Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sinä et näe saatanaa missään, minä näen hänet esimerkiksi tuon puhujan puheessa. Vaikka oletkin lukenut Raamatun useammin läpi kuin minä, et ole ymmärtänyt sitä. Tuolla aikaisemmassa viestissä sulla oli kaikki käsitteet saatanasta yms. ihan toisella tavalla, kuin Raamatussa on ne ilmoitettu.
Ja mitä tuohon puheeseen tulee niin Israel toimii jatkuvasti väärin, se jatkaa silmä silmästä politiikkaa ja kieltää Jeesuksen, eikä siitä seuraa mitään hyvää. Onneksi monet israelilaiset ovat kuitenkin ruvenneet ottamaan Jeesuksen elämäänsä ja hyvä niin.
Sitten tuo esiaviollinen seksi juttu on todella typerää juttua tuolta puhujalta.
Esiaviollinen seksi on väärin, mutta myös minä olen siihen syyllistynyt ja olen pyytänyt sitä Jeesukselta anteeksi. Pyhä Henki rupesi ohjaamaan mun elämää vasta tuon tapahtuman jälkeen ja Hänen voimallaan olisin pystynyt sitä saatanan kiusausta vastustamaan. Naisen lyöminen on kuitenkin täysin Jumalan Sanaa vastaan ja puhujalla on sama ongelma kuin sullakin. Ei ole ymmärtänyt Raamattua.
Ihmiset ovat vajavaisia, mutta Jeesus on täydellinen ja Hänen puoleensa voimme aina kääntyä. Rukoilen edelleen puolestasi...

Oletko kentis jonkun lääkityksen alaisena?
Sinulle maailman tärkein henkilö on todennäköisesti fiktiivinen ristiin hakattu arabi? Kumma kun mulle ei ole, joku jossain aasinperseessä kuollut mies. Mielestäni olisi jumalalta ollut reilua synnyttää suomalaisille oma vapahtaja joka kuolee suomalaisten syntien puolesta, jottei tartte nyyhkyttää jonkun juutalaisen perään:( Kristitytkin on kärsiny aika vitusti, mm. roomalaisten leijonanäytöksissä. Eipä lord paljon auttanu ei...juutalaisillakin tuppas samaa ongelmaa olemaan, eli tiellä joka paikassa. Kumma kun herran valitut on kärsiny aina kaikista eniten.
Kun kerta olet jeesuksen seuraaja, niin voisitko vastata, miksi maailmassa on niin paljon paskaa ja kärsimystä, kun kerta jumala voisi sen kaiken muuttaa hyväksi? Onpa siinä "isä" ensin tekee ihmiset ja sitten rääkkää ne hengiltä![]()
Vaikka en itsekään todellakaan pidä uskonnoista (erotettava siis uskosta), kannattaa vähän miettiä mitä kirjottelee.
A) En ymmärrä mikä tarve joillain on viedä toisilta pois heidän halunsa uskoa johonkin maanpäällistä elämää suurempaan. Mitä sitten? Ei se ole sulta pois? Olkoonkin, että he tekevät sen jonkin uskonnon (tai uskontojen) kautta, joista et satu pitämään. Jos joku saa uskonsa kautta elämänsä raiteilleen, niin se on mun mielestä (meinas tulla ruma sana :D) hyvä juttu!
B) Kannattaa muistaa, että nettiinkään ei voi kirjoittaa ihan mitä vaan. Jumalanpilkka on lain mukaan rangaistava teko ja se mitä tuossa yllä kirjoitat, täyttää ehkä tämän tunnusmerkit. Toki voidaan ihmetellä, että minkä takia (maallisiin) lakeihin on kirjattu uskontoa koskevia pykäliä, mutta se onkin toinen juttu.

Toki voidaan ihmetellä, että minkä takia (maallisiin) lakeihin on kirjattu uskontoa koskevia pykäliä
Vaikka en itsekään todellakaan pidä uskonnoista (erotettava siis uskosta), kannattaa vähän miettiä mitä kirjottelee.
A) En ymmärrä mikä tarve joillain on viedä toisilta pois heidän halunsa uskoa johonkin maanpäällistä elämää suurempaan. Mitä sitten? Ei se ole sulta pois? Olkoonkin, että he tekevät sen jonkin uskonnon (tai uskontojen) kautta, joista et satu pitämään. Jos joku saa uskonsa kautta elämänsä raiteilleen, niin se on mun mielestä (meinas tulla ruma sana :D) hyvä juttu!
sivis sanoi:B) Kannattaa muistaa, että nettiinkään ei voi kirjoittaa ihan mitä vaan. Jumalanpilkka on lain mukaan rangaistava teko ja se mitä tuossa yllä kirjoitat, täyttää ehkä tämän tunnusmerkit. Toki voidaan ihmetellä, että minkä takia (maallisiin) lakeihin on kirjattu uskontoa koskevia pykäliä, mutta se onkin toinen juttu.
Finlex sanoi:10 § (24.7.1998/563)
Uskonrauhan rikkominen
Joka
1) julkisesti pilkkaa «Jumalaa» tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai
2) meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee «jumalanpalvelusta,» kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta,
on tuomittava uskonrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
11 § (24.7.1998/563)
Uskonnonharjoituksen estäminen
Joka käyttämällä väkivaltaa tai sillä uhkaamalla oikeudettomasti estää uskonnonvapauslaissa tarkoitetun kirkon tai uskonnollisen yhdyskunnan pitämästä «jumalanpalvelusta,» kirkollista toimitusta tai muuta uskonnonharjoitusta, on tuomittava uskonnonharjoituksen estämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.
Kristinusko on sama kuin tupakointi, menköön kun on jossain missä minä en ja kuolkoon siihen, mutta itse en halua olla edes passiivisesti osallisena.
no iksi koska on turha uskoa asioihin kuulopuheiden perusteilla.
Eikös se nyt ole aika sama, vaikka uskot sitten Harry Potteriin jos se tuo sulle paremman elämän? Mitä lisäarvoa tuo elämään se, että et usko raamattuun vastentahtoisesti?
Ei ole ollut mitään tarvista kysellä jumalalta/jumalilta miksi joku läheiseni on kuollut jne. Hyväksyn kuoleman kuolemana ihan ilman uskoakin. Vähän sama kun kysyisin jumalalta ensi viikon lottonumerot ja vastaus olisi varmaan yhtä tyhjentävä.Jos sulta kuolee joku läheinen yllättäin niin kysy siltä jumalaltas että missä se on nyt ja miten se sua auttaa? EI MITENKÄÄN!
Uskovaisilla taitaa olla luontainen kyky sisällyttää lyhyeenkin lauseeseen oletus, että kaikki uskovat Jumalaan vaikkeivat sitä myöntäisikäänEikös se nyt ole aika sama, vaikka uskot sitten Harry Potteriin jos se tuo sulle paremman elämän? Mitä lisäarvoa tuo elämään se, että et usko raamattuun vastentahtoisesti?

Toinen vastaavanlainen on kehitykseltään jälkeenjäänyt tai lapsi, joilla älykkyystaso ei vielä riitä ymmärtämään ko. asioihin sisältyviä abstrakteja käsitteitä.
Kristinuskon merkittävä ero noihin muihin on siinä, että se perustuu historiallisiin tosiasioihin. Kristinuskon kannalta tärkeät tapahtumat kuuluvat kiinteästi historiaan, jotka tunnustetaan yleisesti tosiasioiksi. Jeesus oli historiallinen henkilö, joka oikeasti kuoli ristillä, jonka hauta oikeasti oli tyhjä kolmantena päivänä. Nuo kaikki 3 asiaa myöntävät todeksi myöskin kristinuskoon kriittisesti suhtautuvat tutkijat.
Kysymys onkin, miksi tuo hauta oli tyhjä? Kun vaihtoehtoja tarkastelee, osoittautuu että ylösnousemus on ainoa järkevä vaihtoehto asialle, muut kaatuvat omaan mahdottomuuteensa.
Lyhyesti: jos haluat kumota kristinuskon, on selitettävä uskottavasti miksi Jeesuksen hauta oli tyhjä.
Sinulle maailman tärkein henkilö on todennäköisesti fiktiivinen ristiin hakattu arabi? Kumma kun mulle ei ole, joku jossain aasinperseessä kuollut mies. Mielestäni olisi jumalalta ollut reilua synnyttää suomalaisille oma vapahtaja joka kuolee suomalaisten syntien puolesta, jottei tartte nyyhkyttää jonkun juutalaisen perään:( Kristitytkin on kärsiny aika vitusti, mm. roomalaisten leijonanäytöksissä. Eipä lord paljon auttanu ei...juutalaisillakin tuppas samaa ongelmaa olemaan, eli tiellä joka paikassa. Kumma kun herran valitut on kärsiny aina kaikista eniten.
Kun kerta olet jeesuksen seuraaja, niin voisitko vastata, miksi maailmassa on niin paljon paskaa ja kärsimystä, kun kerta jumala voisi sen kaiken muuttaa hyväksi? Onpa siinä "isä" ensin tekee ihmiset ja sitten rääkkää ne hengiltä![]()
Sinä ja Prayer kumpikin uskotte saatanan suurimpaan valheeseen eli että kuolema on lähtöisin Jumalasta, vaikka saatana toi synnin ja kuoleman maailmaan.

Ja taas tämä "uskot kuitenkin"-argumentti![]()

Nykytieteen mukaan kuolema johtuu solujen jakautumiskyvyn loppumisesta ja tätä kautta elimistön rappeutumisesta. Saatana ilmeisesti lisäsi telomeeripätkät solujen DNA-rihmojen päihin?Sinä ja Prayer kumpikin uskotte saatanan suurimpaan valheeseen eli että kuolema on lähtöisin Jumalasta, vaikka saatana toi synnin ja kuoleman maailmaan.