Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Niin asenteellisia, että potkut olivat paikallaan? Miehen kirjoitukset eivät pohjaudu totuuteen?

Oletko siis sitä mieltä, että yliopiston tutkija voi huoletta päätyä tulokseen, jossa maahanmuutto (humanitaarinen) on ehdottoman negatiivinen asia?

Ehdottoman negatiivinen? En usko, että missään asiassa voi päätyä mihinkään ehdottomaan lopputulokseen, ellei kyseessä ole joku asia mitä voi selkeästi mitata.

Tietenkin riippuu miten asiaa käsittelee. Aiheutuuko maahanmuutosta ongelmia? No varmasti aiheutuu, tuskin sitä kukaan kieltää. Voidaanko tästä vetää johtopäätös että maahanmuutto on ehdottoman negatiivinen asia?

Sähän kiertelet kysymyksiä ku Sturmmann konsanaan.

Niin asenteellisia, että potkut olivat paikallaan? Miehen kirjoitukset eivät pohjaudu totuuteen?

Oletko siis sitä mieltä, että yliopiston tutkija voi huoletta päätyä tulokseen, jossa maahanmuutto (humanitaarinen) on negatiivinen asia?

Cooper hyvä, vastaa nyt miehelle kun ihan yksinkertaisia kysymyksiä tulee. Ei tuollaisesta kiertelystä ja kaartelusta tule mitään.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tietyistä maista tulevien henkilöiden maahanmuutto on ehdottoman negatiivinen asia ja nykyisetkin täällä loisivat voisi heittää hiuksista vittuun.

Sähän kiertelet kysymyksiä ku Sturmmann konsanaan.

Oletko siis sitä mieltä, että yliopiston tutkija voi huoletta päätyä tulokseen, jossa maahanmuutto (humanitaarinen) on negatiivinen asia?

Kyllä, mielestäni ne olivat niin asenteellisia ja provosoivia etten ainakaan henk.koht. voi pitää niitä puolueettomina. En tiedä millä perusteilla tuollaisista viroista voidaan irtisanoa porukkaa, mutta henk.koht. ei harmita että Halla-aho kenkää sai.
Tosin myönnän kyllä heti, että olen seurannut Halla-ahon edesottamuksia lähinnä mediasta, sitä kautta tullut luettua varmasti ne pahimmat ylilyönnit ja lainaukset ilman asiayhteyttä.

En minä kiertele kysymyksiä, mutta en vaan usko että johonkin maahanmuuttokeskusteluun löytyy yhtä oikeeta ratkaisua, kyllä/ei, mustaa/valkoista tyyliin. Jos tehtäisiin kymmeniä tutkimuksia joista yhteenvetona todettaisiin että maahanmuutto on pelkästään negatiivinen asia, niin en minä usko etteikö sellaista tietoa voisi julkaista. Varsinkin jos nuo äänestysprosentit mitä tännekin on linkattu kuvaavat ihmisten asenteita maahanmuuttoa kohtaan.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkijat+joutuivat+rasististen+uhkailujen+kohteiksi/1135254434931
Tässä linkkaamassa uutisessahan uutisoidaan, että asiaan perehtyneet tutkijat joutuvat uhkailujen kohteeksi. Tutkimuksia pitäisi tehdä, mutta kun tehdään niin sitten uhkaillaan?

e. Itse olen sitä mieltä, että maahanmuuttajia ei pitäisi ottaa enempää kun mihin on resursseja. Jos ei pystyä opettamaan kieltä, on aika mahdotonta työllistyä -> yhteiskunta ei tule saamaan mitään takaisin. Myös korvauksien maksamista pitäisi tarkistaa että ne olisi samassa linjassa muiden pohjoismaiden kanssa, ymmärtääkseni Suomi on noiden tukieurojen kanssa kärkimaita. Turha maahanmuuttajia siitä on vihata, että ottavat meidän tarjoamat edut vastaan.

