Maastavedon tarkoitus?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En ole ikinä mavea tehnyt johtunen ehkä siks että ollaan tässä noin nelisen kuukautta käyty salilla, mutta kattaisko mun ottaa se mukaan. Käytän 3-jakoista ohjelmaa joka löytyy suoraan aloittelijoidenosion treeni ohjelmat lihaksen kasvatukseen threadista. Ikää on 16.

Kyl mun mielest kannattais. Aloittelijan pitäis pysyttäytyy perusliikkeissä ja maltilla. Jos nyt vois muutaman vuoden hypätä taaksepäin niin en ois koskenutkaan esim. scott-penkkiin :nolo: Tai siis jos nyt voisin ohjata itseäni täysin aloittelijana niin Golden six-pohjalla ja joka toiseen treeniin 1-2 sarjaa vetoa ja vetopäivinä vain 2 sarjaa kyykkyä esim.

-Kyykky / etukyykky / prässi 4x8
-Reiden ojennukset 4x10
-SJMV 4x8
-Reiden koukistukset 2x10
-Pohkeet istuen / seisten 5-6x8-12

Tälläistä teen jaloille, joten laitanko jalkapäivälle ja mihin väliin tuo liike kannattaisi laittaa. SJMV:stä en niin pidä, että jos sen tilalle laittaisi maven vai kuinka?

-Reiden ojennukset 4x10
-SJMV 4x8

Tälläistä teen jaloille, joten laitanko jalkapäivälle ja mihin väliin tuo liike kannattaisi laittaa. SJMV:stä en niin pidä, että jos sen tilalle laittaisi maven vai kuinka?

Tee kaksi jalkapäivää viikossa. Ensimmäisenä kyykky/etukyykky/prässi, reidenojennukset ja pohkeet seisten ja toisena maastaveto, reiden koukistukset ja pohkeet istuen.

-Reiden ojennukset 4x10
-SJMV 4x8

Niin itse luultavasti tekisin, romanialainen on parempi muutenkin kuin suorin jaloin, ainakin omasta mielestäni. Monta kertaa viikossa teet jalat vai onko tuo kyykky/etu/prässi vaihtoehtoliikevalikoima jalkatreeneihin vai samalla kerralla?

Suosittelisin lämpimästi tekemään koko kropan ainakin 2 kertaan viikossa, Varsinkin jalkoihin ja vetoon suosittelen kiinnittämään x-tra huomiota. Mun mielipide on että veto ja kyykky on natutreenarille kehittymisen avain. Mielipiteet tietenkin vaihtelevat mutta mun mielestä.. ootko ajatellu kokeilla vaikka golden sixiä 3 kertaa viikossa pikkasen varioiden?

Ideanahan 3-jakonen on mun mielest hyvä, tein sitä viel 2kk sit ku olin isommil kaloreilla, ja tein 6treeniä/viikko. Eli 2x3-jakonen peräkkäin ja su lepoa. Ja sit tietty jos tuntu et pakko pitää välipäivä niin sit pidin , nyt dieetillä vaihdoin 2-jakoseen ja 4 treenipäivään. oon kyl huomannu selkeetä kehityksen nopeutumista ku lisäsin tuntuvasti treenimääriä et siltä pohjalta vaihtaisin ohjelmaa..

Kannattaisko mun sitten vaihtaa esim 2-jakoseen, ei viittis ihan kuutta kertaa käydä viikossa salilla kun maksaa 20e/10krt :P eikä ole mitään kk juttuja tai muuta. 3 kertaa on riittänyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Päätös on sun miten treenaat mutta kokeile esim seuraavaa:
takakyykky 3x10, tasapenkki 3x10, leuanveto leveällä myötäotteella 3-4x failure, pystypunnerrus tangolla 3x10, hauiskääntö tangolla seisten 3x10. dipit 3x10, toi 3x10 treenipäivät ma,ke,pe, vaihtele liikkeitä sillon tällöin, esim ma,kyykky,ke,etukyykky,pe taas kyykky tai vast. kato miten rupee puree parhaiten. 3x10 on viitteellinen, vaihtele esim. 3x5-10, 3x10-15. Alussa luultavasti kunto heikkenee ja sarjapainot tippuu mutta sillon kannattaa jatkaa sitkeästi ja odottaa kroppas ponnahdusilmiötä minkä pitäis tapahtuu 2-4 viikon sisään. Tällä alkuun..

Kannattaisko mun sitten vaihtaa esim 2-jakoseen, ei viittis ihan kuutta kertaa käydä viikossa salilla kun maksaa 20e/10krt :P eikä ole mitään kk juttuja tai muuta. 3 kertaa on riittänyt.

