Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tai sitten voi osallistua kansalaiskeskusteluun ja pyrkiä saamaan aikaan muutosta Suomen typeriin huumelakeihin. Vähän samalla tavalla kuin jotkut haluavat muutosta maahamuuttolakeihin (allekirjoittanut mukaanlukien), eikä heillekään sanota että mene asumaan sellaiseen mahaan missä ei ole neekereitä.No mamuketjussa kun ollaan niin jos haluaa huumeita käytellä niin kannattaisi varmaan ensi sijaisesti hakeutua sellaiseen maahan missä se on sallittua.
Eli jos näet jonkun käärivän sätkää, niin sua vituttaa se, koska se on rikos joka aiheuttaa pidemmällä mittakaavalla kuluja yhteiskunnalle? Oikeesti?
- - - Updated - - -
Sama kysymys sullekin:
Eli jos näet jonkun käärivän sätkää, niin sua vituttaa se, koska se on rikos joka aiheuttaa pidemmällä mittakaavalla kuluja yhteiskunnalle?
Hain tässä takaa juuri sitä, ettei ne pössyttelijät mitään oikeita rikoksia tee. Kuten on huomattu, että yksikään kukkahatuista täällä ei osannut nimetä esimerkkejä rikoksista. Ainut rikos mitä pössyttelijät pääsääntöisesti harrastaa on se itse polttaminen.
Ymmärrän, mutta kysyinkin, että vituttaako se asia teitä noin paljon? Jos kävelette kadulla ja näette jonkun polttavan pilveä, niin häiritseekö se teitä siksi, että se aiheuttaa kuluja yhteiskunnalle?
Vituttaako teitä myös ne, jotka silloin tällöin juo pari lasia viiniä? Koska tämähän mahdollistaa mm. sen, että sitä myös sittten myydään halvalla monessa paikassa, ja kaikki voivat halutessaan juoda sitä litrakaupallla. Alkoholista on tullut myös "yleisesti hyväksyttävää" , eli ollaan kunnon perseet kenenkään paheksumatta. Kaikki kuitenkin tietää, että alkoholi aiheuttaa vähän vitusti isompia kustannuksia ja ongelmia valtiolle, sekä ihmisille, verrattuna kannabikseen. Väkivaltarikoksista tehdään suurin osa humalassa, perheet hajoaa, rattijuopot ym. Mulle ei ole ikinä aiheuttanut ongelmia pilvipäät, sensijaan känniset on, ja monta kertaa. Eli pitäisikö alkoholi kieltää ja alkaa jahdata sitä juovia, VERORAHOILLA? Ja mitään laki on laki kun se nyt on laki paskaa ei jaksais, kaikki me sitä rikotaan joskus, kävellään punaisa päin tai ajetaan ylinopeutta tms. lakeja voidaan MYÖS muuttaa järkevään suuntaan. Oon ehkä monesta asiasta Disgustin kanssa eri mieltä, mutta tässä haiskahtaa joku ihmisten järjen sumentava inho toisenlaisia tapoja kohtaan, jotka ei vakavasti vaaranna muiden terveyttä tai koskemattomuutta, koska on vaan päätetty vihata hippejä ym. Kyl mun tutut pilvipäät käy töissä ja koulussa, löytyy ihan lääkäriä ja lakimiestäkin. Edelleen, kyl se juoppo teille ennemmin harmia aiheuttaa, joten pitäisikö asiaa katsoa siltä kantilta, edes joskus?
No entä sittenkun pilvi oiski laillista ja kaikkia alkas sitä poltteleen. Vois nousta aika paljon ongelmia suomessa.
Pahoittelen jos ymmärsin väärin, mutta korjata voi hieman rauhallisemminkin. Kuitenkin vielä tuostakin viestistä saan itse kuvan, että sinulla olisi tuon rikollisuuden ja rahallisten menetysten kanssa ongelma.Siis mitä vittua?
Minkä vitun ongelman mä esitin. Se on ihan vitun sama mistä niitä veroja saadaan. TÄMÄN HETKEN TILANNE ON SE, että kannabis on laitonta. Ja se linkittyy vahvasti rikollisuuteen. Kaikki rikollisuus on pois veronmaksaja taskusta. - Tämä on asia mitä disgusti ei tajunnut. Ja tällä hetkellä se niin menee. Mieti ja mieti ja mieti.

Eli, jos joku laillistetaan kaikki rupeaa automaattisesti tekemään sitä? Mikäli pilvi laillistetaan, niin sinäkin varmasti rupeaisit sitä polttelemaan?No entä sittenkun pilvi oiski laillista ja kaikkia alkas sitä poltteleen. Vois nousta aika paljon ongelmia suomessa.
Eli, jos joku laillistetaan kaikki rupeaa automaattisesti tekemään sitä? Mikäli pilvi laillistetaan, niin sinäkin varmasti rupeaisit sitä polttelemaan?
Kannabiksen laillistamisesta mulla ei ole varsinaista mielipidettä, mutta on huomattu, että kriminalisointikaan ei ole tuottanut ihan odotetettuja tuloksia. Esimerkkinä voidaan vaikkappa Nixonin amerikanmaalla aloittama war against drugs, joka on imenyt miljardeja dollareita aikaansaamatta tuloksia.
Tuossa aiemmassa puhuttiin pössyttelijöiden työssäkäynnistä. Minulla on kokemuksia noista kaikista tapauksista. Eihän kaikista Suomen alkoholia käyttävistäkään kansalaisistakaan ole ongelmia alkoholin kuin marginaalisella osalla. Kansanterveydellisistä näkökulmista ehkä vähän suuremmalla osalla. Mulla on ainakin noista pössyttely-syrjäytymistapauksista sellainen tunne, että niistä suurimmalla osalla on jo ennestään taipumuksia päihteiden liikakäyttöön viihdemielessä ja sellainen asenne hälläväliä. Tällaiset ihmiset ajautuvat sossu-pössyttelykierteeseen ja valitsevat pilven mieleisekseen aineeksi. Porttiteoriaan ja päihteestä raskaampaan vaihtamiseen en usko, koska siitä ei ole juuri riittävää tieteellistä näyttöä ja jutut liikkuvat "se ja se silloin, kuuleman mukaan siellä teki sitä ja tätä"-tasolla. Yhtenä esimerkkinä voisin mainita kaverin, joka erosi muijastaan ja murtui. Tämän jälkeen rupesi olemaan poissa töistä ja ryyppäämään. Sitten pössytteli ja testaili vähän muitakin pähteitä ja lopulta sai potkut. Kyse tuskin siis oli siitä, että itse pössyttely aiheutti työttömyyden ja sossun tai siitä, että alkoholi olisi johtanut raskaimpien päihteiden käyttöön. Eiköhän jokainen aseta päihteiden käytölleen raaminsa ja toiset ovat geneettisesti alttiimpia sivuvaikutuksille. Aiemmasta virkkeestä voin nyt suoraa sulkea ulkopuolelle ne "raskaimmat päihteet".
Aika paljon olen huolissani yhteiskunnan ja valtion tarttumakeinosta päihteiden käyttöön niissäkin tapauksissa kun kyse on aika viattomasta toiminnasta. Eräässä huumeiden laillistamista koskevasssa koskevasssa paneelissa, jossa haastateltavina olivat eri puolueiden eduskuntavaaliehdokkaat joku keski-ikäinen mies kertoi tarinansa. Kaverilla oli ollut kasvi ja se oli poltellut joka toinen viikko. joku oli antanut vihjepuhelimen kautta ilmoituksen. Pakkokeinolain nojalla poliisit tulivat asuntoon sitten veivät kasvin ja tämän jälkeen asian eteenpäin. Tämä jälkeen "keskiverto-pertillä" olikin työpaikka vaakalaudalla, perhekriisi sekä monet ihmissuhteet katkenneet.
Tuli taas sorruttua mukaan offtopicciin. Kuten tuolla jo aiemmin mainittiin asialle voisi olla oma paikka. Päihteiden laillistamisra koskeva keskustelu saa, joka foorumilla yleensä kauhean kohun. Hedelmällistä keskustelua tosin on vaikea saada aikaan, kun ihmiset tässä asiassa tuppaavat olemaan vähän tunneperäisillä argumenteilla mukana.
Tuossa sanoinkin, että voisi tulla ongelma. Eihän sitä koskaan tiedä, vain oma mielipiteeni ja luuloni. Jos pilvi laillistettaisiin niin kaikki pääsisivät vapaasti kokeilemaan sitä ja ehkä siitä sitten niihin vieläkin vahvempiin astetta helpommin?
Väärin. Opettele lukemaan.
Nimimerkki Rokulia sanoi, että pössyttelijät ja niiden aiheuttamat rikokset on pois veronmaksajan taskusta. Minä tivasin moneen kertaan (vailla vastausta), että mitä rikoksia ne pössyttelijät oikein tehtailee?
Koko juttu lähti siitä, kun nimimerkii HoF sanoi, että häntä vituttaa alakerran somppunaapuri jonka luona lappaa maleksijoita pössyttelemässä (tai pureskelemassa khatia ihan miten vaan). Minä kysyin, että mikä niissä häntä häiritsee? Jolloin Rokulia ja pari muuta aloittivat päättömät mantrat siitä kuinka pössyttelijöiden tekemät rikokset aiheuttavat kustannuksia. Kertaakaan ei tosin kukaan osannut vielä tähänkään asti kertoa esimerkkejä, että mitä rikoksia?

Tai sitten voi osallistua kansalaiskeskusteluun ja pyrkiä saamaan aikaan muutosta Suomen typeriin huumelakeihin. Vähän samalla tavalla kuin jotkut haluavat muutosta maahamuuttolakeihin (allekirjoittanut mukaanlukien), eikä heillekään sanota että mene asumaan sellaiseen mahaan missä ei ole neekereitä.
Hain tässä takaa juuri sitä, ettei ne pössyttelijät mitään oikeita rikoksia tee. Kuten on huomattu, että yksikään kukkahatuista täällä ei osannut nimetä esimerkkejä rikoksista. Ainut rikos mitä pössyttelijät pääsääntöisesti harrastaa on se itse polttaminen.
No shit sherlock.. sulla karkasi vähän pointti käsistä.
..ja totean, että Rokulia tuskin tarkoitti tuota, vaan rikoksia, jotka aiheuttaa suoraan kuluja veronmaksajille. Rikoksia, jotka on ominaisia ihan oikeille nisteille eikä pilvenpolttajille. Ja näiden rikosten perään kyselin, koska tiesin, ettei sieltä tule vastausta. Mitä tulee tohon maahantuontiin, niin iso osa tänä päivänä Suomessa poltettavasta kukasta on kotikasvatuksella tehty. Toki työllistäähän sekin poliisia. Mutta sullahan on nyt se kukkahattu päässä, niin sua vituttaa tämäkin asia suunnattomasti, kun sun verorahoja menee ganjaa jahtaavien poliisien tutkimusten rahoittamiseen.
Rokulia sanoi, että pössyttelijät tekevät rikoksia, jotka aiheuttavat kuluja veronmaksajille. Toki, jos haluaa pilkkua nussia, niin kyllä, he polttavat sitä itse ganjaa, joka on rikos ja aiheuttaa kuluja, koska he ostavat sitä joltain, joka ostaa sitä joltain, joka ehkä maahantuo sitä, ja tämän takia poliisi ja tulli on työllistetty. Kyllä, ymmärrän mitä ajat takaa.. tähän väliin tosin annan sun hattus takasin
..ja totean, että Rokulia tuskin tarkoitti tuota, vaan rikoksia, jotka aiheuttaa suoraan kuluja veronmaksajille. Rikoksia, jotka on ominaisia ihan oikeille nisteille eikä pilvenpolttajille. Ja näiden rikosten perään kyselin, koska tiesin, ettei sieltä tule vastausta. Mitä tulee tohon maahantuontiin, niin iso osa tänä päivänä Suomessa poltettavasta kukasta on kotikasvatuksella tehty. Toki työllistäähän sekin poliisia. Mutta sullahan on nyt se kukkahattu päässä, niin sua vituttaa tämäkin asia suunnattomasti, kun sun verorahoja menee ganjaa jahtaavien poliisien tutkimusten rahoittamiseen.