Niin, onko sun ihmisarvoa sitten useinkin runneltu syyttä? Jos on, niin hatunnosto sulle kun kykenet olemaan se siviilisankari, jolta vaikutat. Itse ainakin tuppaan ottamaan itseeni kohdisteut epäoikeudenmukaisuudet henkilökohtaisesti. Useimmitin annan olla, toisinaan jos mennään liian pitkälle, niin pidän oikeuksistani kiinni. Kaikki ei ole yhtä täydellisiä kuin sinä.
Älä erehdy luulemaan, etteikö niitä ota henkilökohtaisesti. Minä kuitenkin tiedän, etten tee rikosta kostaakseni toisen rikoksen. Maailma on paha paikka ja ihmiset paskoja, get over it. Tuo tekosi ei ollut oikeuksista kiinni pitämistä vaan kosto, turhaa uskottelet itsellesi. Ei tietenkään tuollaista, jota koit (tai luulit kokevasi, riippuen mikä totuus sitten on), pitäisi kenenkään kokea, mutta se ei siltikään oikeuttanut sitä mitä sinä teit. Tarkoitti vartija sitten etnisyyttä tai ikää, hän teki väärin, mutta typerä olet sinäkin.
Kuka joku random vartija on sanomaan ja syytämään minua yhtään mistään, ilman todistettavaa syytä tai epäilyjä? Se, että hän on virkavaltaa ja minä tavan kansalainen ei tee hänestä mun kirjoissa yhtään parempiarvoista. Vartija voi nolata minut käyttämällä virkavaltaansa ja asemaansa hyväksi.. mitä minä voin tehdä nolatakseni hänet? Ainiin, kosto ei ole oikeutta, joten mun pitää vaan aina antaa olla ja kävellä pois.
Oletko koskaan kysynyt kaveriltasi, mitä tämä oli mieltä tapauksesta ja miksi hän mahdollisesti ei samanlaisiin toimenpiteisiin lähtenyt kuin sinä? Itseäni kiinnostaa, miksi hän toimi niin päinvastoin. Samanlaisen nöyryytyksen hänkin koki, vai olisiko niin, että hänen itsetuntonsa kesti vartijan ääliökäytöksen? Jos joku nolaa sinut, niin miksi sinun pitäisi nolata takaisin? Mitä mahdollisesti sanoit vartijalle kun poliisit pyysivät sinua poistumaan?
Kysymys: Jos henkilö x kävelee sua vastaan kadulla ja tempaisee päin näköä ilman syytä. Mitä teet? a) soitat poliisit vai b) lyöt takaisin?
Jos vastasit a, niin mulla ja sulla on vaan täysin erilainen ajatusmaailma ja ehkä sä olet sitten mallikansalainen ja parempi ihminen tähän yhteiskuntaan kuin minä, eikä me voida koskaan ymmärtää toisiamme. Jos vastasit b, niin.. noh, ethän sä noiden aikaisempien läppien jälkeen pysty vastaamaan b.
Sekoitatko nyt tahallaan itsepuolustuksen ja koston? Tässä skenariossahan minun pitäisi parin viikon päästä, kun näen kaverin parkkeeraavan auton, puhkoa renkaat.