Evoluutioteoria ja fysiikanteoriat ei eroa mitenkään toisistaan. Molemmat ovat malleja ympäröivästä todellisuudesta. Jos sä väität mulle tässä pokkana, että kaikki atomin ominaisuudet ja toiminnot tunnetaan niin mä sanon, että valehtelet rankasti.
Ai eikö muka eroa? On aivan eri asia todentaa fysiikan lakien paikkansapitävyys kuin evoluutioteorian. Evoluutioteorian todentaminen on käytännössä eritt. vaikeaa. Evoluutioteoria ei ole mikään fysikaalinen kaava, joka voidaan osoittaa todeksi mittauksin.
Ei tietenkään tunneta nykyisellään atomien kaikkia ominaisuuksia eikä toimintoja, mutta nykyiset luonnonlait näyttävät pitävän hyvin paikkansa.
Ne on melkein ainoa asia, mistä voidaan olla varma. Se on sitä niinsanottua faktaa. Mikään asia ei ole varma jos ei ole kokeellisesti useaan kertaan todistettu.
Kun tähän lisätään ympäristötekijät, kasautuva geenivalinta ja luonnonvalinta on modernin synteesin periaatteet jo aika pitkälti kasassa. Tämä on faktaa.
En sanoisi faktaksi, mitä ei ole kokeellisesti todistettu. Pelkkä väite edelleen että nuista syntyisi evoluutiota, mutta voipi olla totta.
Kyllä se evoluutio on todellinen ilmiö vai onko sulla jotain tieteellistä aineistoa, jolla todistat ettei nykyisissä eliöpopulaatiossa tapahdu geenipoolin muuntumista. Tämä voidaan todentaa jo bakteereillakin melkoisen helposti. Väität siis, että kaikkien eliölajien geenit säilyvät ikuisesti samoina. Tämäpä mielenkiintoista.
Voihan siellä geenipoolin muuttumista todeta tapahtuvan, mutta ei tee evoluutioteoriasta faktaa.
Eiköhän se todistamisvelvollisuus ole väitteen esittäjällä. Kukaan ei ole vieläkään todistanut Evoluutioteoriaa ehdottoman paikkaansapitäväksi.
Ehkä pitäisi saada laboratoriossa syntymään uusi laji toisesta lajista tai jotain tollasta? Jos se onnistuu useaan kertaan , sitten se on vasta faktaa. Edelleen se on pelkkä teoria. Ja en väitä etteikö eliölajien geenit muuttuisi.
Mutta en kiellä etteikö evoluutioteoria voisi olla totta.
Mutta ei ole vielä faktaa.
Näytähän mulle yksikin tieteellinen teoria joka on todistettu todeksi, jos ei puhuta matematiikan aksiomatisoinneista. Ei sellaisia ole olemassa. Meillä on olemassa teorioita joita testataan - that's it.
Kuten sanoin on eri asia todistaa fysiikan lakien paikkaansapitävyys kuin evoluutioteorian. Käytännöllisesti aika haastavaa. Ehkä lähitulevaisuudessa?