Maastavedon tarkoitus?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä teen ainakin lattian kautta joka toiston, oli fiksua tai ei.

jos ei laske lattiaan asti, pysyy keskikropassa jännitys koko sarjan ajan -> kannattaa varsinkin jos on heikohkot keskikropan lihakset niin vahvistuvat samalla.. näin mua viisaampani sivistivät joskus.

e: ja tietenkin pysyy myös jaloissa se jännitys. itelle ainakin vaikeinta vedossa se kun pitää nollavastuksella lähteä aluks ja yhtäkkiä se hyppää maksimiin.

itelle ainakin vaikeinta vedossa se kun pitää nollavastuksella lähteä aluks ja yhtäkkiä se hyppää maksimiin.
:confused:

Siis vetää lattialta kun paino on "dead"? Eikös tällöin juuri tule raskain harjoitus? Itse teen ainakin sarjoja sekä "jännityksellä" että joka toiston "tyhjästä" aloittaen.

:confused:

Siis vetää lattialta kun paino on "dead"? Eikös tällöin juuri tule raskain harjoitus? Itse teen ainakin sarjoja sekä "jännityksellä" että joka toiston "tyhjästä" aloittaen.

joo just sitä tarkotin(tosi epäselvästi näin jälkiviisaana voi todeta). että tosi helppo vetää jos ei laske alas asti ja on valmiiks jännitykset lihaksissa ni kevyempää. ja itekin teen kyllä molempia niin saa vaihtelua vetoonkin.

Jep, jos maastaveto on yliarvostettu, niin mitä penkki sitten on? :D

Aliarvostettu? :jahas: Joskus nimittäin tuntuu että porukka treenaa kaikkee muuta mutta hauista ja rintaa. Ollaan niin ammattilaisia että tehdään jalat ja selkä 2krt/vko ja rinta/hauis kerran vko:ssa. Nähty ja tehty.

Aliarvostettu? :jahas: Joskus nimittäin tuntuu että porukka treenaa kaikkee muuta mutta hauista ja rintaa. Ollaan niin ammattilaisia että tehdään jalat ja selkä 2krt/vko ja rinta/hauis kerran vko:ssa. Nähty ja tehty.

Jaa, enpä ole tuollaiseen törmännyt. Voisi kuvitella, että treenataan vain joko rintaa ja hauista tai sitten koko kroppaa tasapuolisesti. (minäkö ajattelen mustavalkoisesti :rolleyes: )

Jalkojen ja selän treenaaminen on sitä paitsi perusteltavissa ihan järkisyillä: ne ovat kehon isoimmat lihasryhmät ja käytännön tehtävissä juuri niistä voima lähtee aina. Oli kyseessä sitten katutappelu tahi metsätyöt :)

Hmmmmmm? Pelkillä rintalihaksella ja/tai hauiksilla voi pyykiä persettä. Jos kokonaan pitäisi valita, treenaisin vain jalkoja ja selkää, kuin että kädet ja rinta. Mutta onneksi ei tarvitse valita, sillä jalkoja selkää treenaamalla vatusti ei tulisi silloinkaan hyvää kokonaisuutta.

Hullupaviaani sanoi:
No kannattaako sitä ihan pohjaan ast kyykkyäkään tehdä? Eikös voimanosto kyykky ole jotain 85 asteen kulmassa?
Niin siis tarkoitus sillä kulma-asteella oli tehdä pointti, että kyykky jää ihmisillä aika vajaaksi, yleensä.

onko pakko treenata hauista jos ei taho?

ei mua ainakaan kauheesti inspaa mitään hauista tahkota vaikka mun olkavarren paksuudella se todennäköisesti kannattais... mitään käytännön hyötyähän pelkän hauiksen tekemisestä ei ole (siis sen lisäksi että sen saa kasvamaan) verrattuna maastavetoon joka rasittaa myös tukilihaksia ja parantaa lihaskoordinaatiota..

mutta ei sillä etteikö heijarihauista tekevät saa mua vieläkin ihmettelemään miten siinä voi pysyä tasapainossa varsinkin isommilla painoilla :D

Niin siis tarkoitus sillä kulma-asteella oli tehdä pointti, että kyykky jää ihmisillä aika vajaaksi, yleensä.

Se johtunee siitä että suurin osa ihmisistä mieltää alle 90 asteeseen menevän kyykyn vaaralliseksi. Asia taitaa kuitenkin olla toisinpäin.

Mutta kuitenkin kannattaako voimanosto kyykkyä(80-85 asteen kulmassa polvi ja reisi lattian suuntainen) syvempää tehdä?

Nuo kulmathan kyllä voi vaihdella henkilöstä riippuen ja laitoin ne siihen suunta antaviksi lähinnä. 90 vs 80 josta sain kuvan että joku saano ekaa 1/4 kyykyksi ja toista kokokyykyksi. Ero on nuiden välillä kuitenki aika pieni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen joskus miettinyt tuota hauiksen teon poisjättöä, mutta miksipä sitä ei kerran viikossa vetäisisi pari sarjaa?

Noh, eristysliikkeitähän hauisliikkeet yleensä ovat ja moni ei esim. epäkkäille (suurempi vielä kuin hauis) tai kyynärvarsille tee eristävää liikettä. Todellisuudessa hauiksella et kyllä tee minun mielestäni mitään, kuin ihan minimaalisesti vedoissa.

Mutta mielipiteeni on lopulta tämä: jos kerran treenaa ojentajiakin erikseen, niin silloin kannattaisi hauistakin.

Itse olen joskus miettinyt tuota hauiksen teon poisjättöä, mutta miksipä sitä ei kerran viikossa vetäisisi pari sarjaa?

Noh, eristysliikkeitähän hauisliikkeet yleensä ovat ja moni ei esim. epäkkäille (suurempi vielä kuin hauis) tai kyynärvarsille tee eristävää liikettä. Todellisuudessa hauiksella et kyllä tee minun mielestäni mitään, kuin ihan minimaalisesti vedoissa.

Mutta mielipiteeni on lopulta tämä: jos kerran treenaa ojentajiakin erikseen, niin silloin kannattaisi hauistakin.

toi on kyllä hyvä pointti. tasapuolisesti pitäis treenata ihan sama mitä treenaa.

Lonkkanivel alempana kuin polven yläpinta. Heittäkää vittuun noi kulmat.

:D Mistähän jengi repii näitä erilaisia polvikulma- ja "reiden ja lattian välinen kulma"-kriteereitään voimanostokyykylle? Tuntuvat olevan sitkeessä nää ihmesäännöt...

Hullupaviaani sanoi:
En tiedä mikä on järkevää, mutta mä meen niin alas kuin voin. Niin että takareiskat ottaa pohkeisiin kiinni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom