Mättöpäivä

Ekan kerran kuuden kuukauden karkkilakon jälkeen tuli vedettyä naamariin 1 suklaapatukka 33g (160kcal) ja 1 Toffeetuutti (175 kcal.) Eipä tee mieli mättöä kauheen usein...
No onneksi et usein noita mättöpäiviä pidä. On nimittäin sen verta hurjan näkönen toi sun mättöpäivä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ekan kerran kuuden kuukauden karkkilakon jälkeen tuli vedettyä naamariin 1 suklaapatukka 33g (160kcal) ja 1 Toffeetuutti (175 kcal.) Eipä tee mieli mättöä kauheen usein...
Ortoreksia, pakkotoiston puhuttavin vitsaus.

Onko toi nyt normaalia ruokakäyttäytymistä? Miksi pitää mennä äärimmäisyyksiin näissä asioissa? Pahimmat ongelmat ovat niillä, ketkä eivät niitä myönnä.

Syön vaan säännöllisin väliajoin proteiinia ja rasvaa eikä mulle siksi tuu kauheita hiilarihimoja.
Normaalisti ihmiset syö ruokaa, eikä proteiinia ja rasvaa. Ihmisellä on luonnollinen taipumus makeaan jo lapsesta lähtien, joten "hiilarinhimo" ei ole saatanasta.

Normaalisti ihmiset syö ruokaa, eikä proteiinia ja rasvaa. Ihmisellä on luonnollinen taipumus makeaan jo lapsesta lähtien, joten "hiilarinhimo" ei ole saatanasta.

Ei varmasti olekaan, mutta kyllähän sen katukuvasta näkee, että seuraukset ainakin voi olla suoraan sieltä :) Eiköhän se oo tärkeintä, että pitää ne omat rajat, joissa on hyvä olla.

Ei kaiken tarvitse olla niin mustavalkoista. Ortoreksia on syömishäiriö, ja niin myös ahmimishäiriöt (bed ja bulimia). Kumpikaan ei ole tervettä käyttäytymistä, vaikka henkilö joka sairastaa, "päättää" toimia niin kuin toimii. Niin kuin sanoin, että pahimpia tapauksia ovat ne, jotka ei myönnä ongelman olemassa oloa. Silloin he kokevat toimivansa sellasien rajojen sisäpuolella, joissa on "hyvä olla".

EDIT. En sitten tarkoita sitä, että syömishäiriötä voi päättää sairastavansa, vaan sitä sairastaa jos sairastaa. Sairaus hallitsee henkilöä kuitenkin, sillä tavalla, että mielestäni siitä ei voi toipua ilman ammattiapua, tai päätöstä päästä yli sairaudesta. Se vaatii kuitenkin henkilön ongelman myöntämistä.

En sit tiedä, mistä paikoista kebabbinne haette, mutta niissä paikoissa mis mä käyn, tuo on suht pieni annos. On tietenkin pienempiäkin nähty...Mitä se feikki-elvis keuhkoo, en mä tietääkseni mitään "kehunut", tuumasin vaan et pienen näköinen annos ja et mulla ei nälkä lähtis. En mä sun koko mättöpäivän ruokaan puuttunu vai...? Mulla meni yks krapulapäivä näin: aamulla sipsipussi, mäkki, kebab+ranskalaiset ja vielä kahdesti mäkkäri saman vuorokauden aikana. Yksi mäkkikerta olikin vaan 2 juustohampurilaista, mutta muut oli ihan aterioita.

Onko toi nyt normaalia ruokakäyttäytymistä? Miksi pitää mennä äärimmäisyyksiin näissä asioissa? Pahimmat ongelmat ovat niillä, ketkä eivät niitä myönnä.
Eli ellen erityisemmin karkista, limusta tai sipsistä välitä niin mulla on ongelmia? Viime vuonna taisin olla 3kk kokonaan ilman karkkia, limua ja sipsejä LOL

Mulla ei tod oo ortoreksia, vaan olen löytäny itelleni sopivan ruokavalion, jonka myötä ei tuu mättöhimoja, kun verensokerit pysyy tasaisena. Ja mäkin syön kyllä ihan terveellistä kotiruokaa koulun/työpaikan ravintolassa joka päivä ja kotona jos kokkaan niin teen kaikista ruuista kehonrakentajan versiot. Esimerkiks kalkkunarisotto on tosi nopsa tehä ja älyttömän hyvää. Tai kanasalaatti ja joku pirtelö jälkkäriksi. Pitääkö heti tuomita joku ortoreksikoksi?

Mulla ei tod oo ortoreksia, vaan olen löytäny itelleni sopivan ruokavalion, jonka myötä ei tuu mättöhimoja, kun verensokerit pysyy tasaisena. Ja mäkin syön kyllä ihan terveellistä kotiruokaa koulun/työpaikan ravintolassa joka päivä ja kotona jos kokkaan niin teen kaikista ruuista kehonrakentajan versiot. Esimerkiks kalkkunarisotto on tosi nopsa tehä ja älyttömän hyvää. Tai kanasalaatti ja joku pirtelö jälkkäriksi. Pitääkö heti tuomita joku ortoreksikoksi?
Ellei ite pysty pitää himoja kurissa ja jos toinen pystyy niin tietysti toisessa se vika on..

Vedin viime yönä ison paketin (24+-) isoja suklaabanaaneita ja 100g minipussin englanninlakuja. Siihen jälkkäriksi Portti valmiskebabbi, joka ikisellä kastikkeella jota kaapista löytyi ja runsaalla oltermannilla. Tuli toisesta päästä ulos parin tunnin kuluessa ja aamulla oli samanlainen huono olo kuin olisi krapulassa heränny.

Ens kuussa uusiksi.

Montakohan +200 kyykkääjää tai +150 penkkaajaa löytyy noista safka hifistelijöistä, itte yrittäny kerää massaa ja hiukka voimaakin ja todennu et ei rahkaa ja tunaa pysty vetää niin paljoo etteikö laihtuis vaan ja sehän tietää massan kehitykselle huonoa kun paino vaan putoo:(

Lääkkeeksi olenkin ottanu sen jotta lisäkalorit saa mulla tulla ihan mistä vaan ja yleensä ne tuleekin jostain makeasta :D ja tulee vedettyä ne pakolliset proteiinit lihaa syön n.600-750g päivä+ kananmunia ja rahkaa+ treenipäivänä vielä palkkari jauhot.

Vituttaa noi huuhaa ohjeet bodylehdistä missä lihaskimput väittää, että kasvaa ihan sillä että ottaa hajut vaan jostain hyvästä safkasta ja aina muka syö vaan jotain vitun leseitä ja tunaa:curs:

Montakohan +200 kyykkääjää tai +150 penkkaajaa löytyy noista safka hifistelijöistä, itte yrittäny kerää massaa ja hiukka voimaakin ja todennu et ei rahkaa ja tunaa pysty vetää niin paljoo etteikö laihtuis vaan ja sehän tietää massan kehitykselle huonoa kun paino vaan putoo
Ai, että päivän kaloreita ei pysty hankkimaan perusruuasta? Mitkäs on mitat ja salitausta? Ja, että olet oikein todennut, ettei massankasvatus ole mahdollista perusruualla, vaan roskaruoka on parempi vaihtoehto?
Mun mielestä sun kannattaisi opetella syömään enemmän, eikä juosta heti kebuun, kun tuntuu, ettei ruoka maistu. Käytä rypsäriä ruuan seassa, jos on noin vaikea saada kaloreita, niin varmasti saat päivän kalorit kasaan. Naurettavaa.
Vituttaa noi huuhaa ohjeet bodylehdistä missä lihaskimput väittää, että kasvaa ihan sillä että ottaa hajut vaan jostain hyvästä safkasta ja aina muka syö vaan jotain vitun leseitä ja tunaa:curs:
:david::david:

Vaikuttaa sille, että etsit jotain hyvää syytä ja hyväksyntää, jotta voi käydä kebulla vähän useammin. Aivan sama mulle, kuka sitä roskaruokaa vetää, mutta olihan noi sun pari väittämää melko surkuhupaisia.

Katsellaan sitten vuoden päästä, kun teet ravinto-osiolle ''apua meixin dieettiin?!?'' -ketjun. Varoivaisuutta roskaruokien kanssa, IMO.

Ihan bullshittiä toi ettei normaalist safkast saa tarpeeks kaloreit,ite painan about 75 ja helposti saisin sellaset 4000 kcal kasaan jos haluisin.Varsinkaan kovina reenipäivinä tuo ei tuottais vaikeuksii.

Mulle jokapäivä o mättöpäivä.. grillil tulee käytyä viikos varmaa 3krt joskus enemmänki.. pääasia et saa tarpeeks kaloreita ja proteiinia.. :) Kulkee treenitki paremmin entäkö jos syö liia puhtaasti :D

Joka päivä on mättöpäivä jos syö kanaa :kuola:

Siihen vielä paistettu kananmuna, salaattia ja raejuustoa niin aijai. Peittoaa kebabit mennen tullen ja sitä kehtaa syödä joka päivä :)

Ai, että päivän kaloreita ei pysty hankkimaan perusruuasta? Mitkäs on mitat ja salitausta? Ja, että olet oikein todennut, ettei massankasvatus ole mahdollista perusruualla, vaan roskaruoka on parempi vaihtoehto?
Mun mielestä sun kannattaisi opetella syömään enemmän, eikä juosta heti kebuun, kun tuntuu, ettei ruoka maistu. Käytä rypsäriä ruuan seassa, jos on noin vaikea saada kaloreita, niin varmasti saat päivän kalorit kasaan. Naurettavaa.

:david::david:

Vaikuttaa sille, että etsit jotain hyvää syytä ja hyväksyntää, jotta voi käydä kebulla vähän useammin. Aivan sama mulle, kuka sitä roskaruokaa vetää, mutta olihan noi sun pari väittämää melko surkuhupaisia.

Katsellaan sitten vuoden päästä, kun teet ravinto-osiolle ''apua meixin dieettiin?!?'' -ketjun. Varoivaisuutta roskaruokien kanssa, IMO.

Joo no ei tää ollu mikään julkinen "hätähuuto" ja noin siihen sitten vastattiin :rolleyes:

Varmaan ne kalorit saa terveellisemminkin mutta olen perso makealle ja nautin elämästäni syömällä niin hyvin kuin mahdollista:) Elämän perusasioista haluan nauttia (nukkuminen, paneminen, syöminen ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä paskominen) persettänikään en pyyhi sanomalehteen, rumiakaan en pane, enkä myöskään halua syödä epämieluisasti.

Ei varmastikkaan ole fitnesintoilijalle se paras juttu vetää mun tyyliin safkaa.
-aamul pekonii ja munii
-lounaaks grillikylkee:kuola: ja salaattia, jälkkäriks jäätelöä (töissä kesällä jädee ilmasiks)
-välipalaks ehramii ja ananasta+ banaania
-Illal Täysjyväriisiä ja jauhelihaa padallinen + satunnaisesti vihanneksia
- ja jos jää illallisesta yli jotain pyrin syömään sitä samaa lisää pitkin iltaa

Karkkii ja kakkuu ym. vastaavaa tulee vedettyy näin bulkilla 2-3 päivänä viikkoon(milloin ny mässyhammasta kolottaa)

Treenipäivinä tietty palkkari vielä päälle.

Arki menee identtisesti joka päivä niinkuin yllä on mainittu.

Penkis 10x90 kyykys 10x115 maves noin 5x160 tuloksilla ei siis maailman kärkeä hätyytellä. Fläsää löytyy, aamu paino n. 100-101.5 pituus 188 Kesälomalla juhannuksen jälkeen, kun ei jaksanu treenaa/syödä niin paljoo oli paino 98

Viikonloppuna täysi sikailuvaihde sisään, sisään työnnän mitä sattuu kuitenkin varmistaen tarvittavan proteiinin saannin.

En ole väittänyt että massan kasvatus ei ole mahdollista perusruualla, itsellä vaan kulkee treeni paremmin näin. Enkä todellakaan näytä miltään fitnes ihanteelta eikä se ole edes tarkoitukseni. Läskinä tuntuu vaan tuo kyykky ja pena kulkevan paremmin:D Katsellaan sitten vuoden päästä tarviiko niitä laihdutusvinkkejä;)

Itse pidän jokainen viikko yhden tai kaksi sellaista päivää, että vedän karkkia, roskaruokaa, limsaa sun muuta paskaa kohti ääntä ja hyvin on kuiteni painokin pudonnut, kun dietillä olin, eikä ota niin henkiseenkään puoleen, kun ei kiellä itseltä kaikkea..

Ei sen pidä niin vakavaa olla minun mielestäni.. Itellä ei ainakaan vielä mitään haittaa ole ollut.. Tosin voiko johtua, että salilla käyntiä takana vasta kahden vuoden ajan.. Ken tietää..

Ihan bullshittiä toi ettei normaalist safkast saa tarpeeks kaloreit,ite painan about 75 ja helposti saisin sellaset 4000 kcal kasaan jos haluisin.Varsinkaan kovina reenipäivinä tuo ei tuottais vaikeuksii.

Pakko heittää tähän väliin... Siis kyllähän 4000 kcal saa helposti normaalista ruoasta. Mutta yli 5000 kcal on jo kiven takana. Itse pudotin kesäkuun alussa kalorit 5500 kcal alaspäin välille 4000 - 4500 kcal/vrk ja paino on tippunut 8.2kg ilman aerobisia.

Nyt pitäis taas opetella syömään se reilut 5000 joka päivä, kun alkaa olemaan niin kuikelolaiheliiniolo. Mättöpäivinä voi sitten taas mennä yli 6000 kcal.

Aijai taas mätän jauhelihaa ja riisiä niin et heikompia hirvittäis:D ja soittelin yhelle akalle, siellä odottelee itte tehtyy pitsaa jälkiruoaksi nami nami

Pakko heittää tähän väliin... Siis kyllähän 4000 kcal saa helposti normaalista ruoasta. Mutta yli 5000 kcal on jo kiven takana. Itse pudotin kesäkuun alussa kalorit 5500 kcal alaspäin välille 4000 - 4500 kcal/vrk ja paino on tippunut 8.2kg ilman aerobisia.

Nyt pitäis taas opetella syömään se reilut 5000 joka päivä, kun alkaa olemaan niin kuikelolaiheliiniolo. Mättöpäivinä voi sitten taas mennä yli 6000 kcal.

Kehtaatko jakaa vähän mittoja? On aika hurja kulutus jos yli 4000kcal laihduttaa. Vai liikutko vain mielettömän paljon?

En ole väittänyt että massan kasvatus ei ole mahdollista perusruualla, itsellä vaan kulkee treeni paremmin näin.
itte yrittäny kerää massaa ja hiukka voimaakin ja todennu et ei rahkaa ja tunaa pysty vetää niin paljoo etteikö laihtuis vaan
?

Kuulostaa paljon paremmalle, että sanot kebuharrastuksen syyksi haluavasi nauttia elämästä kuin, ettet saisi tarvittavia kaloreita ilman roskaruokaa ja muuta herkkua. Mun mielestä se on OK, ettei muskle ole ainoa elämä ja en tuomitse. :piis:

Varmasti saa 5000 kaloriin jo heittää rypsäriä reilusti ja syödä vähän ei-niin-puhdasta-ruokaa, mutta todella harva omaa tuollaista aineenvaihduntaa kuin sinulla. Jos päivässä Perus-Janne kuluttaa 3000 kcal, on turha väittää, ettei tuon yli pysty syödä puhdasta ruokaa, vaan pitää kebulle juosta.

Minua kiinostaa myös, mitkä on Puntti-Joen mitat, jos ilman ylimääräistä aerobista paino tippuu 4500 kalorilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom