Maahanmuutto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sanoinko mielestäsi niin? No sitä en kuitenkaan tarkoittanut. Ajatukseni , koski tulevaisuutta, ehdoituksena, miten pakolaisten ottamista voitaisiin kehittää, jotta maahan tulevista pakolaisista saataisii jonkinlaista taloudellisti hyötyä valtiolle. Eikä niin , miten pakolaiset tänä päivänä nähdään - suurimpana taloudellisena uhkana hyvinvointiyhteiskunnalle.

Kyllähän pakolaisia voidaan ottaa, kunhan he osaavat käyttäytyä ja sopeutuvat maahan minne he ovat tulleet pakolaisiksi. Maahan tulleiden pakolaisten pitäisi oppia kieli, lait, kulttuuri, oppettella itselleen ammatti, mitä he voisivat harjoittaa elinkeinona. Tämä olisi vastapalveluksena yhteiskunnalle , joka ottaa vastaan pakolaisia ja antaa heille mahdollisuuden elää.

Minusta se ei ole liikaa pyydetty, kuitenkin vaihtoehtona olisi todennäköinen kuolema tai vammautuminen sodassa, tavalla tai toisella.

Ongelmana vain jo se mainittu, eli noilla sun aiemmin mainituilla kriteereillä ei tänne niitä pakolaisia voitaisi ottaa. Harvalla esim. vietnaminaisella venepakolaisella olisi ollut esittää edellä mainittuja dokumentteja.

Harvalla esim. vietnaminaisella venepakolaisella olisi ollut esittää edellä mainittuja dokumentteja.
Onks nää vietnamilaiset venepakolaiset niitä, jotka on sodan tjsp jaloista paennu niillä pienillä kaislaveneillä lähimpään löytämäänsä maahan kuten esmeks Suomeen? (Mä olen oikeastikin pihalla siitä mitä sä näillä tarkoitat.)

edit: Tack, nopsa vastaus.

Onks nää vietnamilaiset venepakolaiset niitä, jotka on sodan tjsp jaloista paennu niillä pienillä kaislaveneillä lähimpään löytämäänsä maahan kuten esmeks Suomeen? (Mä olen oikeastikin pihalla siitä mitä sä näillä tarkoitat.)

"Saigonin kaaduttua ja maiden yhdistyttyä monet Etelä-Vietnamin hallinnossa mukana olleet menettivät asemansa tai joutuivat uudelleenkoulutusleireille. Myöhemmin, vuonna 1979 Vietnam kävi lyhyen rajasodan Kiinaa vastaan, mikä sai maassa olevat etniset kiinalaiset tuntemaan olonsa uhatuksi. Talouden alamäki ja köyhyys lisäsivät myös halukkuutta Vietnamin jättämiseen parempien olojen toivossa. Yhdessä nämä syyt saivat miljoonat etelävietnamilaiset, ja myöhemmin toisen aallon aikana 1980-luvun alussa myös pohjoisvietnamilaiset, lähtemään maanpakoon vesitse hatarilla lautoilla. Heistä alettiin käyttää nimitystä "venepakolaiset". Monet joutuivat merellä indonesialaisten ja thaimaalaisten merirosvojen ryöstämiksi ja murhaamiksi. Pelastuneet joutuivat jopa vuosikausiksi pakolaisleireille Thaimaahan, Hongkongiin, Filippiineille ja Malesiaan, koska alkuvaiheen jälkeen oli hyvin vaikeata löytää halukkaita vastaanottajia. Alun sympatiat pakolaisia kohtaan haihtuivat hyvin nopeasti, ja venepakolaiset leimattiin elintasopakolaisiksi. Useimmilla toivo paremmasta toimeentulosta olikin päällimmäisenä. Yleensä Vietnam ei kohdistanut sortotoimia lähteneisiin. 1990-luvun lopulla Vietnamin vapautettua talouttaan monet palasivat takaisin kotimaahan. Viimeiset venepakolaiset (200 hengen ryhmä Filippiineillä) sai turvapaikan vasta vuonna 2005. Suomi vastaanotti ensimmäiset vietnamilaiset kiintiöpakolaiset vuonna 1979."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vietnamin_sota#Venepakolaiset

Lihavointi minun.

Eilen tuli teeveestä "B-kansalaiset". Siinä kotiaskereita tehdessä tuli katsottua vain sivusilmällä. Korjatkaa ajatuksella seuranneet, jos käsitin väärin.

- Uusi ulkomaalaislaki antoi mahdollisuuden ns. B-oleskelulupaan
- Suomessa n. 300 B-lupalaista
- Jos henkilöllä ei ole perusteita jäädä maahan, mutta häntä ei voida käytännön syistä (esim. puuttuvat liikenneyhteydet :eek: ) palauttaa alkuperämaahansa voidaan myöntää B-lupa.
- Käsittelyn kesto saattaa kestää vuosia.
- Käsittelyn aikana hlö ei saa tehdä toitä, opiskella, lapset käydä koulua tai saada pankkitiliä.

Pakolaiskeskukesessa oli B-lupalaisina pääsääntöisesti somaleja, irakilaisia ja afgaaneja. Kaikki talon B:läiset olivat valittaneet saamistaan statuksista. Kaikilla oli puheittensa mukaan kovat opiskelu -ja työhalut.
Kummastutti tuo käsittelyajan pituus.
Rasismi-korttia ei vedetty esiin, mutta kansallisuudesta riippumatta sanoivat haastateltavat marttyyrit näillä sanoilla:
"Parempi ampua minut täällä Suomessa, kuin viedä minut takaisin sinne kuolemaan" *kyynel*

:lol2:

:offtopic: Vaikka AKV:llä, Shizzlellä, Mussella ja nyt Dragonilla on väärät mielipiteet;) , on hyvä muistaa, että ilman ko. henkilöiden kirjoittelua olisi tämäkin thread aikamoista jaaritusta. On hyvä että joukkoon saadaan myös muita kantoja. Olisi tylsää luettavaa, jos sällit vain hokisivat kuorossa, että "just näin", "kuinka totta", "veit sanat suustani"
AKV:lle siis vilpitön kiitos, että jaksat vääntää urheasti vastatuulessa.

naapuri on tosi paha koska se on naapuri ja että neekereistä eroon pääsemällä Suomesta poistuu rikollisuus.

Ei poistu rikollisuus, mutta poistuu täysin turha, vältettävissä oleva rikollisuus. Kaikki tässäkin ketjussa mainitut rikokset ja tuhannet muut.

Ei poistu rikollisuus, mutta poistuu täysin turha, vältettävissä oleva rikollisuus. Kaikki tässäkin ketjussa mainitut rikokset ja tuhannet muut.

Hauskaa kun quotaatte tosissanne tuota varsin totista AKV:n lausahdusta. Turha rikollisuuskin olisi hyvä määritellä hieman tarkemmin. Ymmärrän toki, että tarkoitat sillä pakolaisten ja maahanmuuttajien rötöstelyä ja rikoksentekoa, mutta turhaksi voisi määritellä monet muutkin rikokset. Esimerkiksi sinun sukupuutasi voisi tutkia ja jos selviäisi, että joku sukulaisesi on joskus suorittanut raiskauksen, voisi ennaltaehkäisevästi likvidoida sukusi kaikki miespuoliset. On nimittäin yhtä todennäköistä, että sinäkin sitten raiskaat jos käytetään samankaltaista logiikkaa, että jokainen naapuri on rikollinen minoriteetin suorittamien rikosten perusteella.

Neekerit? Vai somalit? Mikäli reino puhuu neekereistä, niin pistä tännepäin sitten vaan sitä tilastoa muista kansalaisuuksista kuin somalialaisista. Sitähän tuo Shizzle on jo pyydellyt, mutta turhaan.

Tai sitten ilmeisesti reinostakin on kivempaa hokea väitettä jonka totuusarvoa ei ole testattu?

