Luotettava auto matka-ajoon?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No mikäs olisi asiantuntijoiden mielestä luotettava kulkine työajoon, jos vuodessa tulis ajoa sellaset 30 000 kilometriä.
Ja erona edelliseen kysymykseen ois se, että budjetti ois maksimissaan 3 000 euroa.
Nyt on oikeesti mahdollisuus vaikuttaa. Oon useiden Opelien jälkeen avoinna uusille vaikutteille.

Maksoin mersun 200D w 124 mallisesta 450 000 ajetusta 1500e ja korjasin tonnilla, itse
osaan asennushommat ja osat siis 1000 pintaan.Hehkut,suuttimien tarkistus ja syöttöpumpun ajoitus kohdalleen ,etupyörän laakeri sekä etujouset ym. kulutus kuutisen litraa satasella.

Tämä yksilö oli elämäni paras autokauppa jos euro/kilometri lasketaan ajoin 800 000 asti ja vaihdoin kannen/alipainepumpun 700 000km kohdalla turhaan, koska nostimissa oli syy venttiilin naputteluun.>pumpun laakerikuulat tippuupi öljypohjaan tässä mallissa joten sekin uusittiin samalla.

Vaihdoin sitten volvoon 170hp -96 bensafarkkuun ja möin mesen saaden 800e ja perhana, katsastusta pelätessä vaihtoon jos vaikka ruostunu puhki? Vielä mitä uusi onnellinen omistaja viestitti kännyyn ,jotta leima tuli ei huomauttamista ja vähän piti nieleskellä.

Nyt hakusessa 92-94 sama koppa 124 300 malli, kun tuo volga vie perikatoon bensarosvona ja hintakin laskee paljon reippaammin ku mesessä.>vois tuommonen mese mennä tuon 3000 pintaan?
Kokeillut olen ford,peugeot,opel,volvo diesel> volkkarin kone jakopää syttöpumppuhässäkällä>ei hyvä jos meseen vertaa.>tosin "lastuttamalla" kulkee kivasti, bensalla pestään pensselit ja dieselillä tehdään voimaa;) tuostakin himmelistä + 200hp vaan eihän se moista kovin kauan kestä.

Ps. en ole asiantuntija mutta seuraava volvo vois dieselinä olla tuo D5 mallinen 130-192hp common rail (volvon oma ), volkkareissa tökkii tuo jakopään/syöttöpumpun hihnapyörien kulumisongelma joka arvokasta ylläpitää.

Ompa paha pähkinä tuo 3000 hintakatto, sillä saa usein vain korjaustöitä ostettua,
mutta jos natsaa, saa yksilönä kelpo pelin, vaikka oliskin fordi tai rellu:rolleyes:.
Fordeja saanee jo eri vuosi tuhannelta 3000e ku mersuja:D.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Autuojen katsastustilastoja kun hehkutetaan ja autojen luotettavuutta niin enemmänhän toi kertoo huoltojen luotettavuudesta jos viat on korjattu jo ennen katsastusta. En tiedä onko autoliitolla ja hinausfirmoillla jotain tilastoa missä olisi autot mitkä oikeasti on jättäneet tielle, pois lukien tietenkin bensan loppumiset ja renkaiden rikkoutumiset.
 
Superb voisi olla vaihtoehto. Millä tavalla Skodat on parempia kuin VW:t? Audit, Skodat ja VW:t sisältävät yhtäläisyyksiä, mutta kuinka paljon...

Superbi on isompi takatiloiltaan, vaikka passattikin on iso. Ja kyllä passatissakin varusteita on ihan karvalakkimallissakin jonkin verran.
Audeissa ei sitten ole varmaan mitään muita varusteita kuin business paketit, ei paljon suomessa tuhansien eurojen nahkaverhoiluja ym. näy.
 
Superbi on isompi takatiloiltaan, vaikka passattikin on iso. Ja kyllä passatissakin varusteita on ihan karvalakkimallissakin jonkin verran.
Audeissa ei sitten ole varmaan mitään muita varusteita kuin business paketit, ei paljon suomessa tuhansien eurojen nahkaverhoiluja ym. näy.

Eikös nämä skodat tehdä osittain jo hieman "vanhaksi" volkkareissa jääneillä komponenteilla > siksipä jo testattuja hyväksi/huonoksi havaittuja osia ja volkkari yrittää pysyä askeleen edellä jolloin
pääsee joskus niitä lapsuksiakin syntymään.:).> audihan sitten on se rotuvolkkari.;).

WW- huolto oli mielestäni aivan liian vaikeaa>turhaa vääntöö ja parhaillaan unohtui ilmaaminen huollossa ja ei edes vara autoa tarjottu ,kun paku hyyty 100m ajon jälkeen käppäilin kysäsee mitäs tehhään nii samperin
asiakaspalvelija tarjos uutta huoltoaikaa huollosta tulleelle ja vielä maksaakkin ois pitäny!

>vara auto ja huoltovirhe kuntoon samaan hintaan, olis minun mielestä vähintä mitä tuommoinen merkkikorjaamon lapsus edellyttää ja vielä voitelu, jotta tästä ei puhuta:rolleyes:.

Aamen totesin ja kilautin kaverille joka osaa, totesi jotta ilmaongelma johtuikin väärin kasatusta syöttöpumpusta ja se vika merkkivalossa olis ollu laturin johdon hapettuminen. Joten se uuden laturinkin pakkomyynti yritys epäonnistui tällä kertaa vaikka merkkivalo paloikin komeesti> vika johdossa!
Että tämmöinen yksittäistapaus yhdessä huoltopisteessä eteläsuomessa, uskon ja toivon toisten pisteiden olevan ainakin tätä parempia.
 
VAGeissa tuo tekniikkan esiintuominen menee vähän yksinkertaistettuna niin, että ensiksi tekniikka audiin(korkeammat hinnat, selkeä premium auto), sitten vw ja melkein samaan aikaan skoda. Ja sitten seat.

Skodan etunahan on jo pitkään ollut se että se on ollut parhaiten tehty VW. Se ollut paras Vag-merkki vikatilastoissa ja hinta/laatu-suhteeltaan. Tämä johtanut siihen että ainakin suomessa skoda ei ole mikään harvinainen auto. Superb:ssä etuna ovat varma tekniikka, edustusautomaiset tilat(valtiohan käyttää skodia edustusautoina tai ainakin käytti). Hiljainen, hyvä ajaa ja luotettava. Mitä muuta autolta voi vaatia? Superb:ssä on tarjolla myös 2,5 v6 diesel-tekniikka. Ekassa superb kopassahan on pumppusuutindiesel, joka on käyntiääneltään rosoisempi kuin nykyinen yhteispaineruiskulla oleva diesel.
 
VAGeissa tuo tekniikkan esiintuominen menee vähän yksinkertaistettuna niin, että ensiksi tekniikka audiin(korkeammat hinnat, selkeä premium auto), sitten vw ja melkein samaan aikaan skoda. Ja sitten seat.

Skodan etunahan on jo pitkään ollut se että se on ollut parhaiten tehty VW. Se ollut paras Vag-merkki vikatilastoissa ja hinta/laatu-suhteeltaan. Tämä johtanut siihen että ainakin suomessa skoda ei ole mikään harvinainen auto. Superb:ssä etuna ovat varma tekniikka, edustusautomaiset tilat(valtiohan käyttää skodia edustusautoina tai ainakin käytti). Hiljainen, hyvä ajaa ja luotettava. Mitä muuta autolta voi vaatia? Superb:ssä on tarjolla myös 2,5 v6 diesel-tekniikka. Ekassa superb kopassahan on pumppusuutindiesel, joka on käyntiääneltään rosoisempi kuin nykyinen yhteispaineruiskulla oleva diesel.
Suberb on erittäin hyvä vaihtoehto matka-autoksi. Hinta & Laatusuhde on todella hyvä sisältäen kaikki matka-autolta odottamani asiat.
Ulkonäkö myös iskee.

2008-vuoden mallia vanhempiin vielä sai tuon 2,5 v6dieselkoneen. Onko siitä minkäänlaista kokemusta?
2008 vuodesta eteenpäin tehokkain kone 2.0litrainen dieseli kyllä tarjoaa riittävästi voimaa ja vääntöä verrattuna v6koneeseen 120kw / 132kw 350nm /370nm.

Alle 20k€:lla nettiautosta löytyy jo 2009 vuosimallin suberbbia.. ei paha.
 
En osaa tuosta 2,5L dieselistä sanoa mitään, mutta näin yleisesti sanoisin että volkkarin dieseleitä kannattaa kokeilla ihan luonnossa, jotta saa selville sopiiko niiden luonne omaan makuun. Itse pidän paljon vanhasta 1,9 tdi koneesta sen luonteen perusteella.
 
Maksoin mersun 200D w 124 mallisesta...

Samanlainen tulee näillä näkymin itsellekin työautoksi. Ensin jo haaveilin että lakki kädessä pankin sedän puheille ja 320d ostamaan, mutta sattumalta saankin tollaisen 200D w124 käyttöön. Perheessä ollut viimeiset 10 vuotta ja eipä tossa mitään isompaa vikaa ole ollut, kilometrejä päälle puoli miljoonaa. Jos jotain pitää moittia, niin helvetin laiskahan tuo on. Onko noi pumpun ajoitukset millanen homma kattella, vois vähän vilkuilla ikään kuin varmuuden vuoksi? Mutta ajettavuudessa (maantiellä) pesee kyllä 10 vuotta uudemman avensiksen mennen tullen.
 
Itellä 05 vuosimallin C5 farkku. Ei moitittavaa. Ajanut itse sillä noin 40 tonnia. Etupäähän laakerit joutunut vaihtamaan mutta ei muuta sitten ole juurikaan joutunut tekeen.
Löytyy myös Xantia 2000 vuosimallia. Kohta 7 vuotta ollut ja mitään ei ole tarvinnut tehdä. Nyt joudun katsastukseen vaihtaan jarrut.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samanlainen tulee näillä näkymin itsellekin työautoksi. Ensin jo haaveilin että lakki kädessä pankin sedän puheille ja 320d ostamaan, mutta sattumalta saankin tollaisen 200D w124 käyttöön. Perheessä ollut viimeiset 10 vuotta ja eipä tossa mitään isompaa vikaa ole ollut, kilometrejä päälle puoli miljoonaa. Jos jotain pitää moittia, niin helvetin laiskahan tuo on. Onko noi pumpun ajoitukset millanen homma kattella, vois vähän vilkuilla ikään kuin varmuuden vuoksi? Mutta ajettavuudessa (maantiellä) pesee kyllä 10 vuotta uudemman avensiksen mennen tullen.

Pumpun säädöt tekee kyllä todella paljon. Omassa vanhassa 200d:ssä oli mynädieselissä pumppu säädetty (ei isompia elementtejä) ja ero oli todella selvä 200d:hen missä pumppulle ei oltu tehty mitään.
 
Pumpun säädöt tekee kyllä todella paljon. Omassa vanhassa 200d:ssä oli mynädieselissä pumppu säädetty (ei isompia elementtejä) ja ero oli todella selvä 200d:hen missä pumppulle ei oltu tehty mitään.

Mitäs tommonen pumpun säätö suunnilleen tekee? Tota ei taida osata kunnolla ihan joka nyrkkipaja tehdä?
 
Samanlainen tulee näillä näkymin itsellekin työautoksi. Ensin jo haaveilin että lakki kädessä pankin sedän puheille ja 320d ostamaan, mutta sattumalta saankin tollaisen 200D w124 käyttöön. Perheessä ollut viimeiset 10 vuotta ja eipä tossa mitään isompaa vikaa ole ollut, kilometrejä päälle puoli miljoonaa. Jos jotain pitää moittia, niin helvetin laiskahan tuo on. Onko noi pumpun ajoitukset millanen homma kattella, vois vähän vilkuilla ikään kuin varmuuden vuoksi? Mutta ajettavuudessa (maantiellä) pesee kyllä 10 vuotta uudemman avensiksen mennen tullen.

Itte laitoin omin töppökätösin pumpun ajoituksen kohdealleen, koska oli päin helvettiä edellisen jäljiltä> 15 astetta ennen yläkuolokohtaa, kun piti olla 15 jälkeen ja paras veto ,kun laitto sen 13 astetta jälkeen ykk. piristy ja savutti/kulutti huomattavasti vähemmän.
Klaukkalan diesel osaa nuo hommat jos etelässä asut>etsivät tuolle pumpulle ne oikeat arvot.
Niitä arvoja on useita ja vaatii perehtymistä ja pumpun tyyppinumeroiden selvittelyä.

Alipainepumppu,pyyhkijän moottori, lämppäripuhallin,jouset, oli suurimmat huolet tuon 400-800tkm välillä.Sen "turhanko" kansirempan lisäksi.
> volvo -96 850 GLT 167 000km>ajellu nyt 30 000km ja lamda,tulpat, tulpanjohdot ,ilmamassamittari,ABS-anturit,takaluukun verhoilun kiinnikkeet,lämppärin etuvastus, kuskin penkinlämmittimen lämpötermostaatti,hanskalokeron lukko,huohotin tukkeutuu helposti,jarrut vinkuu joskus jumittaa,kampiakselin stefa vuotaa, koska huohotin ei pelaa talvella,laturin taittorullakin jo ääntää.... kuluvia osiahan nuo ovat toki ja huollolla paikattavissa vaan rahaa palaa joten taidampa vaihtaa 300D 90-93 meseen jos sopiva yksilö löytyy:rolleyes:.
 
Zone-sarja -42%
Onko kokemusta tilavista "premium"-merkkien dieselfarkuista. Eli esim Audi A6 2,7d, BMW 530da, Mercedes E 270 jne. Teho ja taloudellisuus saisivat yhdistyä.

Pitäis tilava auto saada, mutta tila-autot eivät iske. Japanialaista en suosiolla osta. (paitsi Camryä voisi kattoa)
 
Onko kokemusta tilavista "premium"-merkkien dieselfarkuista. Eli esim Audi A6 2,7d, BMW 530da, Mercedes E 270 jne. Teho ja taloudellisuus saisivat yhdistyä.

Pitäis tilava auto saada, mutta tila-autot eivät iske. Japanialaista en suosiolla osta. (paitsi Camryä voisi kattoa)
Mulla on e39 530 da touring m sport. 1820 kg:n omamassalla tuo ei mikään ohjus ole, eikä myöskään taloudellisempia diisseleitä. Matka-ajossa oon päässy parhaimmillaan 6,5 litran keskikulutukseen 110-120 km/h keskinopudella. Sekalaisessa ajossa (kaupunki/taajama/moottoritie) menee 9-10 litraa, talvella kaupungissa lähellä 15. Toki kovilla pakkasilla lyhyessä ajossa mikä tahansa auto imasee aika paljon. Ettei menis pelkäksi mollaamiseksi niin helvetin mukavahan tolla on ajella pitkiäkin matkoja (esim. pääsiäisenä tuli ~2500 km mittariin). Alusta on hyvä, penkit on mukavat ja tukevat, sisämelu pieni. Ja toki automaatilla aika vaivatonta on ajelu. Itse oisin alunperin ostanu mielummin manuaalin, mutta niitä oli tosin vähän tarjolla. Nyt kun on automaatilla ajellut, en ehkä vaihtaisi enää pois.

Uudemmista malleista ei ole kokemusta, mutta foorumilla ainakin Huppe on muistaakseni e61 530 da:sta kovasti kirjotellu.

edit. Niin eihän bemarin farkku myöskään mikään tilaihme ole, ainakaan e39. Toki sisätilat on hyvät, mutta tavaratila mahtaa olla tuon kokoluokan autojen pienimmästä päästä. e61 on tilavampi.
 
Mercedes E 270 jne. Teho ja taloudellisuus saisivat yhdistyä.

Pitäis tilava auto saada, mutta tila-autot eivät iske. Japanialaista en suosiolla osta. (paitsi Camryä voisi kattoa)

Nyt juurikin tällainen ajossa.
E 270 CDI A Elegance Farmari 2002, eli ennen faceliftiä = hinta on halvempi. (sedan 2002, farmari 2003 facelift)
Aika paljon noilla yleensä on ajettu.
Myynnissä on jopa 800tkm ajettuja kone/vaihteistokorjaamattomia katsastettuja autoja, jotka ei em. syystä kovin lusia voi olla ainakaan koneen puolelta.
Vaihteistossa pehmeä vaihto kannattaa huomioida. S-asennossa, W-asennossa lienee vielä pehemeämpi tuo vaihtotapahtuma.

Paljoa ei vielä kilometrejä ole saattanut tulla (700), kun vaihtokin tapahtui 2 päivää sitten.
Erinomaisen mukava matkassa, kaupunkipyöritykseen isohko, vaikkakin kääntyy pienessä tilassa.
Hiekkatietäkin ajellessa normaalisti, tietää miksi siinä kannataa ajonvakausjärjestelmän pitää päällä. Vilkkuu luistoneston valo nimittäin aika taajaan hivenenkin kaasua painellessa.
Talvella varmasti hiton avuton, jollei ko. järjestelmä toimi kunnolla.
Varustelu nahkasisuksineen, ilmastointeineen ja sähkösäätöisine (kaikki) on ihan bueno.
Soittovälineet pitäisi olla suhteelliisen hyvät, tosin itsellä ei tietoa koska akku vaihdettu ja koodi kadoksissa.
Koodin saapi Veholta maanantaina.

Jos jotain korjaisin autossa jo heti, olisi se että sais vaihtaa alempaa toi laatikko. Pitää kysyä saako jollain softalla ko. asiaa korjattua, kun eiköhän noi ole säädettäviä asioita kaikki :D

Ps. lastulla sais 147 kW(200hv) ja 480 Nm koneeseen, en tiedä miten toi vaikuttaa kulutukseen. Pitää hivenen kysellä.
Nythän tuo on 125 kW(170 hv) 370 Nm ja käytännössä en itse sitä tehon takia kaipaa... 1l/100km kulutusalenema kiinnostaisi jo, sillä nykyisellä naftan hinnalla 50tkm ja investointi ois takaisin maksettu :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom