hylättiin 2-1 :() eikä perse käyny lähelläkään lattiaa, selällä se sen veti.

Jos kapealla vetää, niin alku tapahtuu jaloilla. Pitäis samalla hieman "kaatua" taaksepäin, että ei ota askeleita eteenpäin ja jalat oikene liian aikaisin. Useimmilla menee jalat ensin suoraksi, koska reisissä ei ole voimaa.
Oikealla tavalla ote pitäis tosiaan ottaa sormenpäihin, ei koko kämmenellä. Jos ottaa kunnon otteen, niin se nahka venyy kuten aikaisemmin joku sanoi. Isoissa raudoissa nahka voi revetä halki ja sit ei hirveästi enää nostellakaan rautoja maasta.

ja meitsi vänkää noista kämmenistä ;)

Okei, ehkä mä en nosta isoja rautoja muiden kuin naisten mielestä mutta kuitenkin. Enkä mä tarkoita että ne kourat pitää rullata siihen tangon ympärille aivan kokonaan mutta aikanaan kun mä opettelin noita perusliikkeitä niin mua neuvottiin kääntämään hanskoja sen verran siitä ympäri että koko paino ei ole pelkästään sormenpäiden varassa. Kyllä se nahka siinä ainakin 300 kg nostot (ei ole mun nostoja ;)) kestää. Ja näpit siinä on kuitenkin mukana, mulla on eilisestä forkut tälläkin hetkellä kipeänä... Ote pitää hyvin isommillakin painoilla.

Tosin tää on taas niitä "kuka mitenkin" juttuja. Niin tai näin, känsät tulee :D

Etkös sä Raven ollut nostaja?

Itse vain olen monta kertaa nähnyt, kun kavereilla on kämmen revennyt kunnolla auki. Kaipa se ihotyypistäkin riippuu, ei kaikilla repeä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos selkää haluaa, niin vedossa remmit messiin. Silloin saa enemmän kiloja ylös=enemmän ärsykettä selkään. Ja remmeillä ei kämmenen iho repeydy=kätevää.

Ja veto ei ota jalkoihin, jos on muistettu kyykätä :D

kyllä se veto on sen verran kova liike että se tahtoo ottaa vähän joka puolelle. mulla keskittyminen kohdistuu yleensä nimenomaan otteen pitämiseen...on vittumaista ainakin mun veto"tekniikalla" alkaa korjailemaan otetta viimeisissä toistoissa

Jos on tarpeeksi puristus voimaa, niin ei siihen tartte remmejä. :)
Mulla ei ainakaan remmeistä juurikaan mitään hyötyä, kun en niitä ole pitkiin aikoihin käyttänyt..

Beginner: Taidat kirjoitella finnishpowerin sivuilla nimellä lightweight..eikö? :) Ainakin samanlaiset tulokset on sen nimisellä..

kattelin tossa tota vogelpohlin sumovetoo jo aiemmin mainitsemassani osoitteessa.siinä chuck-herra irrotti painot jaloillaan, ojensi lähes suoriksi ja veti lopun matkaa selällä. eikä siinä perse kyllä käyny lähelläkään lattiaa. alkuvaiheessa polvikulma ei ollu ees 90 astetta. taidan itekki alkaa parantelemaan tekniikkaa, tuntuu välillä että nosto lähtee liian hitaasti liikkeelle. se varmaan johtuu pienestä kulmasta polvissa ja heikoista jaloista...vai mitä luulette?

Originally posted by Raven
Jos on tarpeeksi puristus voimaa, niin ei siihen tartte remmejä. :)
Mulla ei ainakaan remmeistä juurikaan mitään hyötyä, kun en niitä ole pitkiin aikoihin käyttänyt..

Jaa... Mikäli oon oikein ymmärtänyt, niin sinä et tee kauheen pitkiä sarjoja. Etkös ollu enemmän voimanostopuolta harrastava.

Väitän kyllä et kaikilla alkaa se ote pettää ennen selän hyytymistä ainakin pidemmissä sarjoissa eli 8-10 toiston sarjoissa ja isoilla romuilla. Esim mulla on niin lyhyet sormet, et ei jaksa kauaa pitää. Enkä jaksa mitään puristus voimaa treenata, kun siitä ei oo bodauksen kannalta mitään hyötyä ja kyynärvarret on mun paras lihasryhmä ilman treenamistakin. :D

Originally posted by JJJ

Jaa... Mikäli oon oikein ymmärtänyt, niin sinä et tee kauheen pitkiä sarjoja. Etkös ollu enemmän voimanostopuolta harrastava.

Väitän kyllä et kaikilla alkaa se ote pettää ennen selän hyytymistä ainakin pidemmissä sarjoissa eli 8-10 toiston sarjoissa ja isoilla romuilla. Esim mulla on niin lyhyet sormet, et ei jaksa kauaa pitää. Enkä jaksa mitään puristus voimaa treenata, kun siitä ei oo bodauksen kannalta mitään hyötyä ja kyynärvarret on mun paras lihasryhmä ilman treenamistakin. :D

Voimanosto puolella olen, mutta kyllä teen myös pitkiä sarjoja. Apuliikkeissä aika usein teen 8-15 toiston sarjoja. Apuliikkeenä myös välillä veto polven korkeudelta, missä saa pidemmissäkin sarjoissa laittaa tankoon aika hyvin painoa.
Bodauksen kannalta ei sillä olekaan merkitystä ja suurin osa käyttää remmejä.

Laittaisko joku linkin tuonne exrx:net:iin, jonka takaa löytyisi hyvä video kunnon maastavedosta?
En löydä kuin SJMV -videoita.:D

Originally posted by Away
Laittaisko joku linkin tuonne exrx:net:iin, jonka takaa löytyisi hyvä video kunnon maastavedosta?
En löydä kuin SJMV -videoita.:D

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.html

Jälleen sanon oman mielipiteeni mavesta bodausliikkeenä että perkeleen hyvä liike koko kropan kehittämiseen, yleisvoiman saamiseen ja hormoni- ja hermostoboostaukseen mutta suurimmalla osalla se on perseen, lantion eri lihasten ja takareisien, ja etureisien liike, eikä niinkään alaselän liike, toki se siinä rasittuu. Tämä siis niille jotka alkavat mavea tekemään vain sen takia että alaselkä paksuuntuisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom