No mikäs olisi asiantuntijoiden mielestä luotettava kulkine työajoon, jos vuodessa tulis ajoa sellaset 30 000 kilometriä.
Ja erona edelliseen kysymykseen ois se, että budjetti ois maksimissaan 3 000 euroa.
Nyt on oikeesti mahdollisuus vaikuttaa. Oon useiden Opelien jälkeen avoinna uusille vaikutteille.
Maksoin mersun 200D w 124 mallisesta 450 000 ajetusta 1500e ja korjasin tonnilla, itse
osaan asennushommat ja osat siis 1000 pintaan.Hehkut,suuttimien tarkistus ja syöttöpumpun ajoitus kohdalleen ,etupyörän laakeri sekä etujouset ym. kulutus kuutisen litraa satasella.
Tämä yksilö oli elämäni paras autokauppa jos euro/kilometri lasketaan ajoin 800 000 asti ja vaihdoin kannen/alipainepumpun 700 000km kohdalla turhaan, koska nostimissa oli syy venttiilin naputteluun.>pumpun laakerikuulat tippuupi öljypohjaan tässä mallissa joten sekin uusittiin samalla.
Vaihdoin sitten volvoon 170hp -96 bensafarkkuun ja möin mesen saaden 800e ja perhana, katsastusta pelätessä vaihtoon jos vaikka ruostunu puhki? Vielä mitä uusi onnellinen omistaja viestitti kännyyn ,jotta leima tuli ei huomauttamista ja vähän piti nieleskellä.
Nyt hakusessa 92-94 sama koppa 124 300 malli, kun tuo volga vie perikatoon bensarosvona ja hintakin laskee paljon reippaammin ku mesessä.>vois tuommonen mese mennä tuon 3000 pintaan?
Kokeillut olen ford,peugeot,opel,volvo diesel> volkkarin kone jakopää syttöpumppuhässäkällä>ei hyvä jos meseen vertaa.>tosin "lastuttamalla" kulkee kivasti, bensalla pestään pensselit ja dieselillä tehdään voimaa;) tuostakin himmelistä + 200hp vaan eihän se moista kovin kauan kestä.
Ps. en ole asiantuntija mutta seuraava volvo vois dieselinä olla tuo D5 mallinen 130-192hp common rail (volvon oma ), volkkareissa tökkii tuo jakopään/syöttöpumpun hihnapyörien kulumisongelma joka arvokasta ylläpitää.
Ompa paha pähkinä tuo 3000 hintakatto, sillä saa usein vain korjaustöitä ostettua,
mutta jos natsaa, saa yksilönä kelpo pelin, vaikka oliskin fordi tai rellu.
Fordeja saanee jo eri vuosi tuhannelta 3000e ku mersuja:D.