Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Silti tulet aina takaisin, voin vaikka vannoa että klikkailet noita auki vaikka suuressa yksinäisyydessäsi tulit tänne linkkaamaan tuota.

Voin kuvitella miltä susta tuntuu kun luet tätä ja joudut vastustaa kiusausta vastata tähän, "enpäs lukenut".

Samahan se mulle on miten sä näitä luet, vaivalloisempaa vaan klikata puolet viesteistä auki.

Mua ärsyttää suuresti nuo jotka käyttää tota mä hylkään sut korttia enemmän kuin kerran.

Olenko sanonut minkään olevan Jumalan sanaa sen kirjaimellisessa muodossa?
Uskon, että jokainen rakkautta puoltava sana on sitä sanaa, jota meidän pitää kuunnella, tuli se sitten Koraanista, Raamatusta tai Helsingin Sanomien mielipidekirjoituksesta.
Raamattu ei ole minulle Jumalan sanaa mitenkään erityisemmin, olen vain kokenut sen helpoimmin lähestyttäväksi teokseksi, joka ohjaa minut kohti jotain suurempaa. Se on minulle kiintopiste, ei itseisarvo.

Kuulostaa melkoisen sekavalta. Miksi meidän pitää kuunnella jokaista rakkautta puoltavaa sanaa? Miten rakkaus oikein määritellään tässä?

Mikäs Tarmo Siima luokittelet olevasi. Kristitty uskovainen, uskonnollinen vai mikä ?

Onko sulla muita teoksia kuin raamattu mitä tavallaan käytät mietiskelyn ja henkisen kasvun apuna. Lähinnä sitä meinaan että kun tuo sun uskontosi kuulostaa sellaiselta että miksi yleensä käytät ainakaan pelkkää raamattua. Voisi kuvitella että löytyy kasa filosofisia teoksia, ehkä muuta uskonnollista kirjallisuutta yms jota kaikkea voi käyttää hyväksi tuollaisessa "henkisen kasvun ja rauhan" prosessissa.

Lähinnä sitä ajan takaa että olet tavallaan uskovainen mutta hyvin lähellä sitä rajaa että voisit käydä samanlaista sisäistä mietiskelyä ja henkistymistä ilman uskontoa. Mutta onko sulla kuitenkin vahva tunne jostain suuremmasta minkä takia juurikin raamattu ja kristinusko on se juttu vaikket sitä kirjaimellisesti halua ottaakkaan.

Hieman sekavaa, vaikea tarkalleen ilmaista mitä tarkoitan...

Mikäs Tarmo Siima luokittelet olevasi. Kristitty uskovainen, uskonnollinen vai mikä ?

Onko sulla muita teoksia kuin raamattu mitä tavallaan käytät mietiskelyn ja henkisen kasvun apuna. Lähinnä sitä meinaan että kun tuo sun uskontosi kuulostaa sellaiselta että miksi yleensä käytät ainakaan pelkkää raamattua. Voisi kuvitella että löytyy kasa filosofisia teoksia, ehkä muuta uskonnollista kirjallisuutta yms jota kaikkea voi käyttää hyväksi tuollaisessa "henkisen kasvun ja rauhan" prosessissa.

Lähinnä sitä ajan takaa että olet tavallaan uskovainen mutta hyvin lähellä sitä rajaa että voisit käydä samanlaista sisäistä mietiskelyä ja henkistymistä ilman uskontoa. Mutta onko sulla kuitenkin vahva tunne jostain suuremmasta minkä takia juurikin raamattu ja kristinusko on se juttu vaikket sitä kirjaimellisesti halua ottaakkaan.

Hieman sekavaa, vaikea tarkalleen ilmaista mitä tarkoitan...
Ymmärrän sanasi.

Luokittelen itseni agnostiseksi liberaalikristityksi, esimerkiksi. Riippuu ihan päivästä :)
Olen löytänyt hyvää materiaalia myös Guru Granth Sahibista, joistain klassisita filosofisista kirjoista ja suuri vaikuttaja on myös ihan aidot ihmiset. Keskustelun kautta olen oppinut paljon, sillä paljon voi oppia niin lentävään hevoseen uskovalta muslimilta kuin ylimieliseltä ja uskovaisia sorsivilta anti-teisteiltä. Jokaisessa on sama valo, mutta toisissa se valo näkyy eri tavalla kuin toisissa ja siksi elämä on jatkuvaa oppimista.

Uskonnollisuus on vähän niin ja näin, enkä tiedä mikä on se raja uskonnollisuuden ja uskon välissä. En käy yleensä kirkossa, en ole kastettu, en vietä kirkollisia juhlapäiviä sen tunnollisemmin kuin ateistikaan. Olenko uskonnollinen?

Minulla on vahva tunne, että Jeesuksen sanat ovat juuri minulle se totuus, vaikken uskokaan häneen Jumalana tai usko, että jokaisen tulisi omata sama kiintopiste. Tämän takia lähestyn elämääni löyhästi Raamatun kautta, enkä esimerkiksi puhtaasti uskonnottoman filosofian tai Koraanin kautta.

- - - Updated - - -

Kuulostaa melkoisen sekavalta. Miksi meidän pitää kuunnella jokaista rakkautta puoltavaa sanaa? Miten rakkaus oikein määritellään tässä?

No, eihän meidän varsinaisesti pidä tehdä mitään, mutta ihmettelen sellaisen ihmisen asennetta, joka ei näe rakkaudentäyteisten sanojen kuuntelemista hyödyllisenä. Jos ihmiset keskittyisivät rakkauteen omien hyötyjen tai epävarmuuksien sijaan, niin maailmassa ei olisi sotia, eikä ainakaan yhtä paljoa nälänhätää, jos ollenkaan.

No, eihän meidän varsinaisesti pidä tehdä mitään, mutta ihmettelen sellaisen ihmisen asennetta, joka ei näe rakkaudentäyteisten sanojen kuuntelemista hyödyllisenä. Jos ihmiset keskittyisivät rakkauteen omien hyötyjen tai epävarmuuksien sijaan, niin maailmassa ei olisi sotia, eikä ainakaan yhtä paljoa nälänhätää, jos ollenkaan.

Niin, jos oltais kaikki kivoja toisillemme niin ei olis maailmassa pahoja asioita. Ymmärrän kyllä.

Internet on siitä haastava paikka, että on vaikea nähdä sarkasmia parin lauseen läpi.
Aistin sarkasmia, mutta pahoittelen, mikäli viestisi ei ollut sarkastinen.

Vaikka olisimme kaikki kivoja toisillemme, niin maailmassa olisi silti inhottavia asioita, kuten kuolema ja sairaudet.
Mutta onko se syy olla olematta mukava kaikille? Sillä kyllähän se parantaisi jokaisen ihmisen elämää.

Jos me ihmiset eli homo sapiens oltais perusluonteeltaan rakastavia ja kivoja niin me oltais kuoltu varmaan jo sukupuuttoon about satatuhatta vuotta sitten ja täällä sättäilis netissä jotku homo erectukset tai ehkäpä gorillat.

Vaikka olisimme kaikki kivoja toisillemme, niin maailmassa olisi silti inhottavia asioita, kuten kuolema ja sairaudet.
Mutta onko se syy olla olematta mukava kaikille? Sillä kyllähän se parantaisi jokaisen ihmisen elämää.

Olisihan se hieno homma. Vielä kun saataisiin kaikki messiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos me ihmiset eli homo sapiens oltais perusluonteeltaan rakastavia ja kivoja niin me oltais kuoltu varmaan jo sukupuuttoon about satatuhatta vuotta sitten ja täällä sättäilis netissä jotku homo erectukset tai ehkäpä gorillat.

Jos ja jos.
Kannattaako kaikkea perustaa siihen, mikä on auttanut ihmiskuntaa nousemaan luomakunnan huipuksi? Me olemme asemassa, jossa meidän ei tarvitse olla ilkeitä tai julmia. Kyllähän noina päivinä jätettiin kehitysvammaiset lapset metsään, tapettiin eri heimoon kuuluvat ja uskottiin luonnonjumaliin. Tarvitseeko ihmiskunta enää tälläistä käyttäytymistä?

- - - Updated - - -

Olisihan se hieno homma. Vielä kun saataisiin kaikki messiin.

Kannattaa aloittaa muutos sisältä ja ehkä se jonain päivänä tarttuu muihinkin. Ei varmaan joku toisinajattelija 600-luvun Medinasta ajatellut, että joku päivä useissa maissa on uskonnonvapaus, sukupuolet aika lähellä toisiaan arvoasteikolla ja kehittyneet lait.
Hienoja asioita tapahtuu, mutta jos kaikki katsovat asioita negatiivisesti, niin muutos hidastuu.

Jos ja jos.
Kannattaako kaikkea perustaa siihen, mikä on auttanut ihmiskuntaa nousemaan luomakunnan huipuksi? Me olemme asemassa, jossa meidän ei tarvitse olla ilkeitä tai julmia. Kyllähän noina päivinä jätettiin kehitysvammaiset lapset metsään, tapettiin eri heimoon kuuluvat ja uskottiin luonnonjumaliin. Tarvitseeko ihmiskunta enää tälläistä käyttäytymistä?

Mielenkiintoista. Kirjoitin muutama sivu sitten jotain samansuuntaista. Vähän eri vinkkelistä kyllä.. http://www.pakkotoisto.com/talous-p...ontokeskustelut-kaikki-tanne-450/#post4315841

Kannattaa aloittaa muutos sisältä ja ehkä se jonain päivänä tarttuu muihinkin. Ei varmaan joku toisinajattelija 600-luvun Medinasta ajatellut, että joku päivä useissa maissa on uskonnonvapaus, sukupuolet aika lähellä toisiaan arvoasteikolla ja kehittyneet lait.
Hienoja asioita tapahtuu, mutta jos kaikki katsovat asioita negatiivisesti, niin muutos hidastuu.

Ihan vilpittömästi toivon kaikkea hyvää sulle ja kannattaa pitää tuosta ajatuksesta kiinni. Mulla on liikaa perusnegatiivisuutta ja ihmisvihaa tuota varten.

Ihan vilpittömästi toivon kaikkea hyvää sulle ja kannattaa pitää tuosta ajatuksesta kiinni. Mulla on liikaa perusnegatiivisuutta ja ihmisvihaa tuota varten.

Voit tietenkin velloa ihmisvihassa ja negatiivisuudessa tai sitten voit tehdä asialle jotain.
Olen itse ollut erittäin ilkeä koulukiusaaja, mutta ei se tarkoita, että minun pitäisi sellaisena pysyä.
Etsi oma kiintopisteesi, sillä jokainen on sellaisen löytävä.

Voit tietenkin velloa ihmisvihassa ja negatiivisuudessa tai sitten voit tehdä asialle jotain.
Olen itse ollut erittäin ilkeä koulukiusaaja, mutta ei se tarkoita, että minun pitäisi sellaisena pysyä.
Etsi oma kiintopisteesi, sillä jokainen on sellaisen löytävä.

Kiitos vaan mutta olen ihan tyytyväinen itseeni. En minä ketään kiusaa tai syrji saatika hauku, olen yleensä ihan mukava ihmisille ympärilläni. En silti usko että maailma olisi hyvä paikka tai että se sellaiseksi voisi koskaan muuttua. Ihminen on ihmiselle sasi.

Mielenkiintoista. Kirjoitin muutama sivu sitten jotain samansuuntaista. Vähän eri vinkkelistä kyllä.. http://www.pakkotoisto.com/talous-p...ontokeskustelut-kaikki-tanne-450/#post4315841

Ei ollenkaa hullumpi teksti.

- - - Updated - - -

Kiitos vaan mutta olen ihan tyytyväinen itseeni. En minä ketään kiusaa tai syrji saatika hauku, olen yleensä ihan mukava ihmisille ympärilläni. En silti usko että maailma olisi hyvä paikka tai että se sellaiseksi voisi koskaan muuttua. Ihminen on ihmiselle sasi.

Toivottavasti olet väärässä, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Katsokaa tuo Pasilan pätkä kokonaan. Löytyy Youtubesta. Siinä on monta muutakin hyvää huomiota uskosta, ja esimerkiksi tästä modernista kristinuskosta jossa otetaan vähän sitä ja vähän tätä ja kaikki usko muokataan omien mieltymyksien ja halujen mukaiseksi ;)

Fiksu huomio, tota se nykypäivän kristillisyys ja uskonnollisuus ikävä kyllä on. Itse olen sitä mieltä että jos ihminen on Kristuksen seuraaja niin kyllä silloin Raamattu on se ohjenuora jota seurataan, ja sieltä löytyy oppi ja valo elämään. Uskonnolliset ihmiset vois tehdä esim silleen että repis Raamatustaan jokaisen sivun pois mikä ei miellytä ja katsois miten ohueks Raamattu menis. :) Haluan omalta osaltani tehdä selkeen eron uskonnollisen ja uudestisyntyneen Kristuksen seuraajan välille. Varmaan tää nykyajan sekasotku aiheuttaa sen että on uskomattoman ihmisen aika vaikee nähdä äkkiseltään sitä eroa uskonnollisuuden ja ns. elävän uskon välillä. Jumalan nimissä tehdään kaikenlaista, varsinkin jenkkilästä löytää ihan jokainen itselleen sellasen seurakunnan missä tarjotaan ne kivat itselle sopivat asiat raamatusta ilman että opetettais ristin evankeliumia.
2Tim.4:1-5

1. Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2. saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

5. Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.

Toinen kirje Timoteukselle 4

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom