Luotettava auto matka-ajoon?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oot tosin bensavehjettä katselemassa, ja noissa perus 2.4 bensavapareissa vääntö ei tietenkään rassaa vaihteistoa niin kovaa kuin dieselissä.

Jos Volvon laitan, niin todennäköisesti se tulisi hankittua bensaturbolla 2.4T, 2.5T, T5, T6 tms. Noita perus vaparikoneita on parjattu laiskoiksi menijöiksi, etenkin sitä 140 kaakkista(Tosin en ole itse koeajanut). Ja turbosta saisi tarvittaessa kutiteltua hieman lisää menohaluja kestävyyden isommin kärsimättä. Kai nuo tomaatit kestää normaaliajossa ihan kohtuullisesti, eri asia on jos sitä on raiskattu esimerkiksi osaamattomalla kärrynvetelyllä jne..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kakkosauto menossa uusiksi, takavetoihin olen mieltynyt, joten valinnat on välillä mersu-bmw. Hinnassa ehdoton maksimi 10k€ ja bensalla pitäis kulkea, kun yks dieseli jo löytyy.. Itse en ole oikein muuta keksinyt kuin W203 200 kompressorin. Ihan ok-peli, tosin ei paljoa eroa saman kopan 200cdi:stä, vaikka tehoa paperilla melkein 50hp enemmän. Bemareilla taas ei tunnu tekevän mitään, koeajettu e46 323 coupea, sekä 318 sedania. Moottorista ja moottoriäänistä tykkäsin molemmissa, mutta siihenpä se jäikin. Tuntuu että 10k€ et saa hyvää bemaria, lähinnä sellaisia, joissa käytön jälki todella näkyy ja tuntuu. Myös luotettavuus bemareissa täysi kysymysmerkki.

Joten, ehdotuksia ja kokemuksia molemmista merkeistä kiitos :)
 
Oot tosin bensavehjettä katselemassa, ja noissa perus 2.4 bensavapareissa vääntö ei tietenkään rassaa vaihteistoa niin kovaa kuin dieselissä.

Jos Volvon laitan, niin todennäköisesti se tulisi hankittua bensaturbolla 2.4T, 2.5T, T5, T6 tms. Noita perus vaparikoneita on parjattu laiskoiksi menijöiksi, etenkin sitä 140 kaakkista(Tosin en ole itse koeajanut). Ja turbosta saisi tarvittaessa kutiteltua hieman lisää menohaluja kestävyyden isommin kärsimättä. Kai nuo tomaatit kestää normaaliajossa ihan kohtuullisesti, eri asia on jos sitä on raiskattu esimerkiksi osaamattomalla kärrynvetelyllä jne..
Volvon 140 heppanen 2.4 bensakone on uskomaton insinöörityön taidonnäyte. Ihan pienellä panostuksella ei noin surkeaa litratehoa saa ulos uudehkosta moottorista. Bensaakin palaa kohtalaisesti, tehoihin nähden vähän turhankin paljon. Joitakin tuhansia oon ajanu s60:a tuolla moottorilla.
 
No kyllähän se 7l kulutus on ihan kamalaa.
Moottorin hyviin puoliin kuuluu ainakin se, että ei syö öljyä käytännössä lainkaan.
Ja tehotkin kyllä riittäneet ihan hyvin, kun ei mitään rallikuskia tarvitse leikkiä..
 
2.4 volvon vapari on kyllä pirun laiska mutta on siinä jotain hyviäkin puolia kuten käynnin tasaisuus, yllättävän isolla vaihteella pystyy ajamaan eikä meno puudu ja tosiaan ei noi varmaan ihan niin äärimmilleen vietyjä koneita oo kun vaikka volkkarin tsi:t eli luulis kestävän paremmin. Ainiin äänet on myös plussaa verrattuna neloskoneeseen.
En kyllä tiedä missä labrassa 7litran kulutuksen oot saanu irti. Ein usko että menee ainakaan pk-seudulla sekalaisessa ajossa alle ysillä ihan helposti.
 
Tuon 7 litraa sain keskikulutukseksi ihan normaalilla ajolla. En tosin aja isossa kaupungissa, niin ei tule paljoakaan pysähdyksiä tai nopeita kiihdytyksiä.
Sen kyllä uskon, että kaupungissa tuo kulutus nousee roimasti auton massan ja moottorin tehottomuuden takia. Omaan ajoon on kyllä ihan soiva peli.
 
Heippa vaan kaikille!

Nyt tarvisin vinkkejä muiltakin omaan auton hankintaan...

-hinta max 25.000€
-perhe tulisi sopia siihen; 2 aikusta + 2 pikkulasta
-paljon pitkiä ajotaipaleita pohjois-suomen (pikku-)teillä - neliveto varmaan pitäisi olla, jotta pysyy tiellä
-vm. mielellään vähintään 2005, eli ei kovin vanhaa
-ajoa n. 30.000km vuodessa

Itse olen katsellut neliveto Audi A6 tai A4 farkkua... vm. 2005-2007

Kommentteja?!? kiitos avusta:)
 
Hah, s80 2,5tdi 587000km ajettu ja sama automaatti kuin tehtaalta lähtiessä, että se siitä heikosta lootasta.

648tkm ja sama automaagi.
MB E 270 CDI on auto.

Heippa vaan kaikille!

Nyt tarvisin vinkkejä muiltakin omaan auton hankintaan...

-hinta max 25.000€
-perhe tulisi sopia siihen; 2 aikusta + 2 pikkulasta
-paljon pitkiä ajotaipaleita pohjois-suomen (pikku-)teillä - neliveto varmaan pitäisi olla, jotta pysyy tiellä
-vm. mielellään vähintään 2005, eli ei kovin vanhaa
-ajoa n. 30.000km vuodessa

Itse olen katsellut neliveto Audi A6 tai A4 farkkua... vm. 2005-2007

Kommentteja?!? kiitos avusta:)

E-sarjalainen ?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikuttas esim Audi A6 quattro paremmalta vaihtoehdolta http://www.nettiauto.com/audi/a6/4800524

onko joku samaa mieltä?

Kannattaa ehkä käydä ajamassa molempia ja tietää mikä niistä on se itselle sopivin.
Tuota meseä paljon paremmin ajettavaa autoa et löydä tuosta luokasta, erinomaisen mukava matkassa ja kokoonsa nähden yllättävän ketterä kaupungissa.
Ja lisäksi noiden perustekniikka on helvetin kestävää (kone+vaihteisto+perä)
 
Muutaman maasturin jälkeen voisin harkita seuraavaksi autoksi tuollaista Audi A6 quatroa, on hieno auto imo ja mitä olen kyydissä ollut (muistaakseni jopa ajanut pikkupätkän) niin todella hyvä kyyti...

Mutta tosiaan kokeilemalla oma maku selviää. Ite ottaisin kanssa Audin kokeeksi ennemmin kuin mesen vaikka muutamia mersuja ollutkin eikä niistä pahaa sanaa ole sanottavana...
 
Minkäslaisia kilometerjä toi Audin tekniikka kestää yleisesti ?
Tutulla Q7:n voimansiirto pragas 450tkm kohdalla, joten ilmeisesti moottori kestää kuitenkin kohtuullisesti ?

Se 3.0TDI on aivan fantastinen moottori kyllä, mitä itse olen sitä A4 korisessa ajellut.
Ja tuossa taas euroopan kuvausreissulla istuin tuon Q7:n kyydissä aika paljon ja siihenkin toi 3l riittää, vaikka kyseessä on iso auto.(ja muuten hiton hiljainen jopa 150km/h nopeuksissa)
Allroadhan on se meikäläisen haaveauto, hinta vaan on liian korkea noissa 3.0TDI-versioissa meikäläisen lompakolle.
 
Myin hyvin palvelleen avensiksen pois kun tuli taas jakopäänhihnan vaihto eteen. Oli kyllä luotettava auto, eli ei mitään ongelmia vaikka kuusisataatonnia alkoi olla mittarissa. No, ostin vittuillakseni 124:n mesen. Kustansi vähän reilut kolmehunttia ja parikymmentätuhatta vaille miljoona mittarissa. Sanoisin että melko luotettava peli. Rumahan se on kun mikä,yhtä laiska kuin romani, mutta yllättävän hyvä ajaa. Herää vain kysymys miksi maksaisin autosta yhtään enempää.
 
Vanha auto laitettu myyntiin ja seuraavaksi haussa Diesel + Neliveto.

Tällä hetkellä arvotaan seuraavien kolmen kesken:

A4 Quattro Vm. 2008-2010
A6 Quattro Vm. 2008-2010
MB ML Vm. 2006-2008

Vuodessa tulee kilometrejä 35-60tkm ja pääosin matka-ajoa.
A6:sesta kuullut pelkkää hyvää.
Mersun maastureissa ajoittain sähkövikoja?
Huoltohinnat.. ?

Kokemuksia olisi hyvä kuulla tässä vaiheessa.
 
Zone-sarja -42%
Muistakaa nyt sitten, että nää 2,0 litraiset pumppusuutindieselit on poikkeuksetta ns susia näiden suuttimien osalta:(
Niin ja se pitää myös paikkansa!
Osa menee takuuseen takuiden jälkeen, osassa menee fifty/sixty yms!
Niin ja minä tiedän tarkan Laakkosen hinnan per suutin;)
Se on maltillinen 664€/kpl(kaveri pari viikkoa sitten kyseli Passattiinsa sellaista Laakkoselta!)
Toinen kaveri jäi kaksi kertaa kyseisellä 2 litraisella tdi tienvarteen, kun molemmilla kertaa meni samainen suutin paskaksi!
Autossa oli tosin tehdastakuu, ettei kustannuksia tullut, mutta ensimmäisellä kertaa ei vaihdettu muuta kuin tuo rikki mennyt suutin!
Tosin toisella kertaa vaihtoivat samalla kaikki muutkin alkuperäiset suuttimet, kun kaveri sen verran oli korottanut ääntään, että ei sitten enään odottele, että seuraava suutin pamahtaa!
Niin ja auto on tosiaan tuo 170heppainen 2.0tdi.
Onko sitten luotettava, niin sen saa päättää kyseisen moottorimallin omistajat:jahas:
 
Vanha auto laitettu myyntiin ja seuraavaksi haussa Diesel + Neliveto.

Tällä hetkellä arvotaan seuraavien kolmen kesken:

A4 Quattro Vm. 2008-2010
A6 Quattro Vm. 2008-2010
MB ML Vm. 2006-2008

Vuodessa tulee kilometrejä 35-60tkm ja pääosin matka-ajoa.
A6:sesta kuullut pelkkää hyvää.
Mersun maastureissa ajoittain sähkövikoja?
Huoltohinnat.. ?

Noi ML:n sähköviat ajoittuu enempi vuosituhanne vaihteen malleihin.
Käsitäääkseni 2005 ja 2006 on facelift väli, joten ennemmin sitten 07-08 niin auton jälleenmyyntihinta on yleisesti korkeampi.
Ne faceliftin 1. vuosi yleisesti on se, mikä kannattaa jättää väliin. Vaikkakaan en ole ML:stä mitään paskaa kuullut.

Jos paljon ajat, niin kyllä tuohon kaveriksi pistäisin vielä E-sarjan mersun.
220 CDI tai isompi, ei 200:sta.

Mersun osat on halpoja, kun unohtaa VEHOn ja tilaa osat KL-varaosasta.
Virosta saapi samat osat vielä halvemmalla, kotiovelle toimitettuna.
 
Muistakaa nyt sitten, että nää 2,0 litraiset pumppusuutindieselit on poikkeuksetta ns susia näiden suuttimien osalta:(
Niin ja se pitää myös paikkansa!
Osa menee takuuseen takuiden jälkeen, osassa menee fifty/sixty yms!
Niin ja minä tiedän tarkan Laakkosen hinnan per suutin;)
Se on maltillinen 664€/kpl(kaveri pari viikkoa sitten kyseli Passattiinsa sellaista Laakkoselta!)
Toinen kaveri jäi kaksi kertaa kyseisellä 2 litraisella tdi tienvarteen, kun molemmilla kertaa meni samainen suutin paskaksi!
Autossa oli tosin tehdastakuu, ettei kustannuksia tullut, mutta ensimmäisellä kertaa ei vaihdettu muuta kuin tuo rikki mennyt suutin!
Tosin toisella kertaa vaihtoivat samalla kaikki muutkin alkuperäiset suuttimet, kun kaveri sen verran oli korottanut ääntään, että ei sitten enään odottele, että seuraava suutin pamahtaa!
Niin ja auto on tosiaan tuo 170heppainen 2.0tdi.
Onko sitten luotettava, niin sen saa päättää kyseisen moottorimallin omistajat:jahas:

Mulla oli 170hp TDI Passatti. Kerran laukesi pumppusuutin maantiellä. Ainoastaan rikkoutunut suutin vaihdettiin. Autossa oli Volkkarin liikkumisturva, mutta se ei merkannut mitään jos auto saadaan kuntoon saman vuorokauden aikana. Eli autoni vietiin pajalle klo 08 ja sain sen klo 17.00. Jäi työajot ajamatta. Tosin eipä ko. merkkiliikkeellä ollut kuin yksi tai kaksi laina-autoa, joista toinen oli jollain kaverilla ja toinen varmaan työntekijän käytössä.

Sitten laukesti takajarru. Se jumitti kiinni. Oli varmaan paskainen tjsp. mutta ystävällisesti vaihtoivat koko satulan. 650€ lasku käteen. Sillä kertaa sain kuitenkin sijaisauton, jolla ajoinkin heti kotiin ja laitoin ilmoituksen nettiautoon.

vagarenan forumeilla on kyllä hyvää settiä. Joillain on auto hirttänyt kiinni jo 5 kertaa ajossa. Lava-autolla olen Passatin kanssa ollut 3 kertaa, ja joka kerralla kuskit ovat sanoneet VW/Audien oleven ehdoton ykkönen, kun lauenneita autoja haetaan. Eihän nämä tietenkään näy katsastustilastoissa, jos niiden valot vaan on oikein suunnattu eikä puslat löysällä. Siitä varmaan tämä "laatuauton" harha on tullutkin.

Mutta Volkkaria tai Audia en osta enää koskaan omalla rahalla. Liisariksi ehkä, mutta euroakaan en siihen paskaan laatuun ja palveluun enää satsaa. No nythän koneina on jo common raileja. Tosin niissäkin alkaa kai olemaan omaa murhetta. DSG mulla toimi yllättäen ihan ok, kun 165tkm mittarissa vaihdoin auton Volvoon. Nyt on vuoden verran päästy ajallaan perille lämpimässä autossa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom