Luin noita vanhoja viestejä läpi mutta en löytänyt suoranaista apua.
Eli aika aloittelija olen ja vuoden vasta treenannut salilla.
Treenin tarkoituksena ois kerätä voimaa noihin perusliikkeisiin, mutta treenata koko kroppa tasaisesti myös kerran viikossa läpi.
Nyt ohjelmana 3-jakoinen joka menee näin:
ma: rinta, hauis, vatsat
ke: selkä, takaolkapäät
pe: jalat, ojentajat
Olen tähän asti treenannut kyykkyä ja maastavetoa vähän miten satttuu, eli vaihdellut painoja, toistoa ja sarjoja joka treenissä.
Lisäksi aloitin maastavedon tekemisen vasta pari kuukautta sitten ja kyykyssä olen tehnyt aiemmin kevyillä painoilla sarjaa.
Maastavedossa huomasin että jos treenaan yhden kerran kovaa, niin seuraavalla viikolla painot ei nouse enää samaan malliin.
Eli joka toinen viikko kevyesti tuntuu sopivan hyvin.
Penkissä on myös ollut vähän hakusessa miten treenata.
Millä systeemillä olisi hyvä lähteä liikkeelle näin aloittelijana jos tarkoituksena on tähdätä pääasiassa voimaan?
Penkissä meinaan nyt kokeilla sitä 2x6 juttua.
Voimatasot on nyt:
penkki: 102.5 (kapea penkki, norm. huonompi)
maastaveto: 165x2/170
kyykky: 120
Haaveena olisi joskus saada maastavedosta 200 ja kyykystä 150 kg, mutta en tiedä tuleeko onnistumaan.
Eli aika aloittelija olen ja vuoden vasta treenannut salilla.
Treenin tarkoituksena ois kerätä voimaa noihin perusliikkeisiin, mutta treenata koko kroppa tasaisesti myös kerran viikossa läpi.
Nyt ohjelmana 3-jakoinen joka menee näin:
ma: rinta, hauis, vatsat
ke: selkä, takaolkapäät
pe: jalat, ojentajat
Olen tähän asti treenannut kyykkyä ja maastavetoa vähän miten satttuu, eli vaihdellut painoja, toistoa ja sarjoja joka treenissä.
Lisäksi aloitin maastavedon tekemisen vasta pari kuukautta sitten ja kyykyssä olen tehnyt aiemmin kevyillä painoilla sarjaa.
Maastavedossa huomasin että jos treenaan yhden kerran kovaa, niin seuraavalla viikolla painot ei nouse enää samaan malliin.
Eli joka toinen viikko kevyesti tuntuu sopivan hyvin.
Penkissä on myös ollut vähän hakusessa miten treenata.
Millä systeemillä olisi hyvä lähteä liikkeelle näin aloittelijana jos tarkoituksena on tähdätä pääasiassa voimaan?
Penkissä meinaan nyt kokeilla sitä 2x6 juttua.
Voimatasot on nyt:
penkki: 102.5 (kapea penkki, norm. huonompi)
maastaveto: 165x2/170
kyykky: 120
Haaveena olisi joskus saada maastavedosta 200 ja kyykystä 150 kg, mutta en tiedä tuleeko onnistumaan.