No nythän vedetään oikein Kaapelin mitalla!
Kaapeli sanoi:
Ja kuinka moni maahanmuuttaja voi oikeasti sanoa tuntevansa olevan täällä erityisen ei-tervetullut ja joutuneensa todellisen syrjinnän kohteeksi? Suomen rasistinen rikollisuus on muihin euroopan maihin verrattuna minimaalista ja täällä on tutkitusti myös asenteet keskiverto-eurooppalaista huomattavasti positiivisempia maahanmuuttajia kohtaan.
Asiaa.
Keskiyön hetki on aina otollinen välitilinpäätöksen tekemiseen.
mr Afromanille: älä yleistä ("mä en enää leiki teidän kanssa kun kummiskin kaikki ootte rapisteja kun kaikki suomalaiset aina on"), jos kerran itse vihaat tulla yleistetyksi ("noi kaikki neekerit aina sitä ja tätä"). naapuri on muuten ihan neutraali sana. Ei siitä tarvitse suuttua.
Fridrikille, Musselle, mr Afromanille ja kaikille meille reinoille: Viha on tunne jolla kalvaa itsensä sisältä ontoksi. Eipä juuri muuta. Aika turhaa keskittyä tuntemaan vihaa. Tekis mieluummin vaikka jotain.
Kaapelin varsinaiseen kysymykseen sen sijaan en osaa vastata. Enkä juuri mihinkään muuhunkaan kysymykseen. Mutta sen verran voin heittää, että jos tuntee joutuvansa syrjinnän kohteeksi jostain syystä, niin yksi hyvä keino vastustaa sitä on toimia kaikkien stereotyyppien vastaisesti. Esimerkiksi jos lähdet elintasopakolaiseksi Ruotsiin, jossa kaikki ruotsalaiset aina vihaa kännisiä ja puukottavia suomalaisia, niin sä voit yrittää kohdata medelsvenssonin yksilötasolla, selvin päin, puukottamatta sitä. Ehkä, mutta vain ehkä, se antaa sulle mahdollisuuden. 95% suomalaisista antaa yksilötasolla vaikka hevonvitunheinäseipäälle mahdollisuuden olla ihan hyvä tyyppi.
Stereotypioista tuli mieleen Mussen loistava postaus, joka on syytä nostaa vielä tähän:
Musse sanoi:
Alkaa ymmartako vaarin, en itse itke tasta 'ongelmasta' (olen siisti itse 'tuo nekru'), koska ymmarsin jo kaun sitten etten kuulu tanne, kuhan koulutus loppuu niin pois menen. Ja taa viesti ei ole sitten "te ootte perseesta, meen pois", oikeastaan, kylla on. En ymmarra miksi kukaan haluaisi edes jaada tanne, maahan jossa valtaosa, anteeksi kaikki (kylla ne laskit vasemmistolaisetkin jotka menee kotiin ahmedin luokse) ei halua sinua tanne.
Ei se mitaaan, viela pari vuotta pitaa kestaa ja katse valkoisen miehen silmassa kun kavelen valkoisen h00000t blondin kanssa kadulla auttaa mua selviytymaan !
Tässä saivat osansa niin punaniskareinot, läskit vasemmistolaiset ählämejänussivat kaksinaamaiset sosiaalitantat kuin naivit naitavat tekoblonditkit. Aivan loistavaa tilitystä.
Kuka tämän jälkeen kehtaisi tuoda esille stereotypian aiheetonta vihaa täynnä olevasta epäkiitollisesta neekeristä, joka käyttää surutta hyväkseen ilmaisen koulutuksen, nussii surutta naivia hoo-ooot blondia, jota käytetään statusesineenä, jotta saataisiin vihaa valkoisen miehen katseeseen, jne. Jne.
Mitä helvettiä tällekin jätkälle on Suomessa tapahtunut, että se on noin täynnä katkeruutta ja vihaa? Varmasti jotain todella ylipahaa. Minun veikkaukseni on, että Cthulhu tuli sitä rapuissa vastaan, eikä moikannut takasin kun Musse iloisena poikana moikkas.
(Disclaimer: profiilinsa mukaan Musse asuu nykyään Birminghamissa, joten en osaa olla aivan varma, kenen kulttuuria vastaan hän on noin katkera. Mutta toivotaan, että englantilaista.)