niin just. Uskovaisten on vaikea uskoa että tuo inttäminen ei auta yhtään.
jos jumala on hyvä, miksi se ei suojele: kuolemilta,maanjäristyksiltä,tsunameilta jne jne jne.
jos jumala ei tee mitään miksi siihen edes uskoa?![]()
Ei sitä taida enää kiinnostaa ihmisten ongelmat. Luulen että sille on tullut jotain tärkeämpää duunia. Tai ehkä siitä on tullut niin vanha, ettei se enää pysty noille katastrofeille mitään.
Jokainen kun miettii rippikouluakin uudelleen niin tajuaa millaista aivopesua se oli?
Nykylapset yritetään saada väkisin uskomaan johonkin ja siinä onnistutaan koska he ovat helposti manipuloitavissa. :down:
Joo mutta ei tämä varmaan ole nykyajan ongelma. Ennenvanhaan oli pakko uskoa, että näin on tai muuten istut jalkapuussa, kun muut veisaa kirkossa.
Nykyajan lapsilla on valinnanvapaus uskoako vai eikö. Eikä rippikoulua ole pakko käydä. Ja onhan noita joitain vaihtoehtoleirejä tullut, jos haluaa leirikokemuksen, muttei niin jessestä välitä. Kyllä mä laitoin lapseni ihan tavallisille uskontotunneille, koska mun mielestä ne voi sitten valita, ottaako niitä juttuja todesta vai ei. Ja sitäpaitsi ihan yleissivistykseenkin kuuluu mun mielestä tuntea jonkun verran Raamattua.
(Mun 12-v poika kysyi yks päivä, mitä tarkoittaa ateisti. Sanoin, että semmoinen, joka ei usko jumalaan.
- "No mä oon sitten ateisti.")

, kun suunitelma täynnä aukkoja. Ja en vieläkään älyä, miksi tehdä ihminen, jos tietää ettei hän tule uskomaan Jumalaan ? Onko ihmisellä edes vapaata tahtoa, kun päätös uskooko vai eikö usko on kumminkin tehty ennen syntymää.