Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kirjottelin jo pitkät litanjat vastauksia siihen sun edelliseen quoteen, mut pyyhin ne pois. En jaksa alkaa kinaamaan tai vääntämään sun kanssa niistä pienistä asioista(kuten tupakka). Sulla on sun tiukat mielipiteet ja et oo niistä hirveesti valmis joustaa. Quotekeskustelussa ei oo mitään mieltä, sen takia harva sitä kovin kauaa jaksaa. Sulla on paljon helpompi olla siinä hyökkääjän asemassa ku niillä joiden pitäis jokaikinen kommentti perustella juurta jaksaen että olisit tyytyväinen..
Eikai tän ketjun tarkoitus ole tehdä minusta tyytyväistä? Siihen riittää pari skandinaavista, 17-vuotiasta au pairia Ruotsista.

Tottakai mun on helppo olla tätä mieltä, koska faktat puoltaa mun mielipidettä. Kyllä mäkin olen valmis perustelemaan väitteeni, kuten tuossa tupakkakysymyksessäkin tein.

Sun kannattaisi käydä sanomassa niille rasisteille, että älkää olko noin rasistisia. Tutkintapyyntö on toinen mahdollisuus silloin kun rikoslakia on rikottu. Mikäli täällä palstalla on rasisteja, toivon että yksilöit nämä nimimerkit ja quottaat sen mitä pidät rasistisena.

Joku vissiin luokitteli rankkurin ketjussa johonkin rasistia lievempään luokkaan. Siinä luokittelette rauhassa. Itse pyyhin lähinnä villaisella tällaiset luokittelut ihmisiltä, jotka ovat pihalla tästäkin keskustelusta kuin lumiukot.

Puhuttiin keskustelusta valtamedian ja nettikirjoittelijoiden välillä, ei pelkästä pakkiksen keskustelusta. Luehan ne viestit uudelleen.

"Siinä luokittelette rauhassa", siis anteeksi? Olenko minä luokitellut Rankkuria jossakin välissä? Tämmöisen kuvan saan kun lainaat viestiäni ja sanot "siinä luokittelette".

Rasistia viestejä ovat mielestäni esimerkiksi herjaavat ja yleistävät (kyllä ne neekerit on sellaisia ja tämmöisiä) sekä väkivaltaa ihannoivat (pitäisi vetää turpaan!). Onhan noita aina välissä tässä ketjussa, mutta ei mielestäni niin paljon että keskustelua haittaisi. Enhän minä ole missään vaiheessa tämmöistä väittänytkään.

Puhuttiin keskustelusta valtamedian ja nettikirjoittelijoiden välillä, ei pelkästä pakkiksen keskustelusta. Luehan ne viestit uudelleen.

"Siinä luokittelette rauhassa", siis anteeksi? Olenko minä luokitellut Rankkuria jossakin välissä? Tämmöisen kuvan saan kun lainaat viestiäni ja sanot "siinä luokittelette".

Rasistia viestejä ovat mielestäni esimerkiksi herjaavat ja yleistävät
Tuo väärin keskustelu maahanmuutosta ja median osuus siihen on vähän menneen talven lumia. Kaikki tietää sen jo etukäteen ilman että sinä esität sen tuhannetta viidettäsadatta kertaa palstalle. Jos sua oikeasti häiritsee rasistinen keskustelu niin tee asialle jotain äläkä tyydy avautumaan siitä pakkikselle, niinkuin jokaikinen kaltaisistasi toimii.

Jos sinä et ole sitä kirjoittanut, silloin lause ei koske sinua.

Ja niin on rikoslain mielestäkin, seuraavalla tavalla:

" Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

Jos se ei ole oikeutta - se on politiikkaa. Se mikä sinun mielestäsi on rasistista on mulle yhdentekevää.

"Jokaikinen kaltaisistasi", siis mitä mä nyt olen esittänyt palstalle sen tuhat+ kertaa? Nyt menee kyllä aika pahasti yli hilseen. Keskustelun median osuudesta maahanmuutossa aloitti enemmänkin Rankkuri, johon minä toki mielelläni osallistuin. Sitähän täällä tehdään, keskustellaan aiheesta.

Itsehän juuri äsken pyysit minulta selvitystä siitä mitä pidän rasistisena, sitten vastaan niin sanot ettei kiinnosta. :D

"Jokaikinen kaltaisistasi", siis mitä mä nyt olen esittänyt palstalle sen tuhat+ kertaa? Nyt menee kyllä aika pahasti yli hilseen. Keskustelun median osuudesta maahanmuutossa aloitti enemmänkin Rankkuri, johon minä toki mielelläni osallistuin. Sitähän täällä tehdään, keskustellaan aiheesta.

Itsehän juuri äsken pyysit minulta selvitystä siitä mitä pidän rasistisena, sitten vastaan niin sanot ettei kiinnosta. :D
Lähinnä totesit, että nettikeskusteluissa on rasisteja, jotka haittaavat ns. oikeata maahanmuuttokeskustelua. Mää veikkaan, ettei muitakaan kiinnosta pätkääkään, miten joku pöpipää/rasisti/kiljuskini käy keskustelua väärin netissä. Jokainen vastaa omista teoista. Se ei toisinsanoen kuulu meille oikein keskusteleville.

Mikäli täällä palstalla on rasisteja, toivon että yksilöit nämä nimimerkit ja quottaat sen mitä pidät rasistisena.

Lue tuo lause ajatuksen kanssa. Muuten mulla ei ole minkäännäköisiä ambitioita keskustella sun kanssa.

Mikäli täällä palstalla on rasisteja, toivon että yksilöit nämä nimimerkit ja quottaat sen mitä pidät rasistisena.

Lue tuo lause ajatuksen kanssa. Muuten mulla ei ole minkäännäköisiä ambitioita keskustella sun kanssa.

Miksi minun pitäisi tehdä jotain tämmöistä, kerrotko vielä sen?

Miksi uutisissa pitäisi erikseen mainita ihonväri? Kyllähän poliisin tiedotteissa ainakin puhutaan "ulkomaalaistaustaisista".

Kovin usein uutisissa muistetaan mainita uhrin ihonväri tai kansallisuus silloin, kun kyse ei ole kantaväestöön kuuluvasta henkilöstä. Vastaavasti lähes aina pidetään tarpeettomana mainita kansallisuus tai ihonväri silloin, kun tekijänä on kantaväestöön kuulumaton henkilö. Esimerkki parin päivän takaa:

"Kymmenen ihmistä pahoinpiteli kurdimiehen" Uutisen olisi voinut kirjoittaa myös näin: "Kymmenen kurdia pahoinpiteli ihmisen" tai "Kymmenen ihmistä pahoinpiteli ihmisen" tai "Kymmenen kurdia pahoinpiteli kurdimiehen".

Minkähän kumman takia haluttiin jälleen kerran korostaa uhrin ulkomaalaisuutta mutta ei välitetty tekijöiden ulkomaalaisuudesta. Tätä se on tasapuolisuus nukysuomessa.

Tuosta oli kanssa se hyvä esimerkki muutamien viikkojen takaa kun lehdessä luki "kaksi turkulaista miestä ja suomalainen nainen" mitä ihmettä tuokin sit tarkoitti.

E. Pitäisikö verovaroin hommata ylelle "mamu kanava" onhan tuo ylemaksukin tuomassa mukavat 35% lisätuloja ylelle. Eihän tuo nyt ole kovin tasa-arvoa jos ei mamuille kelpaa suomalaiset tv ohjelmat. Mitähän mieltä ovat mamut vaikka espanjassa jossa joka vitun ohjelma dubataan vielä espanjaksi? eikä tekstityksistä tietoakaan.

E2. Sitä paitsi siellä on saatana se "Al jazeera" kanava joka tekee ohjelmia arabian kielellä ja uutisia tulee KOKO ajan arabi maista eikö se kelpaa? btw on muuten oikeasti hyvä uutiskanava. siellä ei hyysätä eikä sensuroida paljon mitään uutisia. Ne tuodaan sinne juuri sellaisena kuin onkin eikä "kymmenen ihmistä pahoinpiteli kurdimiehen" Helsingin sanomat vois ottaa oppia sieltä.

hotlink.php

Jumalauta. Pitäskö vielä tuoda leijonia luontoon ja rakentaa niille mamuille kämpät lehmänpaskasta. Vittu, eihän täällä ole palmujakaan eikä hiekkarantoja, pitäskö nekin niille afrikasta tänne tuoda? Vitut niissä bambumajoissakaan mitkään somaliohjelmat ole näkyneet. Nyt on kuitenkin Plasmatelkkarit joka jampalla ja varmaan 25 eri kanavaa. Vittu jos ei kelpaa niin takasi viidakkoon!

Jumalauta. Pitäskö vielä tuoda leijonia luontoon ja rakentaa niille mamuille kämpät lehmänpaskasta. Vittu, eihän täällä ole palmujakaan eikä hiekkarantoja, pitäskö nekin niille afrikasta tänne tuoda? Vitut niissä bambumajoissakaan mitkään somaliohjelmat ole näkyneet. Nyt on kuitenkin Plasmatelkkarit joka jampalla ja varmaan 25 eri kanavaa. Vittu jos ei kelpaa niin takasi viidakkoon!

Tässä se koko teksti:

Suomalaiset televisio-ohjelmat eivät liiemmin puhuttele Suomessa asuvia maahanmuuttajia, arvioidaan Tampereen yliopiston tutkimuksessa.

Tutkimuksen mukaan ohjelmat on usein tehty ajattelematta, että katsojana voi olla muualta muuttanut pakolainen tai turvapaikanhakija, joka kokee ohjelman omaa kulttuuriaan loukkaavaksi.

Tutkija Mari Maasillan mukaan esimerkiksi muista Euroopan maista muuttaneet kokevat, ettei heitä koskevia asioita käsitellä lainkaan Suomen televisiossa. Maahanmuuttajuus yhdistetään usein ainoastaan ei-eurooppalaisuuteen ja pakolaisuuteen. Loukkaavaa on myös se, jos maahanmuuttajat niputetaan ohjelmissa yhdeksi ja samaksi massaksi ilman yksilöiden eroja.

Käsittelytapa voi saada maahanmuuttajakatsojan tuntemaan itsensä ulkopuoliseksi.

Maahanmuuttajia kuitenkin kiinnostaa Suomen televisio. Televisio on ikkuna uuteen kulttuuriin. Tutkimukseen osallistuneet toivovat lisää ohjelmia, joiden avulla voi tutustua suomalaiseen arkeen. Television katselu on maahanmuuttajien mielestä hyödyllistä myös kielen oppimisen kannalta.

Sekä syntyperäiset suomalaiset että maahanmuuttajat toivovat tulevaisuudessa näkevänsä televisiossa ennen kaikkea sellaisia ohjelmia, joissa eri maista ja kulttuureista tulevat ihmiset esiintyvät ensisijaisesti toimittajina, näyttelijöinä ja viihdyttäjinä, eivät niinkään maahanmuuttajina.

Tampereen yliopiston Journalismin tutkimusyksikkö haastatteli tv:n katsomista selvittäneeseen tutkimukseensa yhteensä 54 maahanmuuttajataustaista ja 18 syntyperäistä suomalaista.

Mulla oli sama ensireaktio ku Hupella, tosin en sitä ikinä noin sanoin kirjoittais foorumille, kaverille voi käyttää tota kieltä. Nyt kuitenkaan ei kyseessä tainnu olla pelkästään somalit, jotka on valittanu. Toisaalta toi kysely on varmaankin tehty siihen tyyliin et kysytään et haluisko ne kattoa oman kulttuurin ohjelmia, johon ne vastaa luonnollisesti et haluais. Toi sun kommentti on selkeesti rasistinen ja kokonaisuutta ajatellen just noi kommentit on ne mitkä antaa nykyistä maahanmuuttoa puolustaville hemmetin hyvän puolustuskeinon ja aseen. Et kattokaa kuin alkukantaisia me suomalaiset ollaan, tarvitaan selkeesti maahanmuuttajia et opitaan käyttäytymään erilaisten kulttuureiden kanssa jne. Osoittaa myös tietämättömyyttä maahanmuuttajien todellisten tulotasojen kanssa. Se että pari on kusettanu systeemiä tuskin tarkottaa et kaikki on onnistunu sen 30k/kk kusettamaan. Mitä useampi huutaa bambuneekeriä netissä tai kadulla sitä vaikeempi asiaa on viedä fiksusti eteenpäin.

Mulla oli sama ensireaktio ku Hupella, tosin en sitä ikinä noin sanoin kirjoittais foorumille, kaverille voi käyttää tota kieltä. Nyt kuitenkaan ei kyseessä tainnu olla pelkästään somalit, jotka on valittanu. Toisaalta toi kysely on varmaankin tehty siihen tyyliin et kysytään et haluisko ne kattoa oman kulttuurin ohjelmia, johon ne vastaa luonnollisesti et haluais. Toi sun kommentti on selkeesti rasistinen ja kokonaisuutta ajatellen just noi kommentit on ne mitkä antaa nykyistä maahanmuuttoa puolustaville hemmetin hyvän puolustuskeinon ja aseen. Et kattokaa kuin alkukantaisia me suomalaiset ollaan, tarvitaan selkeesti maahanmuuttajia et opitaan käyttäytymään erilaisten kulttuureiden kanssa jne. Osoittaa myös tietämättömyyttä maahanmuuttajien todellisten tulotasojen kanssa. Se että pari on kusettanu systeemiä tuskin tarkottaa et kaikki on onnistunu sen 30k/kk kusettamaan. Mitä useampi huutaa bambuneekeriä netissä tai kadulla sitä vaikeempi asiaa on viedä fiksusti eteenpäin.
Okei. Luin vain linkin, en juttua. No kerroinpahan ajatuksiani jos joku on sattunut viidakosta savimajasta tänne muuttamaan ja valittaa. Varmasti osui pieneen prosenttiin maahanmuuttajia toikin kommentti, eli ihan asiaa ja faktaa. Ei rasismia lainkaan. Hyvähän se on jos kiinnostaa telkkaria seurata opiskelun kannalta. En tiedä miten heillä on aikaa katsoa telkkaria. Ei meillä ole. Me tehdään töitä ja hoidetaan kotia + maksetaan veroja + lainoja. No hyvä että joku ehtii valitsemaan ohjelmat ja jopa valittamaan niiden tasosta julkisesti. Ikävää olisi ylen kannalta jos ohjelmia ei katsoisi kukaan, onpahan enemmän tv-maksun maksajiakin.

Okei. Luin vain linkin, en juttua. No kerroinpahan ajatuksiani jos joku on sattunut viidakosta savimajasta tänne muuttamaan ja valittaa. Varmasti osui pieneen prosenttiin maahanmuuttajia toikin kommentti, eli ihan asiaa ja faktaa. Ei rasismia lainkaan. Hyvähän se on jos kiinnostaa telkkaria seurata opiskelun kannalta. En tiedä miten heillä on aikaa katsoa telkkaria. Ei meillä ole. Me tehdään töitä ja hoidetaan kotia + maksetaan veroja + lainoja. No hyvä että joku ehtii valitsemaan ohjelmat ja jopa valittamaan niiden tasosta julkisesti. Ikävää olisi ylen kannalta jos ohjelmia ei katsoisi kukaan, onpahan enemmän tv-maksun maksajiakin.

Valittaminen on ihmiselle aika luonnollinen piirre. Eli jos sun mielestä osuu pieneen porukkaan ni voi yleistää. Eli me suomalaiset ollaan täysiä juoppoja ja laiskoja paskoja kaikki. Mua kyllä vituttaa suunnattomasti se nykyinen rasistikommentin käyttö maahanmuuttajien osalta, etenkin neekerien, mutta tähän tutkimukseen sekään ei liity mitenkään..

Tosta telkun kattomisesta et kyllä normaalilla suomalaisella on aikaa kattoa telkkua. Oon kattellu noita sun projekteja ja pakko nostaa hattua et jaksat ja viittit ja osaat. Monelle nykynuorelle ei tuu mieleen enää ite alkaa tekee töiden ohessa noin paljoa kotihommia(etenkin noi projektit) ku ne voi ostaa. Yhteiskunnallehan se on paljon parempi et ostaa kuin et tekee ite. Jos ostaa kotitöitä ni se luo alalle aina työpaikkoja ja valtiolle verotuloja. Sä oot päättäny tehdä noita kotihommia, mut ei se tarkoita että jokaisella asia olis niin. Tottakai lapsetki vie aikaa, mut ihan varmasti jokainen löytää aikaa sille töllön kattomiselle jos haluaa. Voisit vaikka siinä istuessa kattella töllöä jos haluisit, et aika hölmöä väittää ettei tavallisella veronmaksajalla olis aikaa katsoa telkkua.

http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/201..._suomen_tv-ohjelmista_1536886.html?origin=rss

Tuossa uutisessa nyt nähdään taas miten tämä maa on monella tapaa vialla. Ensin yliopistossa tehdään nolla tutkimus miten ulkomaalaiset, lähinnä eurooppalaiset kokevat suomalaisen telkkarin. No tottakai jokainen ulkomaalainen vastaa että kiva olisi nähdä enemmän oman kielisiä ohjelmia. Ja toisaalta jokainen suomalainen tietää että täällä ei sentään herranjestas dupata niitä ohjelmia suomeksi.

Eikä siinä mitään, nolla tutkimus on tehty ja yle julkaisee uutisena sen. Ja siihen sitten laitentaan kuva jostain pakolaiskeskuksesta vaikka ilmeisesti tutkimusta ei ollut tehty mitenkään kohdennetusti pakolaisille. Ei ihme vaikka Huppekin veti väärät johtopäätökset.

Johtopäätöksinä voisi todeta että suomalaisissa yliopistoissa tehdään paskoja nollatutkimuksia ja yle haluaa vääristellä uutisia ja tunkea moneen uutiseen vielä pakolais ulottuvuutta vaikkei siitä olisi alunperin edes kyse

Näin se vaan taitaa olla ainakin Hyysärin toimittajien sekä Thorsin ja lapsinero Kiljusen mielestä...

Voi prkl, tässähän on YLElle mahtava mahdollisuus antaa itselleen oikeutus olemassaoloon, se alkaa lähettämään ohjelmaa pelkästään maahanmuuttajille. Johan on perustelu mediamaksulle ja kunnon vuosittaisille korotuksille, tuleehan mamuja joka vuosi lisää.

Voi prkl, tässähän on YLElle mahtava mahdollisuus antaa itselleen oikeutus olemassaoloon, se alkaa lähettämään ohjelmaa pelkästään maahanmuuttajille. Johan on perustelu mediamaksulle ja kunnon vuosittaisille korotuksille, tuleehan mamuja joka vuosi lisää.

FST = Finland Somali TV ?

Back
Ylös Bottom