Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

niin just. Uskovaisten on vaikea uskoa että tuo inttäminen ei auta yhtään.
jos jumala on hyvä, miksi se ei suojele: kuolemilta,maanjäristyksiltä,tsunameilta jne jne jne.
jos jumala ei tee mitään miksi siihen edes uskoa?:hyper:

Ei sitä taida enää kiinnostaa ihmisten ongelmat. Luulen että sille on tullut jotain tärkeämpää duunia. Tai ehkä siitä on tullut niin vanha, ettei se enää pysty noille katastrofeille mitään.

Jokainen kun miettii rippikouluakin uudelleen niin tajuaa millaista aivopesua se oli?
Nykylapset yritetään saada väkisin uskomaan johonkin ja siinä onnistutaan koska he ovat helposti manipuloitavissa. :down:

Joo mutta ei tämä varmaan ole nykyajan ongelma. Ennenvanhaan oli pakko uskoa, että näin on tai muuten istut jalkapuussa, kun muut veisaa kirkossa.

Nykyajan lapsilla on valinnanvapaus uskoako vai eikö. Eikä rippikoulua ole pakko käydä. Ja onhan noita joitain vaihtoehtoleirejä tullut, jos haluaa leirikokemuksen, muttei niin jessestä välitä. Kyllä mä laitoin lapseni ihan tavallisille uskontotunneille, koska mun mielestä ne voi sitten valita, ottaako niitä juttuja todesta vai ei. Ja sitäpaitsi ihan yleissivistykseenkin kuuluu mun mielestä tuntea jonkun verran Raamattua.

(Mun 12-v poika kysyi yks päivä, mitä tarkoittaa ateisti. Sanoin, että semmoinen, joka ei usko jumalaan.
- "No mä oon sitten ateisti.")

Ei sitä taida enää kiinnostaa ihmisten ongelmat. Luulen että sille on tullut jotain tärkeämpää duunia. Tai ehkä siitä on tullut niin vanha, ettei se enää pysty noille katastrofeille mitään.

Matteus 24 6-9:

"Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä.

Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä.
Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden."

Jumala ei unohda meitä ja Hän on ilmoittanut meille mitä tulee tapahtumaan ennenkuin Jeesus tulee toisen kerran. Pahuus tulee lisääntymään maailmassa ja viha Kristittyjä kohtaan vahvistuu koko ajan, mutta me pysymme vahvoina Pyhän Hengen avulla.

Tule jo Jeesus vapauta meidät...

Matteus 24 6-9:

"Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä.

Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä.
Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden."

Jumala ei unohda meitä ja Hän on ilmoittanut meille mitä tulee tapahtumaan ennenkuin Jeesus tulee toisen kerran. Pahuus tulee lisääntymään maailmassa ja viha Kristittyjä kohtaan vahvistuu koko ajan, mutta me pysymme vahvoina Pyhän Hengen avulla.

Tule jo Jeesus vapauta meidät...

2000 vuotta ja yhä porskutetaan. Kansa on noussut kansaa vastaan tuona aikana lukemattomia kertoja eikä mitään taivaallista näy. Jumala on sadistinen mulkvisti, tai täysin kykenemätön, en minä näe mitään muutakaan vaihtoehtoa. Jos Jumalalla on suuri suunnitelma joka on sisältänyt holokaustit sun muut, tai ainakin antanut niiden tapahtua koska "niin täytyy tapahtua", niin minä sanon suoraan että Jumalan suunnitelma on ihan paska.

Eikös meno ole ollut tämänkaltaista koko ihmiskunnan historian ajan?

On, ja todellakin herran toista tulemista saadaan odottaa kuin herran toista tulemista, eli erittäin epätodennäköistä. Mitään merkkejä ei mistään hengelliseltä tasolta ole tullut, että täältä tullaan. Noh, jos mä ne kahvit sille hesukselle sitten keitän, jos tänne sekaan joskus eksyy.

2000 vuotta ja yhä porskutetaan. Kansa on noussut kansaa vastaan tuona aikana lukemattomia kertoja eikä mitään taivaallista näy. Jumala on sadistinen mulkvisti, tai täysin kykenemätön, en minä näe mitään muutakaan vaihtoehtoa. Jos Jumalalla on suuri suunnitelma joka on sisältänyt holokaustit sun muut, tai ainakin antanut niiden tapahtua koska "niin täytyy tapahtua", niin minä sanon suoraan että Jumalan suunnitelma on ihan paska.

Samoja ajatuksia täälläkin.

Oikeastaan, helpompaa on kun ei ajattele noita juttuja ollenkaan, loppupeleissä aivan sama loiko joku maailman vai syntyikö se vahingossa. Kukaan sitä tuskin ihan lähivuosina todistaakaan, jos todistaa kiistatta niin hieno homma. Vähän sama kuin tuo kuolema keskustelu. pelkäänkö kuolemaa? No totta vitussa pelkään, ei huvita kuolla yhtään... Joten parempi kun ei sen enempää mieti sitäkään, kun sillekkään ei mitään voi kun kohdalle osuu. Sen jälkeen tosin selviää sekin, onko tämän elämän jälkeen joku seuraava koneisto jonka läpi mennään, jos on niin toivottavasti ois jotain vähän mukavampaa kuin tämä maallinen vaellus.

Oikeastaan, helpompaa on kun ei ajattele noita juttuja ollenkaan, loppupeleissä aivan sama loiko joku maailman vai syntyikö se vahingossa. Kukaan sitä tuskin ihan lähivuosina todistaakaan, jos todistaa kiistatta niin hieno homma. Vähän sama kuin tuo kuolema keskustelu. pelkäänkö kuolemaa? No totta vitussa pelkään, ei huvita kuolla yhtään... Joten parempi kun ei sen enempää mieti sitäkään, kun sillekkään ei mitään voi kun kohdalle osuu. Sen jälkeen tosin selviää sekin, onko tämän elämän jälkeen joku seuraava koneisto jonka läpi mennään, jos on niin toivottavasti ois jotain vähän mukavampaa kuin tämä maallinen vaellus.

Maailmankatsomus on kuitenkin paljon muutakin kuin sitä, uskooko jumalaan/jumaliin tai mitä ajattelee tapahtuvan kuoleman jälkeen. Kaikkiin uskontoihin ja ideologioihin liitty se, miten suhtaudut maailmaan ja ihmisiin, miten käyttäydyt ja niin edelleen. Jonkun ideologian tunnustaminen/kannattaminen/vastustaminen ei tietenkään kaikkia ajatuksena niin paljoa kiinnosta, että jaksaisi niitä aktiivisesti miettiä. Tietynlainen katsantokanta ja aatteellisuus leimaa kuitenkin melkein kaikkien ihmisten toimintaa, reagointia ja ajatusmaailmaa ja itsestäni on ainakin mielenkiintoista ja hyödyllistä tutustua ainakin omaani muutenkin kuin toteamalla että "olen tätä mieltä" tai "uskon/en usko".

Eikös meno ole ollut tämänkaltaista koko ihmiskunnan historian ajan?

joo eiköhän toi sovi aika lailla jokaiseen kuukauteen jokaisena vuotena :D mikä sit lieneekään se oikea ajankohta....

nuokin kaikki on aika ympäripyöreitä...pakko olla että ihmiset voi laskea maailmanloppuja yms ja kämmiä :D

Mitäs pakkotoiston uskovaiset ovat mieltä siitä, että aikasemminkin ollut ollut "messiaita", jotka ovat täyttäneet Jeesuksen elämänkaareen merkittäviä tapahtumia, kuten syntymä ja siihen liittyvät erikoisuudet (syntyi neitsyestä, tähti, viisaat miehet), parantelut, 12 opetuslasta jne jne? Esimerkkeinä vaikka Mithras, Heracles, Osiris ja Dionosys. Aikaisin esimerkki taitaa olla vuodelta 3000 ennen ajanlaskun alkua.

Ööö jos jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen,se kääntäen tarkoittaa että jumalassa on aivan samat hyveet ja paheet kuin meissä eikö?Alussa ihminen oli hauska lelu ja mukavaa ajanvietettä,sitten jossain vaiheessa koko kauheus valkeni luojalle.
Ehkä se oli ensimmäinen sarjamurhaaja tai kansanmurha ja raiskaukset tai jotain muuta.Siitä lähtien jumala on yrittänyt tappaa nämä pikku paskiaiset,onnistumatta.

Nyt ihminen on luojansa vertainen,ydinaseet kloonaaminen keinohedelmöitykset,tuhoaminen ja elämän luominen onnistuu.Sodan ihmisen ja jumalan välillä täytyy jatkua kunnes toinen kuolee!

Jonain päivänä jossain kaukana jehovan pieneen luolaan tulevat NATON nopean iskun joukot:
-Mr Jehova you are under arrest for crimes against humanity!

Kuvissa nähdään kun harmaapartaista kaapuun puettua miestä viedään Hummeriin sotilaiden toimesta.

he he :)

Taivaassa ei ole aikaa, aika on ihmisen oma keksintö. Ja niinkuin tuossa Sanassa sanottiin nämä sodat, ja holokaustit yms. jotka historiassa ovat olleet, ovat vasta synnytystuskien alkua. Kun Jumalan vihan maljat kaadetaan ihmiskunnan päälle, silloin alkavat todelliset tuskat. Tuossa vaiheessa Kristityt ovat kuitenkin suojassa samalla lailla kuin juutalaiset Egyptissä Mooseksen aikaan kun vitsaukset tulivat. Jumala vihaa syntiä ja tuhoaa sen lopullisesti.

Jaakob 5:7
Olkaa siis kärsivällisiä, veljet, Herran tuloon asti. Niin maamieskin: kärsivällisesti hän odottaa maan kallista hedelmää kevään ja syksyn sadonkorjuuseen saakka.

Taivaassa ei ole aikaa, aika on ihmisen oma keksintö. Ja niinkuin tuossa Sanassa sanottiin nämä sodat, ja holokaustit yms. jotka historiassa ovat olleet, ovat vasta synnytystuskien alkua. Kun Jumalan vihan maljat kaadetaan ihmiskunnan päälle, silloin alkavat todelliset tuskat. Tuossa vaiheessa Kristityt ovat kuitenkin suojassa samalla lailla kuin juutalaiset Egyptissä Mooseksen aikaan kun vitsaukset tulivat. Jumala vihaa syntiä ja tuhoaa sen lopullisesti.

Mistä tiedät, ettei taivaassa ole aikaa ?

Jaakob 5:7
Olkaa siis kärsivällisiä, veljet, Herran tuloon asti. Niin maamieskin: kärsivällisesti hän odottaa maan kallista hedelmää kevään ja syksyn sadonkorjuuseen saakka.

Aika huono vertauskuva ollut Jaakobilla, oisko maamiehellä muita vaihtoehtoja ?

Boxer-83 voisitko vastata tuohon minun kysymykseen, kiinnostaisi tietää kristityn mielipide asiasta.

Mitäs pakkotoiston uskovaiset ovat mieltä siitä, että aikasemminkin ollut ollut "messiaita", jotka ovat täyttäneet Jeesuksen elämänkaareen merkittäviä tapahtumia, kuten syntymä ja siihen liittyvät erikoisuudet (syntyi neitsyestä, tähti, viisaat miehet), parantelut, 12 opetuslasta jne jne? Esimerkkeinä vaikka Mithras, Heracles, Osiris ja Dionosys. Aikaisin esimerkki taitaa olla vuodelta 3000 ennen ajanlaskun alkua.

Tämä on itse asiassa aika mielenkiintoinen aihe. Olen jonkin verran perehtynyt kyseisiin legendoihin. Eniten niitä on tullut vastaan saatananpalvojien kääntymisistä Kristityiksi kertovissa kirjoissa. Saatananpalvontaan liittyy paljon symboleja mm. Horuksen kaikkinäkevä silmä, pyramidi, pyhä pillerinpyörittäjä, svastika.. Kaikki liittyvät kovasti, näihin legendoihin ja auringonpalvontaan jota harrastettiin paljon pakanamaissa, ennen Kristinuskon tuloa. Ja myös Juutalaiset rikkovat Jumalaa vastaan paljon palvomalla näitä jumalia Vanhassa Testamentin aikaan. Baal-Peor oli yksi näistä jumalista

Kristittyjen pyhä päivähän oli alunperin lauantai, mutta katolinen kirkko halusi sen sunnuntaiksi juuri auringonpalvonnan(mithraksen) ja vapaamuurareiden takia.

Myös risti oli hyvin pakanallinen symboli ennen Jeesusta ja juutalaiset tiesivät sen. Oli suuri häpeä joutua ristille. Jeesus kuitenkin kirkasti ristin.

Äh, vastauksesta tuli oikea sekasotku. Kysymyskin on raivolainen vähän turhan laaja, jos voit kysyä vähän tarkemmin.

Loppujen lopuksi on ihan sama, vaikka olisi minkälaisia harhaoppeja. Saatana tulee maailmaan vielä valonenkelinäkin ja tekee suuria voimatekoja ja vain Kristityt erottavat hänet antikristukseksi.

Pyhän Hengen voimaa ei kukaan ihminen pysty järjellä selittämään Hän on todistaja Jeesuksesta ja kuka on saanut kokea Hänen todistavan Jeesuksesta ei ole enää epäilyjä, on vain uskoa..

Jumala vihaa syntiä ja tuhoaa sen lopullisesti

Eli miksi ylipäätänsä luoda synti ? Jumala aika :david:, kun suunitelma täynnä aukkoja. Ja en vieläkään älyä, miksi tehdä ihminen, jos tietää ettei hän tule uskomaan Jumalaan ? Onko ihmisellä edes vapaata tahtoa, kun päätös uskooko vai eikö usko on kumminkin tehty ennen syntymää.

Taivaassa ei ole aikaa, aika on ihmisen oma keksintö.

Nykytietämyksen mukaan aika alkoi rullaamaan alkuräjähdyksessä ja on siten rullannut jo muutama miljardi vuotta ennen ihmisen ilmestymistä paikalle.

Ja samojen sääntöjen mukaan se aika rullaa tuolla yläilmoissa ja ilmakehän ulkopuolellakin kuin täällä maan päällä. Sitähän paikkaa taivaaksi sanotaan.

Jos tuossa ajassa on jotain ihmisen keksimää niin se on ajan kuvaamista yleensä muuttujalla t fysiikaalisissa malleissa.

Saatana tulee maailmaan vielä valonenkelinäkin ja tekee suuria voimatekoja ja vain Kristityt erottavat hänet antikristukseksi.
Missä se saatana oikein viipyy, kun sen tuloa, maailmanloppua, viimeistä sotaa ja armageddonia on tietääkseni ennustettu jo ainakin viimeiset 1000 vuotta? Eipä ole näkynyt. Profeetat eivät ehkä sitten ole olleet oikeita profeettoja mutta mikä tekee sun jutuista ennustusarvoltaan kovempia? Sinäkö olet nyt se Jumalan valtuuttama sanansaattaja?

Back
Ylös Bottom