Lainaan tässä nyt itseäni, eli viestiä jonka jo aiemmin olen postannut. Se ei ole varsinainen tilasto, mutta perustuu faktatietoon ja omiin havaintoihin. Ja sen voin vielä ihan puhtain sydämin kertoa, että läheskään jokainen tapaus ei päädy iltapäivälehtien palstoille... Uskallan jopa väittää, että somaleita parjataan aivan liikaa siihen nähden, mitä muut afrikkalaiset touhuavat.

"Tuota noin... Itse olen huomannut, että varsinkin raiskauksiin syyllistyy hämmästyttävän usein muualta kuin Somaliasta tulleet afrikkalaiset. Somalit lienevät suurin ryhmä, mutta heidän puolustuksekseen sanottakoon, että omien kokemusteni perusteella he eivät ole missään nimessä Afrikan "raiskausaltiinta" porukkaa. Sanoisinpa jopa, että ainakin ghanalaiset ja kenialaiset vievät voiton raiskauksissa. Mitalisijoille on siis tunkua... "

Hivenen pelottavaa että rupeat oikeasti pohtimaan asiaa mun kärjistetyn sarkastisen kommentin pohjilta. Jonazn siitä jo kirjoittelikin. Lainkuuliaiset "neekerit" karkoittamalla mikään "vältettävissä oleva" rikollisuus tuskin poistuu.

Hauskaa kun quotaatte tosissanne tuota varsin totista AKV:n lausahdusta. Turha rikollisuuskin olisi hyvä määritellä hieman tarkemmin. Ymmärrän toki, että tarkoitat sillä pakolaisten ja maahanmuuttajien rötöstelyä ja rikoksentekoa, mutta turhaksi voisi määritellä monet muutkin rikokset. Esimerkiksi sinun sukupuutasi voisi tutkia ja jos selviäisi, että joku sukulaisesi on joskus suorittanut raiskauksen, voisi ennaltaehkäisevästi likvidoida sukusi kaikki miespuoliset. On nimittäin yhtä todennäköistä, että sinäkin sitten raiskaat jos käytetään samankaltaista logiikkaa, että jokainen naapuri on rikollinen minoriteetin suorittamien rikosten perusteella.

Ei kai sinulle tarvitse määritellä, koska osuit heti perään naulan kantaan siitä, mitä sillä tarkoitin.

Minä en usko genetiikan vaikuttavan ihmisen rikollisuuteen, enkä usko, että rotujen välillä on suurta eroa älykkyydessä tai ihonvärin tekevän kenestäkään raiskaajaa.

Sitä vastoin uskon kulttuurisen taustan vaikuttavan rikollisalttiuteen. Meillä valkoisilla suomalaisilla on varsin homogeeninen tausta, joka on määrittänyt meille yhteisen kulttuurin. Suomalaisen kulttuurin ja arvot. Nämä eivät ole samat kuin Afrikan sarvesta tulleiden arvot. Lisäksi he vaikuttavat olevan kovin haluttomia niitä muuttamaan uusien sukupolvienkaan myötä.

Mikäli jokin miespuolinen sukulaiseni olisi historian saatossa raiskannut, tuomitsisin teon ja sukulaismieheni Suomessa saamieni arvojen mukaisesti. Minut ja suomalaiset yleensä on kasvatettu siihen, että raiskaus on väärin ja tuomittavaa.

En tuomitsisi tekoa tai miestä, jos kasvamassani kulttuurissa olisi aivan hyväksyttävää alistaa naista. Kuten islamilaisissa maissa tavataan tehdä.

Tämän kulttuuriperinnön ja arvot he ovat Suomeen tuoneet tuliaisina rikastamaan meidän takapajuisia arvojamme. Minun mielestäni tulemme toimeen vähän kulttuurisesti köyhempinäkin, jos tuloksen saa lukea (joka) päivän iltalehdistä. Tämä on sitä turhaa rikollisuutta.

En myöskään ole maahanmuuttoa vastaan. Kunhan se suuntautuu Suomeen maista, jotka jakavat edes perusarvomme.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lainaan tässä nyt itseäni, eli viestiä jonka jo aiemmin olen postannut. Se ei ole varsinainen tilasto, mutta perustuu faktatietoon ja omiin havaintoihin. Ja sen voin vielä ihan puhtain sydämin kertoa, että läheskään jokainen tapaus ei päädy iltapäivälehtien palstoille... Uskallan jopa väittää, että somaleita parjataan aivan liikaa siihen nähden, mitä muut afrikkalaiset touhuavat.

"Tuota noin... Itse olen huomannut, että varsinkin raiskauksiin syyllistyy hämmästyttävän usein muualta kuin Somaliasta tulleet afrikkalaiset. Somalit lienevät suurin ryhmä, mutta heidän puolustuksekseen sanottakoon, että omien kokemusteni perusteella he eivät ole missään nimessä Afrikan "raiskausaltiinta" porukkaa. Sanoisinpa jopa, että ainakin ghanalaiset ja kenialaiset vievät voiton raiskauksissa. Mitalisijoille on siis tunkua... "

Kaikki kunnia sun omille havainnoille, mutta kun minä en voi niitä todentaa tältä pohjalta. Ymmärtänet, että en voi perustaa mielipidettäni tällaisesta asiasta toisen henkilön netissä nimettömänä kirjoittamaan viestiin.

Perustuu faktatietoon ja omiin havaintoihin? :worship:
Perustele nyt hieman tätä tietoa, jotta voimme tunnustaa sen faktaksi ja että sen perusteella on pätevää vetää johtopäätöksiä suurista ihmisryhmistä.
Oletko ollut paikan päällä tekemässä näitä lainauksessa määrittelemiäsi havaintoja?

Lainkuuliaiset "neekerit" karkoittamalla mikään "vältettävissä oleva" rikollisuus tuskin poistuu.
Kuka hittolainen on puhunut lainkuuliaisten neekerien karkoituksesta? Menny multa tyystin ohi, ehkä ne ei ole läpässy mun terroristinvarmaa anssisuodatinta.

Ei kai sinulle tarvitse määritellä, koska osuit heti perään naulan kantaan siitä, mitä sillä tarkoitin.

Minä en usko genetiikan vaikuttavan ihmisen rikollisuuteen, enkä usko, että rotujen välillä on suurta eroa älykkyydessä tai ihonvärin tekevän kenestäkään raiskaajaa.
Niin, sinun uskomuksesi tuskin ovat kovin painavaa tekstiä tästä aiheesta. En minäkään usko, mutta se ei juurikaan merkitse mitään jos tieteellisesti pystytään jossain vaiheessa todistamaan niin. Toki sekin olisi silloisen tiedon valossa niin. Hypoteeseja ja hypoteeseja. Mutta ihmeelliset ovat genetiikan salat ja niistä on paha sanoa.

Sitä vastoin uskon kulttuurisen taustan vaikuttavan rikollisalttiuteen. Meillä valkoisilla suomalaisilla on varsin homogeeninen tausta, joka on määrittänyt meille yhteisen kulttuurin. Suomalaisen kulttuurin ja arvot. Nämä eivät ole samat kuin Afrikan sarvesta tulleiden arvot. Lisäksi he vaikuttavat olevan kovin haluttomia niitä muuttamaan uusien sukupolvienkaan myötä.
Tämän eteen voitaisiin myös tehdäkin jotain. En ole kovin perehtynyt miten nykyisin yhteiskuntaan sopeuttaminen hoidetaan, mutta varmasti sen voisi paremminkin hoitaa.

Mikäli jokin miespuolinen sukulaiseni olisi historian saatossa raiskannut, tuomitsisin teon ja sukulaismieheni Suomessa saamieni arvojen mukaisesti. Minut ja suomalaiset yleensä on kasvatettu siihen, että raiskaus on väärin ja tuomittavaa.
En tuomitsisi tekoa tai miestä, jos kasvamassani kulttuurissa olisi aivan hyväksyttävää alistaa naista. Kuten islamilaisissa maissa tavataan tehdä.
Tästä voinee vetää lähinnä sinusta johtopäätöksiä. Olet osa aivotonta karjaa, joka ei pysty muodostamaan omia mielipiteitä tai ajatuksia vaan omaksuu kulttuurin valtaväestön mielipiteet.

Suisyco. Jos nyt ymmärsin mitä tarkoitit ja yritit kysyä.
Okei, mun suodatin lienee tehokkaampi kuin luulinkaan, kun en ainakaan Suicycon viimeisimmistä löytänyt mitään siihen viittaavaa. Se kyllä spekuloi syitä siihen, mikä saattaisi olla taustalla siinä, että mm. somalialaiset ovat niin kovin taipuvaisia väkivaltarikollisuuteen, mutta yrittämälläkään en kyennyt ymmärtämään sitä muotoon "lähetetään lainkuuliaiset neekerit pois".

Perustuu faktatietoon ja omiin havaintoihin? :worship:
Perustele nyt hieman tätä tietoa, jotta voimme tunnustaa sen faktaksi ja että sen perusteella on pätevää vetää johtopäätöksiä suurista ihmisryhmistä.
Oletko ollut paikan päällä tekemässä näitä lainauksessa määrittelemiäsi havaintoja?

Työn puolesta törmään suoraan ja epäsuorasti näihin asioihin. Pääsen kyllä käsiksi kaikkiin asiaa koskeviin rekistereihin ja tilastoihin, mutta niiden käyttäminen tässä tapauksessa olisi epäkorrektia. Voin kyllä hyvällä omatunnolla sanoa, että tiedän ulkomaalaistaustaisten henkilöiden rikollisuudesta enemmän kuin sinä tai kukaan muu tähänkin ketjuun kirjoittavista ja juuri se tieto on saanut sappeni kiehumaan. Tieto lisää tuskaa, you know.

Okei, mun suodatin lienee tehokkaampi kuin luulinkaan, kun en ainakaan Suicycon viimeisimmistä löytänyt mitään siihen viittaavaa. Se kyllä spekuloi syitä siihen, mikä saattaisi olla taustalla siinä, että mm. somalialaiset ovat niin kovin taipuvaisia väkivaltarikollisuuteen, mutta yrittämälläkään en kyennyt ymmärtämään sitä muotoon "lähetetään lainkuuliaiset neekerit pois".

AKV:n kirjoittamaa. Huomioitavaa että lause on irroitettu kontekstista ja se oli sarkastinen lohkaisu.
naapuri on tosi paha koska se on naapuri ja että neekereistä eroon pääsemällä Suomesta poistuu rikollisuus.

Suisyco

Ymmärrätkö nyt?

Työn puolesta törmään suoraan ja epäsuorasti näihin asioihin. Pääsen kyllä käsiksi kaikkiin asiaa koskeviin rekistereihin ja tilastoihin, mutta niiden käyttäminen tässä tapauksessa olisi epäkorrektia. Voin kyllä hyvällä omatunnolla sanoa, että tiedän ulkomaalaistaustaisten henkilöiden rikollisuudesta enemmän kuin sinä tai kukaan muu tähänkin ketjuun kirjoittavista ja juuri se tieto on saanut sappeni kiehumaan. Tieto lisää tuskaa, you know.

Varmasti. Tosin minulla ei ole mitään syytä uskoa sinua. Ymmärtänet varmaan hyvin miksi.

Suisyco

Ymmärrätkö nyt?
Se, että Suicyco kirjoittaa tuohon sen faktan, että jos tänne ei otettaisi pakolaisia, tänne ei tulisi myöskään rikollisia pakolaisia, tarkoittaakin nyt "kaikki lainkuuliaiset neekerit on lähetettävä veks niinku olis jo"? Selitä toki tarkemmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom