Määritä rasvaprosenttisi netissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juza76
  • Aloitettu Aloitettu
LOL, melkein 27% näytti. Että ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa. Enkä nyt äkkiä huomannut mitä oisin mitannu väärin, mutta todennäköisesti jotakin.

30% näytti, eli pieleen meni. Testi ei ottanut lainkaan huomioon Activity Level valintaa. Tulos oli aina sama, vaikka siitä valitsisi minkä tahansa valinnan. Kummallisesti monet arvoni poikkesivat 10-15 yksikköä ihannearvoista puoleen tai toiseen. Polvenikin ovat aivan liian ohuet. :)

Timba79 sanoi:
LOL, melkein 27% näytti. Että ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa. Enkä nyt äkkiä huomannut mitä oisin mitannu väärin, mutta todennäköisesti jotakin.

Jos tuo "Timba" -nimellä oleva profiili tuolla on sun (voisi kuvitella... :) ), niin siinä tapauksessa sun "Shoulder" on mitattu väärin. Eli se on ympärysmitta koko kehon ympäri niin että mittanauha menee kummankin olkapään kautta, ei niin että mittaat kainalokuopan kautta vain yhden olkapään.

Jos tuohon vaihdat luvun ja katsotaan sitten uudestaan.

Toinen luku, mikä hiukan epäilyttää on tuo "Arm". Nimittäin muuten lukusi ovat lähes täsmälleen samoja muhun verrattuna paitsi tämä, joka mulla on n. 5cm vähemmän. Eli mittasitko käsi suorana (ei siis koukussa) ja ilman jännittämistä? Voihan se olla, että mulla on todella narutumputkin suhun verrattuna, mutta tarkista nyt kuitenkin...

EDIT: Vielä pari kommenttia tuohon mittaukseen: Eli oletko varma myös tuosta "Hip" -luvusta? Mulla persus on 10 cm enemmän. Lisäksi tuo "Waist" vaikuttaa järkyttävän kapealta, olisit melkein yhtä kapea kuin missit, mutta kuitenkin vatsan kohdalta saman kokoinen kuin minä... Mulla on noissa eroa ainoastaan muutama sentti.

Juza76 sanoi:
Jos tuo "Timba" -nimellä oleva profiili tuolla on sun (voisi kuvitella... :) ), niin siinä tapauksessa sun "Shoulder" on mitattu väärin. Eli se on ympärysmitta koko kehon ympäri niin että mittanauha menee kummankin olkapään kautta, ei niin että mittaat kainalokuopan kautta vain yhden olkapään.

Jos tuohon vaihdat luvun ja katsotaan sitten uudestaan.

Toinen luku, mikä hiukan epäilyttää on tuo "Arm". Nimittäin muuten lukusi ovat lähes täsmälleen samoja muhun verrattuna paitsi tämä, joka mulla on n. 5cm vähemmän. Eli mittasitko käsi suorana (ei siis koukussa) ja ilman jännittämistä? Voihan se olla, että mulla on todella narutumputkin suhun verrattuna, mutta tarkista nyt kuitenkin...

Mitähän hittoa mä olin mittaillut tossa shouder kohdassa, tai sitten se oli vaan näppisvirhe tai jotain muuta yhtä omituista. käsi pitää paikkansa suurinpiirtein, voi olla että jonkun sentin saa pois jos toinen mittaa. Mutta tuo shoudersin muuttaminen oikeaksi ei muuttanus sitä prosnttia yhtään mihinkään suuntaan, eli tuskin tuo käsikään siihen vaikuttaa sen enempää. :jahas:

Lean Body Mass = 75.49 kg
Fat Mass = 17.51 kg
Body Fat Percentage = 18.83 %
Waist to Hip Circumference Ratio = 0.90

Rasvaprosentti saattaa olla hieman alakanttiin.

Mittasin eilen illalla tuolla, tulos 15.73%. Tänään päivemmällä pihtimittaus kertoi tulokseksi 16.2%. Tän perusteella ainakin omalla kohalla oli suhteellisen tarkka :)

LBM = 74,84kg
FM = 17,16kg
BF = 18,65%

Ite veikkasin prosentikseni jotain 15 paikkeilla, mut voi tuo lukema hyvin pitääkkin paikkansa.

Tosin kenttiin ei voi syöttää lukemia kuin cm:n tarkkuudella joten vähän pitää pyöristellä lukemia, joka taas aiheuttaa pientä heittoa loppulukemiin.

BF oli 8.77%.

Pihdeillä on 6.9%.

Miten käytännössä otatte tuon "snugly" (eikö se tarkoita tässä mitan painamista kehoa vasten?) kohdan. Sehän tässä ratkaisee. Eli uloshengityksen lopussa mutta kuinka tiukalle? Pitäen mittaa vapaasti juoksevana vai esim. puristaen sen kunnolla tai... aivan eri luvut.

Oliko se nyt 18.76. Hm. Uskaltaisin itse veikata jo 15%. Mutta ei tuo nyt mahdotonkaan ole, pieni bulkki kuitenkin päällä.

Aika tyypillinen, mahassa 12 yksikköä liikaa, haukkarissa saman verran liian vähän :hyper:

Ja ei kun meg4m4nin "kilo maltoa ja 476 haukkarikääntöä päivässä viikonajan"-reeni päälle, ja sitten HIITille, niin se on siinä. Hän sanoi "tulkoon kesä", ja kesä tuli...

Noniin, leikki sikseen ja selkää tekemään
*poistuu varastokoppiin*

Missä mittaatte pihdeillä? onko teillä omat pihit vai voiko sen käydä mittauttaa jossain esim. terveyskeskusessa? kiinnostas mittailla..

JES! Viime vuonna tuo piti vielä suht hyvin paikkansa. Nyt painoa on tullut muutama kilo lisää ja tuon mukaan lihasmassa on pudonnut kolme kiloa :joulu3:

Eihän sitä tietysti tiedä mitä tässä välissä on tapahtunut oikeasti, mutta aika pahalta tuo jo kuullostaisi. Pihdit näyttävät nyt 14.8%, mybodycomp 18.9%. Omron näytti 14.9% eräänä iltana kun sellaista kokeilin.

Back
Ylös Bottom