Maahanmuutto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Skinejä ei Helsingissä enää näy (ne on ajettu pois jo 90- luvun lopulla takaisin koloihinsa), punkkarit on likasia ja haisee enkä sen takia viitti lähestyä, mutta hevareilta voin kysästä. Tai itseasiassa en kysy, koska ei kiinnosta. Tänä päivänä kun vartija lähtee vaikka Alepassa seuraamaan, niin käännyn nopeesti mutkan taakse ja seison siinä kulmalla kunnes vartija tulee ja huomaakin mut suoraan seisomassa face to face. Tuijotan vain silmiin räpyttämättä.. Voin sanoa, että ne vartijan ilmeet on aina miljoonan euron ilmeitä. Sitä nolouden määrää, mikä niiden naamassa paistaa :)

ps. mä en ole koskaan liian vanha kertomaan lapsuuden / nuoruuden sekoiluista. Eihän niistä voi muuta kuin olla ylpeä. Nykyään kun on niin vanha ja tylsä, ettei elämässä tapahdu enää mitään jännittävää.

Joo pitäsköhän jonku mennä kotia kasvamaan :D Ei herranjestas!

Luepa tarinasi itsekin ja mieti sitten, miksi ihmisillä on ennakkoluuloja. Kaveri on työssään täysin tahditon ja moukka. Sinä kostat tämän varastamalla? Juuri sillä, mistä sinua väärin perustein epäiltiin? Kuinka tyhmä oikeasti pitää ihmisen olla?

Raha ei ole kaikki kaikessa. Kaveri menetti 8 euroa koska oli työssään täysin tahditon, moukka ja kusipää. Minä en kostanut sitä suoraan varastamalla, vaan hän menetti rahansa muiden symbolisten mutkien kautta. Jos olet rasisti, et syö mamun paikassa. Se oli se jutun pointti ja samalla kosto vittumaisesta asenteesta S-marketissa. Eikä kyse ollut vain asenteesta, vaan kaveri oikeesti aiheutti mulle harmia käyttäen häikäilemättömästi hyväksi omaa asemaansa, olemalla vartija ja estämällä minun lähdön myymälästä varkausperustein. Paikalle kutsuttiin poliisit ja minun aikaa ja ennen kaikkea ihmisarvoa ja kunniaa vietiin tässä tapauksessa enemmän kuin 8 euron arvosta..

Mistä muuten tiedät, että tyyppi edes tarkoitti etnisiä perusteita sanoessaan ei teistä tiedä?

Joskus vain tietää asioita ilman mitään sen suurempia selityksiä. Kyllä siinä tilanteessa ehdittiin keskustella kaikkea muutakin. Kaverin muukalaisviha oli siis ihan käsin kosketeltavaa.

Sanot tuolla myöhemmin, että ikä vaikutti tekoihisi. Mahtoikohan ikä vaikuttaa myös vartijan tekoihin?

Vartija oli minua huomattavasti vanhempi (kuten Sokoksen vartijoilla on tapana olla). Eikä se käy minään selityksenä muutenkaan. En minä selittele tekoani iälläni, kunhan mainitsin, että tapauksesta on tosiaan 10 vuotta aikaa. Ikä varmasti vaikutti toimintaan, mutta en kadu ja tekisin saman uudestaan. Ehkä vaan vähän tyylikkäämmin.

Jos rasisti ei kerta käy mamupaikoissa ja tämä tyyppi kävi, niin olisitko vetänyt vääriä johtopäätöksiä?

Vielä kerran.. joskus vain tietää asioita. Sen verran meille ihmisille on luotu pelisilmää. Rasistin ei kuuluisi käydä mamupaikoissa, mutta niin ne vaan käy. Voit kysyä tämänkin palstan isänmaan sankareilta, milloin viimeksi ovat vetäneet riisikebabin. Harvemmin tänä päivänä saat riisikebabia suomalaiselta yrittäjältä.

Vartijan hommia tehneenä oli kyllä pakko kommentoida.

