Maahanmuutto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Lukeeko joku oikeasti noita linkkejä? :D Paljon huisimpaa keskustelua kun kommentoi ja provoaa vain otsikoiden perusteella. Mutta juu, aika erikoinen päätös kieltämättä.

Älä erehdy luulemaan, etteikö niitä ota henkilökohtaisesti. Minä kuitenkin tiedän, etten tee rikosta kostaakseni toisen rikoksen. Maailma on paha paikka ja ihmiset paskoja, get over it. Tuo tekosi ei ollut oikeuksista kiinni pitämistä vaan kosto, turhaa uskottelet itsellesi. Ei tietenkään tuollaista, jota koit (tai luulit kokevasi, riippuen mikä totuus sitten on), pitäisi kenenkään kokea, mutta se ei siltikään oikeuttanut sitä mitä sinä teit. Tarkoitti vartija sitten etnisyyttä tai ikää, hän teki väärin, mutta typerä olet sinäkin.

Typerä olen ollut, monesti. Sitä en kiellä. Siitä huolimatta pyrin aina hakemaan oikeutta. Oli kysessä oma tai jonkun muun perse..

Oletko koskaan kysynyt kaveriltasi, mitä tämä oli mieltä tapauksesta ja miksi hän mahdollisesti ei samanlaisiin toimenpiteisiin lähtenyt kuin sinä? Itseäni kiinnostaa, miksi hän toimi niin päinvastoin. Samanlaisen nöyryytyksen hänkin koki, vai olisiko niin, että hänen itsetuntonsa kesti vartijan ääliökäytöksen? Jos joku nolaa sinut, niin miksi sinun pitäisi nolata takaisin? Mitä mahdollisesti sanoit vartijalle kun poliisit pyysivät sinua poistumaan?

Lähtenyt mihin toimenpiteisiin? Enhän minä mitään kostoa hautonut. Satuin vaan näkemään kaverin ja näin heti punaista. Tämä kaikki tapahtui vielä moraalisesti arvelluttavassa paikassa, eli maahanmuuttajan ravintolassa. Kai näet ironian, jota olen tässä postitolkulla yrittänyt esittää? Jos joku nolaa minut, niin miksi minun pitää nolata takaisin? Tuohon ei mun järki edes osaa löytää vastausta.. pahoittelen.

Sekoitatko nyt tahallaan itsepuolustuksen ja koston? Tässä skenariossahan minun pitäisi parin viikon päästä, kun näen kaverin parkkeeraavan auton, puhkoa renkaat.

Miten olisin voinut puolustaa itseäni kyseisessä tilanteessa? Ja kyllä, tiedän mitä tarkoittaa kosto ja kosto oli nimenomaan koko jutun pointti. Silmä silmästä vai pitäiskö sanoa pizza ihmisarvosta ja nöyryytyksestä.

Darvinistille: Toki tiedän, että rangaistus on yhteisön suorittama kosto teknisesti, mutta oikeusvaltiossa ei tule hyväksyä omankäden oikeutta. Tuomiovalta tulee olla puolueettomalla osapuolella.

Millä tavalla olisin saanut oikeutta puolueettomalta taholta tässä tapauksessa? Jos olisin tehnyt rikosilmoituksen tapauksesta, olisi syyttäjä mitä todennäköisimmin jättänyt kokonaan syyttämättä oikeuslaitoksen mukaan niin mitättömän jutun takia. Tämä on nähty moneen kertaan. Sanayhdistelmät "puolueeton osapuoli" ja "Suomen oikeus" ei todellakaan aina kävele käsi kädessä. Ei ainakaan jos vastakkain on nuori puolimuumi vs vanhempi suomalainen virkavallan edustaja.

Rikos on siis hyväksyttävää kunhan siihen on omaa mieltä kohentava syy?

Rikos ei ole hyväksyttävää ikinä, mutta usein ihmiset niitä tekevät kohentaakseen omaa mieltä. Oletko koskaan esim. ajanut ylinopeutta? Jos olet, niin miksi? Kai tiedät, että vaaransit liikenettä näin tehdessäsi? Ja jos et ole koskaan ajanut ylinopeutta, niin olet liian täydellinen kansalainen, eikä meidän kannata näin ollen jatkaa keskustelua, koska emme tule ikinä pääsemään samalle taajuudelle.

Ei helvetti soikoon, Disgust teki nuorena tollaisen typerän "kepposen" ja porukka heti suu vaahdossa huutamassa :lol2:.

Jokainen on ihan varmasti tehnyt jotain tyhmiä juttuja teininä..

Mutta jokainen ei ylpeile niillä typerillä teoillaan. Siinä on ero, jota et joko tajua tai jätät mainitsematta manipulaatioyrityksissäsi.

- - - Updated - - -

Darvinistille: Toki tiedän, että rangaistus on yhteisön suorittama kosto teknisesti, mutta oikeusvaltiossa ei tule hyväksyä omankäden oikeutta. Tuomiovalta tulee olla puolueettomalla osapuolella.

Käytännön ongelma on siinä, ettei ole puolueetonta tuomiolaitosta. Täydellisessä totalitaristisessa oikeusvaltiossa ei hyväksyttäisi oman käden oikeutta, mutta käytännön sovelluksissa on raja sille, missä määrin saa omankäden oikeutta käyttää. Tuomioistuimet kun eivät ota vastaan liian pieniä rikkomuksia. Joku tönäisee, niin tönäiset takas.

Jv-alalalla työskentelevänä olen nähnyt niin paljon paskaa mamujen toimesta (tai no, lähinnä muumien ja karvakäsien), että en ihmettele yhtään tuommoista reaktiota. Hänen virheensä oli, että ei naamioinut sitä rutiinitarkastus sanojen taakse. Sinun virheesi taas oli se, että veit ainoastaan duuniansa tehneen henkilön kanssa tulleen vitutuksen henkilökohtaiseksi. Olisitko tehnyt saman poliisin kanssa?

Jos minun kohdalle olisi tapahtunut noin, olisin aiheuttanut asiakkaalle aivovamman rotuun katsomatta. Ei nimittäin jaksa duuniongelmia vapaa-ajalla, yhtään.

Kerran sulla on noita pizzanpyörittäjiä kavereina, niin voisitko valaista meille tuota omistajanvaihdos+starttiraha kuviota? Miten se homma toimii käytännössä ja kuinka pienillä uudistuksilla saa vaihtaa nimeä? Äläkä ala väittämään mitään paskaa vastaukseksi.

Ja tohon linkkiin vielä; katsos kun kaikki eivät ole yhtä maallistuneita kuin sinä, ja juuri noita ilmiötä me ei tänne kaivata. Ymmärrätkös?

Oiskohan pizzakeissi jo taputeltu? Olihan se toki hyvin vakava ja ihmisen pientä mieltä järkyttävä teko mutta silti. Ehkä se vartijakin on jo päässyt tapauksesta eteenpäin.

Rikos ei ole hyväksyttävää ikinä, mutta usein ihmiset niitä tekevät kohentaakseen omaa mieltä. Oletko koskaan esim. ajanut ylinopeutta? Jos olet, niin miksi? Kai tiedät, että vaaransit liikenettä näin tehdessäsi? Ja jos et ole koskaan ajanut ylinopeutta, niin olet liian täydellinen kansalainen, eikä meidän kannata näin ollen jatkaa keskustelua, koska emme tule ikinä pääsemään samalle taajuudelle.

Aivan mahtavia vastaheittoja sulla aina, kuten tuo viimeisin ''ootko ikinä ajanut ylinopeutta eli olet saletisti vaarantanut liikennettä'' ....

Oon kyllä huomannut, että melkeen kaikki mamut on aivan helvetin kostonhimoista porukkaa btw.

V

Cry me a river. Jotkut uskaltaa tehdä asioiden eteen jotain. Jotkut ei. Joku nielee ylpeyden ja alistuu kun yli kävellään, jotkut pistää vastaan ja pitää kiinni kansalaisoikeuksistaan. Meitä on moneen lähtöön..

Jos sinulla olisi ollut kränää saman mentaliteetin omaavan ihmisen kanssa olisi juttu päättynyt:

a) vartija olisi käynyt ampumassa sinut

b) vartija olisi ampunut sinut ja olisi täällä kehumassa tapahtumaketjun lopputulosta vedoten "empä antanut muiden kävellä ylitseni" teoriaan

c)joku muu mikä?

JOs olisit lopettanut tuon vartijan töhöilyn siihen, että olisit niellyt sen oman pitsasi ja antanut toisen syödä rauhassa olisit mielestäni toiminut niinkuin pitää. Nyt aiheutit turhaan kostokierteen. Luuletko että paransit maailmaa olemalla itsekäs paska? Luultavasti sait vain aikaan sen, että on ollut taas yksi vartija enemmän joka on saanut lopullisen syyn vihata maahanmuuttajia aina ja ikuisesti.

Mutta toivottavasti tämä on menneisyyden sinäsi ja olet nykyään parempi ihminen.

Aivan mahtavia vastaheittoja sulla aina, kuten tuo viimeisin ''ootko ikinä ajanut ylinopeutta eli olet saletisti vaarantanut liikennettä'' ....

Oon kyllä huomannut, että melkeen kaikki mamut on aivan helvetin kostonhimoista porukkaa btw.

Aiheutti pientä repeilyä toi moralisointi :D Todella hyvin verrattavissa tohon pizzaepisodiin, raiskauksiin, joukkopahoinpitelyihin jne. tiettyihin kulttuureihin kuuluvilta :jahas:

Onkohan kymmenen vuoden päästä se bussikuskin aivovammaiseksi hakannut mamu täällä kehumassa kuinka sen yli ei kävelty eikä ylpeyttä tallottu. Bussikuski muistaakseni tuli kuitenkin soittamaan suutaan jotain pois tieltä väistymisestä varmaan sen takia että mamu. No eipä soita suuta toista kertaa :jahas:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Jv-alalalla työskentelevänä olen nähnyt niin paljon paskaa mamujen toimesta (tai no, lähinnä muumien ja karvakäsien), että en ihmettele yhtään tuommoista reaktiota. Hänen virheensä oli, että ei naamioinut sitä rutiinitarkastus sanojen taakse. Sinun virheesi taas oli se, että veit ainoastaan duuniansa tehneen henkilön kanssa tulleen vitutuksen henkilökohtaiseksi. Olisitko tehnyt saman poliisin kanssa?

Jos minun kohdalle olisi tapahtunut noin, olisin aiheuttanut asiakkaalle aivovamman rotuun katsomatta. Ei nimittäin jaksa duuniongelmia vapaa-ajalla, yhtään.

Kerran sulla on noita pizzanpyörittäjiä kavereina, niin voisitko valaista meille tuota omistajanvaihdos+starttiraha kuviota? Miten se homma toimii käytännössä ja kuinka pienillä uudistuksilla saa vaihtaa nimeä? Äläkä ala väittämään mitään paskaa vastaukseksi.

Ja tohon linkkiin vielä; katsos kun kaikki eivät ole yhtä maallistuneita kuin sinä, ja juuri noita ilmiötä me ei tänne kaivata. Ymmärrätkös?

Vai että aivovamman? Ymmärrän. Parikymppinen miehen alku, täynnä itseluottamusta ja uhoa :)

En ala väittämään mitään noista pizzeriakuvioista, koska ei ole mitään valtakunnan hajua..

Ei helvetti soikoon, Disgust teki nuorena tollaisen typerän "kepposen" ja porukka heti suu vaahdossa huutamassa :lol2:.

Jokainen on ihan varmasti tehnyt jotain tyhmiä juttuja teininä..

Musta tää homma vaikuttaa nyt siltä, et moni on niiiin eri mieltä näistä muumi jutuista disgustin kanssa (esim. minä), niin nyt tuli hyvä tilaisuus heittää tätä "vittuuuuu somalit perkele saatanaaaaaa!!!" läppää.
Kyllä mä oon tehny paljon tyhmempiäkin juttuja, mutta noin kusipää en ole ikinä ollut. Ensin käyttäydyn kuin pikku prinsessa ja pahennan vain omaa tilannettani ja sen jälkeen kostan kun tuli niin paha mieli. Asenne on se mikä tässä laittaa vituttaan aika kovaa. Mutta kuten sanoin jo aiemmin, niin mun on helppo sanoa, koska en joudu sellaista kokemaan. Ymmärrän siis kyllä miksi, mutta silti mietin, että olisi päässyt niin paljon helpommalla, kun olisi vain näyttänyt repun ja unohtanut koko jutun.

E: Niin ja sekin vielä, että olen maahanmuuttokriittinen ja sopivassa tilanteessa saatan suhtautua varautuneesti mamuun. Silti käyn ählämipizzeriassa ja tulen sen henkilökunnan kanssa erittäin hyvin juttuun. Aina heitetään läppää ja kaikilla on kivaa. Rasistiksi haukkuminen vähän niin kuin loukkaisi mua jopa. Silti ymmärrän myös sen miksi vartija halusi nähdä laukkunne. Samalla tavalla varautunut kuin minä, mutta sen todellisen syyn olisi voinut peittää. Ei se silti varmaan sulle olisi läpi mennyt, vaan syy olisi ollut joka tapauksessa rasistinen. Siitä pizzan pois heittämisestä ei varmaan tarvitse enää sanoa mitään, mutta tiedä se, että sun toimintasi teki pahasta rasistista kymmenen kertaa enemmän rasistin. Joskus voisi miettiä syy-seuraus-suhdetta.

Jos sinulla olisi ollut kränää saman mentaliteetin omaavan ihmisen kanssa olisi juttu päättynyt:

a) vartija olisi käynyt ampumassa sinut

Pientä liioittelun makua?

b) vartija olisi ampunut sinut ja olisi täällä kehumassa tapahtumaketjun lopputulosta vedoten "empä antanut muiden kävellä ylitseni" teoriaan

Pientä liioittelun makua?

c)joku muu mikä?

JOs olisit lopettanut tuon vartijan töhöilyn siihen, että olisit niellyt sen oman pitsasi ja antanut toisen syödä rauhassa olisit mielestäni toiminut niinkuin pitää. Nyt aiheutit turhaan kostokierteen. Luuletko että paransit maailmaa olemalla itsekäs paska? Luultavasti sait vain aikaan sen, että on ollut taas yksi vartija enemmän joka on saanut lopullisen syyn vihata maahanmuuttajia aina ja ikuisesti.

Kuten aiemmin sanottua, aina ei jaksa niellä paskaa. Ja mitä tulee tuohon, yksi maahanmuuttajavihaaja vartija enemmän -juttuun, niin onko se mun ongelma? Jos vartija itse oli jo valmiiksi rasisti ja tämän takia käytti asemaansa simputtaakseen minua, niin pitääkö mun nuolla sen persettä, jotta siitä ei tulisi enemmän rasisti?

Mutta toivottavasti tämä on menneisyyden sinäsi ja olet nykyään parempi ihminen.

Parempi ihminen tai ainakin aikuisempi ihminen. Jos kokisin saman tilanteen tänäpäivänä uudestaan, niin kyllä mä pistäisin vartijan naaman muistiin. Jos mahdollisesti joskus jossain törmäisin, niin tiedä sitä sitten miten reagoisin. Ainakin menisin moikkaamaan ja kysyisin muistaako tämä mun naama ja katsoisin kaverin ilmeen, koska tiedän että se ei olisi yhtä kusipäisen ylimielinen ilme kuin myymälässä.. vaan todennäköisesti hyvinkin arka ja nolostunut. Jos tilanne näin päättyisi niin olisin tyytväinen ja iloinen, koska huomaisin, että kyseessä on vain yksi mitätön vartijan mulkku, joka ei ole sen arvoinen että jaksaisin vaivaa aikaani. Onhan noita vässyköitä nähty..

Lähtenyt mihin toimenpiteisiin? Enhän minä mitään kostoa hautonut. Satuin vaan näkemään kaverin ja näin heti punaista. Tämä kaikki tapahtui vielä moraalisesti arvelluttavassa paikassa, eli maahanmuuttajan ravintolassa. Kai näet ironian, jota olen tässä postitolkulla yrittänyt esittää? Jos joku nolaa minut, niin miksi minun pitää nolata takaisin? Tuohon ei mun järki edes osaa löytää vastausta.. pahoittelen.

Miksi maahanmuuttajan ravintola on moraalisesti arveluttava paikka? Miksi luulet minun epäilleen kaverin rasistisia motiiveja, kun kerran kehtaa rahansa maahanmuuttajan ravintolaan kantaa? Tuliko tuo sinulle koskaan mieleen? Ironia on teostasi kaukana.

Miksi yhä yrität selitellä omia tekojasi sillä, että muutkin tekevät väärin? Tuo kuullostaa pikkukakaran kiukuttelulta "tuoki teki bläää". Se, että ylinopeutta ajetaan ei oikeuta sinua varastamaan kenenkään pitsaa, oli tämä rasisti tai ei. Jos sinun tekosi olisi hyväksyttävä ja ylpeyden aihe, mikset kertonut mitä teit ja miksi niille pitseriaan saapuneille poliiseille? Kai he olisivat ymmärtäneet nuoren, vääryyttä kohdanneen, kollin kolttosia?

Se mitä kysyn kaveristasi, sanoit, että hän näytti reppunsa/taskunsa ja jatkoi elämäänsä. Mahtanut joskus samassa kaupassa tai pitseriassa törmätä samaan vartijaan. Tuliko hänelle mieleen varastaa pitsa?

Millä tavalla olisin saanut oikeutta puolueettomalta taholta tässä tapauksessa? Jos olisin tehnyt rikosilmoituksen tapauksesta, olisi syyttäjä mitä todennäköisimmin jättänyt kokonaan syyttämättä oikeuslaitoksen mukaan niin mitättömän jutun takia. Tämä on nähty moneen kertaan. Sanayhdistelmät "puolueeton osapuoli" ja "Suomen oikeus" ei todellakaan aina kävele käsi kädessä. Ei ainakaan jos vastakkain on nuori puolimuumi vs vanhempi suomalainen virkavallan edustaja.
Näin olisi toki voinut käydä. Systeemi ei todellakaan ole täydellinen, mutta se systeemi on parempi silti kuin sinun vaihtoehto. Kai edes sen tajuat? Tuo viimeinen virkkeesi kuvastaa aika hyvin ajatusmaailmasi. Is it because I is black. Jotenkin tuo kuullostaa surullisen tutulta.

Tekstissäsi mainitset, että poliisit alkuperäisessä tilanteessa pyysivät sinua poistumaan paikalta. Miksi? Jos poliisi on saapunut rikospaikalle, voit tehdä heille rikosilmoituksen ja vaatia rangaistusta. Heidän on otettava se vastaan ja tutkittava vartijan toiminnan lainmukaisuus. Sinulla oli lisäksi todistaja läsnä.

Tuollaisilla hepuilla kun tuo vartijasi, on tapana uusia toimintansa ja jos jokainen tekisi samasta vartijasta ilmoitukset (kuten pitäisi), alkaisi se jo hänenkin nahoissaan tuntua. Vartijatoiminta on kuitenkin bisnestä ja paskat vartijat ovat huonoa bisnestä. Ei ehkä mikään varmin tai tehokkain tapa toimia, mutta silti parempi kuin tuo mitä teit. Tämä olisi ollut oikeuksiesi puolustamista.

Parempi ihminen tai ainakin aikuisempi ihminen. Jos kokisin saman tilanteen tänäpäivänä uudestaan, niin kyllä mä pistäisin vartijan naaman muistiin. Jos mahdollisesti joskus jossain törmäisin, niin tiedä sitä sitten miten reagoisin. Ainakin menisin moikkaamaan ja kysyisin muistaako tämä mun naama ja katsoisin kaverin ilmeen, koska tiedän että se ei olisi yhtä kusipäisen ylimielinen ilme kuin myymälässä.. vaan todennäköisesti hyvinkin arka ja nolostunut. Jos tilanne näin päättyisi niin olisin tyytväinen ja iloinen, koska huomaisin, että kyseessä on vain yksi mitätön vartijan mulkku, joka ei ole sen arvoinen että jaksaisin vaivaa aikaani. Onhan noita vässyköitä nähty..

Kuulostaa siltä, että yleistät vartijoita mulkuiksi...

Miksi maahanmuuttajan ravintola on moraalisesti arveluttava paikka? Miksi luulet minun epäilleen kaverin rasistisia motiiveja, kun kerran kehtaa rahansa maahanmuuttajan ravintolaan kantaa? Tuliko tuo sinulle koskaan mieleen? Ironia on teostasi kaukana.

Ironia oli siinä, että läpimätä rasisti syö mamun paikassa. Usko nyt jo, kyllä sen tietää milloin saa paskaa käytöstä joltain rasismin takia. Sen verran pitkän ajan siinä kerkesi vartijan kanssa vaihtaa sanaa, että kyllä kaverin muukalaisviha ehtii paistaa Viipuuriin asti.

Miksi yhä yrität selitellä omia tekojasi sillä, että muutkin tekevät väärin? Tuo kuullostaa pikkukakaran kiukuttelulta "tuoki teki bläää". Se, että ylinopeutta ajetaan ei oikeuta sinua varastamaan kenenkään pitsaa, oli tämä rasisti tai ei. Jos sinun tekosi olisi hyväksyttävä ja ylpeyden aihe, mikset kertonut mitä teit ja miksi niille pitseriaan saapuneille poliiseille? Kai he olisivat ymmärtäneet nuoren, vääryyttä kohdanneen, kollin kolttosia?

Juuri näin. Poliisi olisi varmasti ymmärtänyt ja ollut mun puolella. Missä maailmassa sä elät..

Se mitä kysyn kaveristasi, sanoit, että hän näytti reppunsa/taskunsa ja jatkoi elämäänsä. Mahtanut joskus samassa kaupassa tai pitseriassa törmätä samaan vartijaan. Tuliko hänelle mieleen varastaa pitsa?

Täysin päätön kysymys. Ei ole ainakaan minulle kertonut tavanneensa kyseistä kaveria tämän jälkeen, enkä tiedä miten olisi reagoinut jos olisi tavannut. Olet kyllä saivartelun mestari.

Näin olisi toki voinut käydä. Systeemi ei todellakaan ole täydellinen, mutta se systeemi on parempi silti kuin sinun vaihtoehto. Kai edes sen tajuat? Tuo viimeinen virkkeesi kuvastaa aika hyvin ajatusmaailmasi. Is it because I is black. Jotenkin tuo kuullostaa surullisen tutulta.

Sun argumentti on in-validi, koska sillä ei ole mitään merkitystä mikä systeemi on sun mielestä parempi. Mun systeemi oli mun mielestä parempi, koska se oli ainut systeemi jolla sain edes jonkinlaista kompensaatiota tapahtuneesta.

Tekstissäsi mainitset, että poliisit alkuperäisessä tilanteessa pyysivät sinua poistumaan paikalta. Miksi? Jos poliisi on saapunut rikospaikalle, voit tehdä heille rikosilmoituksen ja vaatia rangaistusta. Heidän on otettava se vastaan ja tutkittava vartijan toiminnan lainmukaisuus. Sinulla oli lisäksi todistaja läsnä.

Noin se menisi täydellisessä maailmassa. Sinulla ei näytä olevan minkäänlaista hajua miten oikeuslaitos todellisuudessa toimii. Jos tietäisit, niin et puhuisi noin typeriä.

Tuollaisilla hepuilla kun tuo vartijasi, on tapana uusia toimintansa ja jos jokainen tekisi samasta vartijasta ilmoitukset (kuten pitäisi), alkaisi se jo hänenkin nahoissaan tuntua. Vartijatoiminta on kuitenkin bisnestä ja paskat vartijat ovat huonoa bisnestä. Ei ehkä mikään varmin tai tehokkain tapa toimia, mutta silti parempi kuin tuo mitä teit. Tämä olisi ollut oikeuksiesi puolustamista.

Sä katsot tilannetta objektiivisesti ja boksin ulkopuolelta, ja tuomitset minut. Sulla on siihen kaikki oikeus.

Ja diskusti, muakin on lidlissä pyydetty näyttämään reppu, että veinkö mitään. Ihan myyjän toimesta. Taisin olla sillon 21v. Näytin repun ja lähin tyytyväisenä menemään. Varmaan sitten näytin nii rapajuopolta, että myyjän mielestä pöllin kaljaa, ihan sama.

Näin jälkeenpäin diskustimaisesti voisin aatella ''jos nään sen myyjän niin turpaan tulee kyllä, oli se niin noloa''

Norjalaiset nyt vähän pattitilanteessa. Joutuu pelkäämään ääri-islamien iskua tai seuraavan Breivikin.

Ei mulla ole mitään sitä vastaan että noille aidattaisiin joku oma ghetto jäämeren rannalle.

Ihan vastaisuuden varalta Disgusti voi ensi kerralla kaupassa käydessään laittaa reppunsa säilytyslokeroon jotka on ihan siihen tarkoitukseen kauppaan hommattu. Toinen vaihtoehto on lähtiessään avata ja näyttää kassin sisältö kassatädille erikseen pyytämättä.

Tai sitten voi kiukutella ja soitattaa poliisit paikalle ja kostaa vielä jäljestäpäin kaikille asianosaisille jotka tekivät vain työtään.

Suositut

Back
Ylös Bottom