Kaikestahan nyt karsitaan kun talous on mitä on, joten myös tästä asiasta pitää säästää. Tai ainakin tehostaa sitä toimintaa.

Kyllä, mielestäni ne olivat niin asenteellisia ja provosoivia etten ainakaan henk.koht. voi pitää niitä puolueettomina. En tiedä millä perusteilla tuollaisista viroista voidaan irtisanoa porukkaa, mutta henk.koht. ei harmita että Halla-aho kenkää sai.
Tosin myönnän kyllä heti, että olen seurannut Halla-ahon edesottamuksia lähinnä mediasta, sitä kautta tullut luettua varmasti ne pahimmat ylilyönnit ja lainaukset ilman asiayhteyttä.

Miten voit tuomita kirjoitukset asenteellisiksi ja provosoiviksi ilman, että olet niitä käynyt lukemassa? Käy nyt hyvä ihminen muutama edes lukemassa ennenkuin leimaat ne tuolla tavalla. Älä nyt pureskelematta ainakaan niele sitä, mitä valtamedia Halla-ahon kirjoituksista syöttää. Henkilökohtaisesti minuakaan ei juuri Halla-ahon työelämä liikuta.

En minä kiertele kysymyksiä, mutta en vaan usko että johonkin maahanmuuttokeskusteluun löytyy yhtä oikeeta ratkaisua, kyllä/ei, mustaa/valkoista tyyliin. Jos tehtäisiin kymmeniä tutkimuksia joista yhteenvetona todettaisiin että maahanmuutto on pelkästään negatiivinen asia, niin en minä usko etteikö sellaista tietoa voisi julkaista. Varsinkin jos nuo äänestysprosentit mitä tännekin on linkattu kuvaavat ihmisten asenteita maahanmuuttoa kohtaan.

Enhän mä mitään ratkaisua kysynytkään vaan kysyin, että luuletko tutkijan voivan julkaista tällaista tutkimusta. Toki kysymykseen vastaaminen vaatii hieman tietämystä esim. Helsingin yliopistossa vallitsevasta ajattelutavasta sekä päättävässä asemassa olevien henkilöiden taustoista.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkijat+joutuivat+rasististen+uhkailujen+kohteiksi/1135254434931
Tässä linkkaamassa uutisessahan uutisoidaan, että asiaan perehtyneet tutkijat joutuvat uhkailujen kohteeksi. Tutkimuksia pitäisi tehdä, mutta kun tehdään niin sitten uhkaillaan?

Niin, Helsingin Sanomat, joka on monikulttuurisuuden ja mielettömän maahanmuuttopolitiikan pää-äänenkannattaja toki kirjoittaa tuollaista propagandaa edistääkseen omaa agendaansa. Pääsääntönä kannattaa oikeasti pitää sitä, että ei usko yhtäkään sanaa, mitä HS tai muu Sanoma-konsernin aviisi kirjoittaa maahanmuutosta.

Mikäli uhkailuja on tapahtunut niin kai näistä on tehty tutkintapyyntö tai rikosilmoitus? Mikäli tämä on ollut järjestelmällistä niin muutama tuomiokin on varmaan jo napsahtanut?

Jos on Halla-ahon kirjoitukset mielestäsi (=lukematta) asenteellisia niin voin sanoa, että sitä on myös yliopiston tutkimuksetkin. Ei ne niin tyhmiä sielläkään ole, että ruokkivaa kättä purisivat.

Rankkuri: Kirjoitin vähän epäselvästi. Tarkoitin etten ole lukenut Halla-Ahon kirjoituksia kautta linjan, olen lukenut ne jotka ovat tulleet esille julkisuudessa, sekä ne joihin on linkitetty esim. täällä ja ne joista on seurannut kanteluja (uutisoituja). En seuraa kuitenkaan miehen blogia, kotisivuja tms.

Enkä kiellä etteikö asenteellisuutta olisi ihan jokaisessa leirissä, vaikeahan se on sanoa kuka työtään tekee täysin puolueettomasti ja kuka vääristelee asioita omaksi edukseen. Yhtä väärin se aina on.

No naapuri aloitti hirveen älä mölön tästä ja vähähän siellä rasistikortti heilui. OIkeesti mitä vittua oliko niin iso asia sille neekerille mennä sen oman akkansa viereen istumaan 1 paikka rivin taaksepäin??????

Oisit leiponu sitä tauluun.

Kävi tuossa viime kesänä..pysäköin autoni kaisaniemeen, niinkuin tavallisesti ja päätin oikaista puiston kautta aurinkoisena tiistai iltapäivänä. Puiston penkeillä oli somaleita kaljapullot kädessä dokaamassa. Mulkasin sinnepäin, ja ajattelin mielessäni, että terve taas mitä menoa. Olin jo hyvää vauhtia ohittanut nämä yhteiskunnan tukipilarit, kun eräs somppu hyppäs mun taakse kaljapullo kädessä ja rupes hyppimään takana kuin jokin aropupu konsanaan samalla hokien " harrastatsä liikuntaa, häh, harrastatsä liikuntaa, häh??". Mulkasin taakse ja jatkoin matkaa, kunnes se apina keräs kaiken rohkeutensa ja tuli siihen metrin päähän ulvoen mulle, että "vitun tyhmä äpärä lapsi". Siinä vaiheessa palo hihat lopullisesti ja olisin varmaan ottanut pienen painimatsin tän kanssa, jollei ympärillä olisi ollut niin paljon lapsiperheitä. Ja mulla oli tosiaan päällä ihan trendivaatteet, enkä ole edes kalju :D

Rankkuri: Kirjoitin vähän epäselvästi. Tarkoitin etten ole lukenut Halla-Ahon kirjoituksia kautta linjan, olen lukenut ne jotka ovat tulleet esille julkisuudessa, sekä ne joihin on linkitetty esim. täällä ja ne joista on seurannut kanteluja (uutisoituja). En seuraa kuitenkaan miehen blogia, kotisivuja tms.

Enkä kiellä etteikö asenteellisuutta olisi ihan jokaisessa leirissä, vaikeahan se on sanoa kuka työtään tekee täysin puolueettomasti ja kuka vääristelee asioita omaksi edukseen. Yhtä väärin se aina on.

Mikä niissä kirjoituksissa oli "asenteellista"? Asenteellisuudella tarkoittanet sitä, ettet hyväksy hänen tapaa kirjoittaa tai sisältö ei ole mielestäsi totuudenmukainen?

Mikä niissä kirjoituksissa oli "asenteellista"? Asenteellisuudella tarkoittanet sitä, ettet hyväksy hänen tapaa kirjoittaa tai sisältö ei ole mielestäsi totuudenmukainen?

Asenteellisuudella tarkoitan sitä, että henkilön omat ennakkoluulot ja asenteet näkyy niiden kirjoitusten läpi. Tietynlainen provosointi on tietty hyvästä keskustelun herättämisen kannalta, mutta vain tiettyyn rajaan asti.

Esimerkkejä jos haluat, niin vaikka sitten ne kirjoitukset joista kaveri oli oikeudessa ja tuomittiinkin, muistaakseni sakkoihin? Niissä mentiin mielestäni jo herjaamisen puolelle.

http://hankamaki.blogit.uusisuomi.fi/
On selvää, että tämä on tapahtunut nimenomaan ”nettikirjoittelussa”, koska mitään tosiasiallisia uhkauksia ei ole kerrottu kyseisiin tutkijoihin suunnatun.
Ruotsalaisessa Örebron yliopistossa tosin murhattiin kristitty assyrialainen lehtori Fuat Deniz, jonka tutkimusaihe koski muslimien suorittamaa Ottomaanien valtakunnan aikaista kristittyjen kansanmurhaa. Hänen epäiltiin niin muodoin joutuneen ääri-islamistien väkivallan kohteeksi. Syytä ei ole unohtaa sitäkään, että myös professori Kari S. Tikan Suomessa surmanneet olivat maahanmuuttajia.
Todellinen uhkailu, painostus ja sensuurin yritykset on nykyaikana kohdistettu niihin maahanmuuttokriittisiin tutkijoihin, jotka on pakotettu toimimaan yliopistolaitoksen ulkopuolella. Toimintaresursseja kun ei myönnetä maahanmuuttoon järkiperäisesti asennoituville tutkijoille itselleen tuossa täysfeministisessä ja läpikotaisin vihervasemmistolaisessa yliopistossa.
Todellisuudessa myös jutussa mainittu uhkailu on toteutunut vice versa. Esimerkiksi minua ja Jussi Halla-ahoa vastaan suunnattu painostus ja rajaaminen akateemisen uran ulkopuolelle on ollut häikäilemätöntä ja vapaan tiedonmuodostuksen sekä yliopiston oman edun vastaista.
Sellainen ihminen, joka pitää asioiden halki puhumista uhkailuna tai kunnianloukkauksena, on harvinaisen pikkusieluinen ja filosofiksi sopimaton tyyppi.

Esimerkkejä jos haluat, niin vaikka sitten ne kirjoitukset joista kaveri oli oikeudessa ja tuomittiinkin, muistaakseni sakkoihin? Niissä mentiin mielestäni jo herjaamisen puolelle.

Tuomio tuli tästä tekstistä:
"Profeetta Muhammad oli pedofiili, ja islam on pedofilian pyhittävä uskonto, siis pedofiiliuskonto. Pedofilia on Allahin tahto."

Miksi sinä nimitäisit aikuista miestä, joka menee naimisiin alle kymmenvuotiaan tyttölapsen kanssa?

Tuomio tuli tästä tekstistä:

Miksi sinä nimitäisit aikuista miestä, joka menee naimisiin alle kymmenvuotiaan tyttölapsen kanssa?

Nimittäisin pedofiiliksi, mutta en leimaisi koko uskontoa nykypäivänä pedofiiliuskonnoksi.

Nimittäisin pedofiiliksi, mutta en leimaisi koko uskontoa nykypäivänä pedofiiliuskonnoksi.

Miksi nimittäisit uskontoa, joka pyhittää tämän miehen teot? Koska näinhän islam tekee.

Simo "mustafa" Rantalainenhan oli aikoinaan menossa lynkkaamaan Halla-ahon tämän islam nimityksen takia. Tästä näkee millaset pöpipäät tätäkin pedofiiliuskontoa fanittaa.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/87570-jarruja-pakolaisille-helsingin-naapurissa Helvetin asiallista "- Me emme halua sortaa, vaan haluamme hoitaa vastuut, joita meillä jo on. Aivan suoraan tulijoita ei nyt oteta, sanoo Vantaan sosiaali- ja terveyslautakunnan puheenjohtaja Eija Grönfors (sd.) Uudelle Suomelle." Vantaalla sentään tajutaan että nyt stoppi tälle! koska jos nyt vaan otetteisiin lisää työntekijöitä et saatas vaan lisää mamuja niin ei ne sieltä afrikasta / lähi-idästä ihan heti loppu. Tälläistä esimerkkiä lisää. Hoidetaan entiset asiat kuntoon ennen kuin otetaan lisää.

Minä en sitten kyllä jaksa ymmärtää näitä Halla-ahon kannattajien fanaattisuutta. Mies on kannattajiensa keskuudessa puolijumalan asemassa ja puolittainenkin arvosteleva sana Halla-ahon blogeista tai esiintymisestä niin heti ollaan täydellä hyökkäyslinjalla. Vaikka siis ei edes arvostelisi Halla-ahon mielipiteitä vaan tapaa esittää niitä. Ja samat henkilöt kuitenkin täälläkin peräävät sananvapautta.

Mulla itellä ei kyllä ole politiikassa tai muussakaan elämän alueessa ketään esikuvaa jota noin kritiikittömästi fanittaisin. Melkein jokaisesta hyvästä tyypistä jota tiedän keksin kyllä tiettyjä puutteitakin enkä koe tarvetta puolustaa kenenkään täydellistä oikeassa olemista. Että ihan pikkusen jos sais kriittistä ajattelua, vai onko tosiaan niin että ikinä ei ole edes puolikasta lausetta kyseinen profeetta väärin esittänyt.

Ja sanon nyt taas että kyseessä on minun oma mielipiteeni enkä aio seuraavaksi kaivaa Halla-ahon blogeista todisteita ja kohtia mitkä eivät minua miellytä (jotta Halla-ahostit saisivat sitten lynkata mielipiteeni).

Peace, saatte kivittää minut.

Minä en sitten kyllä jaksa ymmärtää näitä Halla-ahon kannattajien fanaattisuutta. Mies on kannattajiensa keskuudessa puolijumalan asemassa ja puolittainenkin arvosteleva sana Halla-ahon blogeista tai esiintymisestä niin heti ollaan täydellä hyökkäyslinjalla. Vaikka siis ei edes arvostelisi Halla-ahon mielipiteitä vaan tapaa esittää niitä. Ja samat henkilöt kuitenkin täälläkin peräävät sananvapautta.

Jos viittaat esim. muhun niin miksi koet, että olen "täydellä hyökkäyslinjalla" jos kysyn tai vaadin jotain perusteluita väitteille?

Mulla itellä ei kyllä ole politiikassa tai muussakaan elämän alueessa ketään esikuvaa jota noin kritiikittömästi fanittaisin. Melkein jokaisesta hyvästä tyypistä jota tiedän keksin kyllä tiettyjä puutteitakin enkä koe tarvetta puolustaa kenenkään täydellistä oikeassa olemista. Että ihan pikkusen jos sais kriittistä ajattelua, vai onko tosiaan niin että ikinä ei ole edes puolikasta lausetta kyseinen profeetta väärin esittänyt.

Kuka täällä kritiikittömästi ihailee ja mihin perustat tämän väitteen? Perusteluiden vaatiminen ei liene kriittisen ajattelun puutetta vaan päinvastoin.

Ja sanon nyt taas että kyseessä on minun oma mielipiteeni enkä aio seuraavaksi kaivaa Halla-ahon blogeista todisteita ja kohtia mitkä eivät minua miellytä (jotta Halla-ahostit saisivat sitten lynkata mielipiteeni).

Peace, saatte kivittää minut.

Se on helppo olla vahvasti jotain mieltä ilman perusteluita. Väitteiden takana seisominen muuttuu harmillisen kiusalliseksi kun joku pyytää perustelemaan väitteensä.

Se, mitä sananvapaus oikeasti tarkoittaa, taitaa olla hakusessa aika monelta suomalaiselta. Sananvapaus on sitä, ettei joudu oikeuteen sanomisistaan kuten Halla-Aho joutui ja sitä ettei joudu kokemaan väkivallanuhkaa sanojensa takia. Ei sitä, etteikö joku voisi kritisoida toisen sanomisia jos on eri mieltä. Sananvapauden rajoittamista ei ole myöskään se, että joltain palstalta moderoidaan pois epämiellyttäviä viestejä esim. poliittisin perustein. Sananvapaus ei takaa viestintävälinettä jolla levittää sanaansa. Jokaisella viestintävälineen omistajalla on oikeus valita minkälaista viestiä sallitaan. Tietysti jos yrittää olla puolueeton poliittinen moderointi heikentää uskottavuutta oleellisesti mutta ei riko kenenkään sananvapautta.

Osittain Halla-Ahon puolustaminen johtuu ihan suoraan tavasta jolla media on kyseistä henkilöä kohdellut. Esimerkiksi JSN:än vapauttava päätös kun Ylen uutisissa Halla-Ahoa verrattiin Josef Mengeleen. Media on tehnyt niin isoja ylilyöntejä että vastareaktiokin on sen mukainen.

Back
Ylös Bottom