2000 luvun alkupuolella kävin (oisko ollut 2001-2002) tapani mukaan Helsingin Sokoksen S-Marketilla ruokaostoksilla. Kassan läpi tultuani (mukana oli ystävä, joka on muumi) vartijat pyysi mukaansa koppiin ja tivasivat nähdä reppuni sisällön. Kieltäydyin molemmista pyynnöistä, jolloin toinen vartijoista sanoi soittavansa poliisit, jos en suostu.

Mikä tässä on erikoista? Mä olen itse vartijana "hieman" eri tavalla toiminut, mutta ei tämäkään huono vaihtoehto ole, jos tämmöisten kusipäiden kanssa pitää asioida.

Kehotin tätä tekemään juuri näin. Ihmetyksissäni kysyin, että miksi tämä luulee mun pöllineen jotain? Johon vartija vastasi: "ei teistä tiedä". Otin tämän henkilökohtaisesti, mutta nielin kiukkuni ja sanoin, että jos ei poliisia näy 5 minuuttiin ni lähden kävelemään. Odotin aikani, kaverini suostui tyhjentämään taskut, minä en. Poliisit tuli paikalle, tyhjensi repun, eikä löytänyt mitään. Tapani mukaan ja suuren suuni ansiota vittuilin vartijoille ja ärsytin heitä parhaani mukaan ja poliisi käskikin minun häipyä myymälästä, muuten vievät minut putkaan. Tapaus jäi siihen..

Mä oon aivan ymmälläni..

"Ei teistä tiedä"... Viittasiko tämä lause sinusta sinun tai ystäväsi etnisyyteen?

Muutamia viikkoja myöhemmin kävelin sisään kaverini omistamaan kebulaan. Kuis ollakaan siellä istui toinen näistä vartijoista. Otin samantien juuri pöydälle tulleen pizzan pois tämän pöydältä, kävelin tiskin taakse ja heitin roskiin. Kehotin paikan omistajaa heittämään vartijan (joka oli siviileissä) ulos ravintolasta. Näin tapahtui ja vartija soitti poliisit, sillä hän ei saanut rahoja takaisin pizzastaan. Kerroin ravintoloitsijalle S-market tapahtumasta. Poliisit tulivat paikalle jonkin ajan kuluttua ja jututtelivat ravintoloitsijaa. Hän vetosi oikeuteen valita asiakkaansa ja tämän takia poisti häiriköivän asiakkaan. Pizzasta oli syöty yli puolet, eikä tämän takia saa rahojaan takaisin (todellisuudessa pizza oli kokonainen). Poliisi sanoi, ettei voi asialle mitään ja vartija lähti häntä koipien välissä kävelemään..

Tämähän on hienosti ja kypsästi toimittu. Ole vain iloinen, että sinä ja ystäväsi saitte piettää hampaanne.

Mulla on paljon neekereitä, vinosilmiä, ryssiä ja muita iloisia veikkoja ystävinä. Hyviä tyyppejä. Mutta näiden joidenkin kultamunien ajatuksenjuoksua ei vain ymmärrä.

Kyllä muakin olisi tuossa tilanteessa vituttanut ja lujaa, jos pelkästään henkilön taustan perusteella revitään sivuun laukkuja tonkimaan. Ehkä kannattaa sijoittaa itsensä samaan tilanteeseen ennenkuin aletaan tuomioita jakamaan? Voihan se olla ettei se vartija sitä tarkoittanut miten Disguist sen otti, mutta luultavasti tarkoitti. Ja menetti typerällä käytöksellään 8 euron pizzan, voi kyynel. Ihan oikein sille IMO. Totuushan on myös se, että sen vartijan ennakkoluulot vaan paheni tuon episodin jälkeen. Eli siinä mielessä mentiin vähän metsään puolin ja toisin.

Kyllä muakin olisi tuossa tilanteessa vituttanut ja lujaa, jos pelkästään henkilön taustan perusteella revitään sivuun laukkuja tonkimaan.

"Ei teistä tiedä.."

Miten mä en nää tätä lausetta mitenkään rasistisena? Viitattiinko tällä Disgustin tai ystävänsä ihon pigmenttiin?

Disgustin kanssa ollaan kyllä monesta asiasta tässä topicissa samaa mieltä, mutta onhan toi jo oikeasti spedeilyä.

Junttia touhua tollanen vartijalle kiukuttelu. Pitää laittaa oikein show pystyyn kuin mikäkin drama queen, oikeesti? Sitten vielä kostotoimenpiteet jälkeenpäin että varmasti vahvistetaan negatiivisia stereotypioita, hyvää työtä.
Mä ymmärrän varsin hyvin että tollanen kohtelu on vittumaista, mutta kuin paljon fiksumpaa olis ollut ja kuin paljon helpommalla olis päässyt kun olisi näyttänyt sen repun sisällön ja vasta sen jälkeen laittanu vaikka jonkun valituksen menemään. Tässä tuhlattiin vaan kaikkien aikaa eikä siitä ollut tasan yhtään vitun mitään hyötyä. Pelkkää haittaa (poliiseilla olis oikeasti vähän parempaakin tekemistä kuin tulla katsomaan kiukuttelevia kakaroita). Jos joku käyttäytyy työssään asiattomasti/loukkaavasti/rasistisesti niin siitä tehdään valitus, joka saattaa jopa vaikuttaa johonkin. Miten kukaan järkevä ihminen voisi olla ylpeä tällaisesta toiminnasta, tai puolustella sitä mitenkään? Tyhmäähän toi oli.

Miten mä en nää tätä lausetta mitenkään rasistisena? Viitattiinko tällä Disgustin tai ystävänsä ihon pigmenttiin?

No mihin se sitten olisi viitannut? Siihen että heitä oli kaksin kappalein, tai siihen että he olivat nuoria. Vai mihin? Kerro nyt mihin muuhun se vartija olisi voinut viitata, käyttäessään juuri noita sanoja?

No mihin se sitten olisi viitannut? Siihen että heitä oli kaksin kappalein, tai siihen että he olivat nuoria. Vai mihin? Kerro nyt mihin muuhun se vartija olisi voinut viitata, käyttäessään juuri noita sanoja?

Ehkä tässä viitattiin "teillä" kahteen nuoreen jannuun? Ehkä tässä ei nyt vältämättä ole ollut rasismilla osaa tai arpaa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Vielä kerran.. joskus vain tietää asioita. Sen verran meille ihmisille on luotu pelisilmää. Rasistin ei kuuluisi käydä mamupaikoissa, mutta niin ne vaan käy. Voit kysyä tämänkin palstan isänmaan sankareilta, milloin viimeksi ovat vetäneet riisikebabin. Harvemmin tänä päivänä saat riisikebabia suomalaiselta yrittäjältä.

Onneksi olkoon. Sinunlaistesi tyhmien mulkkujen takia meillä ei ikinä ole oikeasti tasa-arvoista yhteiskuntaa. Sinä kostit vain ja ainoastaan suoraa varastamalla. Sanoit itsekin ottaneesi kaverin lätyn tämän nenän alta. Siinä ei tarvitse mitään symboliikkaa hakea, vaan varastit. Kai aikuisena voit edes sen myöntää? Et selittele tekoasi iällä, mutta se kuitenkin vaikutti asiaan? Vartija oli vanhempi ja sinä junnuikäinen, siinähän ei mitään ristiriitaa ole. Vanhemmat ei ikinä teinejä epäile mistään pelkästään sillä, että nämä ovat teinejä?

Niin, ja teininähän sitä ei ikinä syyttele ketään syyttä suotta, eikä tee pikaistuksissaan vääriä johtopäätöksiä, vaan pelisilmä on aina kohdillaan? Jos itse alkaisin sinunlaiseksesi, ei minulla jäisi pahemmin aikaa muuhun kuin kostaa niille, joiden katson minua syyttä syytelleen ja ihmisarvoani runnelleen. Olisin edes toivonut, että olisit katunut tekoasi ja ymmärtänyt missä kohti teit väärin. Kosto ei ole oikeutta.

Tottakai tuossa oli kyse rasismista. Jos kysytään näiltä kultamunilta ja hyysäreiltä niin syy on aina rasismi. Jos naapuri saa turpaan nakkikiskalla, syy on rasismi eikä esimerkiksi se, että kyseinen yksilö oli mulkku ja ansaitsikin saada selkäänsä. Jos vartija ottaa nuoren kunniakansalaisen kiinni, kyse on rasismista eikä siitä että nuoret yleensä syyllistyvät näpistyksiin aikuisia useammin.

Teistä ei monikaan tunnu tajuavan ettei kaupan kassajono ole mikään vitun tulli josta voidaan ottaa "pistokokelaita" tarkastettavaksi jonkun profiloinnin perusteella. Kyllä siinä vaaditaan joko näköhavainto tai huutava hälytin. Kaikki muu on vailla perustetta epäilyä ja viellä kun sitä kohdistetaan likimain ja vain näihin:
Nuoret lökäpökät, etnisesti poikkeavat, alkoholistit.. niin hyvä tulee.

Onneksi olkoon. Sinunlaistesi tyhmien mulkkujen takia meillä ei ikinä ole oikeasti tasa-arvoista yhteiskuntaa. Sinä kostit vain ja ainoastaan suoraa varastamalla. Sanoit itsekin ottaneesi kaverin lätyn tämän nenän alta. Siinä ei tarvitse mitään symboliikkaa hakea, vaan varastit. Kai aikuisena voit edes sen myöntää?

Otin sen mikä mulle kuului. Multa vietiin ihmisarvo ja ihmisyys hetkeksi pois silmien alta, minä vein pizzan. Muuta en pystynyt tekemään. Sinä et ehkä ikinä pysty ymmärtämään sitä, mutta tarpeeksi monta kertaa kun paskotaan suuhun, niin sen nieleminen ei kauaa tunnu oikealta ratkaisulta ja silloin pitää toimia. Mitä muuta oisin voinut koko tapahtumaketjussa tehdä? Tein sen mikä oli oikein, eli nielin kunniani, poistuin tilanteesta ja sen jälkeen vitutti niin maan vitusti. Jonkin ajan kuluttua näin mahdollisuuden antaa takaisin ja purkaa vitutuksen, ja se vitutus maksoi vartijalle pizzan. Nuori puolimuumi vastaan vanhempi suomalainen vartija.. mitkä on mun saumat voittaa oikeudessa juttu kunnianloukkauksesta? Syyttäjä olisi tommosessa jutussa kaiken lisäksi jättänyt syyttämättä ja mulla olisi jäänyt vaan muna käteen. Ok mitä jos oisin lähettänyt kirjallisen valituksen asiasta vaikka vartiointifirmalle? Luuletko, että vartija olisi saanut jotain sanktiota? Paskat. Tein sen viimeisen epätoivoisen liikkeen, mitä epäoikeudenmukaisuutta kokenut kolli voi tehdä, eli ottaa oikeus omiin käsiin. Aiheutin skenaarion, jossa vartija oli tällä kertaa ottavana osapuolena. Kutsu sitä varastamiseksi. Aivan sama..

Et selittele tekoasi iällä, mutta se kuitenkin vaikutti asiaan? Vartija oli vanhempi ja sinä junnuikäinen, siinähän ei mitään ristiriitaa ole.

Ikä vaikutti siihen millä tavalla toimin. Nykypäivänä vastaavassa tilanteessa keksin kyllä paremman ratkaisun kuin viedä toiselta pizzan ja heittää ulos ravintolasta. Mutta en mä sitä siihen jättäisi kuitenkaan.

Vanhemmat ei ikinä teinejä epäile mistään pelkästään sillä, että nämä ovat teinejä?

Ilmeisesti haluat jättää tarkoituksella joitakin kohtia posteista lukematta / argumentoimatta, kun toistat samaa mantraa uudelleen. En ole mikään perinteinen rasistikortin heiluttaja ja harvemmin olen sitä kokenutkaan vrt. täysin ulkomaalaiset. Tarpeeksi monta kertaa kuitenkin tunnistaakseni vittuilun etnisyyden perusteella ja vittuilun jonkun muun asian takia. En mä siinä tilanteessa 7 vuotias ollut vaan ihan varhaisaikuisiässä.

Niin, ja teininähän sitä ei ikinä syyttele ketään syyttä suotta, eikä tee pikaistuksissaan vääriä johtopäätöksiä, vaan pelisilmä on aina kohdillaan?

Lue ylempi kohta.

Jos itse alkaisin sinunlaiseksesi, ei minulla jäisi pahemmin aikaa muuhun kuin kostaa niille, joiden katson minua syyttä syytelleen ja ihmisarvoani runnelleen. Olisin edes toivonut, että olisit katunut tekoasi ja ymmärtänyt missä kohti teit väärin. Kosto ei ole oikeutta.

Niin, onko sun ihmisarvoa sitten useinkin runneltu syyttä? Jos on, niin hatunnosto sulle kun kykenet olemaan se siviilisankari, jolta vaikutat. Itse ainakin tuppaan ottamaan itseeni kohdisteut epäoikeudenmukaisuudet henkilökohtaisesti. Useimmitin annan olla, toisinaan jos mennään liian pitkälle, niin pidän oikeuksistani kiinni. Kaikki ei ole yhtä täydellisiä kuin sinä.

Kuka joku random vartija on sanomaan ja syytämään minua yhtään mistään, ilman todistettavaa syytä tai epäilyjä? Se, että hän on virkavaltaa ja minä tavan kansalainen ei tee hänestä mun kirjoissa yhtään parempiarvoista. Vartija voi nolata minut käyttämällä virkavaltaansa ja asemaansa hyväksi.. mitä minä voin tehdä nolatakseni hänet? Ainiin, kosto ei ole oikeutta, joten mun pitää vaan aina antaa olla ja kävellä pois.

Kysymys: Jos henkilö x kävelee sua vastaan kadulla ja tempaisee päin näköä ilman syytä. Mitä teet? a) soitat poliisit vai b) lyöt takaisin?

Jos vastasit a, niin mulla ja sulla on vaan täysin erilainen ajatusmaailma ja ehkä sä olet sitten mallikansalainen ja parempi ihminen tähän yhteiskuntaan kuin minä, eikä me voida koskaan ymmärtää toisiamme. Jos vastasit b, niin.. noh, ethän sä noiden aikaisempien läppien jälkeen pysty vastaamaan b.

Sori jos meni liian diipiksi läpän heitoksi. :piis:

Itsehän olen siis rasisti jollain tasolla, enkä tämän takia tykkää heilutella rasistikorttia. Itselläni kuitenkin on muutamia omakohtaisia kokemuksia rasismin kohteena olemisesta.. yleensä siksi, että lähimmät ystäväni ovat väriskaalaltaan tummempaa väkeä ja tämän takia minäkin olen usein ollut "vitun naapuri" :D Vaikka todellisuudessa näytän enemmän saksalaiselta, kuin afrikkalaiselta tai edes puoliafrikkalaiselta. Mutta jaan yhden tarinan vuosien varrelta:

Rasistin paskanen loppu:

2000 luvun alkupuolella kävin (oisko ollut 2001-2002) tapani mukaan Helsingin Sokoksen S-Marketilla ruokaostoksilla. Kassan läpi tultuani (mukana oli ystävä, joka on muumi) vartijat pyysi mukaansa koppiin ja tivasivat nähdä reppuni sisällön. Kieltäydyin molemmista pyynnöistä, jolloin toinen vartijoista sanoi soittavansa poliisit, jos en suostu. Kehotin tätä tekemään juuri näin. Ihmetyksissäni kysyin, että miksi tämä luulee mun pöllineen jotain? Johon vartija vastasi: "ei teistä tiedä". Otin tämän henkilökohtaisesti, mutta nielin kiukkuni ja sanoin, että jos ei poliisia näy 5 minuuttiin ni lähden kävelemään. Odotin aikani, kaverini suostui tyhjentämään taskut, minä en. Poliisit tuli paikalle, tyhjensi repun, eikä löytänyt mitään. Tapani mukaan ja suuren suuni ansiota vittuilin vartijoille ja ärsytin heitä parhaani mukaan ja poliisi käskikin minun häipyä myymälästä, muuten vievät minut putkaan. Tapaus jäi siihen..

Muutamia viikkoja myöhemmin kävelin sisään kaverini omistamaan kebulaan. Kuis ollakaan siellä istui toinen näistä vartijoista. Otin samantien juuri pöydälle tulleen pizzan pois tämän pöydältä, kävelin tiskin taakse ja heitin roskiin. Kehotin paikan omistajaa heittämään vartijan (joka oli siviileissä) ulos ravintolasta. Näin tapahtui ja vartija soitti poliisit, sillä hän ei saanut rahoja takaisin pizzastaan. Kerroin ravintoloitsijalle S-market tapahtumasta. Poliisit tulivat paikalle jonkin ajan kuluttua ja jututtelivat ravintoloitsijaa. Hän vetosi oikeuteen valita asiakkaansa ja tämän takia poisti häiriköivän asiakkaan. Pizzasta oli syöty yli puolet, eikä tämän takia saa rahojaan takaisin (todellisuudessa pizza oli kokonainen). Poliisi sanoi, ettei voi asialle mitään ja vartija lähti häntä koipien välissä kävelemään..

Vaikuttaa että vartija valinnut sanat hieman väärin tai ollut vain mulkku, mutta jatkohan vaikuttaa, että on toimittu afrikkalaisen/lähi-idän kulttuurin mukaan ja pistetty paha kiertämään ja kostettu oman käden oikeudella. Onneksi vartija on sentään ollut suomalaisen kulttuurin edustaja ja uskonut, kun poliisi sanonut ettei asialle voi mitään, eikä lähtenyt omankäden oikeudella hakemaan oikeutta jälkikäteen, jotta diskusti olisi voinut kostaa taas edellisen koston jne.

Tottakai tuossa oli kyse rasismista. Jos kysytään näiltä kultamunilta ja hyysäreiltä niin syy on aina rasismi. Jos naapuri saa turpaan nakkikiskalla, syy on rasismi eikä esimerkiksi se, että kyseinen yksilö oli mulkku ja ansaitsikin saada selkäänsä. Jos vartija ottaa nuoren kunniakansalaisen kiinni, kyse on rasismista eikä siitä että nuoret yleensä syyllistyvät näpistyksiin aikuisia useammin.

Vaihda jo levyä. Missä on sana muumi? Nyt käytät taas sanaa naapuri, koska haluat painoarvoa sun muuten olemattomalle ja vanhentuneelle argumentoinnille. Sulla ei ole hajuakaan mistä sä puhut.. kunhan jatkat tuota samaa angsteilua, josta et ilmeisesti tule koskaan pääsemään eroon. Tajuatko itse, että sä olet sieltä kontrastin toisesta päädystä, jonka mielestä on täysin mahdotonta, että joku oikeesti joskus kokee epäoikeudenmukaisuutta tai huonompaa kohtelua etnisyyden / ihonvärin takia? Sun mielestä kaikki tapaukset, jossa ulkomaalainen kokee syrjintää on vain "neekerin" omassa päässä kehiteltyä mielikuvitusta rasismista ja marttyyriyttä. Olet sen verran ahdasmielinen tapaus, etkä raukka oikein muuta osaa kuin provota ja provota, ettei sun kanssa oikein pääse yhteiselle asialinjalle, edes etäisesti. Mutta sun onneksesi mä tartun helposti provoihin ja voidaan siis jatkaa tätä helvetin iso maahanmuuttokeskustelua niin pitkään kuin jaksat. Toivoisin vaan, että yrittäisit edes välillä, oikeasti ottaa kantaa suoraan asioihin asiallisilla kommenteilla, eikä vaan tyytyä huutelemaan kuin pikku koira. Se vie uskottavuutta pois jo sun valmiiksi vaivalla hankitusta statuksesta fiksuna ja sanavalmiina maahanmuuttokriitikkona.

Vaihda jo levyä. Missä on sana muumi? Nyt käytät taas sanaa naapuri, koska haluat painoarvoa sun muuten olemattomalle ja vanhentuneelle argumentoinnille. Sulla ei ole hajuakaan mistä sä puhut.. kunhan jatkat tuota samaa angsteilua, josta et ilmeisesti tule koskaan pääsemään eroon. Tajuatko itse, että sä olet sieltä kontrastin toisesta päädystä, jonka mielestä on täysin mahdotonta, että joku oikeesti joskus kokee epäoikeudenmukaisuutta tai huonompaa kohtelua etnisyyden / ihonvärin takia? Sun mielestä kaikki tapaukset, jossa ulkomaalainen kokee syrjintää on vain "neekerin" omassa päässä kehiteltyä mielikuvitusta rasismista ja marttyyriyttä. Olet sen verran ahdasmielinen tapaus, etkä raukka oikein muuta osaa kuin provota ja provota, ettei sun kanssa oikein pääse yhteiselle asialinjalle, edes etäisesti. Mutta sun onneksesi mä tartun helposti provoihin ja voidaan siis jatkaa tätä helvetin iso maahanmuuttokeskustelua niin pitkään kuin jaksat. Toivoisin vaan, että yrittäisit edes välillä, oikeasti ottaa kantaa suoraan asioihin asiallisilla kommenteilla, eikä vaan tyytyä huutelemaan kuin pikku koira. Se vie uskottavuutta pois jo sun valmiiksi vaivalla hankitusta statuksesta fiksuna ja sanavalmiina maahanmuuttokriitikkona.

Käytin "naapuri"-sanaa, koska muutkin näköjään käyttävät sitä täällä. Tuskin se halventavaksi sanaksi muuttuu sen takia, että mä käytän sitä.

Ymmärrän toki sun harmin, etten syvällisemmin ottanut kantaa sun rehvasteluun, joka todisti, että sä oot samalla tasolla ku perseilevät somalit.

Hellyyttävää, joskin vähän homoa, tuo sun huoli mun uskottavuuden puolesta.

Palataan vanhentuneella ja olemattomalla argumentoinnilla asiaan sitten kun sellaista on. Mun puolesta sä voit kertoilla lisää näistä sun somalikeikoista sillä aikaa.

ps. kuvittelenko vain, mutta onko sun kolmas ja viimeinen lause ristiriidassa keskenään?

Käytin "naapuri"-sanaa, koska muutkin näköjään käyttävät sitä täällä. Tuskin se halventavaksi sanaksi muuttuu sen takia, että mä käytän sitä.

Käytit sitä vain sen takia, että sun asia kuulostaisi vakavammalta ja painavammalta.

Ymmärrän toki sun harmin, etten syvällisemmin ottanut kantaa sun rehvasteluun, joka todisti, että sä oot samalla tasolla ku perseilevät somalit.

Kiitos en tarvitse sun hyväksyntää ja huomiota. Mä olen ihan sinut itseni kanssa. Sun aiempi postaus vaan todisti sen, että sä oot samalla tasolla ku mulkut ja harvinaisen yksinkertaiset vartijat. (ottamatta mitään pois vartijan ammatista)

Hellyyttävää, joskin vähän homoa, tuo sun huoli mun uskottavuuden puolesta.

Se on mun huono puoli, että olen liian huolehtivainen ja välittävä myös tuntemattomista ihmisistä. Jopa ihmisistä joita pidän jossain määrin vastenmielisinä. Kaikki ansaitsee toisen mahdollisuuden.

Palataan vanhentuneella ja olemattomalla argumentoinnilla asiaan sitten kun sellaista on. Mun puolesta sä voit kertoilla lisää näistä sun somalikeikoista sillä aikaa.

ps. kuvittelenko vain, mutta onko sun kolmas ja viimeinen lause ristiriidassa keskenään?

Pidin sua asiallisena ja jopa fiksuna mamukriitikkona, vaikka olinki monesta asiasta eri mieltä. Viime aikoina on harmillisesti tullut esiin se kiihkoilija riidanhaastaja (joka on ilmeisesti joskus bannattu?), jonka kanssa ei enää järkeviä keskusteluja voi käydä, oli aihe sitten mikä hyvänsä.

ps. eikö mun haukkumminen perseileväksi somaliksi ja samaan aikaan homoksi ole vähän ristiriidassa keskenään, tietäen kuinka homoja voidaan avoimesti olla musumaissa?

pss. se, että tuot taas somalit mukaan tähän keskusteluun kertoo vain siitä, että haluat haastaa riitaa ja ettei sulla ole parempaa sanomista. Somali, naapuri ja kultamuna.. noiden kolmen sanan ympärille sun jutut perustuu.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom