Mun mielestä noo on ihan höpöhöpö juttuja. Ei varmasti kukaan ole kyennyt tollassiin ihme juttuihin 2000 vuotta sitten jos ei nykytekniikallakaan kykene.
Olihan ihmiset paljon pöllömpiä silloin, jeesus oli huijari. Miettikääpä Jeesus syntyi neitsyt mariasta, joosefilla ja mariallahan oli vaikeuksia saada lapsia. Mutta silti jeesuksella on sisaruksia. Se oli puusepää työkseen, jos se oli jumalan poika ni miks ihmeessä se ei nappulasta asti alkanu tekee "ihme" tekojaan ?
Jeesus ja mooses oli molemmat huijareita. Jeesus paransi kaiken maailman huumeilla ihmisiä, jolla sai näiden kivut pois tms. Oli ehkä hyvä "lääkäri" mooses, itse oli hakannut kymmenen käskyä vuorella paljon ennnen kun toi nämä esille. Mooseksen luolassa näkemät jumalan tulipensaat ym. bullshit.
Oikeesti jeesus oli normaali vähän fiksumpi, monijakoinen persoona, joka sai päähänsä alkaa huijaamaan ihmisiä. Kuollessaan se saattoi olla niin sekaisin tms. ettei mitään sanonut, jumala jutut kulahtanut päähän.
Ja jos jeesus nousi kuolleista, miksi tämän ruumis on löydetty / siitä osia ? Jeesuksen ruumishan nimenomaan nousi taivaaseen.
Aivan varmasti mooses tai muu heidän kanssa kimpassa ollut oli jeesksen pois roudannut sieltä.
Ja nyt 2000 vuotta sen jälkeen me opiskellaan rippokouluissa, perukoulussa, lukiossa viellä sitä shaissea.
Ja miten joku jumala syntyi ? Einsteinin kaikki ennustukset on käynyt toteen. Einstein on varmasti ollut maailman viisain ihminen.
Kaiken syntyminen : avaruutta ei joskus ollut, oli vaan vetyä ja heliumia, ne alkoi myöhemmin reakoida räjähdellä ja siitä syntyi eri aineita. Sitten lisää ja lisää ja lisää ja lisää. "BIG BANG"
Siinä syntyi myös Tellus. Täällä on ollu dinosauruksia ja muita, ihmiset on kehittynyt niistä, eikä mistään jumalasta. Miksi ihminen on olemassa ? V : se on kehittynyt jostain muusta lajista. Miksi sorsalla on ne värit mitkä on ? V : koska ne on parhaat suoja värit. Sama asia.
Avaruudessa on VARMASTI elämää. Se on ääretön ei lopu koskaan, siellä on tapahtunut enemmän alkuräjähdyksiä, kuin koko maailman ihmiset koko elinikänään kykenisi laskemaan. Siellä on siis loputtomasti elämää.
Voihan olla että "jumala" on ollut myöhemmin se alkuräjähdyksen aloittaja, mutta tuskin, tiedä sitä voihan jumala olla joku milrjardien kilometrin kokoinen karvapallo joka ajatteli räjäytellä ja syntyi maailma.
"Se mitä tiede ei pysty selittämään, ei ole olemassa" Jumalaa ei siis ole olemassa.
Uskon asioita nämä on. Itse en raamatussa kuvattuun jumalaan usko, jeesus oli samanlainen apinasta kehittynyt palikka kuin mekin, se ei kyennyt mihinkään.
Ja mun mielestä tommonen vitun jumalan ylistyskin on jo jotain :HUOH: "Kiittäkää herraa, palvokaa häntä, rukoilkaa häntä, tehkää kaikkenne jumalan eteen" silti se ei koskaan tee mitään.
Itse uskon alkuräjähdykseen, huijari jeesukseen ja siihen että avaruudessa on loputtomasti elämää, varmasti voi olla jopa meitä kehittyneempiä, meitä tyhmempiä ja samanlaisia kuin me ?
Eläisipä 1000 vuottakin niin saisi vastauksen tohonkin, 1000 vuoden kuluttua ei varmasti jeesuksesta ja jumalasta enää puhuta.