Fiksu huomio, tota se nykypäivän kristillisyys ja uskonnollisuus ikävä kyllä on. Itse olen sitä mieltä että jos ihminen on Kristuksen seuraaja niin kyllä silloin Raamattu on se ohjenuora jota seurataan, ja sieltä löytyy oppi ja valo elämään. Uskonnolliset ihmiset vois tehdä esim silleen että repis Raamatustaan jokaisen sivun pois mikä ei miellytä ja katsois miten ohueks Raamattu menis. Haluan omalta osaltani tehdä selkeen eron uskonnollisen ja uudestisyntyneen Kristuksen seuraajan välille. Varmaan tää nykyajan sekasotku aiheuttaa sen että on uskomattoman ihmisen aika vaikee nähdä äkkiseltään sitä eroa uskonnollisuuden ja ns. elävän uskon välillä. Jumalan nimissä tehdään kaikenlaista, varsinkin jenkkilästä löytää ihan jokainen itselleen sellasen seurakunnan missä tarjotaan ne kivat itselle sopivat asiat raamatusta ilman että opetettais ristin evankeliumia.
2Tim.4:1-5
1. Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2. saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
5. Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.
Toinen kirje Timoteukselle 4
Raamattua voi lukea monella tavalla, kuten John Shelby Spong opettaa. Kannattaa lukea hänen kirjojaan ja kuunnella hänen opetuksiaan (itse en omista yhtään kirjaa, mutta ovat kuulemma hyviä). Arvostettu mies niin uskovaisten kuin ateistienkin kohdalta. Jos Raamattu on täydellistä Jumalan sanaa, niin kyseinen kirja on mielestäni aika heikko osoitus Jumalan kyvyistä. Sama juttu Koraanin kanssa.
Kukin uskokoon Raamattuun kirjaimellisena teoksena, mikäli haluaa ja se tekee onnelliseksi, ja tämä usko ei ketään satuta, mutta kannattaa muistaa Raamatun olevan juutalainen kirja, joten juutalaiselta kantilta sitä kannattaakin lukea. Juutalaisista aika minimaalinen osa ottaa Tanakhin kirjaimellisesti.