Mättöpäivä

Kehtaatko jakaa vähän mittoja? On aika hurja kulutus jos yli 4000kcal laihduttaa. Vai liikutko vain mielettömän paljon?

Pituus 180cm ja painoa nyt tasan 100kg. Toukokuussa oli siis 108.2kg. En ole tehnyt töitä kesällä ja lähisalikin on ollut kesän kiinni, joten olen käynyt salilla autolla. Keskimäärin kerran viikossa olen rullaluistellut 30-40min 120 keskisykkeellä. Tosi vähän on tullut aerobista tehtyä.

Kaveria on raivostuttanut minun ruokailut, kun saan syödä hänen mielestään ihan järjettömästi ja silti laihdun. Kaveri on laihduttanut alle 2000kcal/vrk. Salitreenit 4/vko ja joka päivä aerobista koiran kanssa. No hän diettailee reilussa 70 kilossa. Minä otan aamupalalla noin 900kcal.

Edittiä: Noissa minun diettikaloreissa ei ole mitään nettilisiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pituus 180cm ja painoa nyt tasan 100kg. Toukokuussa oli siis 108.2kg. En ole tehnyt töitä kesällä ja lähisalikin on ollut kesän kiinni, joten olen käynyt salilla autolla. Keskimäärin kerran viikossa olen rullaluistellut 30-40min 120 keskisykkeellä. Tosi vähän on tullut aerobista tehtyä.

Kaveria on raivostuttanut minun ruokailut, kun saan syödä hänen mielestään ihan järjettömästi ja silti laihdun. Kaveri on laihduttanut alle 2000kcal/vrk. Salitreenit 4/vko ja joka päivä aerobista koiran kanssa. No hän diettailee reilussa 70 kilossa. Minä otan aamupalalla noin 900kcal.

Edittiä: Noissa minun diettikaloreissa ei ole mitään nettilisiä.
No en pitäisi mitenkään mahdottomana sinun kokoisellesi jannulle syödä 5-6 tonnia kaloreita normisafkasta.Varsinkin jos tuo päälle 100 kiloa koostuu reilusta määrästä lihasta niin sittenhän se on jo melkein pakko syödä noin paljon että jaksaa.Mun mielest toi sun ja sun frendin ero kaloreissa on ihan normaali.jos sul ois painoo 70 ni varmasti ois dieetti kalorit lähel 2000:tta.

Itellä Sunnuntai on mättöpäivä, esim viime sunnuntaina uppos, 0,5 kg candy kinggiä, iso pringels purkki, 1,5 l coca zeroa, iso ben & jerrys jäätelö " kulho", aijemmin päivällä pizzeriassa kinkku-kebab-valkosipuli-ananas pizza ja taisinpa hakea vielä tuplahampurilaisen koskenlaskijalla ( nam ) grillilta ennen ku panin maata.

Ja mitä ihmeellisintä oon dietillä ja paino tullu 119 kg - > 108 kg 8 viikossa.
Toisaalta viikolla tulee liikuttua todella paljon ja syön ehkä 2400 kcal/päiviä.

Hienoa tämä dietti aika.

Ortoreksia, pakkotoiston puhuttavin vitsaus.

Onko toi nyt normaalia ruokakäyttäytymistä? Miksi pitää mennä äärimmäisyyksiin näissä asioissa? Pahimmat ongelmat ovat niillä, ketkä eivät niitä myönnä.

Normaalisti ihmiset syö ruokaa, eikä proteiinia ja rasvaa. Ihmisellä on luonnollinen taipumus makeaan jo lapsesta lähtien, joten "hiilarinhimo" ei ole saatanasta.

parin päivän takainen juttu jo, mutta mua sapettaa kun kyseinen nimimerkki haukkuu kaikkia syömishäiriöisiksi laiheliineiksi. En todellakaan seuraa mitään punttimimmien puolta tai muuta, mutta silti tämä on jo kolmas tapaus johon olen törmännyt kun Shrimp kehoittaa jotain tyttöä hakeutumaan hoitoon ja haukkuu sairaaksi jne. Tulis ainakin itselle paska fiilis jos joku laukasis heti päin näköä sen kummempia analysoimatta, että mulla on joku vitun syömishäiriö :D

parin päivän takainen juttu jo, mutta mua sapettaa kun kyseinen nimimerkki haukkuu kaikkia syömishäiriöisiksi laiheliineiksi. En todellakaan seuraa mitään punttimimmien puolta tai muuta, mutta silti tämä on jo kolmas tapaus johon olen törmännyt kun Shrimp kehoittaa jotain tyttöä hakeutumaan hoitoon ja haukkuu sairaaksi jne. Tulis ainakin itselle paska fiilis jos joku laukasis heti päin näköä sen kummempia analysoimatta, että mulla on joku vitun syömishäiriö :D
Varsinkin punttimimmit on nykyään oikea syömishäiriöisten tukikeskus. Jos lukisit, niin tietäisit mistä puhun. Naurettavaa vaan tuhlata elämä turhaan ruuasta stressaamiseen ja hifistelyyn. Voi syödä terveellisesti ja huolehtia proteiinin saannistaan jne. mutta liika on liikaa. Jos ei niinku voi kun kerran vuodessa syödä jonku jätskituutin, niin ei hurja. Ja en tarkota, että niidenkin jotka eivät tykkää perinteisistä herkuista, olisi syötävä niitä. Eiköhän nekin ihmiset keksi sitten itselleen jotain millä herkutella, esim. hyvä ruoka? On muutakin rasvasta ja hiilaripitoista ns. lihottavaa ruokaa olemassa kuin pizza ja hampurilaiset. Eikö mukaan koskaan nuo edellä olevat minua haukkuneet syö rasvasta pihviä, rasvasilla perunoilla? Saanen vaan kysyä..

Koko pointti meni ohi, kun ruvettiin huutelemaan, jotain että "ei taida löytyä itsekuria" ja "onko pakko syödä sipsejä jos ei haluu".... :david: Pointti oli se, että onko pakko elää kuin joku spartalainen, jos ei edes ole mikään kilpaurheilija, vaan matti meikäläinen joka käy X kertaa salilla viikossa.

Aika moni täällä pakkiksella stressaa jostain omegatasapainosta, ja proteiinien aminohappokoostumuksista. Eikö voi vaan syödä hyvää ruokaa, nauttia elämästään ja treenata kovaa?

Shrimp puhuu kyllä niin asiaa, sen hyvän näköisen kropan saa ilman omegatasapainoja ja aminohappokoostumuksia. En tietenkään sitä sano etteikö niitä saisi tarkkailla, mutta vähän yli alkaa mun mielestä menemään kun joka toinen "perus treenaaja" täällä vetelee niiin tarkasti, niiiin tarkasti.

On myös olemassa kohtuus, toisin kuin tämmöiset kerran viikkoon tajupoismässäilysessiot.

Varsinkin punttimimmit on nykyään oikea syömishäiriöisten tukikeskus. Jos lukisit, niin tietäisit mistä puhun. Naurettavaa vaan tuhlata elämä turhaan ruuasta stressaamiseen ja hifistelyyn. Voi syödä terveellisesti ja huolehtia proteiinin saannistaan jne. mutta liika on liikaa. Jos ei niinku voi kun kerran vuodessa syödä jonku jätskituutin, niin ei hurja. Ja en tarkota, että niidenkin jotka eivät tykkää perinteisistä herkuista, olisi syötävä niitä. Eiköhän nekin ihmiset keksi sitten itselleen jotain millä herkutella, esim. hyvä ruoka? On muutakin rasvasta ja hiilaripitoista ns. lihottavaa ruokaa olemassa kuin pizza ja hampurilaiset. Eikö mukaan koskaan nuo edellä olevat minua haukkuneet syö rasvasta pihviä, rasvasilla perunoilla? Saanen vaan kysyä..

Koko pointti meni ohi, kun ruvettiin huutelemaan, jotain että "ei taida löytyä itsekuria" ja "onko pakko syödä sipsejä jos ei haluu".... :david: Pointti oli se, että onko pakko elää kuin joku spartalainen, jos ei edes ole mikään kilpaurheilija, vaan matti meikäläinen joka käy X kertaa salilla viikossa.

Aika moni täällä pakkiksella stressaa jostain omegatasapainosta, ja proteiinien aminohappokoostumuksista. Eikö voi vaan syödä hyvää ruokaa, nauttia elämästään ja treenata kovaa?

Syy miksi itse en lue ravinnosta muualta kuin Ravinto -osiolta. Suosittelen samaa Shrimpille kuin itsellenikin: aseta itsellesi henkinen banni Punttimimmeihin ja verenpaine pysyy normaaleissa lukemissa. :D Kiihtyvänä luonteena olen todennut, että joskus on vain linkkejä joita ei kannata klikata. ;) Samalla loppui oma turhanpäiväinen ruuasta mäkäröinti ja aikaisemmat neuroosit unohtuivat. Ei siinä mitään, kukin viilaa tahtomaansa asiaa mutta joskus on paras vain panna silmät kiinni ja antaa muiden toimittaa missiotaan asiasta piittaamatta.:piis:

voi pikkukultamuru, sä oot niin viisas!:rock:

Ellei ite pysty pitää himoja kurissa ja jos toinen pystyy niin tietysti toisessa se vika on..
En nyt sanoisi etteikö shrimp pysty pitämään himojaan kurissa. Shrimp syö ihan tavallista kotiruokaa ja kiinnittää toki itsekin huomiota siihen mitä suuhunsa laittaa silti ottaen rennosti. Kebab tai karkkia saattaa mennä joka viikonloppu ja silti vatsapalat näkyy, mikä ei ole mikään helppo juttu naisille.

elasto sanoi:
Kebab tai karkkia saattaa mennä joka viikonloppu ja silti vatsapalat näkyy, mikä ei ole mikään helppo juttu naisille.
Jonkun vaan täytyy tähän väliin vetää se legendaarinen "geeni-kortti" esille. :D

Mättöpäivähän voi olla vaikka joka päivä, jos kulutus on tarpeeksi suuri. Esim. pari viikkoa sitten vedin aamutreeninä mäkivetoja ja illemmalla kahdet judotreenit. Ei tarvitse kauheasti tuommoisen setin jälkeen pelätä rasvaa ja nopeita hiilareita. ;)

Eiköhän se oo jokaisen oma asia, mihin aikansa kuluttaa. Parikymppisenä mäkin saatoin vielä vedellä kebabbia, vaikka joka vkloppu, mutta kun ikä läheni kolmeakymmentä, niin mun kohdalla fakta vaan oli et oli pakko alkaa katella mitä suuhunsa laittaa ja kuinka paljon, jos haluu säilyttää nätin omaa silmää miellyttävän kropan ja hyvän olon. Istumatyö + opinnot yliopistolla kokoaikaisena opiskelijana vie aikaa niin, ettei ehdi urheilla joka päivä. Nuorempana kroppa ei reagoinu alkoholiin tai mättöruokaan mitenkään, nykyisin turvottaa heti jos syö epäterveellisesti.

Elämä on valintoja ja mä tykkään omasta elämästäni näin, vaikka ruuan kanssa hifistelenkin. Ravitsemustiede on mun mielestä mielenkiintoista lueskeltavaa enkä mä koe kärsiväni vaikka arvioinkin tietyin kriteerein ruuat mitä suuhuni laitan. Ja mä olen normaalipainoinen.

Kysyin joskus aikoja sitten vähän neuvoja ravinnosta ja treenistä ja nyt olen päässyt jyvälle hyvin kaikesta, mutta yksi asia mietityttää..
Silloin minulle painotettiin terveellistä ruokavaliota, proteiinipitoista sun muuta.. Noh, rahkaa tuleekin vedettyä päivässä kaks 500g lootaa, tunaa, raejuustoa sun muuta..

Jyvällä olen siis vähän siitä, että miten pitää syödä, mutta kun ilmoitin silloin myös, että tulee viikonloppuisin syötyä sitten karkkia, limsaa, joka kylläkin on maxia, mutta samakos tuo, joskus roskaruokaa ( ehkä kerran kuukaudessa ).. jne

Noh, neuvona sain, että noista ei ole mitään hyötyä, että ne pitäisi heti ensimmäiseksi jättää pois.. Parin viikon ajan meninki aivan liioittelevalla tavalla tämän ruokailun kanssa ja rupesin välttämään kaikkea epäterveellistä kuin ruttoa, mutta tällähetkellä, lähinnä nyt viikonloppuisin tulee syötyä vähän karkkia, suklaata, ehkä sipsiä sun muuta, mutta tietenkin kohtuudella, mutta kuitenkin..

Olisi kiva tietää, että esimerkiksi EhrNam, etkö ikinä syö mitään hyvää tai vastaavaa?
Voi olla, että on vähän eriasia, koska itse olen vasta täysi-ikäisyyden kynnyksen saavuttanut ja tällähetkellä vielä kotona asustelen, mutta eikö sinulta löydy kaapista keksejä, joita joskus napsit sieltä tai jotain epäterveellistä syötävää, koska itse tulee syötyä viikon aikana esimerkiksi domino keksejä muutama päivässä jos niitä kaapista löytyy..
Ei siinä varmaan mitään pahaa ole, koska lenkkeilen jokapäivä ja pidän kunnostani silläkin tavalla huolta, mutta kuitenkin.. Ettekö syö mitään keksejä tai leivoksia? Jos nyt ei vain karkeista puhuta.. Itse tulee vierailtua paljon ja tarjolla yleensä on jotain pullaa, leivoksia sun muuta, niin onhan se vähän epäkohteliasta niistä kieltäytyä, mutta miten on.. Miten te sitten teette? Koska näiden lukemisien perusteella täällä suurin osa porukasta on itsemurhan partaalla jos tulee tuollainen '' hiilaripommi '' nautittua..

Itse ainakin nautin hyvästä syömisestä, vaikka karkkia olisikin, sillontällöin roskaruuasta sun muusta..

Terveisin: 30kg laihduttanut ja kovaa treeniä vetävä nuorukainen..

Kysyin joskus aikoja sitten vähän neuvoja ravinnosta ja treenistä ja nyt olen päässyt jyvälle hyvin kaikesta, mutta yksi asia mietityttää..
Silloin minulle painotettiin terveellistä ruokavaliota, proteiinipitoista sun muuta.. Noh, rahkaa tuleekin vedettyä päivässä kaks 500g lootaa, tunaa, raejuustoa sun muuta..

Jyvällä olen siis vähän siitä, että miten pitää syödä, mutta kun ilmoitin silloin myös, että tulee viikonloppuisin syötyä sitten karkkia, limsaa, joka kylläkin on maxia, mutta samakos tuo, joskus roskaruokaa ( ehkä kerran kuukaudessa ).. jne

Noh, neuvona sain, että noista ei ole mitään hyötyä, että ne pitäisi heti ensimmäiseksi jättää pois.. Parin viikon ajan meninki aivan liioittelevalla tavalla tämän ruokailun kanssa ja rupesin välttämään kaikkea epäterveellistä kuin ruttoa, mutta tällähetkellä, lähinnä nyt viikonloppuisin tulee syötyä vähän karkkia, suklaata, ehkä sipsiä sun muuta, mutta tietenkin kohtuudella, mutta kuitenkin..

Olisi kiva tietää, että esimerkiksi EhrNam, etkö ikinä syö mitään hyvää tai vastaavaa?
Voi olla, että on vähän eriasia, koska itse olen vasta täysi-ikäisyyden kynnyksen saavuttanut ja tällähetkellä vielä kotona asustelen, mutta eikö sinulta löydy kaapista keksejä, joita joskus napsit sieltä tai jotain epäterveellistä syötävää, koska itse tulee syötyä viikon aikana esimerkiksi domino keksejä muutama päivässä jos niitä kaapista löytyy..
Ei siinä varmaan mitään pahaa ole, koska lenkkeilen jokapäivä ja pidän kunnostani silläkin tavalla huolta, mutta kuitenkin.. Ettekö syö mitään keksejä tai leivoksia? Jos nyt ei vain karkeista puhuta.. Itse tulee vierailtua paljon ja tarjolla yleensä on jotain pullaa, leivoksia sun muuta, niin onhan se vähän epäkohteliasta niistä kieltäytyä, mutta miten on.. Miten te sitten teette? Koska näiden lukemisien perusteella täällä suurin osa porukasta on itsemurhan partaalla jos tulee tuollainen '' hiilaripommi '' nautittua..

Itse ainakin nautin hyvästä syömisestä, vaikka karkkia olisikin, sillontällöin roskaruuasta sun muusta..

Terveisin: 30kg laihduttanut ja kovaa treeniä vetävä nuorukainen..

Mulla on keliakia, joten en syö mitään leivonnaisia. Jätskiä vetelen n. kerran kuukaudessa. Karkkia ehkä kerran puolessa vuodessa. En vaan tykkää karkista.

Mun herkut on palautusjuoma, proteiinipatukat ja itse tehdyt rahkapirtelöt ja rahkat. Ja mä koen saavani noista aivan tarpeeksi herkkuja.

Syön monipuolista ruokaa, joka päivä eri sapuskat Amicassa tai kotona ja miehen kanssa herkutellaan ravintoloissa, jolloin vetelen esimerkiks naudansisäfileepihvin ja ruokajuomaksi light-siiderin.

Mulla on keliakia, joten en syö mitään leivonnaisia. Jätskiä vetelen n. kerran kuukaudessa. Karkkia ehkä kerran puolessa vuodessa. En vaan tykkää karkista.

Mun herkut on palautusjuoma, proteiinipatukat ja itse tehdyt rahkapirtelöt ja rahkat. Ja mä koen saavani noista aivan tarpeeksi herkkuja.

Syön monipuolista ruokaa, joka päivä eri sapuskat amigassa tai kotona ja miehen kanssa herkutellaan ravintoloissa, jolloin vetelen esimerkiks naudansisäfileepihvin ja ruokajuomaksi light-siiderin.
Aivan no siitä tapauksessa sekin rajoittaa vähän, mutta aika ihanteellista olisi itsellenikin, että ei maistuisi mitkään karkit ja herkut, mutta onhan se varmaan niinkin, että mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vähemmän tekee mieli sellaisia..
En vain ymmärrä sitä, että kielletään itseltä kaikki, koska loppujenlopuksi jos se ei jokapäiväistä ole vaan rajoittuu kerta pari viikkoon niin eihän se mihinkään vaikuta..
Tai en nyt osaa sanoa, mutta itselläni ainakaan..

On vaan hirveän vaikea kuvitella perjantai-iltaa, mielenkiintoista elokuvaa katsoessani syövän tonnikalaa purkista, kun muut vetävät herkkuja..

Aivan no siitä tapauksessa sekin rajoittaa vähän, mutta aika ihanteellista olisi itsellenikin, että ei maistuisi mitkään karkit ja herkut, mutta onhan se varmaan niinkin, että mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vähemmän tekee mieli sellaisia..
En vain ymmärrä sitä, että kielletään itseltä kaikki, koska loppujenlopuksi jos se ei jokapäiväistä ole vaan rajoittuu kerta pari viikkoon niin eihän se mihinkään vaikuta..
Tai en nyt osaa sanoa, mutta itselläni ainakaan..

On vaan hirveän vaikea kuvitella perjantai-iltaa, mielenkiintoista elokuvaa katsoessani syövän tonnikalaa purkista, kun muut vetävät herkkuja..

En mä koe kieltäväni itseltäni mitään, mä en vaan tykkää makeasta enkä rasvaisesta. Parasta ruokaa maan päällä on murea nautapihvi hyvässä seurassa nautittuna. Ja mä saan nautintoni muista asioista, kuin makeasta. Esimerkiksi olen kahvihifistelijä ja hyvä kirja ja kuppi kahvia takapihan terassilla nautittuna työpäivän jälkeen vie helposti voiton jostain karkkipussista.

En mä koe kieltäväni itseltäni mitään, mä en vaan tykkää makeasta enkä rasvaisesta. Parasta maan päällä on murea nautapihvi hyvässä seurassa nautittuna. Ja mä saan nautintoni muista asioista, kuin ruuasta. Esimerkiksi olen kahvihifistelijä ja hyvä kirja ja kuppi kahvia takapihan terassilla nautittuna työpäivän jälkeen vie helposti voiton jostain karkkipussista.
Olisipa itsellänikin noin! :D Ei minullakaan mitään vastaan hyvää pihviä tai kunnon ateriaa vastaan ole! Mielummin itsekin sellaisen kuin karkkipussin.. Mutta loppujen lopuksi täälä väitellään aivan turhasta asiasta, koska ihmiset ovat erilaisia ja jokainen tykkää erilaisista asioista ja minun mielestäni siinä ei ole kehityksen kannalta mitään haittaa, vetääkö karkkipussin ja suklaalevyn viikonloppuna vai korvaako sen hyvällä ruualla vai olenko väärässä? Jokainen tekee sillä tavalla miltä itsestä tuntuu..

Mutta tottapuhuen kohtuus niissäkin.. En mäkään sellaista ymmärrä, että koko viikko kaikki kielletään itseltä ja MÄTTÖPÄIVÄ, jolloin vedetään napa niin täyteen, että ei sanaa suusta saa ilman, että tulee oksennus..
Kohtuus kaikessa ja hyvää oloa tavoitellessahan kukin menee.:)

Jotenkin absurdin kuulosta että kysytään ihmiseltä että miten sä et voi syödä karkkia? Nää kaikkihan on loppujen lopuks mielipide kysymyksiä. Itse en inhoa karkkia mutta pidän vaan kunnon safkasta paljon enemmän kuin kebusta,pitsasta,sipseistä ja limpparista. Ja jos joku vielä ihmettelee miten voi pitää kunnon safkasta enemmän niin koittakaapa ostaa kaupasta mausteita vaihteeks.

Joku light-siideri tuo fläsää alkoholin ansiosta aterian kanssa about yhtä paljon kun jos jättäisi sen alkoholin kokonaan pois ja herkuttelisi vaikka sen 1-2 kertaa kuukaudessa koko päivän pizzalla sipseillä karkilla jne, ja muut päivän sitten suht puhtaasti. 90% kun aterioista on kunnollisia, on vaikutus t-nationin mukaan olematon, niinkun joku fiksu kaveri täällä jo sanoikin. Eli jos syö vaikka 5x päivässä, voi vetää pizzaa joka toinen päivä;) No ei ehkä noin, mutta anyway. Eikö amicaravintoloissa ole aikamoista hiilarimössöä, ite en ainakaan käy niissä vaan duunaan salaatin ja lihat ja rahkat sekä öljyt töihin/kouluun.

En vaan voi kuvitella miten joku voi olla ilman herkkuja vuodesta toiseen, siinä on pakko olla joku kromosomihäiriö:lol2:

Asiaan: Huomenna taas koko päivä sipsejä, 2x mäkissä jne ja tuplatreeni, tavote 10 000kcal:kippis1:

Joku light-siideri tuo fläsää alkoholin ansiosta aterian kanssa about yhtä paljon kun jos jättäisi sen alkoholin kokonaan pois ja herkuttelisi vaikka sen 1-2 kertaa kuukaudessa koko päivän pizzalla sipseillä karkilla jne, ja muut päivän sitten suht puhtaasti. 90% kun aterioista on kunnollisia, on vaikutus t-nationin mukaan olematon, niinkun joku fiksu kaveri täällä jo sanoikin. Eli jos syö vaikka 5x päivässä, voi vetää pizzaa joka toinen päivä;) No ei ehkä noin, mutta anyway. Eikö amicaravintoloissa ole aikamoista hiilarimössöä, ite en ainakaan käy niissä vaan duunaan salaatin ja lihat ja rahkat sekä öljyt töihin/kouluun.

En vaan voi kuvitella miten joku voi olla ilman herkkuja vuodesta toiseen, siinä on pakko olla joku kromosomihäiriö:lol2:

Asiaan: Huomenna taas koko päivä sipsejä, 2x mäkissä jne ja tuplatreeni, tavote 10 000kcal:kippis1:

Mä juon siideriä vaan kesäisin ja tänä kesänä on menny huikeat kolme kpl. Ja juon sen kulinaristisen nautinnon vuoksi, se on mun herkku.

Mä syön Amicassa aina sen kalliimman vaihtoehdon, joka on broitsunrintaa, lohta tms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom