Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Driamer sanoi:
Minulla on sellainen käsitys että heidän uskossaan pyhässä sodassa kuolleet saavat automaattisesti vapaan pääsyn taivaaseen. Tämän takia kaikki nämä itsemurha-iskut. He eivät edes yritä säästää itseään, koska kun he kuolevat pyhän sodan nimessä he saavat ultimaattisen synninpäästön... :jahas:
Jees, mä meinasinkin kaikkia judeo-kristillisiä uskontoja, joissa suhtautuminen maanpäälliseen elämään tuntuu olevan jokin rangaistus syntiinlankeemuksesta tjsp ja että sen jälkeen odottaa palkkio. Kun tuputetaan tollasta propagandaa ihmisten päät täyteen, niin ei paljon ihmetytä, ettei niitä kiinnosta oma tahi muiden henki. Islamissa toi on vaan vetästy vielä astetta kovemmalle 70:ine taivaallisine neitsyineen, jotka odottavat näitä uskonsankareita.

Tupla-J sanoi:
Jees, mä meinasinkin kaikkia judeo-kristillisiä uskontoja, joissa suhtautuminen maanpäälliseen elämään tuntuu olevan jokin rangaistus syntiinlankeemuksesta tjsp ja että sen jälkeen odottaa palkkio.
Niin puhut varmaan uskonlahkoista. Nekään ei ole kaikki pahoja. Mutta ne jotka on, on antaneet kaikille pahan maineen. Kyllä ne erottaa niiden aikaansaannoksista ja jäsenistä.

Totta, jos jaksaa ottaa selvää. Eihän islamkaan ole oikeasti väkivaltainen uskonto jos ajatuksella koraaninsa lukee, mutta ymmärrystä on turha odottaa keneltäkään, jonka omaisia kuolee näiden pahamaineisten hihhuleiden uskonsa toteuttamisen seurauksena.

En varsinaisesti puhunut lahkoista vaan pääsuunnista juutalaisuus, kristinusko ja islam. Punaisena lankana löytyy koko ajan ilmaus ihmisen saastaisuudesta ja syntisyydestä, jota ei tämä elämä voi pois pestä, ja että pelastus saavutetaan vain kuolemassa. Kyseinen ajatus on meikäläisen ihmisystävällisestä näkökulmasta katsottuna mielisairas.

Mun mielestä noo on ihan höpöhöpö juttuja. Ei varmasti kukaan ole kyennyt tollassiin ihme juttuihin 2000 vuotta sitten jos ei nykytekniikallakaan kykene.
Olihan ihmiset paljon pöllömpiä silloin, jeesus oli huijari. Miettikääpä Jeesus syntyi neitsyt mariasta, joosefilla ja mariallahan oli vaikeuksia saada lapsia. Mutta silti jeesuksella on sisaruksia. Se oli puusepää työkseen, jos se oli jumalan poika ni miks ihmeessä se ei nappulasta asti alkanu tekee "ihme" tekojaan ?

Jeesus ja mooses oli molemmat huijareita. Jeesus paransi kaiken maailman huumeilla ihmisiä, jolla sai näiden kivut pois tms. Oli ehkä hyvä "lääkäri" mooses, itse oli hakannut kymmenen käskyä vuorella paljon ennnen kun toi nämä esille. Mooseksen luolassa näkemät jumalan tulipensaat ym. bullshit.

Oikeesti jeesus oli normaali vähän fiksumpi, monijakoinen persoona, joka sai päähänsä alkaa huijaamaan ihmisiä. Kuollessaan se saattoi olla niin sekaisin tms. ettei mitään sanonut, jumala jutut kulahtanut päähän.

Ja jos jeesus nousi kuolleista, miksi tämän ruumis on löydetty / siitä osia ? Jeesuksen ruumishan nimenomaan nousi taivaaseen.

Aivan varmasti mooses tai muu heidän kanssa kimpassa ollut oli jeesksen pois roudannut sieltä.

Ja nyt 2000 vuotta sen jälkeen me opiskellaan rippokouluissa, perukoulussa, lukiossa viellä sitä shaissea.

Ja miten joku jumala syntyi ? Einsteinin kaikki ennustukset on käynyt toteen. Einstein on varmasti ollut maailman viisain ihminen.

Kaiken syntyminen : avaruutta ei joskus ollut, oli vaan vetyä ja heliumia, ne alkoi myöhemmin reakoida räjähdellä ja siitä syntyi eri aineita. Sitten lisää ja lisää ja lisää ja lisää. "BIG BANG"

Siinä syntyi myös Tellus. Täällä on ollu dinosauruksia ja muita, ihmiset on kehittynyt niistä, eikä mistään jumalasta. Miksi ihminen on olemassa ? V : se on kehittynyt jostain muusta lajista. Miksi sorsalla on ne värit mitkä on ? V : koska ne on parhaat suoja värit. Sama asia.

Avaruudessa on VARMASTI elämää. Se on ääretön ei lopu koskaan, siellä on tapahtunut enemmän alkuräjähdyksiä, kuin koko maailman ihmiset koko elinikänään kykenisi laskemaan. Siellä on siis loputtomasti elämää.

Voihan olla että "jumala" on ollut myöhemmin se alkuräjähdyksen aloittaja, mutta tuskin, tiedä sitä voihan jumala olla joku milrjardien kilometrin kokoinen karvapallo joka ajatteli räjäytellä ja syntyi maailma.

"Se mitä tiede ei pysty selittämään, ei ole olemassa" Jumalaa ei siis ole olemassa.

Uskon asioita nämä on. Itse en raamatussa kuvattuun jumalaan usko, jeesus oli samanlainen apinasta kehittynyt palikka kuin mekin, se ei kyennyt mihinkään.

Ja mun mielestä tommonen vitun jumalan ylistyskin on jo jotain :HUOH: "Kiittäkää herraa, palvokaa häntä, rukoilkaa häntä, tehkää kaikkenne jumalan eteen" silti se ei koskaan tee mitään.

Itse uskon alkuräjähdykseen, huijari jeesukseen ja siihen että avaruudessa on loputtomasti elämää, varmasti voi olla jopa meitä kehittyneempiä, meitä tyhmempiä ja samanlaisia kuin me ?

Eläisipä 1000 vuottakin niin saisi vastauksen tohonkin, 1000 vuoden kuluttua ei varmasti jeesuksesta ja jumalasta enää puhuta.

Ei, mutta nyt on kyllä pakko kommentoida hieman.

Directions^ sanoi:
Jeesus ja mooses oli molemmat huijareita. Jeesus paransi kaiken maailman huumeilla ihmisiä, jolla sai näiden kivut pois tms. Oli ehkä hyvä "lääkäri" mooses, itse oli hakannut kymmenen käskyä vuorella paljon ennnen kun toi nämä esille.

Aivan varmasti mooses tai muu heidän kanssa kimpassa ollut oli jeesksen pois roudannut sieltä.

Ai Mooses ollut Jeesuksen kanssa kimpassa ja roudaillut sen ruumista. :thumbs: . Aika vanha mies mahtanut tuo Mooses olla tuohon aikaan...

Directions^ sanoi:
Einsteinin kaikki ennustukset on käynyt toteen. Einstein on varmasti ollut maailman viisain ihminen.

Mitäs Einstein on sitten ennustanut? Miten määrittelet maailman viisaimman ihmisen? ÄO hänellä ainakin oli reilusti alhaisempi, kuin esim. Stephen Hawkingilla tai shakkimestareilla.

Directions^ sanoi:
Kaiken syntyminen : avaruutta ei joskus ollut, oli vaan vetyä ja heliumia, ne alkoi myöhemmin reakoida räjähdellä ja siitä syntyi eri aineita. Sitten lisää ja lisää ja lisää ja lisää. "BIG BANG"

Avaruudessa on VARMASTI elämää. Se on ääretön ei lopu koskaan, siellä on tapahtunut enemmän alkuräjähdyksiä, kuin koko maailman ihmiset koko elinikänään kykenisi laskemaan. Siellä on siis loputtomasti elämää.

Itse uskon alkuräjähdykseen, huijari jeesukseen ja siihen että avaruudessa on loputtomasti elämää, varmasti voi olla jopa meitä kehittyneempiä, meitä tyhmempiä ja samanlaisia kuin me ?

Jaahas, eli aluksi ei ollut avaruutta, mutta oli vetyä ja heliumia?:eek: Vai syntyiköhän vety ja helium vasta myöhemmin alkuräjähdyksen jälkeen... Ai avaruudessa on VARMASTI elämää, olisiko TODENNÄKÖISESTI parempi sanavalinta? Minun käsittääkseni alkuräjähdys oli _alku_räjähdys ja kuinka on mahdollista, että alkuräjähdyksiä on tapahtunut monia tässä maailmankaikkeudessa ja miten ne vaikuttaisivat siihen, että elämää loputtomasti? Miten elämää ylipäätään voi olla loputtomasti?

Kannattaisiko olla postaamatta, jos ei ole pienintäkään hajua yhtään mistään? :curs:

Ihan kysyn teiltä asian pohtijoilta tämmöistä että miksi jumala loi ihmisen ja haluaisi että se palvoisi häntä? Kertokaa syitä. Sillä jos jumala on täydellinen ei hänellä silloin ole huonoa itsetuntoa tai neuroottista ajatusmaailmaa.

Apinat. Ihan noita einsteinin juttuja oon lukenut ja sen teorioitten mukaan avaruutta ei ole aina ollut, vaan ihan aluksi on ollut ainoostaan vetyä ja heliumia.

toisekseen einstein on ainut ihminen joka on käyttänyt aivokapasiteetistää 9/9 osaa kun normaali ihminen vain 2/9 osaa.

toisekseen jos avaruus on äääretön ja se on ollut periaatteessa AINA, siellä on varmasti räjähdellyt ja paukkunut AINA LOPUTTOMASTI NYTTEN TÄLLÄKIN HETKELLÄ MILJOONIA MILJARDEJA TSILJARDEJA KERTOJA. Ja joka sekuntti syntyy avaruuteen kaikkea, jos se kerta on loputon ja ääretön.

Luuletteko oikeesti että ihmiset on ainoot viisaas olennot täällä maapallolla ?

Ja juzz : miten sä voit sanoa mulle etten tiedä mitään, koska KUKAAN ei maailmassa tiedä onko jumalaa olemassa, miten avaruus syntyi tai muuta. Mietippä että leijut avaruudessa, mieti mitä oli olemassa kun sitä ei ollut, aivan EI MITÄÄN. Ja jos avaruus on ollut aina on varmasti aina loputtomasti syntynyt elämää.

Ja mr.maroon : jumalahan loi ihmisen täydelliseksi, kaltaisekseen. Mutta paratiisissa ne sitten nappas kiellettyä omppua ja nyt ihmisen pitää paasata ja hyysätä jumalaa päästäkseen taivaaseen. Pilvien ja finnairin koneiden sekaan.

Directions^ sanoi:
Ja mr.maroon : jumalahan loi ihmisen täydelliseksi, kaltaisekseen. Mutta paratiisissa ne sitten nappas kiellettyä omppua ja nyt ihmisen pitää paasata ja hyysätä jumalaa päästäkseen taivaaseen. Pilvien ja finnairin koneiden sekaan.

Tuo on se mitä sanotaan raamatussa. Nyt kysyn miksi jumalaa pitäisi palvoa. Kiittää häntä ateriasta jne...

Mutta jos tuon takana oli jotain muutakin niin ole kiltti ja selitä.

MrMaroon sanoi:
Tuo on se mitä sanotaan raamatussa. Nyt kysyn miksi jumalaa pitäisi palvoa. Kiittää häntä ateriasta jne...

Mutta jos tuon takana oli jotain muutakin niin ole kiltti ja selitä.

Samaa mieltä. Miksi pitää palvoa jotain, että pääsee taivaaseen. Jos et palvo, mutta olet hyvä ja kiltti ihminen, niin et pääse. Aika sairasta.

Directions^ sanoi:
toisekseen einstein on ainut ihminen joka on käyttänyt aivokapasiteetistää 9/9 osaa kun normaali ihminen vain 2/9 osaa.

Tuo nyt on täyttä puppua, kyllä joka jamppa valitettavasti käyttää täyttä aivokapasiteettiaan - pois lukien aivovammasta kärsivät ihmiset.
Muihin kohtiin en jaksa puuttua.

Directions^ sanoi:
Apinat. Ihan noita einsteinin juttuja oon lukenut ja sen teorioitten mukaan avaruutta ei ole aina ollut, vaan ihan aluksi on ollut ainoostaan vetyä ja heliumia.

toisekseen jos avaruus on äääretön ja se on ollut periaatteessa AINA, siellä on varmasti räjähdellyt ja paukkunut AINA LOPUTTOMASTI NYTTEN TÄLLÄKIN HETKELLÄ MILJOONIA MILJARDEJA TSILJARDEJA KERTOJA. Ja joka sekuntti syntyy avaruuteen kaikkea, jos se kerta on loputon ja ääretön.

Vetyä ja heliumia ei ole ollut ennen avaruutta ja vaikka olisikin, emme voi saada mistään tietoa mitä on ollut tai ei ole ollut ennen alkuräjähdystä. Plaah, empä jaksa kommentoida sen enempää tätä. Suosittelisin sinulle kuitenkin Hawkingin kirjoittamaa kirjaa Ajan lyhyt historia.

Directions^ sanoi:
Luuletteko oikeesti että ihmiset on ainoot viisaas olennot täällä maapallolla ?

En toki luule, myös laamat ja muurahaiskarhut ovat viisaita.

Directions^ sanoi:
Ja juzz : miten sä voit sanoa mulle etten tiedä mitään, koska KUKAAN ei maailmassa tiedä onko jumalaa olemassa, miten avaruus syntyi tai muuta. Mietippä että leijut avaruudessa, mieti mitä oli olemassa kun sitä ei ollut, aivan EI MITÄÄN. Ja jos avaruus on ollut aina on varmasti aina loputtomasti syntynyt elämää.

Tarkoitin, ettet näytä tietävän tästä aihepiiristä yhtään mitään ja miksikö sanoin niin. No siksi, koska postauksesi oli _täynnä_ virheitä, jotka jopa minä huomaan. Totta, kukaan ei tiedä onko Jumalaa olemassa, en ole niin väittänytkään, mutta jotain muuta voimme tietää. ;)Tuon haluaisin edelleen tietää, että _jos_ avaruus on ollut aina niin mistä voimme päätellä, että tämän seurauksena on syntynyt loputtomasti elämää (mitä tämä nyt ikinä tarkoittaakaan).

Directions^ sanoi:
Usko pois, sulle tekis oikein hyvää hankkia ensin hiukan tietoa biologiasta ja klassisesta fysiikasta, ennen kuin siirryt tänne meuhkaamaan suhteellisuusteoriasta. Kerrotko vielä mistä olet lukenut Einsteinin juttuja? Tieteen kuvalehdestä?

edit. Ja käy ne uskonnon tunnitkin ihan rauhassa läpi ja lueskele nekin jutut. Ihan yleissivistävää sekin, vaikka ei kovinkaan todenperäistä.

Gradient sanoi:
Hyvää lukemista: http://www.positiveatheism.org/hist/russell0.htm

(Bertrand Russell 'Why I Am Not A Christian')

Hyvää ja valaisevaa lukemista:
Pekka Virkamäki/ Arka ja ahdas ismi
Pitkä pätkä elämää Hare Krishnana. Mielenkiintoinen ja henkilökohtainen kertomus taipaleesta uskonlahkossa. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita, osuvaa pienryhmädynamiikan kuvausta ja ripaus skandaalejakin. Loppuosio vavisutti kuin rankat maastavedot. Suosittelen!

En pidä uskonnoista jotka väittävät sen jäsenten olevan ylivertaisia muihin verratuna. Siihen kuuluu ainakin tämänhetkisen tietämykseni mukaan islam ja juutalaisuus. Enkä kauheasti ole innostunut katolilaisuudestakaan. Vaikka paavi on aika äijä toisinaan kun se vetää ne pitkät litaniat kymmenillä eri kielillä juhlapyhinä. Mormonit ja muut jenkkijututkin tuntuvat olevan aika valikoivia ja omaa erinomaisuutta korostavia (?) Ja luterilaisuus on vähän laimea, vakava ja tylsä.

zarkus sanoi:
Ja luterilaisuus on vähän laimea, vakava ja tylsä.
Luterilaisuus on kyllä mun mielestä hyvä siinä että ei tarvitse mitään tiettyjä rituaaleja ja muuta palvontaa harrastaa. Luterilaisuudessahan ihminen pelastuu yksin uskosta ja yksin armosta. Korjatkaa joku jos olen väärässä. En voisi mitenkään kuvitella itseäni juttelemaan norsupääpatsaille hyvän onnen toivossa tai kumarrella tiettyyn suuntaan 5 kertaa päivässä. Katolaisuudesta tulee mieleen jonkinlainen "tekopyhyys" ja ortodoksisuuskin on vähän niin ja näin. Tästä syystä luterilaisuutta ei tulisi kuvailla sanoilla laimea, vakava ja tylsä.

En tiedä, onko tätä vielä ollut esillä, mutta Jumalanhan pitäisi oman sanansa eli Raamatun mukaan olla hyvä ja kaikkivoipa. Maailmassa on kuitenkin paljon kärsimystä, ja joku, jolla olisi mahdollisuus estää tämä kärsimys ei sitä tee, vaikka on hyvä. Kummallista hyvyyttä. Jos kyseessä olisi ihminen, niin lähinnä tulisi mieleen kohtuu rankka sadisti.

Back
Ylös Bottom