Käyt neljä kertaa. Esim. Ma yläkroppa, ti alakroppa ja to yläkroppa, pe alakroppa

Kokeileppa sit tolt pohjalta minkä kirjotin tohon. Siin tulee ma,ke,pe. Ja melkein laitan munani pantiks et huomaat kehitystä kuhan maltat vaan olla tekemättä sarjoja failureen

1. Nimen omaan, arkihyöty joka on käytössä lähes jatkuvasti.

2. Arkikäytössä se onkin aika yleistä, että heijataan isoja kuormia pään päälle.
Tai edes rinnalle. Kovin on arkihyödyllistä sanon minä.

1. Niinpä, mutta onko se jaloilla nostamisen ainoa opetelutapa tosiaan maastaveto levytangolla? Eiköhän sen muutenkin opi, kuten vaikka nimenomaan painonnostoliikkeissä (olettaen että opettelee yleensä mitään nostamaan).

2. No en sanonut että ne ovat arkihyödyllisiä, mutta kun nyt asian otit puheeksi, niin ihan oikeissa hommissa (siis sellaisissa joita joutuu tekemään muulloinkin kuin pianistikaverin muuttaessa) pään päälle nostelu on melkoisen yleistä.

Harvinaista, mitä vittua? En tiedä, olenko ollut aivan väärissä hommissa, mutta kyllä itse olen joutunut nostelmaan ja siirtelemään eripainoisia esineitä juuri reisien korkeudelle ja siitä siirtämään paikasta A paikkaan B.

Varmaan olet, varsinkin jos kyse on taakoista joitenka nostelu vaatii maastavetotreeniä. Näihin asioihin on omat lakinsakin.

Kun kuulee näitä juttuja, ettei kyseistä liikettä tai voimanostoa yleensäkään kannata tehdä, koska tuhoat selkäsi viimeistään kolmenkympin ikään mennessä ja muuta diipadaapaa.

No niin kuulee, muttei kannata uskoa. Tumpulat aina mokaavat ja yrittävät sitä selittää joksikin muuksi kuin omaksi syykseen. Toisaalta henkilökohtainen tragedia on yleensä asia jota toitotetaan ympäriinsä ja sen perusteella luodaan maailmankuvaa, joten ei ihmekään että näitä juttuja kuulee. Järjen kanssa tehtynä maastavedossa ei mitään erityistä vaaraa ole, kuten ei vaikka kyykkäyksessä tai painonnostossa ym ym. Selittelyjä vaan.

On tuo maastaveto kyllä joku pyhä lehmä ja sitä sen erinomaisuutta toistellaan kuorossa sen enempää asiaa ajattelematta.
Sitä en suinkaan kyseenalaista etteikö se olisi parhaimpia funktionaalisen voiman liikkeitä ja tiesmitä muuta, mutta kyllä minusta sen hehkuttamisen ja tuputtamisen kanssa mennään monesti liiallisuuksiinkin. Esim. jos erehtyy mainitsemaan ettei tee mavea syystä taikka toisesta, niin saa kyllä helposti lähestulkoon vihat päällensä ja pitkät saarnat kuinka punttista ei kertakaikkiaan kannata ja voi harrastaa ilman mavea.

Itse tein alkuaikoina mavea kunnes turhauduin koko liikkeeseen, kun lukuisista opastuskerroista ja pitkästä harjoittelusta huolimatta siitä ei tahtonut saada kuin kipeän selän ja sekä pelätä kokoajan millon sitä teloo itsensä. Muutenkin liike tuntui epämiellyttävältä tehdä. Käyn salilla viihtymässä lihaskuntoilun parissa, en kiduttamassa itseäni. Jos mavettamattomuus tekee minusta sitten joidenkin mielestä kelvottoman kuntosaliharrastajan, niin se on harmi. Hyvin on kuitenkin pärjätty ilmankin.

Ja aluperäiseen kysymykseen vastauksena, niin mitä olen eri kehonrakentajien ohjelmiin tutustunut alan lehdistä, niin on jonkinverran tyyppejä, jotka eivät mavea tee ollenkaan ja lisäksi suuri määrä, jotka eivät siihen mitenkään erityisesti panosta ohjelmissaan. Eli aivan varmasti onnistuu kehonrakennus ilman maveakin.

1. Maastaveto on yksi parhaista voima ja lihastenrakennus liikkeistä joka
vaikuttaa jokaiseen lihakseen.:whip:

2. Maastavetoa näkee tehtävän saleilla yleensä melko harvoin sen takia
koska se on raskas liike ja vaatii kovaa sisua vetää raskaita romuja!

1. Ei se vaikuta jokaiseen lihakseen. Ei itseasiassa läheskään. Mutta kehonrakennukseen ihan kelpo liike sinänsä. Voimaliikkeenä ei niinkään (paitsi jos haetaan voimaa maastavetoon)

2. Olen varmaan ollut väärällä salilla, kun meilläpäin puolet salin väestä penkkaa ja vetää, ja tekee niiden parantamiseen apuliikkeitä (luultavasti voimanostoura mielessä, ja kaikkihan tietävät että kyykkäys on vain lämmittelyä siinä lajissa :-). Toinen puolisko koostuu ihan omiaan tekevistä tukitreenaajista, vanhuksista, penkkihauispelleistä, nivuskonenaisista ja täyspainoista treeniä tekevistä.

Kokeileppa sit tolt pohjalta minkä kirjotin tohon. Siin tulee ma,ke,pe. Ja melkein laitan munani pantiks et huomaat kehitystä kuhan maltat vaan olla tekemättä sarjoja failureen

Mun mielestä tossa ei ole paljoakaan tehtävää jos noi jaetaan vielä 3:lla eli ma,ke,pe päiville, vaikka onhan noi raskaita liikkeitä osa. Sitä vaan ajattelin kun alettiin tästä puhuun, että onko tuosta 3-jakoisesta hyötyä, enkä tarkoita etten olis huomannut mitään koska onhan tulokset nousseet hyvin ja kun pitää malttinsa painojen kanssa niin tulosta tulee.

On tuo maastaveto kyllä joku pyhä lehmä ja sitä sen erinomaisuutta toistellaan kuorossa sen enempää asiaa ajattelematta.
Sitä en suinkaan kyseenalaista etteikö se olisi parhaimpia funktionaalisen voiman liikkeitä ja tiesmitä muuta, mutta kyllä minusta sen hehkuttamisen ja tuputtamisen kanssa mennään monesti liiallisuuksiinkin. Esim. jos erehtyy mainitsemaan ettei tee mavea syystä taikka toisesta, niin saa kyllä helposti lähestulkoon vihat päällensä ja pitkät saarnat kuinka punttista ei kertakaikkiaan kannata ja voi harrastaa ilman mavea.

Itse tein alkuaikoina mavea kunnes turhauduin koko liikkeeseen, kun lukuisista opastuskerroista ja pitkästä harjoittelusta huolimatta siitä ei tahtonut saada kuin kipeän selän ja sekä pelätä kokoajan millon sitä teloo itsensä. Muutenkin liike tuntui epämiellyttävältä tehdä. Käyn salilla viihtymässä lihaskuntoilun parissa, en kiduttamassa itseäni. Jos mavettamattomuus tekee minusta sitten joidenkin mielestä kelvottoman kuntosaliharrastajan, niin se on harmi. Hyvin on kuitenkin pärjätty ilmankin.

Ja aluperäiseen kysymykseen vastauksena, niin mitä olen eri kehonrakentajien ohjelmiin tutustunut alan lehdistä, niin on jonkinverran tyyppejä, jotka eivät mavea tee ollenkaan ja lisäksi suuri määrä, jotka eivät siihen mitenkään erityisesti panosta ohjelmissaan. Eli aivan varmasti onnistuu kehonrakennus ilman maveakin.

Ootko ite miettiny mille pohjalle perustat? Onko veto sun mielest sen takii "yliarvostettu" kun et ite luultavasti osaa vetää oikein? vai sen takia että joku sonni ifbb-pro bodari ei tee sitä, kannattaa miettiä millä eväillä kukin on liikkeellä. Jos et oo sillä asenteella että kipu on kivaa treeneissä niin mihin perustat ton vedon hypettämisen turhuuden. Johnnie O. Jacksonkin sanoi taannoin että hänen koko fysiikkansa ja kovuus/voima muuttui kun otti vedon bodausmielessä ohjelmaansa, ja on kuitenkin kilpaileva voimanostaja bout 1000kg yhteistuloksella. Sanoit että käyt viihtymässä siellä, oletan että tavoitteenasi ei ole hankkia maksimaalista lihasmassaa, jota ilman kivunsietorajoille menevää treeniä saat. Ei pahal kuitenkaan..

1. Ei se vaikuta jokaiseen lihakseen. Ei itseasiassa läheskään. Mutta kehonrakennukseen ihan kelpo liike sinänsä. Voimaliikkeenä ei niinkään (paitsi jos haetaan voimaa maastavetoon)

.

Oletko koskaan tehnyt kovaa vetoreeniä, kun väität ettei se vaikuta juuri
mihinkään ? :eek:

Maastaveto on paras voimaliike jolla saa hurjat voimat ja kovat maastavetäjät
sijoittuvat yleensä kärkisijoille vahvamieskisoissa :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom