JNiille suurin juttu oli ollu se rakkaus minkä ne oli Jeesuksessa uudestisyntymisen myötä löytäneet. Samoin kertoo moni entinen jehovantodistaja jotka on löytäny henk.kohtaisen uskon Jeesukseen.
Sellainen kysymys tuli mieleen tästä suuresta rakkaudesta, jota kristityt yleensä julistavat... Näetkö jotain kategorista eroa jos henkilö A julistaa rakkautta raamatun Jeesukseen ja henkilö B julistaa rakkauttaan Twilight kirjojen Edward vampyyriin?
Joko katsoit dragonin laittaman videon vai palaatko samoihin väittämiin taas 2 viikon kuluttua?
Itseasiassa se mun viimeksi linkkaama video käsitteli asiaa "Johtaako tiede ateismiin?", eikä ymmärtääkseni liittynyt
Kaljun tekstiin.
Katsottu on mutta mikä sun ongelma on? Joko sä vastasit tos edellisellä sivulla osin kahteenkin kertaan kysyttyihin kysymyksiin vai meinaatko jatkaa omaa sirkusta entiseen malliin täs threadis? Ja miten toi sun kysymys Dragonin laittamasta videosta liittyy tohon mitä kerroin ihmisten kokemuksesta islamiin, jehovalaisuuteen ja kristinuskoon liittyen? Ootko tosissas sitä mieltä että tiede ja toi Dragonin video niinku on ylivertasia siinä mielessä että niillä voit kumota satojen miljoonien ihmisten henkilökohtaiset kokemukset? Toki jos sulla on pahastikkin toi narsistinen harhaluulo oman elämäsi ja maailmankatsomuksesi ylivertaisuudesta verrattuna muiden ihmisten maailmankatsomukseen, kokemuksiin ja ajatuksiin niin ihan kevyestihhän toi sun sirkus sitten sujuu ja jatkuu entiseen malliin toistaseks mutta voihan sekin päivä tulla että joudut asioita ja asenteitas vähä syystä tai toisesta tuumailla ja kyseenalaistaa.
Voisin tässä itseasiassa kompata
Kaljua sen verran, että pyydän sua Japi vähän rauhoittumaan - sä oikeasti vaikutat helvetin vihaiselta kirjoittajalta, jolla ei tunnu pysyvän hermot hallinnassa tässä ketjussa. Kirjoitat niin kuin minä pari vuotta sitten ja mun mielestä se ei ollut hyvä tapa lähestyä tätä aihetta. On mahdollista kirjoittaa viiltävää kritiikkiä ilman henkilökohtaisia hyökkäyksiä ja raivokasta vittuilua.
Relaa pikkuisen okei
ja osoita kunnioitusta
Kaljulle ihan jo siitä syystä, että hän jakaa ajatuksiaan meidän kanssaan täällä, eikä selkeästi ole fundamentalistimeiningillä liikkellä. Enqvist videollaan totesi, niin löytääpä tiede ja tieteentekijät mitä tahansa, niin ei se poista uskonnollista kokemusta, joka ihmisellä on - eikä me voida suoraan tuomita, että ko. kokemus on huono ja vahingollinen. Mä olen itse Sam Harrisin blogipostauksen ehdotuksen johdosta kuunnellut muslimien rukouskutsujakin kuin myös gregoriaanista kirkkolaulua ja ne on itseasiassa rauhoittavia ja rentouttavia. Ateisti ei voi olla niin jäykkä, että kieltää kokonaan "hengellisen" kokemuksen olemassaolon, kun ei kaikkiin tämmöisiin kokemuksiin liity tai tarvitse liittyä yliluonnollista tekijää.
Kannattaa muistaa, että äärikristityt ja -muslimit ovat kuitenkin vähemmistössä ja uskaltaisin väittää, että todellisia fundamentalistipropellipäitä vastaan taisteltaessa maltillisemmat uskovaiset on syytä pitää liittolaisina eikä ajatella heitä aina ja jatkuvasti vihollisina.